Ο ξεχασμένος πόλεμος

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Από τον ιστότοπο της Πολεμικής Αεροπορίας

23/5/1955 Τα πέντε εναπομείναντα αεροσκάφη C-47 Dakota του 13ου Σμήνους Μεταφορών, μετά το τέλος των επιχειρήσεων στην Κορέα, προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο Ελευσίνας, ύστερα από σειρά ενδιάμεσων σταθμών και συμπληρώνοντας πτήση διάρκειας 54 ωρών και 30 λεπτών. Το Σμήνος πραγματοποίησε μια θεαματική διέλευση πάνω από την Αθήνα, ενώ έτυχε θερμής υποδοχής από την πολιτική ηγεσία με εκπρόσωπο τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Βουρδουμπά και την ηγεσία της Αεροπορίας με επικεφαλής τον Αρχηγό ΓΕΑ Υποπτέραρχο Κων/νο Μαργαρίτη. Τέλος, στο βιβλίο πτήσεων της 355 Μοίρας Μεταφορών, στην οποία ανήκε το 13ο Σμήνος, ανεγράφη η φράση "ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΞΕΤΕΛΕΣΘΗ".



Το 13ο Σμήνος της 355 ΜΜ κατά την διάρκεια του πολέμου της Κορέας εκτέλεσε 2916 πολεμικές αποστολές, πετώντας 13777 πολεμικές ώρες, μετέφερε 70568 επιβάτες, 9243 τραυματίες, 11104550 λίβρες εφοδίων και πραγματοποίησε ρίψεις πυρομαχικών κι εφοδίων 17000 λιβρών.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο εξαιρετικό βιβλίο: "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΦΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΚΟΡΕΑΣ", ΑΘΗΝΑ 2005. ISBN 960-87026-2-3 © ΓΕΑ-ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, εδώ.

3 σχόλια:

Nikos Himaras 23 Μαΐου 2012 στις 10:27:00 π.μ. EEST  

Εύγε στην ΠΑ, για μια πολύ αξιόλογη εργασία! Τώρα περιμένουμε και το ανάλογο έργο γαι τον πραγματικά "Ξεχασμένο Πόλεμο", την συμβολή της Αεροπορίας στα Δεκεβριανά και στον Εμφύλιο Πόλεμο. Είναι καιρός.

Νίκος

ΑΧΕΡΩΝ 23 Μαΐου 2012 στις 12:29:00 μ.μ. EEST  

Αφοὺ πρὸκειται για επὲτειο,ἂς μην λησμονοὺμε την 23/5/2006 και τον Κωνσταντὶνο Ηλιὰκη.

Ανώνυμος 24 Μαΐου 2012 στις 5:11:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητέ κύριε Χιμάρα,

στα Δεκεμβριανά η αεροπορία δεν πήρε μέρος. Πολλά στελέχη της ήταν φιλο-εαμικοί και πέτυχαν την ουσιαστική ουδετεροποίησή της. Από αεροπορικής πλευράς έδρασε μόνο η βρετανική αεροπορία με προσβολές των εαμοκρατούμενων περιοχών.
Στον εμφύλιο υπήρξε έντονη δράση της αεροπορίας, ιδίως από το 1947 και μετά, με χρήση των spitfire σε ρόλο προσβολής - υποστήριξης, και το '49 των προσφατα τότε αποκτημένων καθέτου εφορμήσεως helldiver προηγουμένως του αμερικανικού ναυτικού. Σε ρόλο κρούσης χρησιμοποιήθηκαν υποτυπωδώς και τα εκπαιδευτικά Harvard. Πέντε αεροσκάφη του τελευταίου τύπου μετακινήθηκαν και στη Κύπρο, όπου παρέμειναν για λίγες ώρες στις συγκρούσεις του '64, και όπου αν τελικά δρούσαν η χρήση τους θα ήταν ίδια με αυτή κατά τον εμφύλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP