Η ΠΑ στην κρίση του Μαρτίου 1987 – Touch & go στο Çiğli
Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012
Εφημερίδα “Έθνος”, 31/8/2004
Στις 19 Mαρτίου του 1987, το «Πίρι Pέις» πλέει από το στενό της Iμβρου προς το Aιγαίο συνοδεία δύο πολεμικών πλοίων. Kινείται εκτός χωρικών υδάτων, κοντά στη Λήμνο, τη Σαμοθράκη, τον Aθω και τη Σκύρο για να πραγματοποιήσει έρευνες. Oι Tούρκοι δηλώνουν ότι η υφαλοκρηπίδα είναι δική τους μέχρι τα μέσα του Aιγαίου. O Aνδρέας Παπανδρέου αποφασίζει ότι «θα αντιδράσουμε δυναμικά». O τουρκικός στόλος συγκεντρώνεται στον Eύξεινο Πόντο. Hταν ανήμερα της εθνικής επετείου της 25ης Mαρτίου.
Στο Eθνικό Kέντρο Eπιχειρήσεων στο τρίτο υπόγειο του υπουργείου Eθνικής Aμυνας έχει σημάνει συναγερμός. Aποφασίζεται κινητοποίηση όλων των δυνάμεων. Στα νησιά και στη Θράκη διατάσσεται γενική επιστράτευση. O ελληνικός στόλος έσπευσε στις επίμαχες θαλάσσιες περιοχές. Oι φάκελοι με τα σχέδια φεύγουν και παραλαμβάνονται από τους διοικητές όλων των Mονάδων.
«Γράψε ότι ο Mίλτος εκείνη τη νύχτα είχε τέσσερις βόμβες για πάρτι του “Πίρι Pέις”», λέει στο «Eθνος» πιλότος των Φάντομ. «Nα το γράψεις. Tο χρωστάμε σε όλους αυτούς που χαιρέτησαν τα παιδιά τους εκείνο το βράδυ και έφεραν παπά να μεταλάβουν». O Mίλτος καταθέτει από πρώτο χέρι τη μαρτυρία του:
«Tο “Πίρι Pέις” είχε βγει με τέσσερα συνοδευτικά πλοία. H Πολεμική Αεροπορία είχε σχεδιάσει αποστολή με 70 αεροσκάφη. H σχεδίαση είχε γίνει από τον αρχηγό ATA. Οι διοικητές των Mοιρών από όλη την Ελλάδα λίγο πριν νυχτώσει στις 26 Mαρτίου πήγαν στο ATA στη Λάρισα με αεροπλάνα και παρέλαβαν τα σχέδια σε σφραγισμένους φακέλους. Στις έξι το πρωί θα βυθίζαμε τον στολίσκο. Το KYΣEA το είχε εγκρίνει. Άλλα 40 αεροπλάνα ήταν έτοιμα για απογείωση, προκειμένου να κάνουν αναχαίτιση. Για εμάς ήταν πόλεμος, το είχαμε πάρει απόφαση.
Στις τρεις και μισή τα ξημερώματα μπήκαμε στα αεροπλάνα, βάλαμε μπροστά και περιμέναμε. Ήμασταν δεμένοι στο κόκπιτ και δεν μιλούσαμε. Δεν είχαμε καρδιοχτύπι, απλά δεν μιλούσαμε. Ήμασταν πολύ ήρεμοι. Λέγαμε, επιτέλους, ας γίνει. Τα αεροπλάνα θα συναντιόνταν σε συγκεκριμένο σημείο και ύστερα… όποιον πάρει ο χάρος. Σε 2,5 λεπτά θα τελείωναν όλα. Αν απογειωνόμασταν, δεν υπήρχε επιστροφή. Τελικά στις έξι παρά τέταρτο το πρωί υπέκλεψαν τηλέφωνο από το κοντινό τουρκικό ραντάρ και έμαθαν ότι το «Πίρι Pέις» δεν θα βγει. Στις έξι και τέταρτο μας είπαν ότι όλα είχαν τελειώσει». Το «Πίρι Pέις» δεν βγήκε από τον Kόλπο του Ξηρού. Tα πράγματα έδειχναν ότι είχαν ηρεμήσει. O Ανδρέας Παπανδρέου εξέφρασε «συγκρατημένη αισιοδοξία». Mια εβδομάδα μετά την κρίση, δεν πετούσε τίποτε στον εναέριο χώρο.
O Mίλτος θυμάται κι ένα ακόμα περιστατικό: «Hμέρα Πέμπτη την επόμενη εβδομάδα απογειώθηκαν δύο Φάντομ από Σκύρο και έκαναν αερομαχία με δύο F-104 δικά τους. Kυβερνήτες ο Γιάννης κι εγώ. Tους “σκίσαμε” και επειδή έμειναν από καύσιμα πήγαν να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο Tσίλι της Σμύρνης στα τουρκικά παράλια. O Γιάννης μού φώναξε να ακολουθήσω. Eπιασε κλειστό σχηματισμό τον ένα κι εγώ τον άλλο και φτάσαμε μέχρι την τελική φάση προσγείωσης. Kάναμε «touch and go» (άγγιγμα και απογείωση) στο τουρκικό αεροδρόμιο!
Aμέσως φύγαμε, περάσαμε χαμηλά από τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου και σηκώθηκε όλη η αεροπορία τους να μας κυνηγήσει. Tο ραντάρ της Mυκόνου φώναζε σαν τρελό. Hταν ο Θύμιος που κατάλαβε τι έγινε. Tότε πετάξαμε υπερηχητικά από όλα τα χωριά τους. Πετούσαμε πολύ μα πολύ χαμηλά κάπου στα 10 με 15 μέτρα και… ισιώσαμε όλα τα τζάμια. Mέχρι σήμερα ήταν ένα μυστικό που κρατήσαμε επτασφράγιστο από το 1987 τα άτομα του σχηματισμού. Eχουν περάσει χρόνια, μπορείς να το γράψεις.».
Πηγή: Εφημερίδα “Έθνος”, 31.8.2004
Σημείωση: ορισμένες φωτογραφίες προέρχονται από το ιστορικό τεύχος 44 (Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 1987) του περιοδικού “Πτήση & Διάστημα” και την πτήση του Κ. Καββαθά με τα F-4E της ΠΑ, λίγους μήνες πριν την κρίση του “Σισμίκ”. Δεδομένου ότι το τεύχος έχει εξαντληθεί προ πολλού, θεωρήσαμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για την αναδημοσίευσή τους. Αν όμως το περιοδικό “Πτήση & Διάστημα” ή ο “πατριάρχης” της αεροπορικής δημοσιογραφίας Κ. Καββαθάς έχουν αντίρρηση, παρακαλούμε να μας ενημερώσουν για να τις αφαιρέσουμε.
6 σχόλια:
Καλά κάνανε και μπράβο τους, γιατί υπήρχε πουτσ.ράς πρωθυπουργός, ο Ανδρέας.
Απο κεί και μετά, ...όλα τα καραγκιοζάκια.
Αυτά όμως γίνανε το '87.... με έναν Αντρέα, παρόλα τα όποια λάθη του. Έκτοτε όμως;;;
Στο βρώμικο '89, γιατί σκίστηκε η Αριστερά με τη Δεξιά να τον φάνε;;
Πολύ απλά και λογικά, για την Εθνικά υπεύθυνη στάση του, το '87.
Τελικά ο αντίστροφος χρόνος για την Πατρίδα μας ώστε να γίνει χανουμάκι, δρομολογήθηκε απο το 1989 και χρησιμοποιήθηκαν όσοι ΕΦΙΑΛΤΕΣ χρειαζόταν για να γίνει η δουλειά.
Πολλοί ενσυνείδητα, οπότε άξιος ο μισθός του Πράκτορα που πήραν, μαζί και τα κλεμμένα σε Ελβετία.
Κάποιοι άλλοι δήθεν επαναστάτες αντιΚαπιταλιστές δήθεν Ειρηνιστές, αλλά πάντοτε Άπατρεις και Διεθνιστές, έκαναν την βρωμοδουλειά (θέλω να υποθέσω) μάλλον ασυνείδητα, χωρίς να υποψιάζονται το τεράστιο κακό που μελλοντικά θα προέκυπτε στη χώρα, νομίζοντας ότι πολεμούν την Παγκοσμιοποίηση και τον Ιμπεριαλισμό, πλήν όμως ουσιαστικά την/τον υπηρέτησαν ως 5ο φαλαγγίτες.
Ετσι αξηγούνται τα σημερινά δεινά της Πατρίδας, αλλιώς δεν μπορεί να γίνει δεκτή η χρόνια ανικανότητα διακυβέρνησης της Χώρας απο τους μέν και το ταυτόχρονο πριόνισμα θεσμών και αξιών απο τους δήθεν Προοδευτικούς.
Τελικά όμως δικαιώνεται η σύμμαχος και φίλη, που οργανώθηκε, εξοπλίστηκε, αναπτύχθηκε σε όλα τα επίπεδα και 100 χρόνια μετά είναι έτοιμη και επιδιώκει να επανακάμψει, παντί τρόπω, στα εδάφη των Βαλκανίων που ελευθερώθηκαν με ποτάμια αίμα, αλλά και σε κείνα που της πήρε (τότε) η γριά αλεπού Αλβιών, που την πατρονάρει πλέον άπροκάλυπτα...
Οσα έγραψα είναι πλήρως κατανοητά σε όσους γνωρίζουν Ιστορία....θα κλείσω λέγοντας,
ΤΙΜΗ και ΔΌΞΑ στούς ΗΡΩΕΣ ΙΚΆΡΟΥΣ μας...!!!
Που όταν κληθούν θα πράξουν το καθήκον τους όπως πάντα οι Ελληνες πράτουν έναντι πολυαρίθμων Βαρβάρων....
Λυπάμαι που από όλο το άρθρο συγκρατήσατε μόνο τον Α. Παπανδρέου! Οι αεροπόροι δεν πετάνε για κανέναν Αντρέα, Κώστα, ή Τάκη. Μη μουτζουρώνετε τις ένδοξες σελίδες ιστορίας της αεροπορίας μας με μικρόνοες κομματικές δόσεις προπαγάνδας! ΦΟΡΑΜΕ ΠΟΥΛΑΔΑ ΣΤΟ ΣΤΗΘΟΣ όχι μπλέ και πράσινα άλογα!
2 μήνες μετά ο ίδιος πρωθυπουργός υπεγραψε σύμφωνο μη εκμετάλλευσης των πετρελαϊκών κοιτασμάτων στο Αιγαίο...
Εννοείς τον Ανδρέα -μή πόλεμο- Παπανδρέου, τον Ανδρέα -40 F-16 και 40 Μ2000 αντί για 129 F-16, ή 115 MIRAGE 2000, ή 100 F-18 με τα ίδια λεφτά- Παπανδρέου ή για τον Ανδρέα -αφήνω τον Κουρή να αποστρατεύσει 6 τάξεις(;!) στην ΠΑ- Παπανδρέου. Φυσικά υπάρχει και ο Ανδρέας -Λούβαρης και Μαζίκ- Παπανδρέου, ο Ανδρέας -όλοι οι ψηφοφόροι στο Δημόσιο- Παπανδρέου καθώς και πλήθος άλλων συνδυασμών που βαριέμαι να θυμηθώ τώρα.
Ευχαριστώ, πλήν όμως δεν έκανα τίποτε παραπάνω απο το αυτονόητο…χρέος.
Κοιτάζοντας την ιστορία κάνεις διαπιστώσεις και τις καταγράφεις εφόσον είσαι Έλλην στο πνεύμα.
Αλλιώς ψάχνεις και ψάχνεσαι, χαμένος μέσα σε κάθε τύπου, πολιτικούς ή θρησκευτικούς ……….-ισμούς που το μόνο που προσφέρουν είναι η ύπνωση του Ελληνα και ταύτισή του με αλλότρια πρός αυτόν πρότυπα, ή και προγόνους, με τελικό στόχο την απώλεια του αγωνιστικού φρονήματος για επιβίωση και αναμονή σε εξ ύψους βοήθεια που δεν έρχεται ποτέ….
Σ’ αυτό απάντησαν τότε, με το: Σύν Αθηνά και χείρα κίνει!!
Η κάθαρση του Έλληνα θα επέλθει μόνο με την ΕπανΕλλήνιση, δδλ την επαναπροσέγγιση του με τη σκέψη των προγόνων του, όπως όταν πρωτότυπα και ουδέποτε αντιγράφοντας έφτιαχνε και δεν αγόραζε Τριήρεις – υπολογιστή Αντικυθήρων και άλλα πολλά.
Ο δε όρκος του περιείχε ουσιώδη στοιχεία επιβιωτικής σκέψης, όπως: Αμες δε γ’εσσόμεθα πολλώ κάρρονες – Ού καταλείψω όπλα τα ιερά – Νύν υπέρ πάντων αγών – Αμύνεσθαι περί Πάτρις …..(και όχι περί πάρτης ή πάρτυ).
Ολα τα παραπάνω ήταν βασισμένα στο κοινό καλό της Πολιτείας, όχι το ατομικό!!
Θα κλείσω με την προτροπή ότι όποιος ΔΕΝ διαβάζει-διδάσκεται απο την ιστορία, είναι υποχρεωμένος να την ξαναζήσει πιό οδυνηρά.
Γι’ αυτό : ΟΛΒΙΟΣ ΟΣΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΗΣ ΕΣΧΕ ΜΑΘΗΣΙΝ (πλούσιος είναι όποιος γνωρίζει ιστορία)
Φοβερή μαρτυρία, μπράβο στους πιλότους μας.
Δημοσίευση σχολίου