Κορβέτες για το ΠΝ : Το βεβαρημένο ιστορικό των Κ-130

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010

Η ξαφνική πρεμούρα για ναυπήγηση 4+1 κορβετών η οποία αναφέρεται σε άρθρα του χθεσινού ημερησίου τύπου πιθανότατα οφείλεται στην ανάγκη να "πριμοδοτηθούν" οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με κάποιο πρόγραμμα (μιας και οι νέες φρεγάτες θα είναι Γαλλικές) παρά σε απαίτηση του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς δεν υπάρχει σχετική αναφορά στο τελευταίο ΕΜΠΑΕ. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα η πιο πιθανή σχεδίαση είναι μια ελληνοποιημένη έκδοση της Γερμανικής κορβέτας Κ-130 , παρουσίαση της οποίας είχε γίνει προ μερικών εβδομάδων στο ΠΝ.

Φυσικά δεν μας προκαλεί μεγάλη έκπληξη η συγκεκριμένη εξέλιξη καθώς το ελληνικό κράτος ποτέ δεν πήρε στα σοβαρά τις επιχειρησιακές απαιτήσεις των επιτελείων. Αυτό που είναι όντως ενδιαφέρον είναι οι αναφορές για εξέταση μίας και μόνο σχεδίασης (μεταξύ των παραγώγων της ΜΕΚΟ Α-100) για τις ανάγκες του ΠΝ, αυτής της κορβέτας Κ-130. Και αυτό γιατί οι κορβέτες του συγκεκριμένου τύπου σε υπηρεσία με το Γερμανικό Ναυτικό αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα σχεδίασης , τα οποία είχαν να κάνουν κυρίως με το κιβώτιο μετάδοσης με αποτέλεσμα να παροπλιστούν προσωρινά. Το θέμα είχαμε αναδείξει προ αρκετών μηνών, και είχε περάσει στα ψιλά , ίσως επειδή δεν διαφαινόταν εκείνη την στιγμή κάποια πιθανότητα απόκτησης κορβετών από το ΠΝ.

Γράφαμε στις 24 Μαίου 2009 :

Προβλήματα στις κορβέτες Κ130 του γερμανικού Ναυτικού.

Σύμφωνα με αναφορές Γερμανικών ΜΜΕ οι 5 νέες κορβέτες κλάσης BRAUNSCHWEIG (κόστος μονάδας 240 εκ Ευρώ έκαστη) παροπλίστηκαν αιφνιδίως.

Το σοβαρό πρόβλημα που οδήγησε σε αυτή την απόφαση ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια δοκιμής της κορβέτας OLDENBURG όταν μια βίδα έπεσε στο κιβώτιο ταχυτήτων και προκάλεσε σοβαρές ζημιές. Στον ελέγχο που ακολούθησε βρέθηκαν μια σειρά από σχεδιαστικά λάθη στο κιβώτιο . Η κατασκευάστρια MAAG που εδρεύει στο Winterthur της Ελβετίας κατα τους Γερμανούς πρέπει να υποβάλει ως τις 12 Ιουνίου το σχέδιο επίλυσης των σφαλμάτων.(σαν να θυμίζει κάτι αυτό..)

Οι εκπρόσωποι του Ναυτικού και των ναυπηγείων δεν αναφέρθηκαν στο κόστος των απαιτούμενων αλλαγών και στις ποινικές ρήτρες, οι απαιτούμενες δαπάνες όμως υπολογίζονται σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια
Οι πέντε κορβέτες δεν αναμένεται να επιτύχουν πλήρη διαθεσιμότητα πριν τα μέσα του 2011. Το αρχικό πρόγραμμα προέβλεπε ότι τα πέντε πλοία θα εισέρχοντας ο σε υπηρεσία μεταξύ Μαίου του 2007 και Φεβρουαρίου του 2009.

Σοβαρό θέμα προκύπτει με την αξιοπιστία της ΒWB καθώς και τα 5 πλοία είχαν παρει πιστοποίηση..Υπενθυμίζουμε ότι ένα απο τα επιχειρήματα της ΤΚΜS για να πιέσει για παραλαβή του Παπανικολή ήταν η προσφερόμενη πιστοποίηση απο την ΒWB...


Ελπίζουμε να λαμβάνουν υπόψιν τους όλα τα δεδομένα οι αρμόδιοι, εάν και εφόσον δεν μπορούν για κάποιο...παράξενο λόγο να"λοξοκοιτάξουν" προς άλλες εναλακτικές ας φροντίσουν τουλάχιστον να είναι ευνοικότερες (για το ΠΝ) οι διατάξεις της σύμβασης αυτή την φορά.. Καθώς θα ήταν πραγματικά τραγική ειρωνεία να ξεμπλέξει το ΠΝ από την oδύσσεια των υποβρυχίων για να ξαναβρεθεί στην ίδια δυσάρεστη θέση μερικούς μήνες αργότερα.

6 σχόλια:

Ανώνυμος 10 Ιανουαρίου 2010 στις 8:22:00 μ.μ. EET  

Οι Γερμανοί τελευταία δε μας τα λένε καλά στον τομέα ναυπήγησης πολεμικών σκαφών... αλλά και με τη θωράκιση των leo τα ίδια.

Απ' την άλλη ως αγοραστές θα ωφείλαμε να έχουμε καλύτερα καταρτισμένες ομάδες παραλαβής/αποδοχής και ποιοτικού ελέγχου κατά την παραγωγή των προϊόντων που αγοράζουμε.

Ανώνυμος 10 Ιανουαρίου 2010 στις 8:44:00 μ.μ. EET  

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΟΠΛΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ...ΑΛΛΑ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΤΙΚΕΣ ΗΓΕΣΙΕΣ...ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ''ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ'' (ΤΡΙΧΕΣ) ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 80..ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΕΙΧΑΝ ΖΗΤΗΣΕΙ 100 F-18 HORNET, ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΠΗΡΑΜΕ 40 F-16 ΚΑΙ 40 MIRAGE-2000...ΤΑ ΙΔΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ...ΚΑΘΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ ΤΗΣ, ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΣΧΗΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΜΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ...

Geopolitics & Daily News 10 Ιανουαρίου 2010 στις 9:22:00 μ.μ. EET  

Μήπως οι Γερμανοί αλλάξουν "άποψη" αν και εφόσον παραγγείλουμε τίποτα Eurofighter?

Ο νοών νοείτω...

Ανώνυμος 11 Ιανουαρίου 2010 στις 12:10:00 μ.μ. EET  

BEGGARS ARE NOT CHOOSERS

Ανώνυμος 11 Ιανουαρίου 2010 στις 12:49:00 μ.μ. EET  

Δηλαδη ο,τι ελαττωματικο εχουν οι Γερμανοι θα το πληρωνουμε εμεις;

ΕΛΕΟΣ!

Ανώνυμος 11 Ιανουαρίου 2010 στις 1:57:00 μ.μ. EET  

Παλιατζηηηηςςς!!!Έλα ο παλιατζηηηηςςς!!!!Ηρθε στην γειτονιά σας!!... και απο οτι φαίνεται θα μείνει...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP