Οι αόρατες επενδύσεις
Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012
Toυ Κώστα Καββαθά
Απορώ με εκείνους που λένε ότι, δεν υπάρχει ανάπτυξη στην Ελλάδα. Τον τελευταίο καιρό μάλιστα αυτή, η σαφώς αντεθνική φημολογία, έχει πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας υπονομεύοντας τις προσπάθειες των κυβερνήσεων Μπαϊρακτάρη, Γυμναστηρίου, Εθνικής Σωτηρίας, Ειδικού Σκοπού και Εθνικής Συνευθύνης (που αποτελείται από την νέα Ν.Δ, το όλον(;) ΠΑΣΟΚ και τη Δημοκρατική Αριστερά) να επιτύχουν τους στόχους των Μνημονίων ΙΙ, ΙΙ και ΙΙΙ. Προκειμένου η στήλη να συμβάλει στην ειλικρινή προσπάθεια ανασυγκρότησης, επανίδρυσης και εκσυγχρονισμού του Κράτους θα επιχειρήσει μία καταγραφή των επενδύσεων των τελευταίων 40 ετών που, ίσως, έχουν περάσει απαρατήρητες από τον Ελληνικό Λαό.
Η πρώτη και, ίσως μεγαλύτερη, είναι εκείνη που έγινε επί κυβερνήσεως Ράλλη (ναι, υπήρξε και τέτοια) και αφορούσε στην κολοσσιαία επένδυση του (τότε) κρατικού γερμανικού αερομεταφορέα στο αεροδρόμιο Ελληνικού. Με συνοπτικές διαδικασίες δημιουργήθηκε α. το μεγαλύτερο Επισκευαστικό Κέντρο της Νότιας Ευρώπης για αεροσκάφη της Πολιτικής Αεροπορίας β. η μεγαλύτερη Σχολή Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας γ. μεγάλο Κέντρο για τα α/φ της Γενικής Αεροπορίας. Λίγους μήνες μετά μία δεύτερη επένδυση συντάραξε τα θεμέλια της ελληνικής οικονομίας. Μία (από τις 124) κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ αποδέχτηκε πρόταση Ιαπώνων χωροτακτών για επέκταση του αεροδρομίου στη θάλασσα, με δύο παράλληλους διαδρόμους α/π στο αντεστραμμένο «Π» των οποίων θα συγκεντρώνονταν όλες οι μαρίνες του παραλιακού μετώπου. Με τη πολύ φθηνή αυτή κίνηση, είπαν οι περιβαλλοντικοί μηχανικοί η Αθήνα (και η Ελλάδα) θα είχε «μ’ ένα σμπάρο δύο τρυγόνια» επιτυγχάνοντας
1. τη συγκέντρωση όλων των επαγγελματικών και «ιδιωτικών» σκαφών σε ένα χώρο και
2. τον έλεγχο της ρύπανσης απ’ τα κάτουρα και τα merde των rich & famous.
Μία ακόμη κίνηση ματ πρέπει να πω ήταν εκείνη που, στο χώρο του Ελληνικού μεταφέρθηκαν οι αφετηρίες: υπεραστικού, τραμ, λεωφορείων, monorail, γραμμών Αργοσαρωνικού καθώς και ορισμένες ναυτιλιακές. Αυτό έλυσε αυτόματα ένα μεγάλο πρόβλημα της τουριστικής ανάπτυξης αφού, οι επισκέπτες μπορούσαν να φτάσουν στο αεροδρόμιο Ελληνικού με τα αεροσκάφη των δημοσίων αερομεταφορών, τα ιδιωτικά τους αεροπλάνα αλλά, και κάθε μεταφορικό μέσο και απ’ εκεί να κατευθυνθούν, με μηδέν χάσιμο χρόνου και ενέργειας, στα νησιά. Οι δύο επενδύσεις (της Λουφτχάνσα και Ελληνικού) απέτρεψαν την καταστροφή της κοιλάδας των Μεσογείων και την βίαιη και άναρχη «μεταφορά» του υδροκέφαλου των Αθηνών στην ανατολική πλευρά του Υμηττού με τα αποτελέσματα που βλέπουμε σήμερα (προστασία περιβάλλοντος, αποκλεισμός εθνικών προμηθευτών, Χοχτιφ, Μόχτιφ und Λοφτιχ κλπ.
Ακόμα μία γιγάντια επένδυση έγινε στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Με μία (δεύτερη) κίνηση-μάτ μία από τις 78 κυβερνήσεις της παλαιάς Ν.Δ (μπορεί και του προεδρικού ΠΑΣΟΚ, δεν ενθυμούμαι), τα ναυπηγεία ενώθηκαν (επιχειρησιακά) με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Στη διοίκηση του (εθνικού) βιομηχανικού κολοσσού μία από τις 118 κυβερνήσεις του όλου ΠΑΣΟΚ (πάλι μου διαφεύγει ποία), τοποθέτησε μία ομάδα απόλυτα εξειδικευμένων και τίμιων στελεχών με αποτέλεσμα σήμερα ο ελληνικός λαός να απολαμβάνει μία από τις ισχυρότερες αμυντικές βιομηχανίες της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Όλα τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, τα υποβρύχια αλλά, και πέντε τύποι πολεμικών και πολιτικών αεροσκαφών κατασκευάζονται από το κονσόρτσιουμ με ανυπολόγιστα πλεονεκτήματα (και κέρδη) για τη χώρα. Όσοι ομιλούν για κάποιο κύριο Ξάφα, Τσάφα, Λάφα ή μία εταιρία που ακούει στο όνομα Αμπου Ντάμπι Κορπορέσιον οφείλω να πω ότι, μετά από εντολή του κ. Μπένυ, έχει αναλάβει το καφενείο των Ναυπηγείων.
Οι (αόρατες) επενδύσεις δεν σταματούν εδώ. Ως ειδικός ινβεστιγκέϊτορ της νεοελληνικής Διοίκησης εκτιμώ ότι πρέπει να αναφερθώ στην άοκνη προσπάθεια της παλαιάς και νέας Ν.Δ, του προεδρικού, εκσσυγχρονιστικού και όλου ΠΑΣΟΚ αλλά, κύρια, στην εργώδη προσπάθεια της κυβέρνησης του Γυμναστηρίου να λάβουν μέτρα για να σταματήσουν τα dongle fires (λέγε με Μπεγλίτη), ανάμεσα στην ελληνική και τουρκική Π.Α. Η μείωση του αριθμού των εμπλοκών είχε σαν αποτέλεσμα η κατώτερη σύνταξη να είναι 350 γρόσια.
Ξέχασα κάποια άλλη (αόρατη) επένδυση; Αν ξέχασα λέει! Τα εργοστάσια Η/Υ του «Σιδερένιου», τις 250.000 θέσεις εργασίας του Κωστάκη και του Γκολντενεϊδη, την εξυγίανση του ΟΣΕ και χίλιες δυό άλλες. Όμως έχουμε καιρό. Με τα μέτρα που ψηφίστηκαν τη στιγμή που τυπωνόταν αυτό το άρθρο η Ελλάδα μπαίνει σε μία νέα εποχή ανάπτυξης την οποία, αν δεν βλέπετε, κακό του κεφαλιού σας._Κ.Κ.
Υ.Γ Για όσους από εσάς πιστεύουν ότι με τη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου θα πάρουμε την δόση των 31,5 δισ. ευρώ να θυμίσω ότι, αν τελικά δοθούν, τα 26 δις θα πάνε στις τράπεζες, τα 4-5 στους δανειστές και τα υπόλοιπα στο δημόσιο ή ότι έχει απομείνει από αυτό.
kavvathas.com
Ένα σύντομο υστερόγραφο :"Ο Καββαθάς μας έχει πάρει στο λαιμό του. Έπαιξε τον ρόλο του στην διάπλαση του χαρακτήρα μας και είναι αυτουργός στο βάσανο του καθενός μας (εθνικό ,πολιτικό ,κοινωνικό, επαγγελματικό). Μας ευαισθητοποίησε σε όλους τους τομείς και τώρα ταλαιπωριόμαστε. Αλλά δεν το μετανιώνουμε με τίποτα που τον συναντήσαμε." Πώς να διαφωνήσεις άραγε με αυτό το σχόλιο;
Τα περιοδικά του ΚΚ ανέπτυξαν σε όλους μας, ως νέα παιδιά, τον πατριωτισμό και την αγάπη για την αεροναυτική, την άμυνα και την τεχνολογία. Κατά κάποιο τρόπο και αυτός ο ιστοχώρος είναι δημιούργημα του πρωτοποριακού πνεύματος του. Να είστε πάντα καλά κ.Καββαθά. Και ας μας πήρατε και εμάς στο λαιμό σας..
Απορώ με εκείνους που λένε ότι, δεν υπάρχει ανάπτυξη στην Ελλάδα. Τον τελευταίο καιρό μάλιστα αυτή, η σαφώς αντεθνική φημολογία, έχει πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας υπονομεύοντας τις προσπάθειες των κυβερνήσεων Μπαϊρακτάρη, Γυμναστηρίου, Εθνικής Σωτηρίας, Ειδικού Σκοπού και Εθνικής Συνευθύνης (που αποτελείται από την νέα Ν.Δ, το όλον(;) ΠΑΣΟΚ και τη Δημοκρατική Αριστερά) να επιτύχουν τους στόχους των Μνημονίων ΙΙ, ΙΙ και ΙΙΙ. Προκειμένου η στήλη να συμβάλει στην ειλικρινή προσπάθεια ανασυγκρότησης, επανίδρυσης και εκσυγχρονισμού του Κράτους θα επιχειρήσει μία καταγραφή των επενδύσεων των τελευταίων 40 ετών που, ίσως, έχουν περάσει απαρατήρητες από τον Ελληνικό Λαό.
Η πρώτη και, ίσως μεγαλύτερη, είναι εκείνη που έγινε επί κυβερνήσεως Ράλλη (ναι, υπήρξε και τέτοια) και αφορούσε στην κολοσσιαία επένδυση του (τότε) κρατικού γερμανικού αερομεταφορέα στο αεροδρόμιο Ελληνικού. Με συνοπτικές διαδικασίες δημιουργήθηκε α. το μεγαλύτερο Επισκευαστικό Κέντρο της Νότιας Ευρώπης για αεροσκάφη της Πολιτικής Αεροπορίας β. η μεγαλύτερη Σχολή Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας γ. μεγάλο Κέντρο για τα α/φ της Γενικής Αεροπορίας. Λίγους μήνες μετά μία δεύτερη επένδυση συντάραξε τα θεμέλια της ελληνικής οικονομίας. Μία (από τις 124) κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ αποδέχτηκε πρόταση Ιαπώνων χωροτακτών για επέκταση του αεροδρομίου στη θάλασσα, με δύο παράλληλους διαδρόμους α/π στο αντεστραμμένο «Π» των οποίων θα συγκεντρώνονταν όλες οι μαρίνες του παραλιακού μετώπου. Με τη πολύ φθηνή αυτή κίνηση, είπαν οι περιβαλλοντικοί μηχανικοί η Αθήνα (και η Ελλάδα) θα είχε «μ’ ένα σμπάρο δύο τρυγόνια» επιτυγχάνοντας
1. τη συγκέντρωση όλων των επαγγελματικών και «ιδιωτικών» σκαφών σε ένα χώρο και
2. τον έλεγχο της ρύπανσης απ’ τα κάτουρα και τα merde των rich & famous.
Μία ακόμη κίνηση ματ πρέπει να πω ήταν εκείνη που, στο χώρο του Ελληνικού μεταφέρθηκαν οι αφετηρίες: υπεραστικού, τραμ, λεωφορείων, monorail, γραμμών Αργοσαρωνικού καθώς και ορισμένες ναυτιλιακές. Αυτό έλυσε αυτόματα ένα μεγάλο πρόβλημα της τουριστικής ανάπτυξης αφού, οι επισκέπτες μπορούσαν να φτάσουν στο αεροδρόμιο Ελληνικού με τα αεροσκάφη των δημοσίων αερομεταφορών, τα ιδιωτικά τους αεροπλάνα αλλά, και κάθε μεταφορικό μέσο και απ’ εκεί να κατευθυνθούν, με μηδέν χάσιμο χρόνου και ενέργειας, στα νησιά. Οι δύο επενδύσεις (της Λουφτχάνσα και Ελληνικού) απέτρεψαν την καταστροφή της κοιλάδας των Μεσογείων και την βίαιη και άναρχη «μεταφορά» του υδροκέφαλου των Αθηνών στην ανατολική πλευρά του Υμηττού με τα αποτελέσματα που βλέπουμε σήμερα (προστασία περιβάλλοντος, αποκλεισμός εθνικών προμηθευτών, Χοχτιφ, Μόχτιφ und Λοφτιχ κλπ.
Ακόμα μία γιγάντια επένδυση έγινε στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Με μία (δεύτερη) κίνηση-μάτ μία από τις 78 κυβερνήσεις της παλαιάς Ν.Δ (μπορεί και του προεδρικού ΠΑΣΟΚ, δεν ενθυμούμαι), τα ναυπηγεία ενώθηκαν (επιχειρησιακά) με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Στη διοίκηση του (εθνικού) βιομηχανικού κολοσσού μία από τις 118 κυβερνήσεις του όλου ΠΑΣΟΚ (πάλι μου διαφεύγει ποία), τοποθέτησε μία ομάδα απόλυτα εξειδικευμένων και τίμιων στελεχών με αποτέλεσμα σήμερα ο ελληνικός λαός να απολαμβάνει μία από τις ισχυρότερες αμυντικές βιομηχανίες της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Όλα τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, τα υποβρύχια αλλά, και πέντε τύποι πολεμικών και πολιτικών αεροσκαφών κατασκευάζονται από το κονσόρτσιουμ με ανυπολόγιστα πλεονεκτήματα (και κέρδη) για τη χώρα. Όσοι ομιλούν για κάποιο κύριο Ξάφα, Τσάφα, Λάφα ή μία εταιρία που ακούει στο όνομα Αμπου Ντάμπι Κορπορέσιον οφείλω να πω ότι, μετά από εντολή του κ. Μπένυ, έχει αναλάβει το καφενείο των Ναυπηγείων.
Οι (αόρατες) επενδύσεις δεν σταματούν εδώ. Ως ειδικός ινβεστιγκέϊτορ της νεοελληνικής Διοίκησης εκτιμώ ότι πρέπει να αναφερθώ στην άοκνη προσπάθεια της παλαιάς και νέας Ν.Δ, του προεδρικού, εκσσυγχρονιστικού και όλου ΠΑΣΟΚ αλλά, κύρια, στην εργώδη προσπάθεια της κυβέρνησης του Γυμναστηρίου να λάβουν μέτρα για να σταματήσουν τα dongle fires (λέγε με Μπεγλίτη), ανάμεσα στην ελληνική και τουρκική Π.Α. Η μείωση του αριθμού των εμπλοκών είχε σαν αποτέλεσμα η κατώτερη σύνταξη να είναι 350 γρόσια.
Ξέχασα κάποια άλλη (αόρατη) επένδυση; Αν ξέχασα λέει! Τα εργοστάσια Η/Υ του «Σιδερένιου», τις 250.000 θέσεις εργασίας του Κωστάκη και του Γκολντενεϊδη, την εξυγίανση του ΟΣΕ και χίλιες δυό άλλες. Όμως έχουμε καιρό. Με τα μέτρα που ψηφίστηκαν τη στιγμή που τυπωνόταν αυτό το άρθρο η Ελλάδα μπαίνει σε μία νέα εποχή ανάπτυξης την οποία, αν δεν βλέπετε, κακό του κεφαλιού σας._Κ.Κ.
Υ.Γ Για όσους από εσάς πιστεύουν ότι με τη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου θα πάρουμε την δόση των 31,5 δισ. ευρώ να θυμίσω ότι, αν τελικά δοθούν, τα 26 δις θα πάνε στις τράπεζες, τα 4-5 στους δανειστές και τα υπόλοιπα στο δημόσιο ή ότι έχει απομείνει από αυτό.
kavvathas.com
Ένα σύντομο υστερόγραφο :"Ο Καββαθάς μας έχει πάρει στο λαιμό του. Έπαιξε τον ρόλο του στην διάπλαση του χαρακτήρα μας και είναι αυτουργός στο βάσανο του καθενός μας (εθνικό ,πολιτικό ,κοινωνικό, επαγγελματικό). Μας ευαισθητοποίησε σε όλους τους τομείς και τώρα ταλαιπωριόμαστε. Αλλά δεν το μετανιώνουμε με τίποτα που τον συναντήσαμε." Πώς να διαφωνήσεις άραγε με αυτό το σχόλιο;
Τα περιοδικά του ΚΚ ανέπτυξαν σε όλους μας, ως νέα παιδιά, τον πατριωτισμό και την αγάπη για την αεροναυτική, την άμυνα και την τεχνολογία. Κατά κάποιο τρόπο και αυτός ο ιστοχώρος είναι δημιούργημα του πρωτοποριακού πνεύματος του. Να είστε πάντα καλά κ.Καββαθά. Και ας μας πήρατε και εμάς στο λαιμό σας..
23 σχόλια:
Ποιος είναι ο Καββαθάς, ο εθνικός μας κήνσορας; Ή απλώς ένα ακόμα γέννημα του συστήματος ΠΑΣΟΚ; Μήπως αγαπητοί φίλοι να είστε λίγο πιο εκλεκτικοί; Πάντως το μαλλί καραμπογιά τα σπάει.
Καλησπέρα σε όλους.Ανήκω κι εγώ στους συν-γκρινιάρηδες του Κ.Κ. Ανήκω κι εγώ σε εκείνη τη γενιά που απέκτησε 2-3 μάστερς και δυο διδακτορικά,ήλπισε,ονειρεύτηκε κι εντέλει απογοητεύθηκε...
Ανήκω κι εγώ σε αυτούς που ακόμη κάθε μήνα είναι με τους ''4Τ'' και την ''Π&Δ'' ανα χείρας και θα συνεχίσω να είμαι,με απώτερο σκοπό τη στήριξη πάσει θυσία του τιτάνιου έργου που καλούνται να επιτελέσουν οι Τ.Ε.
Κάποτε,στην εποχή της μεγάλης ευμάρειας του Χρηματιστηρίου,των Νάιτ κλαμπ της Παραλιακής,των Καγιέν,των Τσερόκι και των διάφορων ανοικτών Μερσεντές,φοιτητής ων,διαφώνησα έντονα με συμφοιτητές μου,διότι ενώ στον ορίζοντα φαινόταν ο Αρμαγεδδών,οι βολεψάκηδες ΠΑΣΠίτες,ΔΑΠίτες,ΚΝίτες αφόριζαν το Κώστα Καββαθά με τα πλέον υποτιμητικά σχόλια,με τα επιεικέστερα να είναι ''κινδυνολόγος'',''φαφλατάς που θέλει να δημιουργεί εντυπώσεις για να πουλάει τα περιοδικά του'',''αναχρονιστής(!)'' και άλλα κοσμητικά.
Βλέπετε,το σύστημα εξέθερεψε απο πολύ νωρίς το κρατικοδίαιτο κηφηναριό του...Μεγάλε Δάσκαλέ μου,σε ευχαριστώ για όλα όσα μου δίδαξες μέσα απο τα γραπτά σου....!Να είσαι καλά,να είσαι πάντα εκεί....!Ξέρω,κουράστηκες ήδη με όλον αυτό το βούρκο γύρω σου,εσύ βέβαια στα ''ήντα'' σου,εγώ το έκανα εδώ και μια δεκαετία,απο τα εικοσιπέντε μου...
Καίριο το υστερόγραφο.
Και εγώ κάπου εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 1970 άρχισα να διαβάζω τους 4 τροχούς και τη πτήση.
Τα έχει πει, τα έχει γράψει, τα ματάπε, τα ξανάγραψε, συνεχίζει να τα γράφει, αλλά ποιος ακούει.
Και επί του θέματος που θίγει.
Ακόμη και σήμερα ο χώρος του
Α/Δ του Ελληνικού είναι κρίμα να χαθεί σε "επενδύσεις" καζίνο, ξενοδοχείων, μπετό κλπ. Μια μεγάλη πρωτεύουσα εκατομμυρίων κατοίκων έχει ανάγκη και δεύτερου Α/Δ. Και η Αθήνα σύντομα θα χρειαστεί και άλλο Α/Δ. Που θα πάνε να το κατασκευάσουν τότε; Στη Κωπαΐδα;
Το Α/Δ του Ελληνικού υπάρχει. Είναι έτοιμη υποδομή. Μπορεί να επεκταθεί στη θάλασσα, όπως γράφει ο "Γερόλυκος". Και είναι πλεονέκτημα για μια πρωτεύουσα να έχει Α/Δ στα πόδια της. Και είναι πολλές οι πρωτεύουσες διεθνώς που διαθέτουν διεθνή Α/Δ δίπλα στον αστικό ιστό, ή και μέσα στον αστικό ιστό.
Γνωρίζετε όμως πολύ καλά ποιο είναι το μέλλον του πρώην Α/Δ... Εκεί θα γίνει η μεγαλύτερη "επένδυση" παγκοσμίως!!!!!!! Δηλαδή: Θα έρθει κάποιος "επενδυτής", θα δώσει κάποια χρήματα και κάποια Ελληνικά ομόλογα που θα έχει προμηθευτεί στη δευτερογενή κοψοχρονιά και θα πάρει την έκταση για 99 χρόνια για να "επενδύσει". Να "επενδύσει" σε ένα χώρο που μόνο ο Ελληνικός νόμος δεν θα ισχύει. Και η παραχώρηση για "99 ΧΡΟΝΙΑ", λίγο απέχει από την ιδιοκτησία.
Κατά τα άλλα σε αναμονή της δόσης που θα μας σώσει. Και βεβαίως δεν θα ληφθούν άλλα μέτρα! Να είμαστε καλά, να αγανακτούμε, να οργιζόμαστε, να βρίζουμε και ύστερα πάμε για ένα καφέ να ξεσκάσουμε... Και για το τέλος: "Εξασφαλίσαμε" τη παραμονή μας στο ευρώ, μπορούμε και προμηθευόμαστε πετρέλαιο και φάρμακα, μόνο που τα ευρώ δεν φθάνουν ούτε για φάρμακα ούτε για πετρέλαιο. Και σε πολλούς δεν φθάνουν ούτε για φαγητό.
"Μήπως αγαπητοί φίλοι να είστε λίγο πιο εκλεκτικοί;"
Σε ευχαριστώ για την νουθεσία. Αλλά θα συνεχίσω να ψηφίζω Κ_Κ.
Είναι ένα ακόμη "Εθνικό έγκλημα"
η καταστροφή μιας έτοιμης υποδομής
όπως αυτής του Ελληνικού.
@Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2012 6:08:00 μ.μ.
Έγραψες "γέννημα του συστήματος ΠΑΣΟΚ" που αν δεν με απατά η μνήμη μου ανέλαβε την διακυβέρνηση της χώρας το 1981. Ενδεικτικά:
4Τροχοί, έτος έκδοσης: 1970
Ήχος & Hi-Fi, έτος έκδοσης: 1973
Πτήση & Διάστημα, έτος έκδοσης: 1979
Επίσης έγραψες "Ποιος είναι ο Καββαθάς"
Είναι αυτός που μαζί του το σύνολο τωρα πια των χειριστών της ΠΑ έκαναν την πρώτη τους πτήση μέσα στα παιδικά τους όνειρα. Επίσης είναι εκείνος που άνοιξε ορίζοντες σε εφήβους όπως ο Ν. Τομπάζης που σήμερα είναι επικεφαλής σχεδιασμού στην Scuderia Ferrari. Και τόσα άλλα παραδείγματα...
Κακός επιχειρηματίας (που τον κατέστρεψε το σύστημα πασοκ) ναι ήταν, σαν δάσκαλος όμως ήταν και παραμένει αξεπέραστος.
Όσοι τον διαβάζουν γνωρίζουν....
Με ρωτούν συχνά τι κρατώ τα τεύχη της Π&Δ που έχω από το 1982 και δεν τα πετώ παρά μου πιάνουν το χώρο. Τι να απαντήσω, πως μέσα σε αυτά είναι κρυμμένα τα όνειρα μου; Σε ευχαριστώ Δάσκαλε...
Ιδέες πρακτικές και εφαρμόσιμες σε πραγματικό κράτος αλλά όχι στο Αυνανιστάν εεε, Ελλαδιστάν(προσεχώς).
Νομίζω πως πρέπει να γράφει πιο συχνά ειδικά τώρα.
Προβοκάτωρ
Διάβαζα απ΄το 1987 ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ, λίγο αργότερα 4Τ, και θα ήθελα να μου πείτε ποιός έβγαζε στην Ελλάδα τέτοιας ποιότητας περιοδικά (ειδικά η ΠΤΗΣΗ), και ποιός το 1989 έβγαζε τεύχος ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ αφιερωμένο στην Τεχνολογία (ειδικό τεύχος)...
Ο άνθρωπος ήταν μπροστά απ' την εποχή του, και προσωπικά μου έχει μείνει το τεύχος του Οκτωβρίου 1993, αφιερωμένο στις εκλογές που έγιναν τότε με ένα κουκλάκι και την επιγραφή GAME OVER...
Το παιχνίδι φυσικά τότε μόλις άρχιζε, αλλά ήταν φανερό ότι ο τύπος έβλεπε μπροστά, και μπορεί χωρίς υπερβολή να χαρακτηριστεί ο Γενάρχης του Ειδικού Τύπου στην Ελλάδα.
Πτήση από τη δεκαετία του 80. Πάντα γκρινιάρης ήταν και υπερβολικός. Θυμάμαι ακόμη δηλώσεις του τύπου: "μήπως ζούμε τις μέρες του 1453;" τέλη δεκαετίας του 80. Το οτι δικαιώθηκε στο τέλος δεν είναι παράδοξο γιατί όσοι έβλεπαν πέρα από τη μύτη τους ξέραν οτι το απόστημα θα σπάσει. Παράδοξη είναι η νυν κατάσταση για όσους πίστευαν οτι τα χρήματα φυτρώνουν στις πίστες της παραλιακής.
Ο Κ_Κ ήταν και παραμένει ένας πολύ αξιόλογος άνθρωπος ο οποίος χρειαζόταν ένα κλικ παραπάνω ιδεολογικής συγκρότησης για να δει καθαρά τη φούσκα του καπιταλισμού συνολικά και όχι μόνο τον αχταρμά του ελληνικού σοσιαλόμορφου καπιταλισμού. Από την άλλη είχε ένα κλικ παραπάνω σοβαρότητας, αξιοπρέπειας και ατομικής ταυτότητας ώστε να μη γίνει Κωστόπουλος (χρεοκοπημένος μεν, με καλή καβάντζα δε...). Αυτό το τελευταίο τον κατέστρεψε οικονομικά. Ευπατρίδης και επιχειρηματίας στο καπιταλισμό - ειδικά τον ελληνικό - δε γίνεται. Μόνο οι μαφιόζοι και τα κ...παιδα επιβιώνουν. Αξίες και μπίζνες δεν πάνε μαζί.
Μου λείπουν πάντως οι παλιές Πτήσεις που τις είχα λιώσει στο διάβασμα, ιδίως τις παρουσιάσεις ιστορικών αεροσκαφών. Το περιοδικό χωρίς αυτόν μοιάζει σκιά του παλαιότερου εαυτού του. Η πτήση και οι 4Τ είχαν πάντα κοντά τετραπλάσιους συστηματικούς αναγνώστες σε σχέση με τους αγοραστές. Δεν το πετυχαίνει εύκολα περιοδικό αυτό.
Επειδή γράφετε όλοι ότι ήταν αποτυχημένος επιχειρηματίας, εγώ θα πω πως τα λεφτά δε φέρνουν την ευτυχία και το εννοώ απόλυτα. Στο κάτω κάτω είναι ο μοναδικός που θα θυμόμαστε. Όσον αφορά τα περιοδικά και την Πτήση και τους 4Τ τι να πει κανείς, η δουλειά που γινόταν και γίνεται στα συγκριτικά ούτε στα καλύτερα περιοδικά της Ευρώπης δεν γίνεται.
Εν τέλει είναι ένας άνθρωπος που είτε διαφωνείς είτε συμφωνείς είναι καλό να ακούς την άποψή του, έχει κάτι να πει και αυτό είναι σημαντικότερο από τις περιουσίες, αυτή είναι η επιτυχία.
Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα έχει να πει πολλά, γιατί η ιδέα αυτή, το αεροδρόμιο να μείνει αεροδρόμιο, την οποία πρωτοδιάβασα από αυτόν, είναι η σοφότερη επένδυση για το Ελληνικό από όλες τις απόψεις, αλλά φοβάμαι πως οι βρυκόλακες ήδη ακονίζουν τα δόντια τους, έχει πολύ μάσα το Ελληνικό!
όλους εμάς μας ενώνει ο Καββαθάς .
Μεταξύ άλλων . Πτήση από 86(12 χρονών), 4τ από 92 .
Ο ΚΚ με έβαλε και μένα στο χώρο μια ημέρα του 93. Μια πτήση, ένα F16 και ξεκίνησα να ονειρεύομαι. κκ keep walking :)
μηδενιστής
Υγ τρομερή δουλειά και απο την ομάδα του Σύγχρονου Στρατού και την παλιάς Στρατηγικής. Κράτησαν θερμοπύλες.
Έχω άρθρα που 15 χρόνια μετά είναι αξεπέραστα.
Αγαπητέ pilot Κώστα (για να μην ξεχνιόμαστε)....
Δυστυχώς με πήρες στο λαιμό σου....
Μέσα απο τα περιοδικα σου, μέσα απο το εν λευκώ, μέσα απο κάποια χειραψία όντας μικρό παιδι με ανησυχίες, την οποία στην επέστρεψα αργότερα...
Δυστυχώς εσύ έχεις και πορτοκαλι φορμα...εμείς θα αρκεστούμε στην πράσινη.
Καλημέρα Δάσκαλε....
να γράψω κι εγώ κάτι!
για την αγορά του ΠΡΩΤΟΥ και ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ καινούργιου αυτοκινήτου μου ζήτησα τη γνώμη του κυρ Κώστα,
γιατί τον παρακολουθώ από το ΄70!
τελικά βασίστηκα στις πληροφορίες που μου έδωσε και δεν "έπεσα έξω"!
Κύριε Καββαθά, σας ευχαριστώ πάρα πολύ!
Γιάννης
...Ημουν και 'γω ενας απ΄αυτούς που παρασύρθηκε....
Παιδί αγροτικής φαμίλιας, επειδή "...πήγαινα τα γράμματα, αλλά δεν πήγαινα τα χωράφια..." 'οπως 'ελεγε ο πατέρας μου..
με παρέσυρες Κώστα Καββαθά (ΚΚ)..
Έγινα Αεροπόρος (ΣΙ/τμ. Ιπταμένων)
τέλη του '70, ώρες και ώρες (RF-84/RF-4E/348ΜΤΑ/110ΠΜ.)
ΜΕ ΠΑΡΕΣΥΡΕΣ...
Διβάζοντας την πτήση σου με τον Παντελή τον Μήσταινα (F-5/341ΜΑΗ/111ΠΜ)...
ΜΕ ΠΑΡΕΣΥΡΕΣ...
Διαβάζοντα για τα NSU-TI τις BMW-2002...
ΜΕ ΠΑΡΕΣΥΡΕΣ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΣ
ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ...
ΜΕ ΠΑΡΕΣΥΡΕΣ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΗΣ ΜΕ ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (...ΣΥΖΥΓΟΣ, ΚΟΡΗ ΕΤΩΝ 29, ΓΙΟΣ ΕΤΩΝ 27, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΤΩΝ 8 ΣΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΝΟΝΕΣ...)
ΜΕ ΠΑΡΕΣΥΡΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑ ΛΑΜΟΓΙΟ,ΕΜΠΟΡΑΣ,ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟΣ ΑΓΡΟΤΗΣ ΜΕ ΚΑΓΙΕΝ,ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΩ,
..ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ (...ΚΑΤΩ ΤΩΝ 55 ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ)...
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΜΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΜΑΘΑ...(ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ...) ΣΤΑ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΣΑ ΤΟ "ΛΥΚΟΤΟΜΑΡΟ"...
...ΤΩΡΑ ΠΙΑ,
ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΤΕΒΑΙΝΩ ΣΤΗΝ ΜΑΝΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ ΤΗΣ ΦΑΜΙΛΙΑΣ...
Σ'ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΚ
ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΜΕ ΠΑΡΕΣΥΡΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΦΤΑΙΣ..
Το ηξερα οτι δεν παρακολουθω τυχαια το εν κρυπτω , οσους ποσταρουν και οσους σχολιαζουν. Με παρεσυρε ο ατιμος ο Καββαθας, που τωρα θα'χα βιλλα, μερσεντε και χρυσο μπιντε. 4Τ κατα καιρους, ΠΤΗΣΗ συνεχως απο το '87 , και ωφειλω να πω οτι στα περιοδικα του και ελαχιστοτατα αλλα εντυπα , μπορουσε κανεις να δει αρκετη δοση αληθειας για τον τοπο τουτο.
ΦΚΜΚ ,
Τους αδικεις κομματι τους τωρινους εχεις διαβασει τις τελευταιες ΠΤΗΣΕΙΣ?
Ο Κώστας Καββαθάς και το έργο του συμβολίζουν τον ένα από τους δύο πόλους που συγκροτούν το νεοελληνικό κοινωνικό δίπολο. Σύγχρονη κοινωνία πολιτών ή πελατειακό κράτος ψηφοφόρων; Ο ΚΚ με τα γραπτά του υποστήριζε κάτι πολύ πέρα από την οδική ασφάλεια ή τη αεροπορική ιδέα. Πίστευε στην σκληρή δουλειά αντί για το ΄΄δικαίωμα στο 35 ωρο΄΄, στη δημιουργικότητα και το δικαίωμα στο όνειρο αντί για το βόλεμα, στην ανταμοιβή όποιου δημιουργεί και όχι όποιου ψηφίζει, στο συμφέρον του συνόλου αντί για το συμφέρον της συντεχνίας, στις αξίες αντί για τις ετικέτες, στην Εθνική Περηφάνεια γι αυτό που κάνουν τώρα οι Έλληνες αντί γι αυτό που έκαναν οι πρόγονοί τους κλπ, κλπ.
Οι αντιθέσεις αυτές κρύβονταν κάτω και πέρα από τα συνήθη ΄΄αριστερός ή δεξιός΄΄, και κατ΄ εμέ εκφράζουν πληρέστερα την πραγματική ΄΄πάλη των τάξεων΄΄ στην Ελλάδα. Σήμερα ξέρουμε ποια τάξη κυριάρχησε και ο ΚΚ δεν ανήκε σε αυτή.
@Manolis
Μπορεί να έχεις δίκιο.Το blog τους το παρακολουθώ αλλά το ίδιο το περιοδικό δεν μου πολυαρέσει. Σαν λίγο μου φαίνεται. Προσωπικό ίσως συναίσθημα.
ΦΚΜΚ,
ολες οι αποψεις σεβαστες.
ΚΛΕΑΝΘΗ,
"Σύγχρονη κοινωνία πολιτών ή πελατειακό κράτος ψηφοφόρων;" Ποσο μεγαλη κουβεντα ανοιξες... Πολιτες με δικαιωματα αλλα και υποχρεωσεις ή ψηφοφοροι πελατες μονο με δικαιωματα και απαιτησεις? Φοβουμαι οτι υπερτερουν σε αριθμο οι δευτεροι. Επισης φοβουμαι οτι οι πρωτοι πληρωνουν (πληρωνουμε) τελικα τα δικαιωματα και τις απαιτησεις των δευτερων...
Σημαντικότερη προσφορά του Κ.Κ., ακόμη κι απ' τον άρτιο χειρισμό των θεμάτων που τα περιοδικά των Τεχνικών Εκδόσεων διαπραγματεύονταν, ήταν η δημιουργία της νοοτροπίας για την "άλλη Ελλάδα". Όσοι θυμούνται την περιρρέουσα ατμόσφαιρα των δεκαετιών 1980 και 1990 μπορούν κάλλιστα να αντιληφθούν το περιεχόμενο αυτού του όρου.
Ένα ευχαριστώ στον Κ.Κ. κι από μένα.
Α.Ε.
Μόνο σε μία δήλωση του Κ.Κ. θα διαφωνήσω. Σε αυτήν που μας θύμισε ο φτωχός και ο μόνος καουμπόι περί της ζωής μας στις ημέρες του 1453.
Θεωρώ ότι τώρα ξαναζούμε το 1204 και το 1453 θα έρθει σύντομα και όχι σε 249 χρόνια. Ισως τα πενήντα να είναι και πολλά για τις σημερινές ταχύτητες εξέλιξης της γαιωπολιτικής.
@Α.Ε
Η νοοτροπὶα για την ''ὰλλη Ελλὰδα''.
Κὲντρο.
9 χρονών διάβασα για το lebourget στη Π&Δ,20 χρόνια μετά,που επισκέφθηκα την έκθεση,το περιοδικό θυμόμουν,πως ενιωθα οταν έβλεπα τις φωτογραφίες και πως ξανάγινα 9
Δημοσίευση σχολίου