Τα άγνωστα αεροπορικά περιστατικά Τουρκίας-Ισραήλ

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

"Έφτασαν οι Έλληνες μέχρι το Ικόνιο;"*

Η απορία του Τούρκου ιπταμένου περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο την κατάσταση που βιώνουν τα τελευταία δύο χρόνια οι χειριστές της ΤΗΚ στην Ανατολική Μεσόγειο. Τα δημοσιεύματα για τις διαρκώς επιδεινούμενες σχέσεις Ισραήλ-Τουρκίας, συνήθως επικεντρώνονται στα ακυρωθέντα εξοπλιστικά προγράμματα με ισραηλινούς αναδόχους ή στην πολεμική ρητορική από την πλευρά της Άγκυρας. Σπανίως δε, έρχονται στο φώς κάποιες αναφορές για ενδιαφέρουσες συναντήσεις πολεμικών αεροσκαφών των δύο αεροποριών. Στο παρόν εξαιρετικό αφιέρωμα του  aviationlive.org γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής των σημαντικών εξ αυτών, ενώ δημοσιεύονται για πρώτη φορά και οι αντίστοιχες συνομιλίες των Τούρκων χειριστών με τα ραντάρ εδάφους. Προκαλεί έκπληξη η πληθώρα αυτών των ντοκουμέντων, απότοκο των "συναδελφικών καρφωμάτων" που ταλανίζουν τους κόλπους των ΤΕΔ μετά τις εκκαθαρίσεις του Ερντογάν. Ακολουθεί στο τέλος ένα σύντομο σχόλιο από το Εν κρυπτώ.

*Τούρκος Ιπτάμενος 23/2/2010 18:30, σε επαφή του με το ραντάρ εδάφους Ικονίου



09 Ιουλίου 2011 : Σύμφωνα με υλικό που διέρρευσε στο Dailymotion ( Μάιος 2012 ) , UAV Heron εντοπίσθηκε να πετά πλησίον του λόφου Kurtnasır , στη Τούρκο-Συριακή μεθόριο και να καταγράφει θέσεις της Τουρκικής αεράμυνας.Το στόχο "κλείδωσαν" Hawk και KMS Zipkin χωρίς να προχωρήσουν σε κατάρριψη.

Χώρος ανάπτυξης α/α συστημάτων Zipkin και Hawk


13 Σεπτεμβρίου 2011 : Η Τουρκική εφημερίδα Star Gazete αναφέρει πως η Aselsan τροποποίησε το IFF ( σύστημα αναγνώρισης φίλιου ή εχθρικού αεροσκάφους ) των F-16 , ώστε τα αεροσκάφη της Heyl Ha'Avir να κατηγοριοποιηθούν σαν εχθρικά.Η εφημερίδα σημειώνει πως η σχετική τροποποίηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν κατευθύνσεων που δόθηκαν απευθείας από το γραφείο του πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

29 Σεπτεμβρίου 2011 : Η εφημερία Vatan σε δημοσίευμα της κάνει λόγο για παρενόχληση του Piri Reis από ιπτάμενα μέσα της Ισραηλινής πολεμικής αεροπορίας.Στις 23 του μήνα το σεισμογραφικό απέπλευσε για την Ανατολική Μεσόγειο συνοδευόμενο από σκάφη του TDN για να πραγματοποιήσει σειρά ερευνών ( στην ουσία για να πραγματοποιήσει επίδειξη σημαίας στη περιοχή) .

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα , ζεύγος F-15 πλησίασε στα 15 μίλια από τις ακτές της Μερσίνας ενώ τις νυχτερινές ώρες της 29ης Σεπτεμβρίου , πέταξε σε χαμηλό ύψος στη περιοχή και παρενόχλησε το Piri Reis.Τα αεροσκάφη αγνόησαν τις επανειλημμένες οχλήσεις στον ασύρματο από τους Τουρκοκυρπίους.Τη στιγμή που δόθηκε scramble σε δύο F-16 τα F-15 αποχωρούσαν από τη περιοχή.Επίσης αναφέρετε πως ελικόπτερο πραγματοποίησε αιώρηση πάνω από το ωκεανογραφικό όταν αυτό έφτασε στο οικόπεδο 12 "Αφροδίτη". Τα περιστατικά διαψεύσθηκαν άμεσα από το Τουρκικό επιτελείο ενόπλων δυνάμεων με ανακοίνωση του.

