Αιγαίο: "Αβλαβείς" διελεύσεις και βλαβεροί συνειρμοί

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

Στενό Καφηρέα : H κύρια έξοδος του ΠΝ στο Κεντρικό
 Αιγαίο, μια θαλάσσια οδός στρατηγικής σημασίας
Mε προχθεσινή λακωνική του ανακοίνωση το ΓΕΕΘΑ μας ενημέρωσε για μία ακόμα παραβίαση ελληνικών χωρικών υδάτων από τουρκικό σκάφος, πολύ κοντά στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Πρόκειται για την τουρκική κορβέτα F-505 «Bafra» (Πάφρα-ιστορική πόλη του Πόντου) τύπου A-69. Ο προχθεσινός της F-505 ξεκίνησε από τον κόλπο της Σμύρνης, συνέχισε μεταξύ Λέσβου και Χίου και εισήλθε σε ελληνικά χωρικά ύδατα μεταξύ Εύβοιας – Άνδρου (στενό Καφηρέα) στις 19.00. Κατόπιν κινήθηκε μεταξύ Κέας – Κύθνου και εξήλθε από τα χωρικά μας ύδατα ΝΔ της Κύθνου (22:00). Στη συνέχεια κινήθηκε σε διεθνή ύδατα δυτικά Μήλου, βορειοδυτικά Κρήτης, νότια Κρήτης και με ανατολική πορεία απομακρύνθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 15 Οκτωβρίου εκτός ορίων FIR Αθηνών. Πιθανότερος προορισμός της τα κατεχόμενα, όπου ναυλοχούν ήδη 3 τουρκικά πολεμικά πλοία στα πλαίσια προχθεσινής μεγάλης κινητοποίησης του τουρκικού στόλου. Πλοία και μέσα του Πολεμικού Ναυτικού παρακολούθησαν το τουρκικό σκάφος, καθόλη την διάρκεια του πλου του.

Ας σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη φορά που η συγκεκριμένη κορβέτα παραβιάζει τα χωρικά μας ύδατα στην θαλάσσια περιοχή του Καφηρέα. Στις 24/3/2010 η F-505 εισήλθε στο στενό Κέας - Κύθνου συνοδευόμενη από την πυραυλάκατο «Κρυσταλλίδης», προερχόμενη από το κεντρικό Αιγαίο. Λίγες ώρες αργότερα, και αφού αγνόησε επανηλημένες προειδοποιήσεις από την Ελληνική ΤΠΚ, το τουρκικό σκάφος όχι μόνο δεν αποχώρησε αλλά εξέπεμψε μήνυμα στο παραπλέον εμπορικό πλοίο «Αρχάγγελος» ζητώντας στοιχεία δρομολογίου (λιμένα κατάπλου, απόπλου, όνομα)!

Πέρα από το προφανές πολιτικό μήνυμα αμφισβήτησης της Ελληνικής κυριαρχίας στο Αρχιπέλαγος (βλέπε σχετικό άρθρο Στ.Λυγερού), οι συχνές επισκέψεις σκαφών του TDK κοντά στην ηπειρωτική χώρα, δεν μπορούν παρά να προκαλέσουν προβληματισμό. Πρόκειται μόνο για άσκοπες παραβιάσεις των ελληνικών υδάτων ή μπορεί να υποκρύπτεται και κάτι άλλο;

Δεν θα μπορούσε να διαφύγει τις προσοχής μας το γεγονός ότι από οι "κρουαζιέρες" του ΤDK επικεντρώνονται κυρίως σε 3 σημεία στρατηγικού ενδιαφέροντος, κρίσιμης σημασίας για τον ναυτικό έλεγχο του Κεντρικού Αιγαίο. Τα οποία μάλιστα έχουν επισκεφθεί  όλοι οι κύριοι τύποι σκαφών επιφανείας του TDK. Φρεγάτες ΜEKO, Oliver Hazard Perry και κορβέτες Α-69. Θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιο, ότι εξίσου συχνοί επισκέπτες είναι και τα πλοία της τουρκικής Διοίκησης Υποβρυχίων.Υπό αυτό το πρίσμα, εκεί που τα περισσότερα ΜΜΕ βλέπουν απλά μια προκλητική ενέργεια, ένας υποψιασμένος παρατηρητής θα μπορούσε να δεί συντονισμένες δοκιμές εντός πιθανών τομέων περιπολίας για τα τουρκικά υποβρύχια. Τα οποία είναι και οι καταλληλότερες ναυτικές μονάδες για την πραγματοποίηση επιχειρήσεων άρνησης θαλασσίου ελέγχου εις βάρος του ΠΝ.



