Οι τελευταίες εξελίξεις στο Τουρκικό Ναυτικό
Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010
Εξελίξεις σηματοδοτεί η τελευταία συνεδρίαση της τουρκικής Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας , η οποία έλαβε χώρα στις 6/1. Σε ότι αφορά τα ναυτικά προγράμματα η κοινοπραξία ADIKS-ALYANS κέρδισε το πρόγραμμα κατασκευής των νέων αρματαγωγών του ΤΝ και έλαβε μια αρχική παραγγελία για 2 σκάφη. Πρόκειται για LST (Landing ship Tank) μήκους 135 μήκους και συνολικού εκτοπίσματος 5.200 τόνων. Τα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά της σχεδίασης αναφέρουν συγκρότημα ισχύος 2 x 5200 kW ,μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβων και μεταφορική ικανότητα 1200 τόνων (350 στρατιώτες). Πρόκειται για ελαφρώς μεγαλύτερη σχεδίαση από τα ελληνικά Ιάσων τα οποία ενδεικτικά έχουν εκτόπισμα 4.400 τόνων,μήκος 116 μέτρων και μεταφορική ικανότητα ~300 στρατιωτών.
Τα 2 νέα αρματαγωγά θα αντικαταστήσουν τα 2 αρχαία Terrebonne Parish των Τούρκων, Ertugrul(L-401) και Serdar (L-402) , οι διαθεσιμότητες των οποίων είναι εξαιρετικά χαμηλές καθότι καθελκύστηκαν πριν απο 56 περίπου χρόνια!. Ειρήσθω εν παρόδω φωτογραφία του τελευταίου που είχαμε δημοσιεύσει στις 21/9/09 έγινε πρωτοσέλιδο σε φύλλο της εφημερίδας Σημερινή (22/9/09). Η ναυπήγηση των 2 νέων αρματαγωγών προς αντικατάσταση των Terrebonne Parish όπως είναι προφανές δεν σηματοδοτεί κάποια επέκταση του στόλου αρματαγωγών του ΤΝ.
Παράλληλα με το πρόγραμμα των LST κανονικά εξελίσσεται η προμήθεια 8 νέων αποβατικών LCT μετά την υπογραφή συμβολαίου αξίας 100 περίπου εκατομμυρίων δολαρίων τον περασμένο Ιούνιο. Τα νέα αποβατικά στα οποία είχαμε αναφερθεί σε παλαιότερο άρθρο (Νεώτερα για τα τουρκικά LCT) θα έρθουν να πλαισιώσουν έναν ήδη εύρωστο στολίσκο μικρών αποβατικών του ναυστάθμου Φώκαιας. Τα LCT εκτοπίσματος 875 τόνων θα έχουν μέγιστη ταχύτητα ~22 κόμβων και μεταφορική ικανότητα εώς και 7 Μέσων Αρμάτων Μάχης ή 17 φορτηγών. Το πρώτο αναμένεται να καθελκυστεί εντός του 2010.
Στο πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα Εθνικού πλοίου (Μilgem) τώρα ,το σύστημα διευκόλυνσης προνήωσης ελικοπτέρου (ΑSIST) της εταιρίας Curtiss-Wright επιλέχθηκε για τον εξοπλισμό της δεύτερη κορβέτας της κλάσης, Buyukada, με την παράδοση να προγραματίζεται για τα τέλη του 2010.Φωτογραφίες απο την τοποθέτηση του θόλου σονάρ στην πρώτη κορβέτα της κλάσης,Heybeliada (F-511), έδωσαν στην δημοσιότητα οι γείτονες μέσω τουρκικού περιοδικού, με την απαραίτητη πάντα επισήμανση ότι τόσο η συσκευή ηχοεντοπισμού όσο και ο θόλος από σύνθετα υλικά αναπτύχθηκαν εγχωρίως. Οι δοκιμές εν όρμω (HAT) του πρώτου πλοίου της κλάσης αναμένεται να ξεκινήσουν στο αμέσως προσεχές διάστημα με την παράδοση να υπολογίζεται στα τέλη του 2011. Εμείς από μέρους μας να ευχηθούμε ολόψυχα στους τούρκους καπετάνιους και στο νέο σκαρί, καλές προσγειώσεις!
Τα 2 νέα αρματαγωγά θα αντικαταστήσουν τα 2 αρχαία Terrebonne Parish των Τούρκων, Ertugrul(L-401) και Serdar (L-402) , οι διαθεσιμότητες των οποίων είναι εξαιρετικά χαμηλές καθότι καθελκύστηκαν πριν απο 56 περίπου χρόνια!. Ειρήσθω εν παρόδω φωτογραφία του τελευταίου που είχαμε δημοσιεύσει στις 21/9/09 έγινε πρωτοσέλιδο σε φύλλο της εφημερίδας Σημερινή (22/9/09). Η ναυπήγηση των 2 νέων αρματαγωγών προς αντικατάσταση των Terrebonne Parish όπως είναι προφανές δεν σηματοδοτεί κάποια επέκταση του στόλου αρματαγωγών του ΤΝ.
Παράλληλα με το πρόγραμμα των LST κανονικά εξελίσσεται η προμήθεια 8 νέων αποβατικών LCT μετά την υπογραφή συμβολαίου αξίας 100 περίπου εκατομμυρίων δολαρίων τον περασμένο Ιούνιο. Τα νέα αποβατικά στα οποία είχαμε αναφερθεί σε παλαιότερο άρθρο (Νεώτερα για τα τουρκικά LCT) θα έρθουν να πλαισιώσουν έναν ήδη εύρωστο στολίσκο μικρών αποβατικών του ναυστάθμου Φώκαιας. Τα LCT εκτοπίσματος 875 τόνων θα έχουν μέγιστη ταχύτητα ~22 κόμβων και μεταφορική ικανότητα εώς και 7 Μέσων Αρμάτων Μάχης ή 17 φορτηγών. Το πρώτο αναμένεται να καθελκυστεί εντός του 2010.
Στο πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα Εθνικού πλοίου (Μilgem) τώρα ,το σύστημα διευκόλυνσης προνήωσης ελικοπτέρου (ΑSIST) της εταιρίας Curtiss-Wright επιλέχθηκε για τον εξοπλισμό της δεύτερη κορβέτας της κλάσης, Buyukada, με την παράδοση να προγραματίζεται για τα τέλη του 2010.Φωτογραφίες απο την τοποθέτηση του θόλου σονάρ στην πρώτη κορβέτα της κλάσης,Heybeliada (F-511), έδωσαν στην δημοσιότητα οι γείτονες μέσω τουρκικού περιοδικού, με την απαραίτητη πάντα επισήμανση ότι τόσο η συσκευή ηχοεντοπισμού όσο και ο θόλος από σύνθετα υλικά αναπτύχθηκαν εγχωρίως. Οι δοκιμές εν όρμω (HAT) του πρώτου πλοίου της κλάσης αναμένεται να ξεκινήσουν στο αμέσως προσεχές διάστημα με την παράδοση να υπολογίζεται στα τέλη του 2011. Εμείς από μέρους μας να ευχηθούμε ολόψυχα στους τούρκους καπετάνιους και στο νέο σκαρί, καλές προσγειώσεις!
(κλίκ στην εικόνα)
5 σχόλια:
καλές προσγειώσεις!
--------------------
Από μέρους μου να ευχηθώ στα καρντάσια απέναντι καλές "τουβλώσεις" για το 2010 και από του χρόνου στη Μάλτα.
Εχει και στη Μάλτα..... ξέρες ?
Malta yok φίλε μου. Μας τέλειωσε :)
Μπορεί να τουσ κοοριδεύουμε όσο θέλοθμε ...
- Και οι εξαγωγές τους πολύ καλύτερα άπό τις δικές μας (= μηδέν) ειναι
- κοι οι ισρηλινοί βάζουν την ουρτά στα σκέκη
- και η Θράκη μας κοσοβοποιείτε
- και φτιάχνουν και δικ΄'ο τους "θόλο"
εν'ω "εμείς" κλασσικά και με την αρχοντιά του κλασσικού "Μ.ακα" πίνουμε φραπέ και ετοιμάζουμε "απεργίες"
Οι τουρκικές προσπάθειες εκσυγχρονισμού των αμφιβίων δυνάμεων συνεχίζονται και θα συνεχίζονται. Οι ελληνικές αντίστοιχες, περιορίζονται σε 5 LST και 2-3 ΠΤΜ αμφιβόλων δυνατοτήτων.
Οι τουρκικές δυνατότητες στην αεροκίνηση έχουν φτάσει σε ασύλληπτα μεγάλο επίπεδο και συνεχίζουν. Οι ελληνικές περιορίζονται σε 15 CH-47 και καμπόσα UH-1 τα οποία βρίσκονται ένα βήμα πριν από την απόσυρση.
Αλήθεια, τι περιμένουν οι Έλληνες πολιτικοί; Μάλλον την κατάληψη κάποιου ελληνικού νησιού;
Αλλά μην φοβάστε, έχουμε πολεμική αεροπορία που θα το αποτρέψει αυτό.
Δημοσίευση σχολίου