14 Νοεμβρίου 2011 : Εμφανίζονται δημοσιεύματα στο Τουρκικό τύπο που θέλουν Τούρκο ψαρά στη Μέγαρσο να έχει "πιάσει" στα δίχτυα του , θραύσματα που προέρχονται από μη επανδρωμένο αεροσκάφος Heron.Το ακριβές σημείο που βρέθηκαν τα τμήματα του UAV παραμένει άγνωστο , ενώ ανεφέρετε πως τα ευρήματα στάλθηκαν στην Άγκυρα για περαιτέρω διερεύνηση. Οι υποψίες στρέφονται ξανά στους Ισραηλινούς καθώς είναι οι μόνοι πλην των Τούρκων στην περιοχή που επιχειρούν με Heron.Τα Τουρκικά "μέσα" συνδέουν τα συντρίμμια του UAV με την Heyl Ha'Avir και κάνουν λόγο για συνεργασία Ισραηλινών και Κούρδων αυτονομιστών.Ειδικά "βλέπουν" εμπλοκή των Ισραηλινών ( παροχή πληροφοριών ) , στην επίθεση που πραγματοποίησε το PKK στο ναύσταθμο της Αλεξανδρέττας , με αποτέλεσμα το θάνατο επτά Τούρκων ένστολων και το τραυματισμό άλλων δέκα.

3 Ιανουαρίου 2012 : Η εφημερίδα Taraf αποκάλυψε πως Ισραηλινό Heron πραγματοποίησε αναγνωριστική πτήση στην επαρχία Hatay.Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος πέταξε περίπου τέσσερις ώρες πάνω από τη περιοχή Kırıkhan όπου μόλις πρόσφατα , είχε αναπτυχθεί η 14η ταξιαρχία κατευθυνομένων πυραύλων Hawk του Τουρκικού στρατού.Οι Τούρκοι υποστήριξαν πως το αεροσκάφος πετούσε σε χαμηλό ύψος και έγινε αντιληπτό από αξιωματικό της Ταξιαρχίας. Δόθηκε "καθυστερημένα" scramble στο Diyarbakir και δύο F-16 έσπευσαν να αναχαιτίσουν το UAV,το οποίο ήδη είχε αποχωρήσει από τη περιοχή.




Στις 9 Απριλίου διαρρέουν στο Youtube οι συνομιλίες των αξιωματικών που χειρίστηκαν το περιστατικό.Όπως προκύπτει ο πτέραρχος Veysi Ağar ενημερώθηκε πλήρως για την κατάσταση , απαγόρευσε τη χρήση όπλων και διέταξε να σβήσει το ραντάρ της πυροβαλαρχίας που είχε στοχοποιήσει το μη επανδρωμένο όχημα.

17 Ιανουαρίου 2012 : Η Zaman υποστηρίζει πως Ισραηλινά Heron εντοπίσθηκαν τους δύο προηγούμενους μήνες να πραγματοποιούν πτήσεις στις επαρχίες Hatay και Αδάνων.Σύμφωνα με το δημοσίευμα,τα UAV συλλέγουν πληροφορίες για τις εγκαταστάσεις των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στις προαναφερόμενες περιοχές τις οποίες ακολούθως προωθούν στο PKK με σκοπό την ευελιξία στον σχεδιασμό των επιδρομών.

19 Ιανουαρίου 2012 : Διαρροή υλικού αποκαλύπτει πως τις νυχτερινές ώρες της 19ης Ιανουαρίου πάνω από την επαρχία Hatay,Ισραηλινά και Τουρκικά αεροσκάφη ενεπλάκησαν σε αερομαχία , το θέμα αναπαράγεται από πλήθος Τουρκικών εφημερίδων και Ελληνικών και Κυπριακών portal.Το 2ο αρχηγείο αεροπορικών δυνάμεων στο Diyarbakir εντόπισε "άγνωστα" ίχνη στην επαχία Hatay , δόθηκε Scrable και στη περιοχή έσπευσε ζεύγος F-16. Στην εμπλοκή συμμετέχουν , ζεύγος F-15 της Heyl Ha'Avir , δύο F-16 Block 40 της 182 Filo "Atmaca" ενώ στη περιοχή πετά και ένα KC-135A της 101 Filo που απογειώθηκε για να ανεφοδιάσει τo ζεύγος με καύσιμα.

 
19/1/2012 - Οι συνομιλίες μεταξύ Τούρκων χειριστών και ελεγκτών αεράμυνας κατά την διάρκεια της αναχαίτισης. Spike=ένδειξη εγκλωβισμού στο RWR.


Φεβρουάριος 2012 : Το Ισραήλ επιδιώκει τη μόνιμη εγκατάσταση αεροπορικού κλιμακίου στην βάση Ανδρέας Παπανδρέου στη Κύπρο (;) .

05 Μαρτίου 2012 : Η εφημερίδα Habertürk αναφέρει πως η ΤΗΚ αποφάσισε να προχωρήσει στην κρυπτογράφηση των επικοινωνιών της καθώς διαπιστώθηκε ότι ισραηλινές μυστικές υπηρεσίες υπέκλεπταν επί ένα χρόνο τις συνομιλίες μεταξύ χειριστών και των σταθμών ραντάρ.Συγκεκριμένα στο στόχαστρο των Ισραηλινών βρέθηκε η 3η AJU στο Ικόνιο όπου διεξάγεται το βασικό σκέλος της αεροπορικής εκπαίδευσης των χειριστών που μεταπηδούν στα F-16 αλλά και η άσκηση Anadolu Kartali.

14 Μαΐου 2012 : Oι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις ανακοινώνουν ότι αεροσκάφος της αεροπορίας του Ισραήλ το οποίο εκτελούσε πτήση στον εναέριο χώρο της Κύπρου , πέταξε πάνω από το ψευδοκράτος.Από τις 11:05 ως τις 12:49 πετούσε μεταξύ ελεύθερης Κύπρου και κατεχόμενων με συνολικό χρόνο υπέρπτησης πάνω από κατεχόμενο έδαφος οκτώ λεπτών. Στις 12:43 δόθηκε scramble και από την αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ , απογειώθηκαν 2 F-16.

Η ανακοίνωση των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων για το περιστατικό.

6 Ιουλίου 2012 : Η Vatan αναφέρει πως δόθηκε Scramble σε ζεύγος Τουρκικών F-16 για να "αντιμετωπίσουν" μια πιθανή παραβίαση από Ισραηλινού F-15 που πλησίαζε στον Τουρκικό εναέριο χώρο.Τελικά το αεροσκάφος αποχώρησε χωρίς να εισέλθει στον Τ.Ε.Χ. ενώ σημειώνετε πως λόγο της κατάρριψης του RF-4E/TM από τη Συριακή αεράμυνας το προηγούμενο μήνα , είχαν αλλάξει οι κανόνες εμπλοκής.Σύμφωνα με το SigmaLive βρισκόταν σε εξέλιξη άσκηση της Heyl Ha'Avir στο FIR Λευκωσίας στα πλαίσια της συνεργασία Κύπρου Ισραήλ.


23 Φεβρουαρίου 2010 : Επίσης προϊόν διαρροής,ζεύγος F-5 που πραγματοποιεί νυχτερινή εκπαιδευτική πτήση στο Ικόνιο,αντιλαμβάνεται τη παρουσία δύο αεροσκαφων.Σύμφωνα με Τουρκικές πηγές ξεκίνησε έρευνα για το συμβάν αλλά οι ανώτατοι αξιωματικοί Korcan Pulatsü και Nezih Damcı "συγκάλυψαν" την υπόθεση.


"Έφτασαν οι Έλληνες μέχρι το Ικόνιο;, αναρωτιέται ο Τούρκος Ιπτάμενος σε επαφή του με το ραντάρ εδάφους..Ο διάλογος μετά το 3:20.

Πέρα από το "μηχανισμό" που τροφοδοτεί με υλικό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , οι Τούρκοι έθεσαν στην υπηρεσία τους και την έβδομη τέχνη με την χρηματοδότοτηση-παραγωγή της ταινίας Anadolu Kartallari από την THK.

Η ταινία ξεκινά με scramble , ζευγάρι F-16 Block 40 της 132 Filo που μετασταθμεύει στην αεροπορική βάση του Dalaman καλείται να αναχαιτίσει δύο ίχνη,όχι στο Αιγαίο αλλά στο κόλπο Αττάλειας.Το πλάνο με τον ελεγκτή που κατευθύνει το ζεύγος διαρκεί δύο δευτερόλεπτα ενώ μόλις μερικά δέκατα , διαρκεί το πλάνο με τον διευρυμένο χάρτη που αποκαλύπτει τη περιοχή που διαδραματίζετε η σκηνή.

Στιγμιότυπο από την ταινία "Αετοί της Ανατολίας".

Αviationlive


Σημ Εν Κρυπτώ : Ένας σύντομος σχολιασμός για τα ανωτέρω βίντεο. Στο δεύτερο εξ αυτών, από την αναχαίτιση στο Χατάι, παρούσα στην περιοχή είναι και η φρεγάτα TCG Yavuz (F-240) κλάσης ΜΕΚΟ Track I, γνωστή σε όλους μας από το περιστατικό της 13/8/1996. Η παρουσία της πιθανότατα δεν είναι τυχαία. Δεύτερη ενδιαφέρουσα παρατήρηση - Δίνονται στην συχνότητα κανόνες εμπλοκής (δεν χτυπάμε), που σημαίνει ότι πιθανόν να ίσχυαν άλλοι κατά το scramble. Στο μυαλό μας έρχεται αμέσως το όνομα Μήτσαινας.. Τρίτη παρατήρηση-Τα τουρκικά KC-135 χρησιμοποιούν το TCAS μιας και τα F-16 προφανώς έχουν πρόβλημα στο ραντάρ λόγω παρεμβολών. Στο τρίτο βίντεο:  Τα Tουρκικά F-5 2000 επιχειρούν σε αποστολές νυχτερινής εκπαίδευσης με glass cockpit και HUD και αξιοποιούνται στο έπακρο των δυνατοτήτων τους, αντίθετα με τα δικά μας που τα αποσύραμε το 2001 χωρίς να τ' αναβαθμίσουμε. Δεύτερον - Οι Ισραηλινοί σε υπέρπτηση ξένης χώρας χωρίς να έχουν υποβάλλει σχέδιο πτήσεις, έχουν τα φώτα τους ...αναμένα.  Τρίτη παρατήρηση- Το Ελληνικό αεροπλάνο που ακούγεται στην συχνότητα είναι μάλλον στρατιωτικό αλλά μιλάει με πολιτικό πύργο ελέγχου. "2 Κισσούς" σημαίνει στην στρατιωτική ορολογία 2000 πόδια. Πιθανότατα πρόκειται για ιπτάμενο μέσο της ΕΦ.

Σε ότι αφορά την 14η Πυρ/χια κατευθ/μένων βλημάτων Hawk, αυτή μεταφέρθηκε στην τωρινή της τοποθεσία (Kurtnasır) πρίν από περίπου 3 χρόνια, λίγο μετά την Ισραηλινή αεροπορική προσβολή στον υπο ανέγερση πυρηνικό αντιδραστήρα  της Συρίας. Τα Ισραηλινά μαχητικά πέταξαν ανενόχλητα σε Τουρκικό εναέριο χώρο, γεγονός που θορύβησε την Άγκυρα.

Όλως τυχαίως (..) το ΡΚΚ αναπτύσει έντονη δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή. Από τις αρχές του μήνα που διανύουμε έχουν σημειωθεί κιόλας δυο επιθέσεις : Η πρώτη στις 1/10 με νεκρούς και τραυματίες σε φυλάκιο Στρατοχωροφυλακής 6χμ δυτικά των α/α θέσεων και η δεύτερη πρίν απο μερικές μέρες με βομβιστική επίθεση 1χμ δυτικά της πυρ/χιας Hawk..

7 σχόλια:

Ανώνυμος 14 Οκτωβρίου 2012 στις 11:19:00 π.μ. EEST  

Πως γίνεται να ακούνε τι λένε οι Ελληνες?
Κάποιον αποκωδικοποιητή δεν έχουμε?

Ανώνυμος 14 Οκτωβρίου 2012 στις 11:59:00 π.μ. EEST  

Από ότι κατάλαβα, η επικοινωνία στα ελληνικά είναι μεταξύ αεροσκάφους και πολιτικού πύργου ελέγχου. Σε τέτοιες επικοινωνίες δεν χρησιμοποιείται κωδικοποίηση

Ανώνυμος 14 Οκτωβρίου 2012 στις 5:26:00 μ.μ. EEST  

Η προφορά των Ελλήνων μου θύμισε είτε ροδιακή είτε κυπριακή.

Ανώνυμος 14 Οκτωβρίου 2012 στις 9:32:00 μ.μ. EEST  

ΕΙΝΑΙ ΚΥΠΡΙΟΙ.ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΠΤΗΤΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΕΘΝΟΦΡΟΥΡΑΣ (ΠΙΘΑΝΩΣ Ε/Π ΑΠΟ ΠΑΦΟ) ΜΕ ΤΟ 4Ο ΚΕΠ ΣΤΟ ΤΡΟΟΔΟΣ ( ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΚΛΗΣΕΩΣ¨"ΚΑΣΤΡΟ¨"). ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (121,5 Ή 243,0) ΠΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΣΕ ΑΚΡΟΑΣΗ

Αρκαν 14 Οκτωβρίου 2012 στις 10:06:00 μ.μ. EEST  

Για να το λέει ο "μπουφος" θα πρέπει να εχουμε προσεγγισει ξανα το Ικόνιο...!!!

Ανώνυμος 14 Οκτωβρίου 2012 στις 10:31:00 μ.μ. EEST  

PKK's training camps in northern Syria, near Turkey's Hatay border “where Turkish military border posts are relatively weak” were established in those locations based on intelligence collected by the UAVs.

http://www.todayszaman.com/news-268815-israeli-herons-give-intelligence-to-pkk-intelligence-officers-say.html

Nikos 15 Οκτωβρίου 2012 στις 10:33:00 π.μ. EEST  

Τα πολλαπλά spikes από διαφορετικές κατευθύνσεις είναι αποτέλεσμα Η/Π? παρεμπίπτοντος, πολύ ωραίο άρθρο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP