Yπουργείο Εξω(φρεν)ικών

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

• Δεν ξέρουμε τι ακριβώς συνέβη και υπήρξε τέτοιο κλίμα στις συναντήσεις του κ. Αβραμόπουλου με τον Νταβούτογλου, αλλά μαθαίνουμε ότι η ελληνική πλευρά έδειχνε πρόθυμη να συμβάλει με κάθε τρόπο στην προώθηση της «ήπιας διπλωματίας» που θέλει να ασκήσει ο τούρκος υπουργός για να προωθήσει τα συμφέροντα της χώρας του.

• Για παράδειγμα, ενώ είναι γνωστός ο τρόπος με τον οποίο ο πολιτισμός εντάσσεται στη νεοοθωμανική ατζέντα του τούρκου υπουργού, ο κ. Αβραμόπουλος έσπευσε να προτείνει ο ίδιος να υπάρξει πρόγραμμα ανταλλαγής… αρχαιολόγων. Με τη διαφορά, βεβαίως, ότι οι δικοί μας αρχαιολόγοι θα επικεντρωθούν σε ανασκαφές που έχουν σχέση με τον πολιτισμό των... Χετταίων. Αν θέλουμε κανονικά ανταλλαγές αυτού του είδους, τότε γιατί δεν επέμεινε η ελληνική πλευρά για συμμετοχή ελλήνων αρχαιολόγων σε ανασκαφές στη Μικρά Ασία ή των βυζαντινολόγων σε έρευνες στην Κωνσταντινούπολη;

• Ο κ. Νταβούτογλου, πάντως, φαίνεται ότι στο κοινό όραμά του για το μέλλον έβαλε στο μάτι και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Έτσι, πρότεινε όχι μόνο να πυκνώσουν οι θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ των νησιών του Αιγαίου με τις απέναντι τουρκικές ακτές, αλλά και να υπάρξει σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη. Αφού εξήρε λοιπόν τη σημασία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, έριξε μια ακόμη ιδέα, την κατασκευή ταχείας σιδηροδρομικής γραμμής από την Κωνσταντινούπολη προς τη Θεσσαλονίκη. Φαίνεται ότι δεν αρκεί πια η Εγνατία Οδός για τις μεταφορές της Τουρκίας και θέλουν να ενισχύσουν το δίκτυο...

• Μετά την παρεμβατική πολιτική στη Θράκη, ο κ. Νταβούτογλου γνωρίζει ότι απαιτείται και άλλου τύπου και είδους διείσδυση για να υπάρξει πλήρης πολιτική επιρροή στη Θράκη και τη Βόρεια Ελλάδα, για την οποία εξάλλου δεν έχει κρύψει ότι τη θεωρεί σημαντικό κομμάτι της οθωμανικής κληρονομιάς...

• Είναι, πάντως, γνωστή η τακτική του κ. Νταβούτογλου να παρουσιάζει τις υποτιθέμενες κινήσεις καλής θέλησης προς τις μη μουσουλμανικές μειονότητες της Τουρκίας, ώστε να προβάλλει απαράδεκτες απαιτήσεις για την ελληνική μειονότητα της Θράκης. Γι' αυτό και είναι ακατανόητο γιατί στη διάρκεια της συνάντησης η ελληνική πλευρά έσπευσε να του δώσει «πάσα» εκφράζοντας ευχαριστίες για τη λειτουργία ελληνικού σχολείου στην Ίμβρο (το οποίο είχε κλείσει μετά τον μαζικό διωγμό των Ελλήνων από το νησί) αλλά και για τη χορήγηση τουρκικής υπηκοότητας σε έλληνες μητροπολίτες, ώστε να συμμετάσχουν στη Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

• Έπειτα από όλα αυτά, ήταν αρκετά πιο εύκολο για τον κ. Νταβούτογλου να θέσει θέμα τόσο για τα εκπαιδευτικά ζητήματα της μειονότητας και την απαίτηση για πλήρη τουρκοποίηση της εκπαίδευσης όσο και για την εκλογή των μουφτήδων…Ποιος δίνει συμβουλές για όλα αυτά;

• Πάντως, οι προσκλήσεις των Κωνσταντινουπολιτών στον κ. Νταβούτογλου, οι επαφές κάθε φορά που έρχεται στην Αθήνα, οι επισκέψεις τους για επαφές με τούρκους αξιωματούχους μάλλον νομιμοποιούν πια τον κ. Νταβούτογλου να αναφέρεται σε «τουρκική διασπορά» (όταν ομιλεί για τους εκπατρισθέντες Έλληνες), όπως και έκανε, χωρίς να λάβει -όπως μαθαίνουμε- απάντηση στη διάρκεια των συνομιλιών του στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών…

• Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα περιλαμβάνονται στην επιστολή του αναγνώστη και γνώστη των θεμάτων περί της σαρίας στη Θράκη, δικηγόρου Κατερίνης, Δ. Γκελντή, έχει ασχοληθεί στο παρελθόν και με τη διεκδίκηση ελληνικών περιουσιών στην Κωνσταντινούπολη.
Ο κ. Γκελντής, με αφορμή τα όσα γράψαμε για την ερώτηση βουλευτών της ΔΗΜΑΡ που ζητούν την κατάργηση της σαρίας στη Θράκη, συμφωνεί με τη δική μας ανάλυση και επισημαίνει ότι κατάργηση της απόκλισης από τον Αστικό Κώδικα μπορεί να γίνει μόνο εάν συναινεί η μειονότητα, κι αυτό είναι φυσικά κάτι που δύσκολα μπορεί να αποδειχθεί, καθώς ιδέες για δημοψηφίσματα πρέπει να αποκλεισθούν για πολλούς λόγους.

• Συγχρόνως όμως μαθαίνουμε ότι, ενώ μεν η απόκλιση από τον Αστικό Κώδικα υπέρ της σαρίας προβλέπεται στη Συνθήκη της Λωζάννης, υπάρχουν τουλάχιστον δυο θέματα που παραβιάζουν βασικές συνταγματικές αρχές: η αρχή της ισότητας των φύλων και η υπεροχή του συμφέροντος τέκνου, ενώ υπάρχει σωρεία άλλων προβλημάτων, καθώς τα ιεροδικεία στερούν τους διαδίκους από τις εγγυήσεις δίκαιας δίκης, δεν υπάρχει πρόσβαση στον κανόνα δικαίου κ.λπ.

• Και μια σημαντική υπενθύμιση, καθώς όλο και σκαλίζουν κάποιοι από τη Θράκη το θέμα της Ρόδου και της Κω. Οι μουσουλμάνοι της Δωδεκανήσου δεν υπάγονται στη σαρία, κάτι στο οποίο έχει γνωμοδοτήσει και ο Άρειος Πάγος (ΑΠ 738/1967).

• Μας ενημέρωσαν ότι από ιστοσελίδα Κωνσταντινουπολιτών εκφράστηκαν παράπονα για τις αναφορές της στήλης στον κ. Λ. Βίγκα, στέλεχος της ομογένειας που έχει εκλεγεί και εκπροσωπεί τις μη μουσουλμανικές μειονότητες της Τουρκίας στην τουρκική υπηρεσία διαχείρισης βακουφίων.
Θα λέγαμε ότι εκτιμούμε απολύτως τις προσπάθειες που καταβάλλουν η ομογένεια και οι λιγοστοί «ρωμιοί» που απέμειναν στην Πόλη για την ανάκτηση των περιουσιών και την αποκατάσταση των δικαιωμάτων τους. Αυτό στο οποίο επιμένουμε όμως είναι ότι δεν μπορεί ο αγώνας αυτός να γίνεται χωρίς να υπολογίζεται και το εθνικό κέντρο (για όσους το αισθάνονται έτσι), ώστε να μην προσφέρεται άλλοθι στην τουρκική πλευρά να εγείρει θέματα στη Θράκη και να χρησιμοποιεί τα «ανοίγματα» στην ελληνορθόδοξη κοινότητα για να εξωραΐσει την εικόνα της στην ΕΕ.

• Όσο για τον κ. Βίγκα, πρέπει να αναγνωριστεί ως θετική η προσπάθειά του να εκπαραθυρωθούν τα παλιά ΔΣ μεγάλων βακουφικών περιουσιών (π.χ. Μπαλουκλί), αρκεί βεβαίως να εξασφαλιστεί διαφάνεια στην ανάδειξη νέων ΔΣ, που θα διαχειρισθούν με ακόμη μεγαλύτερη διαφάνεια, και όχι προς ίδιον όφελος, τις τελευταίες μεγάλες κοινοτικές περιουσίες που έχουν απομείνει.
Το αναφέρουμε γιατί πολλά ακούγονται για το ενδιαφέρον και τούρκων επιχειρηματιών σχετικά με την «αξιοποίηση» των ελληνικών αυτών περιουσιών… Συμπτωματικά, τα νέα αυτά τζάκια τούρκων επιχειρηματιών συνδέονται στενά με το κόμμα AKP του Τ. Ερντογάν, στο οποίο μαθαίνουμε ότι έχουν στραφεί εσχάτως και αρκετά ηγετικά στελέχη των ομογενών…

To Παρόν

5 σχόλια:

Alexandros 24 Οκτωβρίου 2012 στις 6:15:00 μ.μ. EEST  

Δεν είμαι σε θέση να σχολιάσω αυτά που αναφέρονται για τη Σαρία και τα Βακούφια, γιατί νομίζω πως αυτά χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις, ωστόσο θα ήθελα να σχολιάσω κάτι όσον αφορά αυτά που γράφονται για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και τις οδικές η "σιδοροδρομικες" αρτηρίες. Είμαι της άποψης πως θα πρέπει να ενισχύουμε προσπάθειες διασύνδεσης της κυρίως Ελλάδος με την Μικρά Asia μέσω του Αιγαίου και θα πρέπει να στηρίξουμε παρα αυτά τη διασύνδεση τους με ακτοπλοϊκές εταιρείες Ελληνικών συμφερόντων. Θα πρέπει επίσης να συνδεθεί η Ελλάδα με όλες τις γειτονικές χώρες με σύγχονες οδικές και σιδηροδρομικές οδούς, ώστε να γίνουμε ο χερσαίος σύνδεσμος των "βαλακνικων" χωρων με τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, μιας και από ο,τι φαίνεται είμαι σίγουρος πως οι χώρες της Βορειου Αφρικής θα δουν μεγάλη επιχειρηματική ανάπτυξη.

Θα πρέπει όμως να διεκδικήσουμε και το αυτονόητο από την Τουρκια, το οποιο έχει να κάνει με την επιστροφή των περιουσιων στους εκδιωχθέντες της Κωσταντινούπολης του 55 την επιστροφή των περιουσιων των Ιμβρίων και των Τενεδίων καθώς επίσης και την άρση της απαγόρευσης αγοράς περιουσιας Ελλήνων στα παραλια της Μικράς Ασίας, αυτά είναι πράγματι αυτονόητα.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με την άρση του Κάσσης Μπέλι και την άσκηση των δικαιωμάτων μας. Αυτά επαναλαμβάνω είναι αυτονόητα και πρέπει να διεκδικηθούν άμεσα! Η ανάδειξη του Ελληνισμού και των Ελληνικών μειονοτήτων που ακόμα υπάρχουν, θα πρέπει να αναδειχθούν σε όλες τις χώρες, από τη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια ως τη Ρωσία και την Τουρκια και θα πρέπει αυτές οι μειονότητες να "στηριθουν" από το κράτος ώστε να αποτελέσουν κρίκους διασύνδεσης της Ελλάδας με αυτές τις χώρες. Αυτές οι μειονότητες δεν αποτελούν κανενός είδους απειλή σε καμια από τις χώρες που βρίσκονται, το αντίθετο μάλιστα εμπλουτίζουν πολιτισμικά τις χώρες, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν απόδειξη εκδημοκρατισμού τους και εγγύηση για τη σταθερότητα τους! Δεν διεκδικούμε εδάφη από κανέναν, αλλα θα πρέπει να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα των ανθρώπων μας, μόνον καλο έχουν να προσφέρουν, σε αντίθεση με άλλες φανταστικές μειονότητες, γιατί καμια σχέση δεν έχουν οι Βόσνιοι με τους Τούρκους, η οι Κοσσοβάροι με τους Τούρκους, παρα μονο θρησκευτική, οι οποιες αποτελούν εστίες αποσταθεροποίησης, καθοδηγούμενες από την Τουρκια, η οποια και εργάζεται μόνον για τα δικά της συμφέροντα και όχι για τα συμφέροντα των ανθρώπων αυτών!

oikologia-gea 25 Οκτωβρίου 2012 στις 11:43:00 π.μ. EEST  

Ίσως να φεύγω από το θέμα αλλά επιθυμώ να σχολιάσω, δυσμενώς, τα ...... απαίσια ...... Αγγλικά του πρώην διπλωμάτη κ. Αβραμόπουλου.

Απορώ πως κατάφερε να γίνει δεκτός το Διπλωματικό Σώμα, με τέτοια Αγγλικά χειρότερα και από τα δικά μου που δεν είμαι διπλωμάτης!

Φαίνεται πως οι Τριπολιτσιώτες είναι πολύ ικανοί άνθρωποι ....!

Ίσως γνωρίζει πολύ καλά Γαλλικά, αυτό όμως δεν αποτελεί διακαιολογία καθ' όσον τα Αγγλικά είναι σήμερα η Lingua Franca των διπλωματών και των πολιτικών!

Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τους άλλους φωστήρες που "θα μας σώσουν".

Θα μπορούσαν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, με ένα ταχύρρυθμο σύστημα να μάθουν να μιλούν με σωστή προφορά Αγγλικά. Πρόκειται για πολύ εύκολη γλώσσα. Καμιά σχέση με Γερμανικά ή Γαλλικά!

Οι παλαιοί πολιτικοί όπως ο Ε. Βενιζέλος, ο Α. Μιχαλακόπουλος (έμαθε και Ρουμανικά σε τρείς μήνες) και πολλοί άλλοι μπορούσαν να συννενοούνται στα Γαλλικά ή Αγγλικά χωρίς μεταφραστή!

Ευμένης Καρδιανός

Ανώνυμος 25 Οκτωβρίου 2012 στις 2:20:00 μ.μ. EEST  

@Ευμένης Καρδιανός

οι playboy μιλάνε μόνο τη γλώσσα του έρωτα ;) αγγλικά ξέχασε τά. χαχαχαχαχα

τοπ αγγλικά είναι στα μυν του μετρό! είναι σαν 13χρονος νησιώτης να προσπαθεί να ρίξει γερμανίδα. μι γιου μουσάκα κτλ

μηδενιστής

Alexandros 25 Οκτωβρίου 2012 στις 2:44:00 μ.μ. EEST  

@μηδενιστής


Καλο!

Ανώνυμος 25 Οκτωβρίου 2012 στις 9:17:00 μ.μ. EEST  

ΤΟΥΡΚΟΓΛΥΦΤΕΣ ΜΕΧΡΙ ΑΗΔΙΑΣ ΟΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ. ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ ΤΟΥΡΚΟΓΛΥΦΤΗΣ? Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΒΡΥΚΟΛΑΚΑ ΕΠΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΟΥ ΟΜΙΛΟΥΣΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΤΑΙΣΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΠΤΗ ΠΡΟΦΟΡΑ ΕΠΙ JEFFREY, Η Ο ΤΩΡΙΝΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΤΙΠΟΤΑ. ΙΔΟΥ ΤΟ ΜΕΓΑ ΠΑΝΑΘΡΩΠΙΝΟ ΕΡΩΤΗΜΑ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP