Νεοοθωμανικός αναθεωρητισμός μέσω τηλεοπτικών ταινιών

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

*του Χρήστου Ιακώβου

Στις 30 Οκτωβρίου η αμερικανική εφημερίδα «The New York Times» δημοσίευσε μία ενδιαφέρουσα έρευνα με θέμα την πολιτική και ιδεολογική εκμετάλλευση τηλεοπτικών σειρών εκ μέρους της Τουρκίας. Η έρευνα είχε τίτλο «Turks reclaim the Ottoman Empire» και έχει ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον λόγω του ότι τα τελευταία χρόνια αυξάνεται η προβολή από ελλαδικά κανάλια τουρκικών τηλεοπτικών σειρών.

Βεβαίως, προβολή τουρκικών τηλεοπτικών σειρών δεν παρατηρείται μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Σύμφωνα με τη New York Times, η Τουρκία σήμερα είναι η μεγαλύτερη εξαγωγέας τηλεοπτικών σειρών στην Ευρώπη, με τεράστια έσοδα από αυτή τη πτυχή της τηλεοπτικής βιομηχανίας. Ενδεικτικά η έρευνα αναφέρει ότι η σειρά «Σουλειμάν ο Μεγαλοπρεπής», των Γιαγμούρ και Ντουρούλ Ταϋλάν, προβάλλεται σε περισσότερες από 30 χώρες διεθνώς, οι περισσότερες εκ των οποίων στα Βαλκάνια, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρειο Αφρική και την Καύκασο.

Το κοινωνικο-αισθηματικό περιεχόμενο της συγκεκριμένης σειράς μπορεί να θυμίζει μοτίβα λατινοαμερικανικής σαπουνόπερας, το ιστορικό όμως πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται, δηλαδή το απόγειο της οθωμανικής αυτοκρατορίας με εξωραϊσμένο τον πολιτειακό θεσμό του Σουλτανάτου, δημιουργούν ένα μείγμα το οποίο υπηρετεί την τουρκική διπλωματία μαλακής ισχύος (soft power).

Η πολιτική αυτή έχει ένα πολύ βασικό και συγκεκριμένο στόχο: να αλλάξει την εικόνα της Τουρκίας διεθνώς, και πιο ειδικά στις προαναφερθείσες περιοχές, οι οποίες αποτελούν το πεδίο δράσης του «στρατηγικού βάθους» της τουρκικής κυβέρνησης και κατ' επέκταση να δημιουργήσει φιλικά συναισθήματα προς την Τουρκία και την τουρκική ιστορία. Το τελευταίο είναι απόλυτα αναγκαίο για την τουρκική αναθεωρητική εξωτερική πολιτική αφού η ιστορική εξέλιξη των δύο τελευταίων αιώνων, με τα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα εναντίον Τούρκων, ταύτισε την εικόνα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, της σύγχρονης Τουρκίας και του «Τούρκου» γενικώτερα, με τον «Ανατολικό Δεσποτισμό».

Η σημερινή τουρκική κυβέρνηση των ισλαμιστών αναθεωρεί τα ιστορικά όρια της τουρκικής εθνικής ταυτότητας, πηγαίνοντάς τα χρονικά πολύ πιο πίσω από τις αρχές του 20ου αιώνα, σε αντίθεση με τους κεμαλικούς, επαναφέροντας το οθωμανικό παρελθόν στο επίκεντρο της αναζήτησης του νέου εθνικού εγώ. Έτσι, ο 15ος και ο 16ος αι. κατά τους οποίους έζησε ο Σουλειμάν ο Μεγαλοπρεπής, γίνονται το νέο θελκτικό ιστορικό πλαίσιο στο οποίο η νέα γενιά των Τούρκων θα πρέπει να βρει το χαμένο της εθνικό εαυτό, τον όποιο καταπίεσε ο κεμαλισμός για οκτώ δεκαετίες, καθώς επίσης το πεδίο μέσα στο οποίο ο έξω κόσμος, δηλαδή η Δύση και κυρίως οι κοινωνίες οι οποίες έχουν μία μακρά αντιπαλότητα με τους Τούρκους, θα πρέπει να εξοικειωθούν με τον τουρκικό πολιτισμό.

Η επιλογή των δύο αυτών αιώνων δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για τους δύο πιο ένδοξους αιώνες της αυτοκρατορίας, όπου η εδαφική επέκταση και η αυτοκρατορική επιρροή των Οθωμανών φθάνει στο απόγειό της και, κατά συνέπεια, η προβολή και η επαναδιεκδίκηση του Οθωμανικού παρελθόντος αποκτά ιδιαίτερη σημασία για το παρόν και τους στόχους που υπηρετεί.

Εκτός από την ταινία «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής» άλλη μια, χαρακτηριστική του νέου τουρκικού αναθεωρητισμού είναι η «Φετίχ 1453» του Φαρούκ Ακσά. Μέσω αυτών των ταινιών είναι εμφανής η προσπάθεια να εξωραϊστεί εκείνο το παρελθόν το οποίο ο κεμαλισμός θεωρούσε ως παρακμή και να παρουσιαστεί λουστραρισμένο, χωρίς καμία κριτική διάθεση.

Στην ουσία πρόκειται για μία επικοινωνιακή προσπάθεια επανεκπαίδευσης των Τούρκων στην έννοια του έθνους όπου με γνώμονα τον εκλαϊκευτικό του χαρακτήρα, διαμορφώνεται τηλεοπτικά στην αμφίδρομη σχέση μεταξύ ιστορικής εξέλιξης και πολιτισμού.

Μέσα από τις τηλεοπτικές σειρές γίνεται εμφανής η διαδικασία κατά την οποία η επαναδιεκδίκηση του Οθωμανικού παρελθόντος κατασκευάζει μοντέλα και τρόπους με τους οποίους η τουρκική ισλαμιστική διανόηση χειρίζεται την ιστορία για να δομήσει τα επιχειρήματα επί των οποίων εδράζονται οι ιδεολογικές και πολιτικές της προσεγγίσεις.

Θα έχει όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την κινηματογραφική διπλωματία αν τα επόμενα λίγα χρόνια, το Χόλλυγουντ απέδιδε σε μία υπεραπαραγωγή μία ταινία με θέμα την Αρμενική Γενοκτονία.

*Χρήστος Ιακώβου -Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου Μελετών (ΚΥΚΕΜ)


Πηγή

13 σχόλια:

Ανώνυμος 30 Νοεμβρίου 2012 στις 2:02:00 π.μ. EET  

Δεν κρίνονται τα πάντα με βάση την πολιτική.Δεν επηρεάζονται τα έθνη απο τις σαπουνόπερες.Αλλά και πάλι αυτές οι σαπουνόπερες είναι πολύ καλύτερες απο τις ελληνικές ή νοτιοαμερικάνικες των προηγούμενων χρόνων.Εξαιρετικές παραγωγές με πολλά εξωτερικά γυρίσματα, αρκετά καλά σενάρια, πολλοί, καλοί και διαφορετικοί ηθοποιοί.Προτιμώ να βλέπω μιά σειρά που αναδεικνύει τον έρωτα μέσα απο καλά σερνάρια και καλή υποκριτική, παρά να βλέπω συνέχεια ερωτικές σκηνές.Προτιμώ να βλέπω τούρκικα γιατί προβάλουν αξίες όπως η οικογένεια.Προτιμώ να βλέπω σειρές που η εγκυμοσύνη καρατάει 6-10 επεισόδια και όχι 10 μήνες όπως έγινε σε προπερσυνη ελληνική καθημερινή σειρά.Αντί να βρίζουμε τα τούρκικα ας φτιάξουμε στη Πάργα ένα άγαλμα του Ιμπραήμ, που ενώ απο μικρή ηλικία αρπάχθηκε απο τους οθωμανούς και μεγάλωσε ως τουρκάκι και μουσουλμανάκι, δεν ξέχασε την ελληνική καταγωγή του και μετά απο χρόνια βρήκε την οικογένεια του, και την πήρε να ζήσει μαζί του.Η χριστιανική οικογένεια του μέσα στο παλάτι του Σουλτάνου.Αφήστε το μίσος στην άκρη και δείτε οτι είναι απλά μια τηλεοπτική σειρά.

Ανώνυμος 30 Νοεμβρίου 2012 στις 3:40:00 π.μ. EET  

να ταν μονο τα Τουρκικα!

ισχυει οτι η Τροικα ζητα να γινει ο στρατος εθελοντικος ωστε να περιοριστουν τα εξοδα?

*δεν κανω πλακα....

Ανώνυμος 30 Νοεμβρίου 2012 στις 11:07:00 π.μ. EET  

Και ο Ερντογάν κατέκρινε τη σειρά αλλα για άλλους λόγους. Μην αναβαθμίζουμε τη σημασία μιας τηλεοπτικής σειράς που δείχνει ότι είναι μια πανάκριβη παραγωγή. Θα ήταν κουτό να πιστέψουμε ότι είναι 'τουρκική προπαγάνδα'όταν όλος ο αραβικός κόσμος ακόμη θυμάται την οθωμανική κατάκτηση- που προηγήθηκε της δυτική αποικιοκρατίας. Ας είμαστε ψύχραιμοι: αλλο άμυνα και διπλωματία και άλλο τηλεόραση.

Kanaris 30 Νοεμβρίου 2012 στις 11:49:00 π.μ. EET  

@Ανώνυμο 02:02
Από τα γραφόμενα σας συμπεραίνω ότι είστε είτε troll-πράκτορας, είτε υπερβολικά αφελής. Για το πρώτο δεν μπορώ να κάνω τίποτε, άξιος ο μισθός σας. Αν όμως ισχύει το δεύτερο σας συστήνω τις εμπεριστατωμένες αναλύσεις που υπάρχουν για το συγκεκριμένο θέμα στο έγκριτο site http://ardin-rixi.gr. Και μια απλή ερώτηση προβληματισμού: είναι δυνατόν πρακτικά «να χαρίζει» η παραγωγός εταιρία τέτοιο «καλογυρισμένο» έργο, αν δεν έχει άλλες επιδιώξεις; Όσον αφορά τα αγάλματα για τον κάθε Ιμπραήμ, προτείνω να επισκεφθείτε πρώτα την Μονή του Αγίου Μηνά στην Χίο και μετά να το ξανασυζητήσουμε.

E.A.V. 30 Νοεμβρίου 2012 στις 12:01:00 μ.μ. EET  

@Ανώνυμος 30 Νοεμβρίου 2012 2:02:00 π.μ. EET

Καταρχήν καλημέρα, βλέπω ότι σχολιάζεις σε μεταμεσονύχτιες ώρες και δεν σου κολάει ο ύπνος, ωστόσο θα σου συνιστούσα να προσέχεις τί γράφεις!

Πρώτα για τις τουρκικές σειρές, συμφωνώ μαζί σου ότι οι εξ ανατολών παραγωγές είναι ανώτερες σε ποιότητα και από τις βιομηχανοποιημένες αργεντινοβραζιλιάνικες που μεγάλωσαν γενιές Ελλήνων τηλεχάνων όσο και περισσότερο από τις παραγωγές ιδιωτικών καναλιών (φερόμενων ως) ελληνικών, που έθεσαν νέα πρότυπα χαμηλής ποιότητας τόσο σε ό,τι αφορά στην σκηνοθεσία και στο σενάριο όσο και στην υποκριτική.

Συμπαθώ πολύ τις παραγωγές που "πατάνε" στην παράδοση (οικογένεια, φιλία, έθνος) και προβάλουν το ιστορικό υπόβαθρο μιας άλλης εποχής. Ως εδώ καλά και ένα μπράβο στους Τούκους που μετά τα τανκς και τα κανόνια προάγουν και την καλλιτεχνική παραγωγή της πατρίδας τους.

Το πρόβλημα σύμφωνα με το άρθρο εντοπίζεται στην πολιτικοποίηση της παραγωγής αυτής. Μπορεί όπως λες να μην είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ πολιτική αλλά ο αρθρογράφος σαφώς υπογραμμίζει το αυτονόητο: αν σκοπός των σειρών αυτών ήταν μόνο το τουρκικό κοινό, γιατί τέτοια υπερπαραγωγή σειρών και ταινιών; Γιατί η επιθετική εξαγωγή τους στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια; Τόσος βαρύς ο νόστος των πολυάριθμων Τούρκων μεταναστών που ξαφνικά όλη η τηλεοπτική παραγωγή της χώρας στράφηκε προς το εξωτερικό; Μέχρι τις ΗΠΑ έφτασε η χάρη τους! Στοιχείο προς προβληματισμό: οι προαγωγοί των τηλε-σειρών προσφέρουν σε τηλεοπτικά κανάλια Ελλάδος και Ευρώπης πακέτα προσφορών σε ε-ξευ-τε-λι-στι-κές τιμές, οπότε -ελέω οικονομικής κρίσης και όχι μόνο- οι καναλάρχες μας έχουν φλομώσει σε τηλεόραση και DVD με τις μεγαλοπρέπειες των πολυχρονεμένων.

Όσο για τον Ιμπραήμ (ο λόγος που μπήκα στον κόπο να σου γράψω) να σε ενημερώσω ότι πολλά, πάρα πολλά θύματα του Devşirme (ελληνιστί: "παιδομάζωμα") διατήρησαν τη συνείδηση της ιδιαίτερης εθνικής τους ταυτότητας, θρησκείας και καταγωγής και δεν φρόντισαν μόνο για την δική τους οικογένεια αλλά και για άλλων. Ψάξε σε παρακαλώ λίγο καλύτερα την ιστορία μας (προτείνω: Σπυρίδωνος Τρικούπη: Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως τ.Α'-Δ', Παπαρρηγόπουλου: Ιστορία του Ελληνικού Έθνους και Peter F.Sugar: Η Νοτιοανατολική Ευρώπη κάτω από Οθωμανική Κυριαρχία 1354-1804 τ.Α'-Β' εκδ. ΣΜΙΛΗ) και δες τα αποτελέσματα του τουρκικού μεγαλείου στο λαό μας και σε όποιον άλλο είχε την "ευλογημένη τύχη" να γευτεί την κατάφαση της "τουρκικής κουλτούρας" (οι φράσεις σε εισαγωγικά βρίθουν σαρκασμού).

Άγαλμα λοιπόν στον Ιμπραήμ για τις σφαγές των "ομοθρήσκων" του, τα καμένα χωριά, την Τριπολιτσά που εκθεμελίωσε και κατέκαψε για να του φύγει το ινάτι που του κάψανε τον στόλο στο Ναυαρίνο και για τις χιλιάδες που ξεκοίλιασε και βασάνισε για να εμπεδώσει ο ραγιάς (σημ. "reaya": o "προστατευόμενος") το θανάσιμό του αμάρτημα και την παντοδυναμία του κατακτητή του. Δεν ξέρω αν είσαι όντως από την Πάργα, αλλά πολύ θα ήθελα να δω αν οι ντόπιοι αισθάνονται τόσο περήφανοι για τα έργα και τις ημέρες του "συντοπίτη" τους ώστε να του στήσουν και άγαλμα να τον βλέπουν κάθε μέρα. Αλήθεια, ξέρεις για ποιόν ακριβώς λόγο κατοικήθηκε η Πάργα;;;

Για ψάξ'το λίγο... Θα εκπλαγείς!

Ανώνυμος 30 Νοεμβρίου 2012 στις 12:19:00 μ.μ. EET  

30 Νοεμβρίου 2012 2:02:00 π.μ. EET
ανώνυμος

Πάρε το φουλάρι σου...το καβαλέτο σου...την πίπα σου...και την κοντή σου μνήμη...και σύρε ''απέναντι'' να χορτάσεις κουλτούρα και πολιτισμό!Να δείς πως συμπεριφέρονται σε αξίες όπως η οικογένεια,σε Συρία,Κουρδιστάν αλλά και δικά τους χωριά της Ανατολής.Μήπως ήρθε η ώρα να κλείσεις την τηλεόραση-που την ξέρεις απ'έξω πια- και να ανοίξεις κανένα βιβλίο ιστορίας...παλαίας και σύγχρονης;

Αδερφός

Ανώνυμος 30 Νοεμβρίου 2012 στις 6:14:00 μ.μ. EET  

"Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο."
Γ.ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ 1822
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά

Ο Σιλαχτάρ ήταν Αγάς, προερχόταν από τα "τσογλάνια" (iç oğlan= εσωτερικό αγόρι) των γνωστών αρσενικών χαρεμιών που περιμένω με αγονία να δω στα επόμενα επεισόδια.

http://img838.imageshack.us/img838/8350/enderunogrencileri.jpg

http://img838.imageshack.us/img838/8350/enderunogrencileri.jpg

enkripto 30 Νοεμβρίου 2012 στις 10:09:00 μ.μ. EET  

Μιας και μιλάμε για την "πολιτισμένη" Οθωμανική αυτοκρατορία, ας θυμηθούμε και αυτό...

http://www.enkripto.com/2008/07/h.html

τα αρσενικά χαρέμια του Σουλτάνου Μαχμούτ του ΙΙ και οι τραβεστί του Ic coglan.....

Ανώνυμος 30 Νοεμβρίου 2012 στις 11:59:00 μ.μ. EET  

@ Kanaris "Και μια απλή ερώτηση προβληματισμού: είναι δυνατόν πρακτικά «να χαρίζει» η παραγωγός εταιρία τέτοιο «καλογυρισμένο» έργο, αν δεν έχει άλλες επιδιώξεις; Όσον αφορά τα αγάλματα για τον κάθε Ιμπραήμ, προτείνω να επισκεφθείτε πρώτα την Μονή του Αγίου Μηνά στην Χίο και μετά να το ξανασυζητήσουμε." Τα ελληνικά κανάλια είναι οτι είναι και τα προβάλουν.Αλλά αν εξυπηρετούσαν πολιτικούς σκοπους νομίζεις οτι θα επέτρεπε η Ρωσία του Πούτιν να προβάλλονται απο ρώσικα κανάλια;;;Άραγε ξέρεις τι έπαθαν οι τούρκοι στρατηγοί που έκαψαν τη Χίο;;;

@ E.A.V
1) "Γιατί η επιθετική εξαγωγή τους στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια; Τόσος βαρύς ο νόστος των πολυάριθμων Τούρκων μεταναστών που ξαφνικά όλη η τηλεοπτική παραγωγή της χώρας στράφηκε προς το εξωτερικό; Μέχρι τις ΗΠΑ έφτασε η χάρη τους!" Για τον ίδιο λόγο που οι αμερικάνοι εξάγουν ταινίες, σειρές, μουσική και πολλά άλλα σε όλο το κόσμο......για τα λεφτά.Επιχειρηματίες είναι....τούρκοι, αλλά επιχειρηματίες!!!
2) Όσο για τη Πάργα, αυτά ξέρω εγώ για τη πόλη "Η Πάργα κατά τον Πλούταρχο και Πτολεμαίο ήταν η αρχαία Τορύνη, που βρισκόταν στην σημερινή τοποθεσία της πόλης και καταστράφηκε το 168 π.Χ. απ' τον Αιμίλιο Παύλο. Τα νησάκια και οι σκόπελοι που βρίσκονται στο θαλάσσιο χώρο που απλώνεται μπροστά στην Πάργα, δημιουργήθηκαν όταν καταποντίστηκε η αρχαία πόλη, που -κατά το Μελέτιο- αποτελούσε το λιμάνι της Ηπείρου στην αρχαιότητα με την ονομασία Ελαια. Σύμφωνα με τα ευρήματα της περιοχής πρέπει να άκμασε οικονομικώς και πολιτιστικώς."
3)Επίσης για το άγαλμα θα σε παραπέμψω στην Ουκρανία και στη πόλη Rohatyn, πόλη καταγωγής της Αλεξάνδρας-Χουρέμ, συζήγου του Σουλειμάν, η οποία αλλαξοπίστησε με τη θέληση της.Στη μνήμη της έχει κατασκευαστεί ένα γιγαντιαιο άγαλμα της.Θύματα της τουρκιής προπαγάνδας και οι ουκρανοί;;;

@ Εν Κρυπτώ Στο 5.42 αναφέρει οτι τα αρσενικά χαρέμια τα αντέγραψαν οι τούρκοι απο το βυζάντιο!!!Οπότε τι μας τσαμπουνάς αγαπητό και συνήθως σοβαρό Εν Κρυπτώ;;;

Ανώνυμος 1 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:03:00 μ.μ. EET  

@30 Νοεμβρίου 2012 11:59:00

Το θέμα μου προσωπικά δεν είναι αν τα αντέγραψαν από το Βυζάντιο αλλά το ότι πλασάρουν μια άλλη εικόνα, αυτοί κάνουν σαπουνόπερες την ιστορία τους, αυτοί αναφέρονται στους Σουλτάνους ας βάλουν και τα αρσενικοθήλυκα χαρέμια τους να εκτοξεύσουν τη δημοφιλία και τη θεαματικότητα του σήριαλ να αυξηθούν και τα έσοδα όπως θα έπρεπε να επιδιώκει ένας επιχειρηματίας. Εκτός κι αν δεν τους ενδιαφέρουν τα έσοδα ή αν θεωρείς του Τούρκους πουριτανούς. Οι Τούρκοι gay είναι από τους καλύτερα οργανωμένους!

enkripto 1 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:21:00 μ.μ. EET  

@Αγαπητέ "σοβαρέ" φίλε

Αν έχεις κάποια αντίρρηση να την ακούσουμε. Προφανώς για να χαρακτηρίζεις ασόβαρο τον Σαρρή οι περγαμηνές σου είναι εντυπωσιακότατες.

Ανώνυμος 1 Δεκεμβρίου 2012 στις 9:30:00 μ.μ. EET  

@ 1 Δεκεμβρίου 2012 8:03:00 μ.μ. EET "Το θέμα μου προσωπικά δεν είναι αν τα αντέγραψαν από το Βυζάντιο αλλά το ότι πλασάρουν μια άλλη εικόνα, αυτοί κάνουν σαπουνόπερες την ιστορία τους, αυτοί αναφέρονται στους Σουλτάνους ας βάλουν και τα αρσενικοθήλυκα χαρέμια τους να εκτοξεύσουν τη δημοφιλία και τη θεαματικότητα του σήριαλ να αυξηθούν και τα έσοδα όπως θα έπρεπε να επιδιώκει ένας επιχειρηματίας. Εκτός κι αν δεν τους ενδιαφέρουν τα έσοδα ή αν θεωρείς του Τούρκους πουριτανούς. Οι Τούρκοι gay είναι από τους καλύτερα οργανωμένους!"
1) Αυτή την άλλη εικόνα δημιουργήσαμε και προβάλαμε κι εμείς πχ κρυφό σχολειό, δεν υπήρχαν κρυφά σχολειά, η κάθε εθνότητα είχε τα δικά της σχολεία στα φανερά.Επίσης μύθος η δήθεν ενότητα των ελλήνων, αφού κατά τη διάρκεια της επανάστασης έγιναν δύο εμφύλιοι.Και πολλές "άλλες εικόνες" φτιάξαμε.
2)Στο σχόλιο μου στις 11.59 έγραψα οτι σαφώς ενδιαφέρονται για το κέρδος.Αλλά προβάλλοντας τα αρσενικά χαρέμια θα χάναν το συντηρητικό κοινό που είναι σαφώς μεγαλύτερο.

@ Εν Κρυπτώ "Αν έχεις κάποια αντίρρηση να την ακούσουμε. Προφανώς για να χαρακτηρίζεις ασόβαρο τον Σαρρή οι περγαμηνές σου είναι εντυπωσιακότατες."Αντιμετωπίζετε το θέμα εθνικιστικά και φανατικά γι αυτό δεν διαβάζετε όλα όσα γράφω.Δεν χαρακτήρισα ασόβαρο το Σαρρή και ούτε θα τολμούσα να κάνω κάτι τέτοιο.Απλά ο Σαρρής δεν ήταν φανατικός και τόλμησε να πεί αυτό που εσείς και όλοι οι φανατικοί δεν θέλετε να ακούσετε.Τα αντρικά χαρέμια και τους άντρες δούλους τους αντέγραψαν οι τούρκοι απο τους βυζαντινούς και τους έλληνες, που ήταν γνωστοί για τη χρήση ανδρών σκλάβων και ευνούχων.

ΚΛΕΑΝΘΗΣ 1 Δεκεμβρίου 2012 στις 10:23:00 μ.μ. EET  

Ο Σαρρής δεν λέει καθόλου ότι στο Βυζάντιο υπήρχαν αρσενικά χαρέμια. Θα τρίζουν τα κόκαλα του. Λέει μόνο ότι οι τούρκοι ηγεμόνες για την προσωπική φροντίδα τους (αναφέρει π.χ. για κοπή νυχιών) χρησιμοποιούσαν τα ίτς τσογλαν και ότι είχαν πάρει από το Βυζάντιο την χρήση ιεραρχικών βαθμών (αναφέρει το βαθμό-καθήκον του Βεστιάριου) για όσους εκτελούσαν συγκεκριμένη εργασία – φροντίδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP