Το Enterprise στον Πειραιά, με ενδιαφέρουσα παρέα...
Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012
Στον Φαληρικό Όρμο αγκυροβόλησε σήμερα το αμερικανικό αεροπλανοφόρο Enterprise (CVN-65), που πραγματοποιεί την τελευταία του αποστολή πριν τον παροπλισμό του. Εκτός του αεροπλανοφόρου, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συνοδεία του: πρόκειται για το καταδρομικό Vicksburg (CG-69) τύπου Ticonderoga, ένα από τα τέσσερα που θα αποσυρθούν από το USN το 2013.
Την απόκτηση δύο εξ αυτών από το ΠΝ είχαμε προτείνει εδώ πριν λίγες ημέρες, προκαλώντας μια ενδιαφέρουσα διαδικτυακή συζήτηση. Να σημειώσουμε ότι τα αμερικανικά σκάφη απέπλευσαν από τις βάσεις τους στις 9 και 11 Μαρτίου αντίστοιχα, και αφού διέπλευσαν τον Ατλαντικό συνασκήθηκαν στις 24 Μαρτίου με τη μόνιμη δύναμη Μεσογείου του ΝΑΤΟ (SNMG) στη δυτική Μεσόγειο και έφτασαν για τριήμερη επίσκεψη στον Πειραιά. Ακολουθούν οι πρώτες φωτογραφίες:
Στο βίντεο που ακολουθεί, απεικονίζεται άσκηση ανεφοδιασμού εν πλω μεταξύ του Enterprise και του Vicksburg, κατά τη διάρκεια του διάπλου του Ατλαντικού. Είναι μια ευκαιρία να παρατηρήσει κανείς την κατάσταση του καταδρομικού λεπτομερώς.
Το Enterprise (CVN-65) υπήρξε το πρώτο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο στον κόσμο, με σύστημα πρόωσης αποτελούμενο από 8 αντιδραστήρες. Είναι το μοναδικό της κλάσης του και έκανε το παρθενικό του ταξίδι στις 12 Ιανουαρίου 1962. Έχει λάβει μέρος στην κρίση της Κούβας, σε επιχειρήσεις στη Νοτιανατολική Ασία, το Βιετνάμ, τον ινδο-πακιστανικό πόλεμο του 1971 και πρόσφατα σε επιχειρήσεις στον Περσικό Κόλπο, το Αφγανιστάν, τη Σομαλία και τη Λιβύη. Με μήκος 342 μέτρα και πλάτος καταστρώματος 78,4 μέτρα, είναι το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο στον κόσμο. Έχει πλήρωμα περίπου από 5.000 άτομα, μεταξύ των οποίων 2.700 ναύτες, 150 αξιωματικοί και ισάριθμοι υπαξιωματικοί, ενώ περίπου 1.800 άτομα είναι πιλότοι και τεχνικοί των αεροσκαφών. Μετά την τελευταία του αποστολή, προβλέπεται να οδηγηθεί σε ναυπηγείο για αφαίρεση των πυρηνικών, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί το 2015.
Στη διάρκεια της παραμονής του στον φαληρικό όρμο, το πλήρωμα θα έχει την ευκαιρία να επισκεφθεί αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, ενώ θα το πλοίο επισκεφθεί αντιπροσωπεία του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, στο πλαίσιο δεξίωσης, που θα παρατεθεί εν όψει του τελευταίου ταξιδιού του. Η έξοδος του πληρώματος στον Πειραιά σε συνδυασμό με την τροφοδοσία που θα λάβει το πλοίο, αναμένεται να δώσουν σημαντική οικονομική «ένεση» στην αγορά της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Ας σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια που καταπλέει αμερικανικό αεροπλανοφόρο στον Πειραιά.
Το καταδρομικό Vicksburg CG-69, κλάσης Ticonderoga, έχει μήκος 173 μέτρων, εκτόπισμα σχεδόν 10.000 τόνους και πλήρωμα σχεδόν 400 άτομα. Είναι εξοπλισμένο με το σύστημα αεράμυνας AEGIS, με ικανότητα ταυτόχρονης έρευνας, ιχνηλάτησης και καθοδήγησης βλημάτων για πάνω από 100 εναέριους στόχους ταυτόχρονα, χάρη στο ραντάρ παθητικής διάταξης τύπου SPY-1Β(V) Από τους κάθετους εκτοξευτές (VLS) Mk41 122 θέσεων (σε δύο μονάδες των 61 θέσεων εκάστη, μία στην πλώρη και μία στην πρύμνη) μπορεί να βληθεί μεγάλη ποικιλία βλημάτων, όπως Standard, Tomahawk, κάθετα εκτοξευόμενοι ASROC (VLA) και ESSM. Ο οπλισμός συμπληρώνεται με 8 πυραύλους επιφανείας- επιφανείας Harpoon, δύο CIWS Phalanx, δύο πυροβόλα των 5"/54 και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες Mark 32.
Εκτός από το Vicksburg, η ομάδα μάχης αεροπλανοφόρου (Carrier Strike Group - CSG) του Enterprise περιλαμβάνει τρία αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke, τα USS Porter (DDG 78), USS Nitze (DDG 94) και USS James E. Williams (DDG 95). Επίσης περιλαμβάνει την 1η Πτέρυγα Μάχης Αεροπλανοφόρου (Carrier Air Wing 1 - CVW 1) με τις μοίρες μαχητικών VFA 11 "Red Rippers", VFA 211 "Fighting Checkmates" και VMFA 251 "Thunderbolts"(F/A-18 Super Hornet), μοίρα έγκαιρης προειδοποίησης (VAW) 123 "Screwtops" (Ε-2C Hawkeye), τη μοίρα ηλεκτρονικού πολέμου VAQ 137 "Rooks", τη μοίρα λογιστικής υποστήριξης (VRC) 40 "Rawhides", και τη μοίρα ανθυποβρυχιακού πολέμου (HSL) 11 "Dragon Slayers".
10 σχόλια:
Γνωρίζει κανείς σε τι απόσταση από την ακτή είναι αγκυροβολημένο, για να ξέρουμε αν αξίζει να κατέβουμε να το δούμε;
Διακρίνω μια εμμονή με τα TICONDEROGA! :)
έχεις δίκιο ανώνυμε..
έπρεπε να γράψουμε "το Εnterprise συνοδεύεται απο το -μπιπ- κλάσης -μπιπ-" για να μην δυσαρεστήσουμε την κλαδική των Μερκοζύ.
πλάκα έχετε ορισμένοι
που το παρατηρήσατε βρε και εσεις, τοσοδα καταδρομικο 10.000 τονων στο Φάληρο!
Τα ναυπηγεία των Μερκοζύ έκαναν πολύ καλή promotion την εποχή των "παχιών αγελάδων", με ταξιδάκια και άλλα, ενώ αυτοί τους προσέφεραν απλόχερα άρθρα, παρουσιάσεις κτλ.
Το κωμικό είναι ότι θεωρούν αδύνατο να βρεθούν κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την μεταβίβαση των Tico και την αγορά των SM-2, ενώ ευελπιστούν να "βρεθούν" κάποια δισεκατομμύρια ευρώ για να ναυπηγηθούν Sachsen (οι μεν) και FREMM (οι δε).
Δεν πειράζει, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. :)
Οι εποχές που κάναμε παραγγελίες δισεκατομμυρίων έχει τελειώσει, νομίζω αυτό το έχουν καταλάβει όλοι έκτος από αυτός που έχουν άλλα συμφέροντα. Η Ελλάδα θέλοντας και μη θα εστιάσει σε αγορές μεταχειρισμένων συστημάτων, από εκεί και πέρα είναι θέμα στρατιωτικής ηγεσίας το τι είναι κατάλληλο και τι όχι.
Καλό θα ήταν πάντως να ρωτάγαμα και τους αρμόδιους (βλέπε ΠΝ) άν κάνουν για εμάς και άν μπορούμε να υποστηρήξουμε την χρήση τους. Όσον αφορά τους SM2 πληροφοριακά η μή αποδέσμευσή τους απο τους αμερικανούς μερικά χρόνια πρίν καταδίκασε την παραλαβή απο το ΠΝ των KIDD την τελευταία στιγμή και ενώ είχε προγραματιστεί η επάνδρωσή τους.
Γνωριζει κανεις αν μπορουμε να το επισκευθουμε και αν ναι πως ? Ευχαριστω
http://manamachine.wordpress.com/2012/04/03/%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%89-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-enterprise-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC-%CE%B7-%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA/
Περισσότερες φωτογραφίες από το αεροπλανοφόρο
http://www.anaxaitisi.gr/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=130&gid=16
Δημοσίευση σχολίου