Καφηρέας, στενό Μυκόνου-Τήνου και Κύμη.

Να σημειώσουμε ότι το στενό του Καφηρέα αποτελεί την κύρια "πύλη" για την έξοδο των ελληνικών ναυτικών μονάδων προς το βόρειο Αιγαίο και λόγω της γεωγραφίας και των ιδιαίτερων συνθηκών της περιοχής θεωρείται εξαιρετικά εκτεθειμένη σε επιθέσεις υποβρυχίων. Στο Κάβο Ντόρο (όπως ονομάζεται επίσης το στενό Καφηρέα) αναπαύεται και το Υ-5, το θρυλικό υποβρύχιο Τρίτων το οποίο βυθίστηκε από Γερμανικά πλοία στις 16 Νοεμβρίου 1942 μετά από επίθεση σε εχθρική νηοπομπή.

Στις 14 Δεκεμβρίου 2010 η φρεγάτα F-246 Salih reis (MEKO 200TN Track IIB) πέρασε μεταξύ Κέας - Μακρονήσου μόλις λίγα μίλια από το ακρωτήριο Σουνίου και στη συνέχεια διαπλέοντας το στενό Καφηρέα, εξήλθε στο κεντρικό Αιγαίο. Στις 28 Σεπτεμβρίου του 2010 η κορβέτα F-503 Beykoz (Α-69), ακολούθησε τον ίδιο πλου, όπως και η F-500 Bozcaada (Τένεδος τουρκιστί) στις 15 Μαρτίου και η φρεγάτα  F-490 Gaziantep (OHP) στις 1 Μαρτίου του ίδιου έτους.

To "κλειστό" αρχιπελαγικό περιβάλλον του Αιγαίου, αποτελεί ιδανικό πεδίο δράσης για συμβατικά υ/β όπως το εικονιζόμενο U-209.
Οι Τούρκοι επιτελείς δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση και στο στενό Τήνου-Μυκόνου, μια ακόμα εναλακτική έξοδο των προερχόμενων από την Σαλαμίνα μονάδων του ΠΝ, πρός το Κεντρικό Αιγαίο.
Ενδεικτικά, στις 25 Ιουλίου 2012 η φρεγάτα F-496 Gokova (ΟΗΡ) εξήλθε του στενού μεταξύ Ν. Τήνου και Ν. Μυκόνου με βορειοανατολική πορεία προς το Κεντρικό Αιγαίο. Στην ίδια περιοχή πραγματοποίησε παραβίαση στις 29 Ιανουαρίου 2012 η κορβέτα F-502 Bandirma (Πάνορμος τουρκιστί) και στις 8 Φεβρουαρίου 2011 η τουρκική κορβέτα F-501 Bodrum (Α-69).

Στη συγκεκριμένη περιοχή έχουν εντοπισθεί τουρκικά υποβρύχια στη διάρκεια ελληνοτουρκικών κρίσεων στο παρελθόν (σχετική αναφορά κάνει ο ναύαρχος ε.α. Χ. Λυμπέρης στο βιβλίο του "Πορεία σε ταραγμένες θάλασσες"). Ας σημειωθεί επίσης ότι ένα υποβρύχιο τοποθετημένο ανατολικά της Τήνου ελέγχει τόσο τη διέλευση από το στενό Τήνου - Μυκόνου προς Ανατολάς, όσο και τη διέλευση μεταξύ Μυκόνου και Ικαρίας, ουσιαστικά την πρόσβαση από το Βόρειο προς το Νότιο Αιγαίο.

9/12/10 : Ομάδα μάχης του ΤΝ αποτελούμενη απο τις φρεγάτες F-491 Giresun, F-492 Gemlik (Perry class) και τις κορβέτες F- 503 Beykoz και F- 504 Bartin (Α-69 class) παραβιάζουν τα ελληνικά χωρικά ύδατα στην Χίο, καθ΄οδόν προς το ΝΑ Αιγαίο
Τρίτη στις προτιμήσεις των Τούρκων επιτελών η θαλάσσσια περιοχή ανοικτά της Κύμης Ευβοίας, απ'όπου αναμένεται να διέλθουν τα έμφορτα αρματαγωγά του ΠΝ και η 32ΤΞΠΝ, δηλαδή οι κύριες ενισχύσεις των νήσων του Ανατολικού Αιγαίου. Μάλιστα, η τοποθέτηση της 32ης σε απόσταση άνω των 200 ναυτικών μιλίων από τα πλοία της Διοίκησης Αμφίβιων Δυνάμεων, εκτός από την σπατάλη πολυτιμότατου χρόνου εκθέτει τα πολύτιμα αρματαγωγά στην υποβρυχιακή απειλή πολύ πριν αυτά αποπλεύσουν από τον Βόλο. Ας έχουμε κατα νού ότι σε περίπτωση κλιμάκωσης, τα υποβρύχια είναι οι πρώτες μονάδες που θα αποπλεύσουν αθόρυβα για να φτάσουν στους τομείς περιπολίας τους εγκαίρως.  Ενδεικτικά -και πάλι-, στις 27 Ιανουαρίου 2011 επισκέφτηκε την περιοχή  η φρεγάτα F-243 Υildirim (MEKO 200TN Track I) . Στις 14 Μαρτίου 2011,  η κορβέτα F-504 Bartin (Μπαρτίν - παραφθορά του Ελληνικού τοπωνυμίου Παρθένιο, από τον ομώνυμο ποταμό που χωρίζει την Βιθυνία από την Παφλαγονία)  εισήλθε στο στενό μεταξύ Σκύρου και Κύμης Ευβοίας (ελληνικά χωρικά ύδατα) εντός του οποίου παρέμεινε για πάνω από 40 λεπτά.

15 σχόλια:

TED 16 Οκτωβρίου 2012 στις 6:12:00 μ.μ. EEST  

Οι γείτονες έχουν καταντήσει κουραστικοί με τις αβλαβείς διελεύσεις των πλοίων τους.

Προτείνω, το καθιερωμένο διάβημα διαμαρτυρίας μας να μην είναι μόνον "αυστηρό" όπως ήδη συνηθίζεται, αλλά επιπλέον να είναι γραμμένο με CAPS LOCK.

Ανώνυμος 16 Οκτωβρίου 2012 στις 6:22:00 μ.μ. EEST  

Εγώ, αντιθέτως από τον TED, θα ευχηθώ στην τουρκική κορβέτα και στο πλήρωμα της να έχουν λίαν συντόμως καλό πάτο!!! Θα στεναχωρηθώ τόσο πολύ όσο όταν ακούω για νεκρούς τούρκους κατσαπλιάδες, εεε συγνώμη, στρατιώτες που σκοτώθηκαν στην προσπάθεια τους να γενοκτονήσουν τους γηγενείς Κούρδους επαναστάτες και να επιτεθούν σε Σύριους στρατιώτες εντός Συριακού εδάφους! Αλήθεια σας λέω! Α, και για τους διάφορους τουρκόφρονες που θα με χαρακτηρίσουν απάνθρωπο, ε, δεν πειράζει, ξυδάκι και σε καλή μεριά!!!

TED 16 Οκτωβρίου 2012 στις 6:36:00 μ.μ. EEST  

Ελπίζω να έγινε αντιληπτή η ειρωνική χροιά του παραπάνω σχολίου μου.-

Alexandros 16 Οκτωβρίου 2012 στις 8:06:00 μ.μ. EEST  

Πάντως οι Πόντιοι των Ιωαννίνων που προφανώς προέρχονται από εκείνο το μέρος Μπάφρα το λένε και σήμερα και όχι "παφρα"

Ανώνυμος 16 Οκτωβρίου 2012 στις 9:47:00 μ.μ. EEST  

Να τολμήσω μια κακιά σκέψη σχετικά με τις ΑΠΕΙΡΕΣ "αβλαβείς διελεύσεις" των γειτόνων μέσα από το σπίτι μας; άσχετο ή όχι ο καιρός θα δείξει!
το ΄74 κατά την "αποβίβαση" των τουρκαλάδων στην Κύπρο υπήρξαν τούρκοι αξκοι οι οποίοι είχαν μείνει εκπληκτοι από την Ελληνική αντίσταση, έστω και υποτυπώδη, γιατί είχαν ενημερωθεί περί περιπάτου και μηδενικής Ελληνικής αντίστασης! μάλιστα στα διάφορα σχετικά βιβλία διαβάζουμε ότι νοσοκομειακό σκάφος δεν είχε εμφανιστεί μετά την "αποβίβαση" διότι θα έρχονταν τις επόμενες μέρες καθότι δεν περίμεναν θύματα!
Ερωτώ: μήπως και με το Αιγαίο "παίζει" κάτι τέτοιο, δηλ. ήδη έχει γίνει η "μοιρασιά" ή έχουμε συμφωνήσει περί αβλαβών διελεύσεων και η θάλασσα μας έχει γίνει "σουρωτήρι" αφού οι γείτονες γνωρίζουν ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ότι εκτός από τα διαβήματα και τις διαμαρτυρίες δεν "τρέχει κάστανο" και ΟΛΟΙ εμείς άδικα αγωνιούμε και γράφουμε και συζητάμε για κάτι που άλλοι έχουν αποφασίσει για μας χωρίς εμάς;!!

Γιάννης

Ανώνυμος 16 Οκτωβρίου 2012 στις 11:09:00 μ.μ. EEST  

Mε γεμίζει αισιοδοξία το γεγονός ότι βλέπουν με διαφορετικό μάτι τις που αποκαλεί η κυβέρνηση !
Μπράβο στο en kripto.

Ανώνυμος 17 Οκτωβρίου 2012 στις 12:41:00 π.μ. EEST  

Να ρωτησω απ την δικη μας πλευρα κανουμε αναλογες ΒΟΛΤΕΣ? η οι απεναντοι μας παιζουν για μια ακομη φορα μονοτερμα?

Ανώνυμος 17 Οκτωβρίου 2012 στις 9:11:00 π.μ. EEST  

@17 Οκτωβρίου 2012 12:41:00 π.μ. EEST
Πας καλά; Τι θες δηλαδή, να μας πουν φασίστες;

Ανώνυμος 17 Οκτωβρίου 2012 στις 11:00:00 π.μ. EEST  

Βυθίζονται τα πολεμικά πλοία τους όταν εισέλθουν θάλασσές μας!

Γιώργος Χαρκοφτάκης 17 Οκτωβρίου 2012 στις 12:22:00 μ.μ. EEST  

Ο υποβρύχιος πόλεμος στο Αιγαίο είναι περίπου όπως ο πόλεμος μυστικών υπηρεσιών. Πολύ λίγα ανακοινώνονται, οι επιτυχίες μένουν κρυφές και οι αποτυχίες πιο συχνά γνωστοποιούνται. Ας εμπιστευτούμε το ΠΝ, θα κάνει καλά τη δουλειά του. Το πως αντιμετωπίζουμε όμως τις "αβλαβείς διελέυσεις" είναι άλλο θέμα που αφορά κυρίως την πολιτική ηγεσία, η οποία έκανε τον αλέκο τις "καλές εποχές". Τώρα θα αποφασίσουν να αντιδράσουν ;

ΝΕΣΤΩΡ 17 Οκτωβρίου 2012 στις 3:06:00 μ.μ. EEST  

H Ελλάδα σήμερα είναι οικονομικά και ηθικά χρεοκοπημένη και υπό διεθνή κατοχή από την Τρόικα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ασκήσει οποιαδήποτε Εθνική Αμυντική Πολιτική, η δε Πολιτικοστρατιωτική Ηγεσία δεν έχει τα κότσια να σηκώσει όχι το βάρος ενός Πολέμου με την Τουρκία, αλλά ούτε μιας Κρίσης. Η Ελληνική Διπλωματία παίζει το χαρτί του κατευνασμού του θηρίου εδώ και χρόνια, αλλά την περίοδο αυτή ακόμη εντονότερα, με σκοπό μήπως αποφύγουμε τα χειρότερα, μέχρι να βγούμε από την κρίση. Νομίζω ότι αυτή την στρατηγική, σε τέτοιες περιπτώσεις, έχει προτείνει σε βιβλίο του και ο μεγάλος Π. Κονδύλης. Επίσης αυτές τις ΄΄βόλτες΄΄ οι Τούρκοι τις κάνουν επίτηδες για να διαπιστώσουν στην πράξη τις όποιες αντιδράσεις μας, διότι πλέον μας έχουν στα Νώτα τους και έχουν κάποιο φόβο μήπως πάρουν αέρα τα μυαλά μας και κάνουμε καμιά ανοησία ! ! !

κλαδιανος κωσταντινος 17 Οκτωβρίου 2012 στις 4:24:00 μ.μ. EEST  

@ προς ανωνυμο 12.41 ναι κανουμε αναλογες ΒΟΛΤΕΣ!! και στη θαλλασα και στον αερα!! και πολυ καλα ΚΑΝΟΥΜΕ. και ουτε που μας ενοχλουν οι "φιλοι και συμμαχοι" παραβιαζουν αυτοι ?παραβιαζουμε και εμεις. οι τουρκοι μαλιστα μιλουν για δεκαδες παραβιασεις απο εμας σε προσφατες εφημεριδες τους.

Ανώνυμος 17 Οκτωβρίου 2012 στις 6:14:00 μ.μ. EEST  

Δεν έχω καταλάβει αυτές τις αβλαβείς διελεύσεις. Είναι δεδομένο ότι οι Τουρκοι μας δοκιμάζουν συνεχώς και εμείς το παίζουμε "καλά παιδιά!" Μήπως να ενεργοποιούσαμε κανένα Φλέτσερ και να παίζαμε τα συγκρουόμενα λόγω κακού χειρισμού;Θα ξαναρχόντουσαν; Ο κανείς!

Ανώνυμος 17 Οκτωβρίου 2012 στις 7:27:00 μ.μ. EEST  

Αν εξετασω τα σχολια, η Ελλας (Ελληνες) ως επι το πλειστον δεν ειναι ηθικα χρεωκοπημενοι...τουναντιον...
υπαρχει μια εξσρση περι δικαιου του Ελληνικου Εθνους. Ας κρατειται αυτη η εξαρση και γι αργοτερα εαν και εφοσον χρειαστει. Τα εσκεμμενως επιβαλλοντα οικονομικα προβληματα δεν ειναι τιποτα μπροστα στους φυσικους πορους ευρισκομενους στην Ελληνικη επικρατεια, και μηδενιζονται αμεσως εν καιρω πολεμου (3ΠΠ). Θα ηταν πολυ ευκολο να βυθιστει ενα απο τα ’πλοιαρια τους’ αλλα ειναι προτιμωτερον να γινη την καταλληλη στιγμη εαν και εφοσον ολα αρχισουν. Καλα θα ηταν να υπηρχε ενας Ελληνικος στολισκος ελευθερος και με αβλαβη διελευση να ανεβει τον Βοσπορο να περασει και να κανει επισκεψη προς τον Ποντο και την Ρωσια.

enkripto 28 Οκτωβρίου 2012 στις 11:31:00 π.μ. EET  

Για την ιστορία οι σχετικές αναφορές στο βιβλίο του Ναυάρχου Λυμπέρη στις σελίδες 324, 329,318.

Τα μεσάνυχτα από 29 προς Δευτέρα 30 Μαρτίου 1987 εντοπίστηκε από το υ/β Τρίτων εχθρικό υ/β ανατολικά της Τήνου. Το προηγούμενο μεσημέρι η φ/γ Έλλη είχε εντοπίσει εχθρικό υ/β (πιθανόν το ίδιο) βορειοανατολικά της Πάρου. Άλλες περιοχές στις οποίες εντοπίστηκαν υ/β με διαφορετικό βαθμό αξιοπιστίας : Μεταξύ Λήμνου-Άθω, Λέσβου-Λήμνου,στενό Μυκόνου-Ικαρίας. Εκτίμηση παρουσίας 2-3 υ/β κατα την κρίση του 1987.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει τα όσα αναφέρει ο Ναύαρχος Λυμπέρης για την παρουσία "αθώων" πολιτικών σκαφών σε σημεία ενδιαφέροντος κατα τις περιοδους κρίσης.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP