«Νεκρές γλώσσες» και νεκρές βουλευτικές καριέρες

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Του Παύλου Κιρκασίδη

Νέο σόου αποφάσισε να δώσει η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση, χρησιμοποιώντας σκόπιμα εκφράσεις και διατυπώσεις οι οποίες, αφ' ενός μεν γνώριζε καλά πως θα δημιουργήσουν για άλλη μια φορά θόρυβο γύρω από το όνομά της και αφ' ετέρου που θα μπορούν εκ των υστέρων να «εξηγηθούν» ώστε να πειστούν για άλλη μια φορά όσοι την άκουσαν πως παρερμήνευσαν τα λεγόμενά της. Ακολουθώντας την ρήση του αείμνηστου Σπύρου Μαρκεζίνη κατά την οποία «καλύτερα να σε βρίζουν παρά να σε ξεχνούν», αυτή τη φορά η Μαρία Ρεπούση επέλεξε να «χτυπήσει» σε άλλο ένα ευαίσθητο νεύρο των Ελλήνων, που είναι η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Με αφορμή την πρότασή της για μείωση των ωρών διδασκαλίας της στο «σύγχρονο Λύκειο», την αποκάλεσε «γλώσσα νεκρή», παραλληλίζοντάς την με τα Λατινικά. (...) Τα πράγματα φυσικά, για άλλη μια φορά, εξελίχθηκαν όπως ακριβώς τα είχε σχεδιάσει. Το όνομά της ξανακούστηκε και ξαναπεριφέρθηκε σε όλα τα ΜΜΕ, για να επανέλθει -κατά την προσφιλή της τακτική- και να δώσει περαιτέρω «εξηγήσεις» και ίσως για να κάνει τα πράγματα ακόμη χειρότερα...

Οι αντιδράσεις όμως δεν ήρθαν μόνο από την κοινωνία αλλά και από τον ίδιο τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο ο οποίος με ευγενικό τρόπο της είπε (σε... ελεύθερη απόδοση), να ...χαλαρώσει.

«Χρειάζεται νηφαλιότητα» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, μη διστάζοντας να εκφράσει την σαφή διαφωνία του:

«Δεν είναι νεκρή γλώσσα τα αρχαία ελληνικά, ενώ τα λατινικά πράγματι είναι», είπε, υποστηρίζοντας ότι η αρχαία ελληνική γλώσσα «διδάσκεται, εξελίσσεται και είναι μια γλώσσα διαφορετική από τα λατινικά όσον αφορά την πορεία της».

Ο κ. Αρβανιτόπουλος όμως αναφέρθηκε και σε δημοτικιστές όπως ο Δελμούζος, υπενθυμίζοντάς της πως και εκείνος δίδασκε τα αρχαία ελληνικά,

«Όλα αυτά τα θέματα που είναι και ιδεολογικά φορτισμένα καλό είναι να τα αντιμετωπίζουμε με μια νηφαλιότητα και χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες», είπε συγκεκριμένα, αδειάζοντάς την με ύφος ευγενικό, ένα ύφος όμως που, μια βόλτα στο διαδίκτυο, αποδεικνύει πως δεν το υιοθετεί το σύνολο της κοινωνίας, καθώς οι λέξεις με τις οποίες χαρακτηρίζεται η εν λόγω βουλευτής, δεν είναι και τόσο... κόσμιες.

Φυσικά το μεγάλο ερώτημα παραμένει και δεν είναι άλλο από το γιατί όταν το κόμμα της  ΔΗΜΑΡ ήταν στην (συγ)κυβέρνηση, ψήφισε το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο ενώ σήμερα στέκεται απέναντί του...

Πηγή: Zougla.gr

41 σχόλια:

Ανώνυμος 11 Σεπτεμβρίου 2013 στις 6:51:00 μ.μ. EEST  

όταν βλέπεις σκ..., δεν τα πατάς, πηγαινεις παραπέρα.
η "κυρία" εφαρμόζει το ρηθέν υπό του μαρκεζίνη "καλύτερα να σε βρίζουν..."
μήπως δεν γνωρίζει ότι πρότινος η IBM, για τη δημιουργία νέου λογισμικού, ζητούσε να προσλάβει προσωπικό με γνώση των αρχαίων ελληνικών? αλλά αφού σε λίγο δεν θα μας γνωρίζει ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας, ας λέμε καμιά μπαρούφα, για να είμαστε in.

Ανώνυμος 11 Σεπτεμβρίου 2013 στις 7:56:00 μ.μ. EEST  

Πολύ απλά γιατί το ενδιαφέρει η ''εξουσία'' το ΣΥΡΙΖΑ..

Ευστάθιος Παλαιολόγος 11 Σεπτεμβρίου 2013 στις 9:59:00 μ.μ. EEST  

Χάθηκε ο κόσμος να βάλετε μια φωτογραφία της κυρίας Ρεπούση που να χαμογελάει; :-)

Vangelis M. 11 Σεπτεμβρίου 2013 στις 11:35:00 μ.μ. EEST  

Ρε παιδια δεν ειναι νεκρη γλωσσα τα αρχαια Ελληνικα, γλωσσα που δεν την μιλαει κανεις στην καθημερινοτητα του και που στο φυσικο τους χωρο την Ελλαδα, εχουν αντικατασταθει απο τον απογονο τους τα νεα Ελληνικα;

Δεν εχω διαθεση να υπερασπισω την Ρεπουση αλλα να σχολιαζουμε αρνητκα καποιον οταν λεει ανακριβιες οχι να ειμαστε αρνητικοι σε οτι και αν λεει επειδη εχει πει ανακριβιες στο παρελθον!

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 12:06:00 π.μ. EEST  


----μήπως δεν γνωρίζει ότι πρότινος η IBM, για τη δημιουργία νέου λογισμικού, ζητούσε να προσλάβει προσωπικό με γνώση των αρχαίων ελληνικών?

ενδιαφέρον! Αγαπητέ συνανώνυμε έχεις κάποιο λινκ / άρθρο να με παραπέμπψεις επ'αυτού;

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 1:37:00 π.μ. EEST  

Βασικα ....... εγω προσωπικα και χιλιαδες , τολμω να πω εκατομμύρια Ελληνων , χρησιμοποιουμε αρχαια Ελληνικα καθημερινα . Δεν αναφερομαι μονο στις λέξεις και ολοκληρες φρασεις που χρησιμοποιουμε ολοι στην καθημερινοτητα μας αλλα και στην προσευχη . Οι προσευχες της ορθοδοξιας μας ειναι στα αρχαια .
Πριν απο καποιες ωρες διαβασαμε οικογενειακως το "αποδειπνο" . Ειναι ολοκληρο στα αρχαια . Με την προσευχη μαθαίνουμε και καταλαβαινουμε οσο περναει ο καιρος καλυτερα τα αρχαια . Ισως για καποιους λοιπον τα αρχαια να ειναι νεκρη γλωσσα . Για εμας ειναι ολοζωντανη .

Pro

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 7:26:00 π.μ. EEST  

Δεν είναι εύκολο κατανοήσεις τον κόσμο σε όλο του το μεγαλείο αν δεν μπορείς να σκέφτεσαι Ελληνικά.

Αυτή είναι η κεντρική ιδέα μιας συναρπαστικής πρωτοβουλίας του βρετανικού οργανισμού Iris Projects, o οποίος ασχολείται με την προώθηση της γνώσης σε όλους τους νέους που ζουν στην Αγγλία και τη γνωριμία τους με αρχαίες γλώσσες, δομές και πολιτισμούς, για να βοηθηθούν στα… Αγγλικά τους! Και ποια καλύτερη γλώσσα για να το πετύχει αυτό από τα Ελληνικά!

Η πρωτοβουλία αυτή της Iris Projects ξεκίνησε σαν πιλοτικό πρόγραμμα το 2006, και εισήγαγε με επιτυχία τα Λατινικά σε δεκάδες δημόσια σχολεία. Το αμέσως επόμενο βήμα κατά το σχέδιο ήταν να εισαχθεί η Ελληνική ώστε τα παιδιά να μάθουν σε βάθος τον τρόπο να σκέπτονται και να χειρίζονται τα …αγγλικά!

Τα blogs γράφουν: «Now look, Latin’s fine, but Greek might be even Beta» (Κοίτα, τα Λατινικά μια χαρά είναι αλλά τα Ελληνικά είναι ακόμα καλύτερα!) «Τώρα η μητρική γλώσσα του Αρχιμήδη και του Ηροδότου, πρέπει να χρησιμοποιηθεί πιο ουσιαστικά ώστε για να βοηθήσει τα παιδιά των δημοτικών τα οποία προέρχονται από χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα να βελτιώσουν τα αγγλικά τους!»

The Iris project http://irisproject.org.uk/index.php/projects/greek-in-schools

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 7:33:00 π.μ. EEST  

«Από την εποχή που μίλησε ο Όμηρος ως τα σήμερα, μιλούμε, ανασαίνουμε και τραγουδούμε με την ίδια γλώσσα» (Γ. Σεφέρης).

Λεξικό Αρχαίων , Βυζαντινών και Λόγιων Εκφράσεων της Νέας Ελληνικής το Γεράσιμου Μαρκαντωνάτου.
http://goo.gl/oR5SPw





Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 8:51:00 π.μ. EEST  


Αγαπητέ ανώνυμε, ευχαριστώ σε για τα πολυ ενδιαφέροντα λινκ αλλά κανένα, αν δεν κάνω λάθος, δεν αναφέρεται στην πρακτική της IBM που προανάφερες. Επειδή το χρησιμοποίησα ως επιχείρημα σε κουβέντα με φίλο μου και το αμφισβήτησε, μπορείς παρακαλώ, αν σου είναι εύκολο, να μου το στείλεις να του το τρίψω στη μούρη;

Φιλικα,

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 9:17:00 π.μ. EEST  

ωραίος ο αλαβάνος, που χθές σε όλες τις ιστοσελίδες είχαν την απάντησή του στην "κυρία", με τα λόγια που είπε ο Ελύτης, όταν παρέλαβε το νόμπελ.
σχετικά με την ibm δεν έχω κάποιο link, όμως το είχαν συνεχώς στις ειδήσεις, τα sites και τα "έγκυρα" δελτία ειδήσεων των τηλεοπτ. καναλιών.
είναι ΝΤΡΟΠΗ ξένα παν/μια να δημιουργούν συνεχώς έδρες για τα αρχαία ελληνικά κι εμείς να λέμε δεν τα θέλουμε.

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 9:21:00 π.μ. EEST  

Το ισραήλ έκανε αναγέννηση της αρχαίας και νεκρής γλώσσας της παλαιάς διαθήκης στα σχολεία του ύστερα απο το κύμα αλλοδαπών εβραίων απο ιραν, ρωσία, αιθιοπία κτλ
Τα yidish δεν χρησιμοποιούνται πια αν και είχαν δυνατές πλάτες απο πίσω.
Η μην χρησιμοποίηση των αρχαίων ελληνικών - ακόμα και των απλών ελληνιστικών - είναι πολιτιστικό έγκλημα.
Φυσικά στην προσπάθεια απορρόφησης των ελλήνων στην ευρώπη παρόμοια με αυτή των ρωμαίων (με επιβολή γλώσσας, θρησκείας, ιθαγένειας) και των τούρκων αργότερα, όπου τα ΜΜΕ, οι πινακίδες, τα τραγούδια, οι διαφημίσεις, τα προϊόντα, τα πάντα σχεδόν είναι σε λατινικό αλφάβητο και στα αγγλικά δεν υπάρχει καμία σοβαρή αντίδραση ή προσπάθεια. Η πολυπολιτισμική ελλάδα μιλάει και γράφει αγγλικά...

μηδενιστής

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 10:03:00 π.μ. EEST  

Άλλος "ανώνυμος" είμαι! :) Για το θέμα της IBM δεν ξέρω.

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 10:33:00 π.μ. EEST  

@Vangelis M.
Ποια διάλεκτο εκ των "Αρχαίων Ελληνικών" δεν χρησιμοποιούμε; Εγώ πάντως την Κοινή Ελληνική την καταλαβαίνω άνετα. Δεν ξέρω, ίσως κάποιοι σαν την κυρία Ρεπούση καταλαβαίνουν καλύτερα την Τοσκικη Αλβανική και ίσως θέλουν να βάλουν αυτή στην θέση των Αρχαίων Ελληνικών. Έτσι σιπταρ μου;

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 11:30:00 π.μ. EEST  


παιδιά, πληκτρολογήστε "αρχαία ελληνικά για ibm" και θα τα βρείτε όσες πληροφορίες θέλετε.

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 12:13:00 μ.μ. EEST  

@Vangelis M.

Ειλικρινά πιστεύεις οτι τα κίνητρα της Ρεπούση είναι να αποφορτιστεί το εκπαιδευτικό σύστημα;Ή έστω με αυτό το τρόπο θα αποφορτισθεί;Γιατί είναι πολύ κρίμα,για μια γλώσσα για την οποία διεθνείς και καταξιωμένοι ακαδημα'ι'κοί υποστηρίζουν την αξία έστω και της εγκυκλοπαιδικής της γνώσης να υπάρχει μια τέτοια καιροσκοπική διάθεση απο ορισμένες περσόνες τύπου Ρεπούση.Εγώ Βαγγέλη γνωρίζω δύο πράγματα:Οτι αφενός η οποιαδήποτε γνώση είναι δύναμη(γι'αυτό και αξίζει να διαβάσουμε και τα σχόλια κάποιων φίλων κατά τους οποίους η μέλλουσα γλώσσα των Η/Υ θα βασίζεται στην Αρχαία Ελληνική) και αφετέρου οτι οι πρακτικές του δρα Γκαίμπελς έχουν οπαδούες και συνεχιστές ακόμη και σήμερα:''Ρίχνε συνεχώς λάσπη,στο τέλος κάτι θα μείνει''.Μετά τα Θρησκευτικά και την Ιστορία,ακολούθησαν δια στόματός της τα Αρχαία Ελληνικά.Άντε να δούμε που αλλού θα το πάει του λόγου της....


Μέντωρ

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 12:47:00 μ.μ. EEST  

Τον μπαμπά Πλεύρη μπορεί να τον βρίζουνε,γιατί όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια,αλλά να τον παρακολουθείτε στα κρυφά (μη σας πούνε και φασίστες,οι προοδευτικοί νεοφασίστες ή αλλιώς το αριστερό χέρι των τραπεζιτών)γιατί τους έχει απαντήσει και τους τα έχει βουλώσει ΟΛΑ με απόλυτο τρόπο.Την αρχαία ελληνική γλώσσα την μιλάμε ΟΛΟΙ,ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ σε όλα τα σύνθετα που χρησιμοποιούμε.Απλά ορισμένοι αρκούνται στο ρόλο του νεορουφιάνου της νέας τάξης,λές και κι άν ακόμη δεν τη μιλούσαμε θα μας έκανε κακό να την επαναφέραμε...

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 1:20:00 μ.μ. EEST  



Αγαπητέ ανώνυμε των 11.30

αναωτιέμαι αν παραπέμπεις σε αυτο το κείμενο http://www.esoterica.gr/forumS/topic.asp?ARCHIVE=&whichpage=2&TOPIC_ID=2439 (προς το τέλος) που μάλλον αποδομεί αυτά που ισχυρίζεσαι. Συγγνώμη που επιμένω αλλά επειδή θέλω πάντα να μιλάω με στοιχεία, μπορείς να μου παραθέσεις ένα συγκεριμένο λινκ;

Φιλικά

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 1:53:00 μ.μ. EEST  

ήθελα κι εγώ να γράψω για τον πλεύρη--αλλά δίστασα-- όπου τελευταία οικογενειακώς παρακολουθούσαμε τα όσα έλεγε για τον γνωσσικό μας πλούτο και στην κυριολεξία πάθαμε την πλάκα μας.
π.χ. γιατί λέμε υπεύθυνος και ανεύθυνος, ύπουλος και άλλα πολλά.
που να τολμήσεις, να αναφέρεις απο ποιόν τα έμαθες.

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 2:04:00 μ.μ. EEST  

@Μέντωρ

"Μετά τα Θρησκευτικά και την Ιστορία,ακολούθησαν δια στόματός της τα Αρχαία Ελληνικά.Άντε να δούμε που αλλού θα το πάει του λόγου της...."

ναι ναι γυμναστική.... ο λόγος είναι ότι στο βήμα το "ένα στο αριστερό" προτρέπει σε αναρχοκομουνιστικές πράξεις χαχαχαχα

@12 Σεπτεμβρίου 2013 - 12:47:00 μ.μ. EEST

"Τον μπαμπά Πλεύρη μπορεί να τον βρίζουνε,γιατί τους έχει απαντήσει και τους τα έχει βουλώσει ΟΛΑ με απόλυτο τρόπο."

δεν τον βρίζουν τον αγνοούν. και ο αδόλφος είχε άποψη για τα χρώματα παστέλ - είδες κανα ζωγράφο να τον παίρνει σοβαρά; στην προσπάθειά του να αποδείξει ότι οι κακοί εβραίοι φταίνε που σκότωσε ο ηρακλής τα παιδιά του έχει χάσει το δίκιο του. κρίμα πραγματικά γιατί είναι καλός ιστορικός όταν δεν ψάχνει για δράκους.

μηδενιστής

Μάριος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 2:19:00 μ.μ. EEST  

Η Αρχαία Ελληνική είναι αναμφισβήτητα μια πολύ ισχυρή γλώσσα με εκφραστική δύναμη σαφώς μεγαλύτερη της Νέας Ελληνικής. Αυτό φαίνεται από τον όγκο του κειμένου στις μεταφράσεις όπου η μετάφραση ενός οποιουδήποτε αρχαίου κειμένου απαιτεί 20-40% περισσότερο κείμενο στη Νέα Ελληνική.

ΑΛΛΑ:

Τα οφέλη περί δομημένης σκέψης κλπ δεν έρχονται ούτε κατά 1% με την απόλυτα επιδερμική σχέση που επιτυγχάνεται στο σχολείο. Για να αρχίσει να λειτουργεί ένας εγκέφαλος διαφορετικά επειδή έμαθε μια γλώσσα απιτείται ΒΑΘΕΙΑ γνώση της γλώσσας. Πρέπει να τη ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ κάποιος αυτή τη γλώσσα, όχι απλώς να εξοικειωθεί μαζί της.

Ως εκ τούτου λοιπόν, και επειδή θεωρώ ότι είναι αδύνατον να γίνει πραγματικη σπουδή της στα σχολεία πιστεύω ότι τα Αρχαία Ελληνικά πρέπει να διδάσκονται μόνο στο Λύκειο και μάλιστα στην κατεύθυνση/δέσμη/οτιδήποτε έχει να κάνει με τα φιλολογικά και οι ελευθερωμένες ώρες να διδάσκονται αρχαία Ιστορία & φιλοσοφία. Πιστεύω πιο πολλά έχει να πάρει ένας νέος Έλληνας σήμερα εντρυφώντας στα (μεταφρασμένα) γραπτά του Θουκυδίδη, του Ηρόδοτου, του Ξενοφώντα ή των φιλοσόφων Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκτητου, Επίκουρου κλπ. Θα μου πείτε "διδάσκονται αυτά" και εγώ θα σας απαντήσω: Δεν διδάσκονται στο βαθμό και το βάθος που πρέπει. Ο τρόπος που τα διδάσκουν είναι τέτοιος ώστε από την ουσία να μη μένει τίποτα. Όπως διδάσκονται σήμερα, αυτό που μένει είναι μόνο η εντύπωση ότι οι Αρχαίοι Έλληνες ήταν "σοφιστικέ και ψαγμένοι" για να το θέσω και με πιο πεζούς όρους, πράγμα που δεν αρκεί για να ανεβάσεις το πολιτισμικό επίπεδο - μάλλον το κατεβάζει γιατί αν είσαι κρετίνος αλλά νομίζεις ότι έχεις καλλιέργεια επειδή οι πολύ παλιοί σου πρόγονοι είχαν καταφέρει κάτι τότε είναι πιο σίγουρο ότι θα παραμείνεις κρετίνος. Θα είσαι ένας ψωροπερήφανος κρετίνος δηλαδή.

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 2:52:00 μ.μ. EEST  

Απλά να υπενθυμίσω ότι την ίδια άποψη για τα αρχαία ελληνικά είχε και το "μεγάλο" (εγκληματικό) ΠΑΣΟΚ του'81 που πέταξε τα αρχαία από το γυμνάσιο και τα περιόρισε σε 2 τάξεις του λυκείου (κοινώς τα τσεκούρωσε).

Αντώνιος ο από ΕΛΔΥΚ

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 3:20:00 μ.μ. EEST  

λοιπόν κύριοι, άλλο νόημα έχουν τα λεγόμενα της μανδάμ και αλλού ήθελε να καταλήξει.
και εξηγούμαι, επειδήΣ οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ήσαντε όντως πολύ σοφιστικέ τύποι, αραχτοί και άνετοι εκεί στην Ακαδημία Πλάτωνος δεν έπαιρναν τοις μετρητοίς, όπως εμείς σήμερα όλα τα ντέρτια, αλλά έλεγαν "παν μέτρον άριστον ή ουκ εν τω πολλώ τω ευ" και άλλα πολλά, είχαν τον πιτσιρικά δίπλα με την μαρμάρινη πλάκα και μόλις αναφωνουσαν ρε μεγάλε τι ήταν αυτό που είπες, κατευθείαν ο μικρός το κοπαναγε στο μαρμάρο και έμειναν μέχρι σήμερα. τι θέλω να πω.
σου λέει η πορδούση θέλεις να γίνουν όλοι αφάσιοι, να μην τους τρώει το άγχος, να μην νοιάζονται για το αύριο και να μας γράψουν κανονικά. κάτσε λοιπόν να ξεχάσουν τα περί αρχαίων και την ωραία ζωη που εκείνοι περνούσαν και να τους προσφέρουμε εμείς ωραία ζωή με άγχος, απολύσεις και όλα τα συναφή, οπότε που μυαλό για τα περασμένα μεγαλεία. άστους εκεί είλωτες και κάθε μέρα στο μαγκανοπήγαδο.

Alexandros 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 3:29:00 μ.μ. EEST  

Έχουμε και ασχολούμαστε συνεχώς με μια Κυρια ανάξιου λόγου, η οποια παίζει έναν συγκεκριμένο ρολο και από ο,τι φαίνεται είναι έμμισθη όπως και η Κυρια Διαμαντοπουλου.

Είμαστε υποχρεωμένοι κάθε τρεις και λίγο να ακούμε και να ανεχόμαστε ο,τι κατεβει στο κεφάλι της Κυριας αυτής, η οποια κάνει κατάχρηση του Δημοκρατικού δικαιώματος της, συκοφαντώντας, ανελλιπώς θεσμούς και ιστορία.

Νεκρός μπορεί να είναι ο εγκέφαλος της Κυριας αυτής, η αρχαία Ελληνική όμως δεν είναι. Η Γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι συνεχεια και εξέλιξη της αρχαίας Ελληνικής, μάλιστα πολλές λέξεις χρησιμοποιούνται αυτούσιες και με το ίδιο νόημα και με τους ιδιους γραμματικούς τύπους ακόμα. Η διδασκαλία των αρχαίων Ελληνικών στο σχολειό δεν είναι ομοια με αυτή των Λατινικών, γιατί τα Λατινικά είναι μεν γλώσσα από την οποια προέρχονται τα ιταλικά η τα Γαλλικά αλλα δεν ομιλείται πλέον, ενώ τα αρχαία Ελληνικά, ο οποιος είναι λάθος χαρακτηρισμός της γλώσσας, είναι ο τρόπος που μιλούσαν οι πρόγονοι μας και όχι κάποια γλώσσα από την οποια προέρχεται η γλώσσα που μιλάμε σήμερα, είναι η συνεχεια της.

Λέγοντας λοιπόν διδασκαλία των αρχαίων Ελληνικών, μιλάμε για τη διδασκαλία της γλώσσας, από τα Ομηρικά Εφ, στην Αρχαία Αθηνα, στην Ιωνία, στη Μακεδονία, στην Βυζαντινή Αυτοκρατορία αργότερα μέχρι και σήμερα. Ο Τρόπος που διδάσκονται είναι λανθασμένος, αλλα άλλο αυτό και άλλο η κατάργηση του μαθήματος. Κάνοντας το λεγόμενο μάθημα των αρχαίων Ελληνικών, μαθαίνουμε την ιστορία της γλώσσας μας, εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιο μας και κατανοούμε τι λέμε σήμερα!

Αναμφισβήτητα θα πρέπει να διδάσκεται και περισσότερος Θουκυδίδης και περισσότεροι αρχαίοι συγγραφείς εν γένει στην καθομιλουμένη ώστε να διδάσκεται η ουσία τους, αλλα θα πρέπει να διδάσκεται και το μάθημα των αρχαίων Ελληνικών, με άλλο τρόπο και άλλη έμφαση ίσως, αλλα οπωσδήποτε θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και Λυκείου!

Ανώνυμος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 3:39:00 μ.μ. EEST  

@Αντώνιος ο από ΕΛΔΥΚ

μην ξεχνάς την Μυθολογία!

μηδενιστής

TED 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 3:45:00 μ.μ. EEST  

Προσωπική μου άποψη είναι πως τα αρχαία Ελληνικά δεν είναι νεκρή γλώσσα.

Όπως και να έχει όμως το πράγμα, σε κάθε περίπτωση οι προθέσεις της Ρεπούση δεν είναι αγνές και δε νομίζω να κόπτεται ιδιαίτερα για την αναβάθμιση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Προφανέστατ επέλεξε για άλλη μια φορά να προκαλέσει ώστε η κοινή γνώμη ν'ασχοληθεί κυρίως μαζί της (και όχι λ.χ. με το Στουρνάρα ή με την έλευση της Τρόϊκας).

Με ενδιαφέρον αναμένω επί του θέματος της διδασκαλίας των αρχαίων κάποια τοποθέτηση του ΦΚΜΚ, ως καθ'ύλην αρμοδίου. Καουμπόυ, όπως ενδεχομένως διάβασες ήδη, ο φίλος σου ο Σαραντάκος κύρηξε τη γλώσσα νεκρή.

Vangelis M. 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 4:37:00 μ.μ. EEST  

Ειναι φυσικη εξελιξη η εξελιξη των γλωσσων. Στην εποχη της κοινης Ελληνικης η Αττικη διαλεκτος με την μεγαλη γραμματεια της ηταν ηδη αρχαια γλωσσα. Διαβαστε εδω: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%9A%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%AE

Ειμαστε Ελληνες και με τα νεα Ελληνικα που ειναι η εξελιξη των αρχαιων. Δεν χρειαζεται να φοραμε χιτωνες και χλαμυδες για να αποδειξουμε την Ελληνικοτητα μας.

Για την Ρεπουση... Δεν εχω ασχοληθει ιδιαιτερα μαζι της γιατι θεωρω οτι δεν αξιζει, αλλα με καποια που κατα καιρους λεει δεν διαφωνω. Με αλλα διαφωνω πληρως γιατι ειναι λαθος. ΤΟ που το παει δεν με ενδιαφερει. Εχει δικαιωμα να πιστευει οτι θελει και να το παει οπου θελει φτανει να μην παραβαινει τους νομους. Δεν της κανω την τιμη να την βλεπω σαν κοκκινο πανι. Προτιμω να προσπαθω κρινω κατα περιπτωη οσα λεγομενα της κατα καιρους η δημοσιοτητα εμφανιζει ως προκλητικα. Νομιζω οτι πρεπει να την αφησουμε να ζησει και να της επιτρεψουμε να μιλαει και οχι να την κρεμασουμε ή να της κοψουμε την γλωσσα.

Για τις λεξεις που εχουν περασει στα νεα Ελληνικα απο τα αρχαια... Τι πιο φυσικο αφου τα νεα Ελληνικα ειναι η εξελιξη των αρχαιων. το ιδιο συμβαινει και στα Ιταλικα που ειναι η εξελιξη των Λατινικων. Αλλα για εναν νεοελληνα που δεν γνωριζει αρχαια, τα αρχαια Ελληνικα ακομα και στην κοινη Ελληνικη, δεν ειναι πληρως κατανοητα (σε σημαντικο ποσοστο ακατανοητα θα ελεγα). Αυτο ειναι γεγονος.

Alexandros 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 6:23:00 μ.μ. EEST  

Η Διαφορα Βαγγέλη μεταξύ της σχέσης Ιταλικών και Λατινικών η Γαλλικών και Λατινικών η Ισπανικών και Λατινικών και μεταξύ Νέων Ελληνικών και των λεγομενων Αρχαίων Ελληνικών είναι ότι στην πρώτη περίπτωση οι σύγχρονες γλώσσες έχεουν ως βάση τα Λατινικά και προέρχονται και από αυτά όπως και από τα Λατινικά, αντίθετα τα νέα Ελληνικά είναι η συνεχεια των λεγομενων αρχαίων Ελληνικών, η Ελληνική γλώσσα έχει μια συνεχεια, τα νέα Ελληνικά δεν έχουν ως βάση τα αρχαία Ελληνικά αλλα είναι συνεχεια τους. Η Κυρια Ρεπούση λοιπόν προσπαθεί να σπάσει αυτή τη συνεχεια, δεν είναι τυχαία η αναφορά της σε νεκρές γλώσσες, ο στόχος της είναι οι ρίζες μας, όπως είναι και ο στόχος και άλλων "πρακτοροπροδοτων", που αυτή τη στιγμή είναι χρήσιμοι σε κάποιους κύκλους........

Μάριος 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 9:40:00 μ.μ. EEST  

Η Αρχαία Ελληνική δεν είναι ούτε ζωντανή ούτε νεκρή. Οι όροι είναι μάλιστα λίγο άστοχοι για την περιγραφή ενός γλωσσικού κώδικα. Η γλώσσα γεννήθηκε, εξελίχθηκε στη μορφή του τη γνωρίσαμε στα αρχαία κείμενα από κάποια άλλη παλαιότερη μορφή, με σαφείς τοπικές ιδιαίτερότητες (π.χ. αττική διάλεκτος) και μετά με την πάροδο των αιώνων μετεξελίχθηκε και έφτασε εκεί που έιναι στις μέρες μας. Οπότε η σωστή φράση είναι ότι ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΝΤΑΝΑ. Γιατί τα ελληνικά μιλιούνται. Και όπως κάθε τι ζωντανό, αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Και όπως κάθε τι ζωντανό όσο περνάει ο καιρός αλλάζει. Πόση σχέση έχει ένας άνθρωπος 60 χρονών με τον εαυτό του όταν ήταν 12; Ε λοιπόν, άλλη τόση σχέση έχει η Νέα Ελληνική με την Αρχαία.

Γι' αυτό λοιπόν θεωρώ ότι ο κόπος του να μαθαίνεις μια γλώσσα την οποία δεν μιλά κανείς είτε στην καθημερινότητα είτε επαγγελματικά -παρά μόνο για μεταφράσεις- είναι χαμένος κόπος. Τα αρχαία κείμενα πρέπει να μεταφράζονται με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια γι' αυτό η σπουδή της γλώσσας πρέπει να παραμείνει ευρεία στα πανεπιστήμια της χώρας και να υπάρχει μια καλή γνωριμία μαζί της στο Λύκειο. Όχι όμως το βασανιστήριο του "κλίνε το τάδε ρήμα" χωρίς όμως αυτό το ρήμα να το χρησιμοποιεί κανείς ποτέ για να πει κάτι. Θυμάμαι ότι όλα τα χρόνια που μαθαίναμε αρχαία στο γυμνάσιο-λύκειο (βασικά 4-5 άτομα μάθαιναν κάτι λίγο και οι υπόλοιποι 20 απλά υποφέραμε), ΠΟΤΕ καμία καθηγήτρια δεν μας μίλησε στα Αρχαία, έτσι να πει μια απλή πρόταση που να μην προέρχεται από ένα βιβλίο. ΠΟΤΕ δεν ζητήθηκε το ίδιο από εμάς. Ποτέ δεν αντιληφθήκαμε την ομορφιά της γλώσσας. Όλη η φιλοσοφία της διδασκαλίας είναι μεταφραστική, όχι ομιλητική. Πράγμα που ακυρώνει όλα τα επιχειρήματα περί των δυνητικών οφελών έτσι δεν είναι; ΤΙΠΟΤΕ ουσιαστικό δεν μαθαίναμε λοιπόν. Και επειδή αυτό δεν μπορεί να αλλάξει γι΄ αυτό και επιμένω ότι τα Αρχαία είναι για το λύκειο και για αυτούς/αυτές που θέλουν να τα γνωρίσουν για να τα σπουδάσουν αργότερα.

Εννοείται δε ότι δεν με απασχολούν αγκυλωτικά συντηρητικά επιχειρήματα που συνδέουν τη διδασκαλία του οτιδήποτε "παλιού και ελληνικού" αυτόματα με το "σωστό".

Όσο για τη Ρεπούση, η οποία μάλλον κάθε μέρα κοιτιέται στον καθρέφτη και αναμετριέται με το είδωλό της για το ποια είναι πιο προοδευτική, έχω πολύ ανάμεικτη άποψη. Δεν ισχυρίζομαι ότι καταλαβαίνω τις προθέσεις της, ούτε και πιστεύω τα φαιδρά συνωμοσιολογικά ότι "παίρνει μισθό για ανθελληνική προπαγάνδα". Απλά μάλλον έχει μια ιδιάζουσα προοδευτική οπτική η οποία φλερτάρει με την αφέλεια και που στα σημερινά ελληνικά δεδομένα φαντάζει εντελώς εξωγήινη.

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 12 Σεπτεμβρίου 2013 στις 9:49:00 μ.μ. EEST  

1. Νεκρές γλώσσες είναι όσες έπαψαν να έχουν ομιλητές. Η Ελληνική και η Λατινική έχουν ομιλητές. Η αρχαία ελληνική εξελίχθηκε στην μεσαιωνική και από εκεί στη νέα. Η λατινική έχει άμεσο απόγονο την ιταλική και "παραπαίδια" ένα σωρό λατινογενείς γλώσσες. Άρα καμιά δεν είναι νεκρή. Νεκρή ήταν η εβραϊκή που την ανέστησαν για να δομήσουν εθνική συνείδηση σε πληθυσμούς που είχαν κοινό μόνο τη θρησκεία. Σε μας δε χρειάστηκε. Οι τουρκόφωνοι και σλαβόφωνοι ήταν μια χαρά Έλληνες. Οι βλάκες του μεταξικού καθεστώτος μόνο δεν το έβλεπαν και κυνήγησαν άδικα τον κοσμάκη εδώ.
2. Η Ρεπούση κάνει θόρυβο γενικώς. Οι λόγοι βέβαια είναι καθαρά για προσωπική προβολή. Στο συγκεκριμένο θέμα ωστόσο, αν διαβάσει κανείς προσεχτικά τις θέσεις της, έχει σε πολλά σημεία δίκιο - οι βαθύτερες προθέσεις της είναι που με ανησυχούν... Η εισαγωγή της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών (κοντά είκοσι χρόνια πριν) από πρωτότυπο στο Γυμνάσιο καταδίκασε σε συρρίκνωση τα αρχαία από μετάφραση που ήταν πολύτιμα για τις ηλικίες αυτές. Η γλώσσα που χρησιμοποιούμε είναι η νεοελληνική κοινή. Ξεκινάς και μαθαίνεις επαρκώς αυτήν και στο Λύκειο μαθαίνεις και την αρχαία. Δε γίνεσαι καλύτερος χρήστης της νεοελληνικής με τη γνώση της αρχαίας, τουλάχιστον όχι στα 15 και στα 16. Όλο το οικοδόμημα της αρχαιοπληξίας που ξεκινά από τους αττικιστές στα χρόνια του Χριστού και φτάνει ως τους σημερινούς αρχαιόπληκτους μέσα από το σύστημα εκπαίδευσης των Βαυαρών ξεκινά από μια αρχή, άλλοτε ρητά και άλλοτε - όπως σήμερα - με λανθάνοντα τρόπο διατυπωμένη: Τα νέα ελληνικά είναι "κατώτερα" είναι "φτωχά" είναι "ανεπαρκή". Φυσικά η άποψη αυτή είναι τελείως απαράδεκτη και ανόητη αλλά, έχοντας αποκτήσει σαφείς ιδεολογικές χρήσεις, φτάνει και σήμερα ως "λεξιπενία των νέων", "άγνοια της γλώσσας" κλπ. Με μια λέξη μπούρδες που αναπαράγουν διάφορα γερόντια και οπαδοί τους, όλως τυχαίως προσκείμενοι σε ακροδεξιούς χώρους ή της εκκλησίας (συχνότατα συγκοινωνούντες) Είχα την τύχη να σπουδάσω στη Φιλοσοφική του ΑΠΘ όπου υπήρχε μια μακρά παράδοση δασκάλων του δημοτικισμού. Όχι τυχαία ήταν επίσης και προπύργιο ελευθερίας της σκέψης.

Με δυο λέξεις: Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σταδιακά τα τελευταία χρόνια ανατρέπει τη μεταρρύθμιση Ράλλη (μόνη μεταρρύθμιση της μεταπολίτευσης στην εκπαίδευση) προς το συντηρητικότερο και προς την αρχαιοπληξία. Επιμονή σε τύπους αλλά άγνοια των κειμένων. Αυτό οδηγεί σε μια Βαβέλ: το παιδί στο Γυμνάσιο μαθαίνει δυο διαφορετικές δομές της Ελληνικής (αρχαία και νέα) και δυο ξένες γλώσσες. Αποτέλεσμα: ουσιαστικά δε μιλά καμία και γράφει γκρίκλις. Πρόταση: αρχαία στο Λύκειο, όταν θα μπορεί να καταλάβει τη δομή της αρχαίας γλώσσας γνωρίζοντας επαρκώς αυτή που μιλά. Επιμονή στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στο Γυμνάσιο και τουλάχιστον τετράωρη εβδομαδιαίως διδασκαλία μεταφρασμένων αρχαίων κειμένων. Να μάθει ο μαθητής τι έγραψαν ο Ηρόδοτος και ο Θουκυδίδης πρώτα και έπειτα πώς το έγραψαν. Στο Λύκειο αντίστοιχα επιμονή στα αρχαία από πρωτότυπο και για όσους θα ακολουθήσουν θεωρητική κατεύθυνση...λίγο ξύλο παραπάνω. Και εκεί πάλι ο διδάσκων καλό είναι να λέει δυο πράγματα για το απόσπασμα που πρόκειται να διδάξει ως γλωσσικό υλικό. Να ξέρει ο μαθητής τι ήταν η κάθοδος των Μυρίων και η εκστρατεία του Αγησίλαου. Να προλάβουμε να του τα πούμε εμείς πριν τον παραλάβουν ο Άδωνις και ο Πλεύρης...

ΥΓ. Ο Σαραντάκος πέφτει στην παγίδα της δημοφιλίας. Καλό θα είναι να γράφει πιο σπάνια και με περισσότερο "βάσανο". Και εν τέλει, πότε ακριβώς πεθαίνει η αρχαία γλώσσα; Σε ποιον αιώνα παύει να έχει οργανική σχέση με τις προγενέστερες μορφές της; Πότε περνάει στη λήθη όπως λχ η γλώσσα των Ετρούσκων, των Ίνκας, των Φρυγών, των Χετταίων, των Λυκίων; Προχειρότητες και αστειότητες.

Vangelis M. 13 Σεπτεμβρίου 2013 στις 12:47:00 π.μ. EEST  

Εγω εχω μπερδευτει πια. Ειναι τα Λατινικα και τα αρχαια Ελληνικα γλωσσες νεκρες ή ειναι ζωντανες; Πως οριζεται μια νεκρη γλωσσα;

1) Νεκρη γλωσσα εχουμε οταν κανεις δεν την χρησιμοποιει στην καθημερινοτητα του και κανεις δεν μπορει να την καταλαβει σε μεγαλο βαθμο αν δεν την εχει διδαχθει απο συστηματικη εκπαιδευση η μελετη και οχι απο το καθημερινο οικογενειακο - κοινωνικο περιβαλλον που ζει ή ζουσε;

2) Νεκρη ειναι η γλωσσα που δεν εχει δωσει γλωσσες απογονους που ειναι σε χρηση και που εχουν εμφανη συνδεση με αυτη;

Αν ισχυει ο πρωτος ορισμος τα Αρχαια Ελληνικα και Λατινικα ειναι νεκρες γλωσσες. Αν ισχυει ο δευτερος τοτε οχι.

Εγω κλινω υπερ του πρωτου ορισμου ως πιο φυσικου, κατανοητου, δινοντας το βαρος στην λεξη "νεκρη" και οχι στην λεξη "γλωσσα" π.χ. θεωρειται οτι ο παππους μου ειναι νεκρος επειδη εχει πεθανει και οχι ζωντανος επειδη εχει μεταφερει τα γονιδια του στους απογονους του.

Αν γινει δεκτος ο πρωτος ορισμος η Ρεπουση εχει δικιο στον χαρακτηρισμο νεκρη γλωσσα για τα αρχαια Ελληνικα. Αν δεν γινει δεν εχει δικιο.

Ποτε λοιπον χαρακτηριζεται νεκρη μια γλωσσα; Οταν σταματα να ειναι σε χρηση και να γινεται σε επαρκη βαθμο κατανοητη απο τους ομιλουντες την εξελιξη της (π.χ. αρχαια, Νεα Ελληνικα) ή οταν σταματα να ειναι σε χρηση και ο τελευταιος εξελικτικος της κλαδος;

Υ.Γ. Αν δεχτουμε την δευτερη περιπτωση τα υποτιθεμενα αρχικα Ινδοευρωπαικα ειναι ζωντανη γλωσσα...

Μάριος 13 Σεπτεμβρίου 2013 στις 3:36:00 π.μ. EEST  

ΦΚΜΚ: "Η εισαγωγή της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών (κοντά είκοσι χρόνια πριν) από πρωτότυπο στο Γυμνάσιο καταδίκασε σε συρρίκνωση τα αρχαία από μετάφραση που ήταν πολύτιμα για τις ηλικίες αυτές."

Ακριβώς αυτό. Τεράστιο, θεμελιώδες ζήτημα που αντιμετωπίζεται με το λάθος τρόπο τόσα χρόνια λόγω της αγκυλωτικής φιλοσοφίας των φιλολόγων οι οποίοι είτε τελώντας σε καθεστώς ελιτισμού επιμένουν να προωθούν αυτό που αυτοί θεωρούν σημαντικό είτε από αρχαιολατρεία συνδεδεμένη με συντηρητισμό.

Γενικώς σευμφωνώ απόλυτα με όλα όσα λες. Μόνο σημείο μάλλον προς διευκρίνιση παρά προς διαφωνία είναι ότι τα νέα ελληνικά σαφώς δεν είναι πιο "φτωχά" (άλλωστε η φτώχεια της γλώσσας έχει πιο πολύ να κάνει με την πνευματική φτώχεια αυτού που μιλάει και όχι της γλώσσας γιατί η γλώσσα είναι δυναμικό πράγμα και πάντα μπορούν να προστίθενται "τουβλάκια" για να την συμπληρώνουν ανάλογα) , είναι όμως λιγότερο "ισχυρά" (ορίζοντας την ισχύ με το αυθαίρετο κλάσμα "περιεκτικότητα νοήματος/λέξη") διότι όντας απλούστερα υπάρχει ανάγκη για περισσότερες λέξεις για το ίδιο νόημα.

Οδυσσέας 13 Σεπτεμβρίου 2013 στις 1:31:00 μ.μ. EEST  

Ο φίλος σχολιαστής με τις λατινικές αναφορές παρακαλείται να ξαναστείλει το σχόλιό του γιατί από δικό μου λάθος σβήστηκε.

Ανώνυμος 13 Σεπτεμβρίου 2013 στις 3:46:00 μ.μ. EEST  

(δεν τον βρίζουν τον αγνοούν. και ο αδόλφος είχε άποψη για τα χρώματα παστέλ - είδες κανα ζωγράφο να τον παίρνει σοβαρά; στην προσπάθειά του να αποδείξει ότι οι κακοί εβραίοι φταίνε που σκότωσε ο ηρακλής τα παιδιά του έχει χάσει το δίκιο του. κρίμα πραγματικά γιατί είναι καλός ιστορικός όταν δεν ψάχνει για δράκους.)
-Και τον βρίζουν και τον αγνοούν γιατί δεν μπορούν να τον αντιμετωπίσουν και για να μήν συζητηθεί η ατζέντα των απόψεων του.Προτιμούν να παίζουν χωρίς αντίπαλο ή σε στημένα.Θα μου ήταν πολύ ενδιαφέρον άν μου έδινες μια παραπομπή για το πότε ισχυρίστηκε οτι οι Εβραίοι φταίνε γιατί ο Ηρακλής σκότωσε τα παιδιά του.Για οποιαδήποτε άλλη άποψη του το συζητάμε.Ο παραλληλισμός του με τον Αδόλφο είναι μάλλον ατυχής η και προβοκατόρικος.Με τον Πλεύρη μπορεί να συμφωνείς ή να διαφωνείς αν είσαι Ελληνας(για τα πρακτοράκια δεν το συζητώ)αλλά δεν μπορείς ούτε να τον βρίζεις ούτε να τον αγνοείς.

Ανώνυμος 13 Σεπτεμβρίου 2013 στις 6:23:00 μ.μ. EEST  

Προς προβληματισμό. Είναι γνωστό και περσινό το θέμα αλλά εμένα αρχικά μου έκανε εντύπωση.
@ Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ Συμφωνώ απόλυτα...

Η υποχρεωτική διδασκαλία των ξένων γλωσσών από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού είναι μία από τις επτά μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης...

Από επτά χρονών θα μαθαίνουν αρχαία ελληνικά οι μαθητές των δημοτικών σχολείων στη Βρετανία. Θα περιλαμβάνονται στις ξένες γλώσσες, που θα διδάσκονται οι μαθητές σύμφωνα με το νέο σχολικό πρόγραμμα, που έθεσε προς δημόσια διαβούλευση η κυβέρνηση και πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από το 2014.




Η υποχρεωτική διδασκαλία των ξένων γλωσσών από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού είναι μία από τις επτά μεταρρυθμίσεις που εισηγείται η βρετανική κυβέρνηση. Οι μαθητές θα μαθαίνουν να διατυπώνουν ολοκληρωμένες προτάσεις με τη σωστή προφορά και να εκφράζουν απλές ιδέες. Ανάμεσα στις προτεινόμενες ξένες γλώσσες είναι τα αρχαία ελληνικά, τα λατινικά και τα μανδαρίνικα. Τραγούδια και ποιήματα θα χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά εργαλεία που θα φέρουν σε επαφή τους μαθητές με τη γλώσσα, δια μέσου της αποστήθισης.




Η εισαγωγή της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο δημοτικό φαίνεται να τυχαίνει ευρείας συναίνεσης. Ο σκιώδης υπουργός Παιδείας Στίβεν Τουίγκ δήλωσε στο BBC, ότι η κυβέρνηση έχει «απόλυτο δίκιο» να κάνει υποχρεωτική τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών από την ηλικία των επτά ετών. Πρότεινε μάλιστα να ξεκινάει σε ακόμη μικρότερες ηλικίες.




«Τα παιδιά θα αγαπήσουν τις γλώσσες εάν τους δοθεί η ευκαιρία να τις μάθουν από μικρή ηλικία. Η κυβέρνηση προτείνει τα επτά χρόνια. Θα ενθάρρυνα τα σχολεία να αρχίσουν τη διδασκαλία από ακόμη μικρότερες ηλικίες» ανέφερε χαρακτηριστικά.




Στη Βρετανία οι ξένες γλώσσες είναι προαιρετικό μάθημα στο γυμνάσιο και όπως διαπιστώθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών μειωνόταν χρόνο με τον χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010 μόλις το 43% των 14χρονων μαθητών ζήτησε να διδαχθεί κάποια ξένη γλώσσα όταν το ποσοστό αυτό ήταν 75% το 2002.

Ανώνυμος 14 Σεπτεμβρίου 2013 στις 4:08:00 π.μ. EEST  

τους ανθρώπους με προοδευτκή σκέψη να φοβάστε.
υγ. η ΙΒΜ για τη δημιουργία νέου λογισμικου ζητούσε να προσλάβει προσωπικό με γνώση αγγλικών.

Ανώνυμος 14 Σεπτεμβρίου 2013 στις 11:53:00 π.μ. EEST  

"Νεκρή Γλώσσα" είναι η ίδια, η πολύ προσωπική γλώσσα της κ.Ρεμπούση!
Τι χρειαζόμαστε τον Ενρτογάν, τον Νταβούτογλόυ ή τον Γκρουέφσκι, όταν έχομε την κ. Ρεμπούση!
Έχω όμως μια απορία, πραγματικά δεν καταλαβαίνει τη ζημιά που κάνει στην χώρα της;

Vangelis M. 14 Σεπτεμβρίου 2013 στις 5:59:00 μ.μ. EEST  

Το ερωτημα κατα την γνωμη μου δεν ειναι τι λεει η κυρια Ρεπουση και που αποσκοπει, αλλα αν θα πρεπει να αφιερωνονται ωρες για την διδασκαλια των Αρχαιων Ελληνικων στο σχολειο ή οχι.

Απο την εμπειρια μας γνωριζουμε οτι η διδασκαλια των αρχαιων οπως γινεται οχι μονο δεν εχει το επιθυμητο αποτελεσμα ως προς την γλωσσα και την καλλιεργεια, αλλα δημιουργει αποστροφη στους μαθητες που τελικα αν δεν ασχοληθουν περαιταιρω δεν μαθαινουν ή δεν θυμουνται τιποτα μετα απο λιγα χρονια.

Ισως οι ωρες των αρχαιων θα επρεπε να αφιερωθουν σε τεχνικα ή εγκυκλοπαιδικα μαθηματα. Επισης οι προτασεις να διδασκονται οι μαθητες την αρχαια ιστορια φιλοσοφια, αντιληψεις, με κριτικο πνευμα στα νεα Ελληνικα δεν ειναι κακη ιδεα και θα συνδεσει πιστευω τους μαθητες παραλληλα με την αναπτυξη κριτικης σκεψης, με την συνεχεια του Ελληνισμου και το μεγαλειο της αρχαιας Ελλαδας.

Πρεπει το υπουργειο παιδειας και ολοι οι Ελληνες γενικοτερα, να γινουμε επιτελους λογικοι και πρακτικοι και συναμα τολμηροι, ανατρεπτικοι, καινοτομοι, χαρακτηριστικα που ειχαν σε γενικες γραμμες οι αρχαιοι μας προγονοι και γι' αυτο μεγαλουργησαν.

Τελος νομιζω οτι η παιδεια ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την αφηνεις σε πολιτκους, κομματα και φιλολογους.

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 14 Σεπτεμβρίου 2013 στις 6:05:00 μ.μ. EEST  

@Μάριο
Ουσιαστικά τα νέα ελληνικά είναι μια γλώσσα αναλυτική. Αυτό σημαίνει - πολύ χοντρικά - ότι αναλύει τα απαρέμφατα σε προτάσεις (ειδικές ή βουλητικές ανάλογα με το είδος του απαρεμφάτου), όλες τις μετοχές (πλην της παθητικής μετοχής του παρακειμένου και της ενεργητικής του ενεστώτα) σε αντίστοιχες δευτερεύουσες προτάσεις και, σε σχέση πάντα με την αρχαία, έχασε και μια πτώση, τη δοτική, που την αντικατέστησε με εμπρόθετο. Κατά τα άλλα οι διαφορές δεν είναι τεράστιες και εντοπίζονται κυρίως στο λεξιλόγιο. Οπότε έτσι εξηγούνται οι περισσότερες λέξεις για το ίδιο νόημα. Το ίδιο ισχύει και για το δίδυμο λατινικά/ιταλικά. Και μην ξεχνάμε ότι και οι αρχαίοι Έλληνες είχαν εκπλαγεί με το πόσο λίγες λέξεις χρησιμοποιούσαν οι Ρωμαίοι να μεταφράσουν τα ελληνικά (ώσπου κατάλαβαν ότι, πριν την συστηματική και στενή επαφή της με τα ελληνικά, ήταν απλώς λεξιλογικά φτωχότερη γλώσσα). Πάντως (προσωπικό γούστο) θεωρώ ως καλύτερα ελληνικά τα ελληνικά του Ηρόδοτου και της Σαπφώς, του Πλάτωνα, των ευαγγελίων ιδιαίτερα, τα ελληνικά του Σολωμού (που δεν ήξερε καν την ελληνική ορθογραφία), τα υπέροχα ελληνικά του Παπαδιαμάντη και εσχάτως τα ελληνικά του Ελύτη.

Ανώνυμος 15 Σεπτεμβρίου 2013 στις 1:02:00 π.μ. EEST  

Οδυσσέας Ελύτης
Από το Άξιον Εστί:
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική

Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...

Εκεί σπάροι και πέρκες
ανεμόδαρτα ρήματα
ρεύματα πράσινα μες στα γαλάζια
όσα είδα στα σπλάχνα μου ν' ανάβουνε
σφουγγάρια, μέδουσες

με τα πρώτα λόγια των Σειρήνων

όστρακα ρόδινα με τα πρώτα μαύρα ρίγη...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα μαύρα ρίγη...

Εκεί ρόδια, κυδώνια
θεοί μελαχροινοί, θείοι κ' εξάδελφοι
το λάδι αδειάζοντας μες στα πελώρια κιούπια.
Και πνοές από τη ρεμματιά ευωδιάζοντας
λυγαριά και σχίνο

σπάρτο και πιπερόριζα

με τα πρώτα πιπίσματα των σπίνων

ψαλμωδίες γλυκές με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι!..

Εκεί δάφνες και βάγια
θυμιατό και λιβάνισμα

τις πάλες ευλογώντας και τα καριοφίλια

στο χώμα το στρωμένο με τ' αμπελομάντιλα ,

κνίσες, τσουγκρίσματα

και Χριστος Ανέστη

με τα πρώτα σμπάρα των Ελλήνων!
Αγάπες μυστικές με τα πρώτα λόγια του Ύμνου...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα λόγια του "Υμνου !..

Ανώνυμος 16 Σεπτεμβρίου 2013 στις 2:10:00 μ.μ. EEST  

@13 Σεπτεμβρίου 2013 - 3:46:00 μ.μ. EEST

"Και τον βρίζουν και τον αγνοούν γιατί δεν μπορούν να τον αντιμετωπίσουν και για να μήν συζητηθεί η ατζέντα των απόψεων του.Προτιμούν να παίζουν χωρίς αντίπαλο ή σε στημένα"

όπως είπα πριν ειρωνικά ο ρατσισμός του βουλώνει με κερί οποιαδήποτε κουβέντα.

"Θα μου ήταν πολύ ενδιαφέρον άν μου έδινες μια παραπομπή για το πότε ισχυρίστηκε οτι οι Εβραίοι φταίνε γιατί ο Ηρακλής σκότωσε τα παιδιά του."

όπως είπα πριν ειρωνικά ο ρατσισμός του βουλώνει με κερί οποιαδήποτε κουβέντα.

"Ο παραλληλισμός του με τον Αδόλφο είναι μάλλον ατυχής η και προβοκατόρικος"

καθόλου. άνθρωπος με βιβλίο "ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ" και το... "ΓΚΑΙΜΠΕΛΣ" και ο άνθρωπος με το "ΑΓΩΝ" είναι παρέα μαζί κάτω στο πηγάδι.

υπάρχουν πατριώτες, εθνικιστές, εθνικοσοσιαλιστές και εθνικοσοσιαλιστές του γερμανικού εργατικού κόμματος στην ελλάδα όπως υπάρχουν πατριώτες, αριστεροί, κομουνιστές και κομουνιστές του ΚΚ-Σοβιετικής Ένωσης

η κάθε κατηγορία συγκρίνεται ΜΟΝΟ με την ίδια. πχ ποια η διαφορά ρεπούση και πλέυρη; καμία.
ο σκοπός ήταν το 10χίλιατο στη βουλή. η ρεπούση το κατάφερε. ο πλεύρης έφτιαξε τον γιο του. τα κατάφεραν μια χαρά λοιπόν

ο αδολφάκος ο μπογιατζής με το αγών και την πίεση για αγορά του απο όλο το κόμμα - δεν έβρισκες δουλειά ούτε βοηθός εβραίου αν δεν είχες κονκάρδα στο πέτο - είχε φτιάξει περιουσία και έπαιρνε και 2-3 μισθούς παράλληλα.

όλα για την κονόμα γίνονται μεγάλε.

"Με τον Πλεύρη μπορεί να συμφωνείς ή να διαφωνείς αν είσαι Ελληνας(για τα πρακτοράκια δεν το συζητώ)αλλά δεν μπορείς ούτε να τον βρίζεις ούτε να τον αγνοείς"

χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα είμαι έλληνας, τον αγνοώ και κοιμάμαι και ήσυχος.

μηδενιστής

Nikolaos 22 Σεπτεμβρίου 2013 στις 10:50:00 π.μ. EEST  

@ Μάριος 12 Σεπτεμβρίου 2013 - 9:40:00 μ.μ. EEST

ούτε και πιστεύω τα φαιδρά συνωμοσιολογικά ότι "παίρνει μισθό για ανθελληνική προπαγάνδα".

Βεβαίως και θα πρέπει να μην τα πιστεύετε ... αφού (σύμφωνα με την Daily Mail) στον 3ο γάμο (αυτό το Σ/Κ) του εχθρού της Ελλάδας «φιλανθρώπου» György Schwartz Soros ... η εν λόγω κυρία δεν βρίσκεται ανάμεσα στους επίσημους προσκεκλημένους, ενώ - αντιθέτως - βρίσκουμε στη λίστα τον νέο πρωθυπουργό της Αλβανίας Edi Rama.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP