Το Enterprise στον Πειραιά, με ενδιαφέρουσα παρέα...

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Στον Φαληρικό Όρμο αγκυροβόλησε σήμερα το αμερικανικό αεροπλανοφόρο Enterprise (CVN-65), που πραγματοποιεί την τελευταία του αποστολή πριν τον παροπλισμό του. Εκτός του αεροπλανοφόρου, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συνοδεία του: πρόκειται για το καταδρομικό Vicksburg (CG-69) τύπου Ticonderoga, ένα από τα τέσσερα που θα αποσυρθούν από το USN το 2013.

Την απόκτηση δύο εξ αυτών από το ΠΝ είχαμε προτείνει εδώ πριν λίγες ημέρες, προκαλώντας μια ενδιαφέρουσα διαδικτυακή συζήτηση. Να σημειώσουμε ότι τα αμερικανικά σκάφη απέπλευσαν από τις βάσεις τους στις 9 και 11 Μαρτίου αντίστοιχα, και αφού διέπλευσαν τον Ατλαντικό συνασκήθηκαν στις 24 Μαρτίου με τη μόνιμη δύναμη Μεσογείου του ΝΑΤΟ (SNMG) στη δυτική Μεσόγειο και έφτασαν για τριήμερη επίσκεψη στον Πειραιά. Ακολουθούν οι πρώτες φωτογραφίες:






Στο βίντεο που ακολουθεί, απεικονίζεται άσκηση ανεφοδιασμού εν πλω μεταξύ του Enterprise και του Vicksburg, κατά τη διάρκεια του διάπλου του Ατλαντικού. Είναι μια ευκαιρία να παρατηρήσει κανείς την κατάσταση του καταδρομικού λεπτομερώς.



Το Enterprise (CVN-65) υπήρξε το πρώτο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο στον κόσμο, με σύστημα πρόωσης αποτελούμενο από 8 αντιδραστήρες. Είναι το μοναδικό της κλάσης του και έκανε το παρθενικό του ταξίδι στις 12 Ιανουαρίου 1962. Έχει λάβει μέρος στην κρίση της Κούβας, σε επιχειρήσεις στη Νοτιανατολική Ασία, το Βιετνάμ, τον ινδο-πακιστανικό πόλεμο του 1971 και πρόσφατα σε επιχειρήσεις στον Περσικό Κόλπο, το Αφγανιστάν, τη Σομαλία και τη Λιβύη. Με μήκος 342 μέτρα και πλάτος καταστρώματος 78,4 μέτρα, είναι το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο στον κόσμο. Έχει πλήρωμα περίπου από 5.000 άτομα, μεταξύ των οποίων 2.700 ναύτες, 150 αξιωματικοί και ισάριθμοι υπαξιωματικοί, ενώ περίπου 1.800 άτομα είναι πιλότοι και τεχνικοί των αεροσκαφών. Μετά την τελευταία του αποστολή, προβλέπεται να οδηγηθεί σε ναυπηγείο για αφαίρεση των πυρηνικών, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί το 2015.

Στη διάρκεια της παραμονής του στον φαληρικό όρμο, το πλήρωμα θα έχει την ευκαιρία να επισκεφθεί αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, ενώ θα το πλοίο επισκεφθεί αντιπροσωπεία του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, στο πλαίσιο δεξίωσης, που θα παρατεθεί εν όψει του τελευταίου ταξιδιού του. Η έξοδος του πληρώματος στον Πειραιά σε συνδυασμό με την τροφοδοσία που θα λάβει το πλοίο, αναμένεται να δώσουν σημαντική οικονομική «ένεση» στην αγορά της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Ας σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια που καταπλέει αμερικανικό αεροπλανοφόρο στον Πειραιά.

Το καταδρομικό Vicksburg CG-69, κλάσης Ticonderoga, έχει μήκος 173 μέτρων, εκτόπισμα σχεδόν 10.000 τόνους και πλήρωμα σχεδόν 400 άτομα. Είναι εξοπλισμένο με το σύστημα αεράμυνας AEGIS, με ικανότητα ταυτόχρονης έρευνας, ιχνηλάτησης και καθοδήγησης βλημάτων για πάνω από 100 εναέριους στόχους ταυτόχρονα, χάρη στο ραντάρ παθητικής διάταξης τύπου SPY-1Β(V) Από τους κάθετους εκτοξευτές (VLS) Mk41 122 θέσεων (σε δύο μονάδες των 61 θέσεων εκάστη, μία στην πλώρη και μία στην πρύμνη) μπορεί να βληθεί μεγάλη ποικιλία βλημάτων, όπως Standard, Tomahawk, κάθετα εκτοξευόμενοι ASROC (VLA) και ESSM. Ο οπλισμός συμπληρώνεται με 8 πυραύλους επιφανείας- επιφανείας Harpoon, δύο CIWS Phalanx, δύο πυροβόλα των 5"/54 και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες Mark 32.

Εκτός από το Vicksburg, η ομάδα μάχης αεροπλανοφόρου (Carrier Strike Group - CSG) του Enterprise περιλαμβάνει τρία αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke, τα USS Porter (DDG 78), USS Nitze (DDG 94) και USS James E. Williams (DDG 95). Επίσης περιλαμβάνει την 1η Πτέρυγα Μάχης Αεροπλανοφόρου (Carrier Air Wing 1 - CVW 1) με τις μοίρες μαχητικών VFA 11 "Red Rippers", VFA 211 "Fighting Checkmates" και VMFA 251 "Thunderbolts"(F/A-18 Super Hornet), μοίρα έγκαιρης προειδοποίησης (VAW) 123 "Screwtops" (Ε-2C Hawkeye), τη μοίρα ηλεκτρονικού πολέμου VAQ 137 "Rooks", τη μοίρα λογιστικής υποστήριξης (VRC) 40 "Rawhides", και τη μοίρα ανθυποβρυχιακού πολέμου (HSL) 11 "Dragon Slayers".


10 σχόλια:

Ανώνυμος 28 Μαρτίου 2012 στις 7:29:00 μ.μ. EEST  

Γνωρίζει κανείς σε τι απόσταση από την ακτή είναι αγκυροβολημένο, για να ξέρουμε αν αξίζει να κατέβουμε να το δούμε;

Ανώνυμος 28 Μαρτίου 2012 στις 8:00:00 μ.μ. EEST  

Διακρίνω μια εμμονή με τα TICONDEROGA! :)

enkripto 28 Μαρτίου 2012 στις 8:16:00 μ.μ. EEST  

έχεις δίκιο ανώνυμε..

έπρεπε να γράψουμε "το Εnterprise συνοδεύεται απο το -μπιπ- κλάσης -μπιπ-" για να μην δυσαρεστήσουμε την κλαδική των Μερκοζύ.

πλάκα έχετε ορισμένοι

Ανώνυμος 28 Μαρτίου 2012 στις 9:48:00 μ.μ. EEST  

που το παρατηρήσατε βρε και εσεις, τοσοδα καταδρομικο 10.000 τονων στο Φάληρο!

Ανώνυμος 28 Μαρτίου 2012 στις 10:56:00 μ.μ. EEST  

Τα ναυπηγεία των Μερκοζύ έκαναν πολύ καλή promotion την εποχή των "παχιών αγελάδων", με ταξιδάκια και άλλα, ενώ αυτοί τους προσέφεραν απλόχερα άρθρα, παρουσιάσεις κτλ.
Το κωμικό είναι ότι θεωρούν αδύνατο να βρεθούν κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την μεταβίβαση των Tico και την αγορά των SM-2, ενώ ευελπιστούν να "βρεθούν" κάποια δισεκατομμύρια ευρώ για να ναυπηγηθούν Sachsen (οι μεν) και FREMM (οι δε).
Δεν πειράζει, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. :)

Nikos 29 Μαρτίου 2012 στις 12:27:00 μ.μ. EEST  

Οι εποχές που κάναμε παραγγελίες δισεκατομμυρίων έχει τελειώσει, νομίζω αυτό το έχουν καταλάβει όλοι έκτος από αυτός που έχουν άλλα συμφέροντα. Η Ελλάδα θέλοντας και μη θα εστιάσει σε αγορές μεταχειρισμένων συστημάτων, από εκεί και πέρα είναι θέμα στρατιωτικής ηγεσίας το τι είναι κατάλληλο και τι όχι.

Ανώνυμος 29 Μαρτίου 2012 στις 4:23:00 μ.μ. EEST  

Καλό θα ήταν πάντως να ρωτάγαμα και τους αρμόδιους (βλέπε ΠΝ) άν κάνουν για εμάς και άν μπορούμε να υποστηρήξουμε την χρήση τους. Όσον αφορά τους SM2 πληροφοριακά η μή αποδέσμευσή τους απο τους αμερικανούς μερικά χρόνια πρίν καταδίκασε την παραλαβή απο το ΠΝ των KIDD την τελευταία στιγμή και ενώ είχε προγραματιστεί η επάνδρωσή τους.

Ανώνυμος 31 Μαρτίου 2012 στις 7:50:00 μ.μ. EEST  

Γνωριζει κανεις αν μπορουμε να το επισκευθουμε και αν ναι πως ? Ευχαριστω

anonymos70 4 Απριλίου 2012 στις 12:34:00 μ.μ. EEST  

http://manamachine.wordpress.com/2012/04/03/%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%89-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-enterprise-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC-%CE%B7-%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA/

Ανώνυμος 4 Απριλίου 2012 στις 8:21:00 μ.μ. EEST  

Περισσότερες φωτογραφίες από το αεροπλανοφόρο
http://www.anaxaitisi.gr/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=130&gid=16

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP