Επιβεβαίωση της βρετανικής συμμετοχής στο Eurofighter Tranche 3, υπογραφή προ των διακοπών
Σάββατο 16 Μαΐου 2009
Το Υπουργείο 'Aμυνας της Βρετανίας ανακοίνωσε χθες 14 Μαΐου:
«Ο Πρωθυπουργός επιβεβαίωσε σήμερα πως το [Ηνωμένο Βασίλειο] θα προχωρήσει με τους διεθνείς εταίρους του στα τελικά στάδια της προμήθειας μιας τρίτης παρτίδας αεροσκαφών Eurofighter Typhoon για τη Βασιλική Πολεμική Αεροπορία.
Η Υπηρεσία Διαχείρισης Eurofighter και Tornado του ΝΑΤΟ (ΝΕΤΜΑ) θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τη βιομηχανία αποβλέποντας να πάρει την καλύτερη δυνατή συμφωνία για τα Κράτη-Εταίρους (ΗΒ, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία). Οι διαπραγματεύσεις θα επιληφθούν τόσο με κόστη προμήθειας όσο και υποστήριξης.
Ο Πρωθυπουργός είπε:
"Είμαι ευχαριστημένος που προχωρούμε με το σημαντικό αυτό πρόγραμμα με τα κράτη-εταίρους μας. Αυτό θα δυναμώσει την αμυντική ικανότητα της Βρετανίας, και θα δημιουργήσει νέες δουλειές προηγμένης κατασκευαστικής που χρειάζεται η Βρετανία για να αναδυθεί ισχυρότερη και υγιέστερη από αυτή την παγκόσμια επιβράδυνση."
Ο Υπουργός 'Aμυνας Τζον Χάτον είπε:
"Προσβλέπουμε να λάβουμε μια προσιτή προσφορά από την ευρωπαϊκή βιομηχανία που θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε με ένα πρόγραμμα που θα παραδώσει προηγμένα αεροσκάφη πολλαπλού ρόλου στη Βασιλική Πολεμική Αεροπορία και θα διατηρήσει υψηλής τεχνολογίας δεξιότητες και βιομηχανική ικανότητα ανά το ΗΒ και την Ευρώπη.
Με προϋπόθεση την ικανοποιητική έκβαση των διαπραγματεύσεων αυτών, ελπίζω πως θα είμαστε σε θέση να υπογράψουμε μια σύμβαση αργότερα αυτό το έτος."
Το [Υπουργείο ’μυνας] θα μονογράψει τώρα την υπουργική συμφωνία την οποία τα υπόλοιπα κράτη-εταίροι (Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία) υπέγραψαν στις 2 Απριλίου 2009. Η συμφωνία αυτή περιέχει δήλωση αρχών, περιλαμβάνοντας την ανάγκη να επιτευχθούν σημαντικές εξοικονομήσεις εφ' όρου ζωής, οι οποίες θα υποστυλώσουν το επόμενο στάδιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ ΝΕΤΜΑ που δρα ως η συμβαλλόμενη υπηρεσία εκ μέρους των κρατών-εταίρων και της βιομηχανίας.
Η σύμβαση για την Τρίτη δόση αεροσκαφών Typhoon θα υπογραφεί όταν υπάρξει ικανοποιητική κατάληξη στις διαπραγματεύσεις αυτές, και η Αρχή Έγκρισης κάθε Κράτους-Εταίρου έχει αποδεχθεί τους όρους της συμφωνίας.»
Η ανακοίνωση περιλαμβάνει σημειώσεις υπόβαθρου, όπου διευκρινίζεται πως ο αριθμός και το κόστος των αεροσκαφών απομένει να προσδιορισθούν και αποτελούν αντικείμενο των διαπραγματεύσεων. Επισημαίνεται επίσης πως στην αποκορύφωση της παραγωγής, το πρόγραμμα Typhoon θα βοηθήσει να διατηρηθούν 5.000 θέσεις απασχόλησης στην ΒΑΕ Systems, 4.000 ανά τη Rolls Royce και την εφοδιαστική αλυσίδα της και μέχρι 16.000 συνολικά στην αεροδιαστημική βιομηχανία του ΗΒ.
Με ανακοίνωση αυθημερόν, η βιομηχανική κοινοπραξία Eurofighter GmbH καλωσόρισε την απόβαση της βρετανικής κυβέρνησης, προσθέτοντας: «Το ΗΒ είναι το τελευταίο μέλος της τετραεθνούς κοινοπραξίας Eurofighter που έχουν επιβεβαιώσει ένα τελικό σχέδιο σύμβασης, το οποίο διαπραγματεύθηκαν η βιομηχανική κοινοπραξία και η Υπηρεσία Διαχείρισης Eurofighter και Tornado του ΝΑΤΟ ΝΕΤΜΑ. Η οριστικοποίηση του συμβατικού αυτού εγγράφου θα εφαρμοσθεί τώρα από τις Eurofighter GmbH και ΝΕΤΜΑ και θα επιληφθεί σημαντικών εξοικονομήσεων εφ' όρου ζωής όπως αναμένεται από τα κράτη-εταίρους. Η υπογραφή αναμένεται προ των καλοκαιρινών διακοπών.»
Η ανακοίνωση της κοινοπραξίας προσθέτει πως η συνολική αξία της σύμβασης υπό διαπραγμάτευση θα είναι περί τα €8 δισ. Ανακοίνωση του Υπουργείου 'Aμυνας της Ισπανίας στις 4 Απριλίου 2009 ανέφερε πως η σύμβαση για την πρώτη παρτίδα της Tranche 3 θα καλύπτει 112 από τα 236 αεροσκάφη. Η αρχική συνολική σύμβαση για 620 αεροσκάφη προβλέπει 88 βρετανικά Eurofighter Tranche 3, 68 γερμανικά, 46 ιταλικά και 36 ισπανικά. Εφόσον οι αναλογίες αυτές τηρηθούν, η πρώτη παρτίδα Tranche 3 θα περιλάβει περί τα 42 βρετανικά αεροσκάφη, 32 γερμανικά, 22 ιταλικά και 16 ισπανικά. Η ακύρωση ή περικοπή της δέσμευσης οποιουδήποτε κράτους-εταίρου συνεπάγεται την επιβολή σημαντικών ποινικών ρητρών.
hellenicdefense.gr
1 σχόλια:
Υπάρχει κάποιος που να θέλει να ξαναμπλέξουμε σε πανευρωπαϊκό πρόγραμμα μετά το κάζο που έχουμε πάθει με το ΝΗ-90 και το κάζο που έχουν πάθει άλλοι με το Α400 και το EF-2000; Δεν έχουμε μάθει ακόμη;
Ή μήπως νομίζουμε ότι θα ευνοηθούμε από την Ε.Ε. στα εθνικά και οικονομικά θέματα αν πάρουμε ένα ευρωπαϊκό προϊόν;
Δημοσίευση σχολίου