Εν Τάχει
Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012
ΕΤΑ : εκκαθάριση οικίας με πραγματικά πυρά. Στο βάθος δεξιά μια γνώριμη φιγούρα.. (φωτ: Σάββας Βλάσσης) |
"Θαλάσσιος Γρύπας 2/12" : H εκτόξευση του ΑΜ-39.... |
...και το αποτέλεσμα : Άμεσο χτύπημα επί του στόχου, ο οποίος βυθίστηκε ταχύτατα. |
• Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις Ένοπλες Δυνάμεις αλίευσε ο φίλος strategy από τα πρακτικά του Κοινοβουλίου. Από τις απαντήσεις των αρμοδίων προκύπτει ότι το έργο κατασκευής αντιαρματικής τάφρου στον Έβρο όχι μόνο δεν διεκόπει, αλλά προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς (1). Σε πείσμα ορισμένων Μινχάουζεν του ελληνικού διαδικτύου...(βλέπε σχετικά : Η τάφρος του Έβρου, η Γραμμή Μαζινώ και η άγνοια)
• Άλλες ενδιαφέρουσες ειδήσεις αφορούν το πρόγραμμα ε/π ΝΗ-90, τα οποία όπως μαθαίνουμε αγοράστηκαν επί Γιάννου μέσω swaps ακριβώς όπως και τα ε/π Αpache, γεγονός που προκάλεσε ήδη εισαγγελική έρευνα. (2) Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα παραδόσεων το τελευταίο ΝΗ-90 θα παραδοθεί τον Μάιο του 2015, μόλις....12 χρόνια από την υπογραφή της αρχικής σύμβασης. Και εις άλλα με υγεία.. Τα οχήματα του ΤΕΣΑΦ (7 οχήματα VBL, 2 ΤΟΜΠ Μ-113Α1, 5 MRAP και αριθμός οχημάτων γενικής χρήσης) τελικά θα πουληθούν, καθώς η μεταφορά τους στην Ελλάδα κρίνεται οικονομικά ασύμφορη (3).
• Στα τις ΠΑ τώρα, σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ κ Παναγιωτόπουλο η απόσυρση των α/φ Α-7 Corsair οφείλεται "στην παλαιότητα των αεροσκαφών, την μειωμένη επιχειρησιακή ικανότητα και επιβιωσιμότητά τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον καθώς και στις υψηλές απαιτήσεις συντήρησης"(4). Αντιθέτως τα αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης&ελέγχου ΕΜΒ-145Η έχουν ακόμη λαμπρό μέλλον στις τάξεις της ΠΑ καθώς το ΥΠΕΘΑ εκφράζει την ικανοποίησή του για την απόδοση τους. Τονίζεται ότι έχουν συμπληρώσει επιτυχώς πάνω από χίλιες αποστολές, συμμετέχοντας σχεδόν σε όλες τις εθνικές αεροπορικές ασκήσεις, σε αρκετές διακρατικές και ΝΑΤΟικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες καθώς και στην επιχείρηση "Unified Protector", αποσπώντας αρκετά θετικά σχόλια (5).
• Την πώληση 15 επιθετικών ελικοπτέρων Τ-129 στο Πακιστάν προωθεί η Τουρκική κυβέρνηση. To διαφαινόμενο αρχικό ενδιαφέρον των Πακιστανών δείχνει να έχει ατονήσει, πιθανότατα λόγω προβλημάτων χρηματοδότησης. Tουρκικές και Κινεζικές αμυντικές βιομηχανίες κονταροχτυπήθηκαν στην διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού ΙDEAS 2012 το πενθήμερο 7-11 Νοεμβρίου, φιλοδοξώντας να προωθήσουν τα προιόντα τους στην Ασιατική χώρα. Οι εταιρίες των δύο χωρών είχαν την δυναμικότερη παρουσία μεταξύ των συμμετεχόντων. Οι τουρκικές εταιρίες ειδικότερα έχουν εμπλακεί σε μια σειρά προγραμμάτων των Πακιστανικών ενόπλων δυνάμεων:
-H Yonca Onuk έχει προμηθεύσει το ναυτικό των Πακιστανών με ταχέα περιπολικά MRTP-15 και MRTP-33, φιλοδοξώντας να αποσπάσει παραγγελίες για τα νέα, μεγαλύτερα μοντέλα της.
-Η Ηavelsan υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με τις Πακιστανικές ΕΔ για την ανάπτυξη ενός συστήματος C4I (Command,Control,Communications,Computers and Intelligence). Παράλληλα θα αναπτύξει εξομοιωτές πτήσης για τα α/φ JF-17, F-16 C/D/MLU, C-130E, Mil Mi-17 και Super Mushak της Πακιστανικής Αεροπορίας. Διεξάγονται συζητήσεις για την προμήθεια ενός εξομοιωτή αρμάτων μάχης, ενώ έχουν ήδη παραδοθεί αρκετά συναφή συστήματα. Σύμφωνα με εκπροσώπους της εταιρίας, έχει εξασφαλισθεί παραγγελία ικανού αριθμού συστημάτων πληροφοριών μάχης Genesis για τον εκσυγχρονισμό των Πακιστανικών φρεγατών ΟΗΡ.
-Η ΤΑΙ επιδιώκει να πουλήσει το Τ-129 ΑΤΑΚ για την αντικατάσταση των Πακιστανικών AH-1F Cobra όπως αναφέραμε παραπάνω, συμφωνία η οποία σκάλωσε στο οικονομικό κομμάτι. Η εταιρία έχει εκσυγχρονίσει στο παρελθόν 42 πακιστανικά F-16A/B Block15 έναντι 75 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ έχει προμηθεύσει τους Πακιστανούς με ένα σύγχρονο πεδίο δοκιμών ανάλογο με αυτό του Ικονίου. Το 2007 οι γείτονες είχαν αναλάβει τον εκσυγχρονισμό α/φ F-16 της Ιορδανικής Πολεμικής Αεροπορίας, ανάλογο του πακιστανικού προγράμματος.
Ειρήσθω εν παρόδω, τα τελευταία νέα από το πρόγραμμα ΜΕΑ Πήγασος της Πολεμικής Αεροπορίας χρονολογούνται από τον περασμένο Απρίλιο. Ίσως θα ήταν χρήσιμο να ενδιαφερθεί κάποιο μέλος της Εθνικής αντιπροσωπίας για την πορεία του προγράμματος, το οποίο θα μπορούσε να γλιτώσει τις ΕΔ από έξοδα εκατοντάδων εκατομυρίων ευρώ.
3 σχόλια:
Ναι, για τους φίλους που ρωτάνε με email, ο Φράγκος είναι.
Την φωτογραφία τράβηξε ο Σάββας Βλάσσης σε άσκηση του ΕΤΑ τον Απρίλιο του 2007, όταν ο Στρατηγός Φράγκος ήταν διοικητής του Β'ΣΣ.
Είναι σίγουρο ότι τα VBL, τα Μ113 και τα MRAP θα μείνουν στο Αφγανιστάν; Το έγγραφο σύνδεσμο προς το οποίο παρατίθετε κάνει λόγο μόνο για "οχήματα γενικής χρήσης και όχι μάχης", ενώ ρητά αναφέρεται ότι επιστρέφουν και οχήματα (βλ. και τελευταία παράγραφο).
Ένας Έλληνας ναυτικός ναυάγησε σε ένα ερημονήσι και εκεί ζούσαν κάτι ιθαγενείς που δεν του έδωσαν καμία σημασία. Κάποια στιγμή θύμωσε καλά ρε παιδιά λέει, με βλέπετε που είμαι πτώμα και δεν έρχεστε να με βοηθήσετε καθόλου; και του λέει ένας τύπος, με σένα θα ασχοληθούμε ρε μεγάλε έρχεται σε μία ώρα με ελικόπτερο να μας κάνει μάθημα δημοσίων σχέσεων ο Φράγκος...
Δημοσίευση σχολίου