Περί ναυτοσύνης...

Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Με αφορμή διάφορα σχόλια που έγιναν στο κείμενό μας σχετικά με τη σύγκρουση των δύο τουρκικών πυραυλακάτων στο Βόσπορο και τις ατυχείς συγκρίσεις που επιχείρησαν μερικοί με το ναυάγιο της ΤΠΚ Κωστάκος, φίλος του "Εν Κρυπτώ" μας έστειλε μερικές χαρακτηριστικές ανέκδοτες φωτογραφίες που βάζουν τα πράγματα στη θέση τους...

Βρισκόμαστε σε νατοϊκή άσκηση, και μια ελληνική φρεγάτα έχει παραβάλει δίπλα στην τουρκική φρεγάτα Gokova (F 496). Η ελληνική φρεγάτα αποπλέει από δύσκολη θέση ελλιμενισμού χωρίς βοήθεια ρυμουλκού, ενώ το πλήρωμα της τουρκικής παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον τις ενέργειες του ελληνικού πληρώματος για τον απόπλου, και μάλιστα βιντεοσκοπώντας τις.


Το γιατί ειναι προφανές: η τουρκική φρεγάτα απέπλευσε με τη βοήθεια ρυμουλκού, που επίσης διακρίνεται στις φωτογραφίες. Από την θέση του προκύπτει καθαρά ότι δε μπορει να εξυπηρετήσει το ελληνικο πλοιο, ενώ αντίθετα ετοιμάζεται να εξυπηρετήσει το τουρκικό.





Για όποιον ενδιαφέρεται να κάνει μια επανάληψη στα κατορθώματα της τουρκικής ναυτοσύνης, θυμίζουμε πάλι τα δημοσιεύματά μας για τη "στενή επαφή" της κορβέτας Bodrum με ύφαλο στο Καστελλόριζο (1, 2, 3) και την προσάραξη της φρεγάτας Gokceada στην Κένυα (1,2). Είπαμε: Μάλτα γιοκ!

19 σχόλια:

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2012 στις 12:44:00 μ.μ. EEST  

Εντάξει, οι τούρκοι έχουν πάθει αμόκ και γράφουν ότι τους κατέβει. Τι να κάνουμε, όλοι οι μογγόλοι είναι οξύθυμοι. Με το θέμα του "Κωστάκος" υπήρχε αμέλεια και παράβαση καθήκοντος αλλά όχι ασχετοσύνη. Τουλάχιστον αυτό θα έγινε μάθημα για τους υπόλοιπους που θα κοιτάξουν να λουφάρουν. Η ασχετοσύνη όμως, όπως και η έλλειψη παράδοσης δεν διορθώνονται. Οι Έλληνες και οι πρόγονοι τους, από την μακρινή εποχή της Μινωικής Θαλασσοκρατορίας, τους Μινύες και τους Μυκηναίους μέχρι και την σημερινή εποχή, είναι ένας λαός Ναυτικός κυρίως και δεν έχει σχέση με το κατώτατο επίπεδο που έχουν οι σκηνίτες που ζούσαν στις στέπες της ΒΑ Ασίας.

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2012 στις 1:09:00 μ.μ. EEST  

ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ??
ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ!!!ΤΟ ΕΝΔΟΞΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΝΟΜΑΔΩΝ, ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ 1071 ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΤΥΧΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΤΖΙΚΕΡΤ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑΝ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ!!!
ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟ 1071!! ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΛΙΚΗ ΤΟ 1453.
ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΙΣ ΝΑΥΜΑΧΙΕΣ ΕΛΛΗΣ, ΜΟΥΔΡΟΥ!! ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΕΙΧΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ Η ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ ΤΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΥ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΟΥ!!
ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΟΥΜΕ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ??!!
ΛΟΥΚΑΣ

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2012 στις 1:52:00 μ.μ. EEST  

Aν και ανέφερα και εγώ το Κωστάκος σίγουρα δεν το έκανα για να συγκρίνω ''ναυτοσύνες''.

Πρέπει όμως να τηρούμε ένα μέτρο και να αντιμετωπίζουμε τα Τουρκικά ναυτικά κατορθώματα με ψυχρή τακτική ανάλυση.

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2012 στις 4:04:00 μ.μ. EEST  

Η ανάλυση ατυχημάτων διαχρονικά δείχνει ότι τα σοβαρά ατυχήματα γίνονται είτε από πολύ άπειρους, είτε (συχνότερα) από πολύ έμπειρους.

ας κατατάξουμε λοιπόν τα συμβάντα σωστά.

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2012 στις 5:35:00 μ.μ. EEST  

Και έγω έκανα αναφορά στο ΚΩΣΤΑΚΟΣ με link.
Η είδηση για την Τουρκική σύγκρουση σχολιάστικε με υπερβολές. Στή Ελλάδα αλλά και στην Τουρκία, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στις ένοπλές δυνάμεις με θανατηφόρα ατυχήματα από κακούς χειρισμούς και υπεβολική αλαζονία. Στο μέλλον θα υπάρξουν και άλλα λόγω εντάσεων και μεγέθους των ΕΔ. Σίγουρα η είδηση οτι δυο σύγχρονα πλοία συγκρούστικαν ...λεέι πολλά καθώς και ο τρόπος απόπλου της Ελληνικής φρεγάτας περισσότερα. Τώρα για την αναφορά του φίλου ΛΟΥΚΑ στην Ναυμαχία της ΕΛΛΗΣ, ἐχω να του πω ότι στην σημερινή Έλλαδα έχουμε τηλεοπτικές της εκπομπές - ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΣ- ....με αποτέλεσμα να βάζουμε φωτιά στην Αθηνά ....και το μέλλον των νέων μας.

ΚΟΡΝΕ

E.A.V. 2 Απριλίου 2012 στις 5:47:00 μ.μ. EEST  

Τελικά, νεώτερα από τη ζημιά των δύο ΤΠΚ υπάρχουν;

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2012 στις 7:38:00 μ.μ. EEST  

Για εμένα δεν παίζει σημασία αν οι τούρκικες ΤΠΚ τράκαραν μέρα με καλό καιρό και την δική μας την τράκαραν νύχτα σε απόλυτο σκοτάδι.
Το αποτέλεσμα μετράει. Χάσαμε τελικά μία πυραυλάκατο ? Και πιο παλιά χάσαμε ένα οχηματαγωγό ? Για όσους δεν το θυμούνται ή γνωρίζουν αναφέρομαι στο Μέρλιν (L-166)το 1971 με 44 νεκρούς έξω από τον Πειραιά. Για το Κωστάκος κάποιος έγραψε πως ήταν σε Παρμενίωνα, αν το πλήρωμα ήταν άυπνο, κουρασμένο, ταλαιπωρημένο κτλ δικαιολογείται δηλαδή έτσι το ότι χάσαμε μία πυραυλάκατο και 4 άντρες ? Χωρίς να θυμάμαι για το πόρισμα του δυστυχήματος μου δίνεται η εντύπωση πως κάποιοι μάλλον το είχαν ρίξει στον ύπνο. Σίγουρα το Σάμαινα δεν έβλεπε το Κωστάκος, αλλά από το Κωστάκος πως εξηγείται να μην είδε κανείς το Σάμαινα να πηγαίνει κατά πάνω τους ? Είχε και το Σάμαινα πλήρη συσκότιση ?? Εγώ θυμάμαι σε νυχτερινά μου ταξίδια με πλοία της γραμμής να βλέπω από το κατάστρωμα τα άλλα εμπορικά-επιβατικά πλοία. (από τον εξωτερικό και εσωτερικό φωτισμό τους) Σε αυτό που έγραψα ότι πιστεύω πως κάποιοι στον Κωστάκο το είχαν ρίξει στον ύπνο, από την θητεία μου έχω ένα ατυχές περιστατικό. Όποτε είχα σκοπιά την νύχτα το μεσημέρι αναγκαστικά κοιμόμουν 2-3 ώρες για να ξέρω πως θα αντέξω το βράδυ. Ένα μεσημέρι με έβαλε για αγγαρεία ένας αξ/κος, (να ξεριζώσουμε κάτι ξερόχορτα) δεν του είπα πως έπρεπε να πάω να κοιμηθώ γιατί το βράδυ έχω σκοπιά. Ντράπηκα να το πω και δεν ήξερα αν είχα και το δικαίωμα να του το πω. Τελικά το βράδυ μην αντέχοντας είπα να κάτσω δίπλα στην ρόδα ενός αεροπλάνου και να κλείσω τα μάτια μου για κάνα 5λέπτο. Με πήρε για τα καλά ο ύπνος και ήρθε η έφοδος και μου πήραν το όπλο χωρίς να καταλάβω τίποτα. Τρόπος του λέγειν το ψάχνω ακόμη να το βρω. Άσχετα αν ήμουν άυπνος και κουρασμένος. Το όπλο τελικά μου το πήραν ? Το αποτέλεσμα μετράει.

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2012 στις 9:19:00 μ.μ. EEST  

Νομίζω ότι θα πρέπει να είμαστε περισσότερο προσεχτικοί όταν μιλάμε για χαρακτηριστικά-αρετές όπως η "ναυτοσύνη". Άλλο πράγμα η καταγεγραμμένη παράδαση του λαού μας στις ναυτικές δραστηριότητες και άλλο να λέμε ότι εξ αυτού συμπεραίνουμε ότι είμαστε καλύτεροι ναυτικοί πόσο μάλλον ότι έχουμε καλύτερο Πολεμικό Ναυτικό. Το "καλύτερος" κάπου οφείλεται. Προσωπικά υποθέτω ότι οφείλεται στην πολύ καλή εκπαίδευση των στελεχών του ΠΝ, ή σε μεγαλύτερο αίσθημα ευθύνης τους που τους καθιστούν ακόμα πιο προσεκτικούς και αποτελεσματικούς. Αναφέρω τα παραπάνω για να δώσω περισσότερη εμφάση σε ότι μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις μας με σεβασμό πάντα σε οτιδήποτε εμπνέει το λαό μας όπως είναι τα διαχρονικώς απειράριθμα κατορθώματα των Ελλήνων στη θάλασσα. Τέλος μια παράκληση: αν και φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει η τεχνική δυνατότητα, πολλές φορές θα ήθελα να υπήρχε ένας τρόπος να εκφράσω την επιδοκιμασία μου προς κάποιο σχόλιο των αναγνωστών σας χωρίς να έχω να προσθέσω κάτι (οπως στο τρισκατάρατο fb και την ηλεκτρονική έκδοση του ΒΗΜΑτος). Τα σχόλια είναι σχεδόν τόσο υψηλού επιπέδου όσο και οι δημοσιεύσεις σας. Ευχαριστω για τη φιλοξενία!

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2012 στις 9:22:00 μ.μ. EEST  

Η ναυτοσύνη των Ελλήνων ναυτικών είναι αδιαμφισβήτητη και πανθομολογούμενη, υπερέχει δε σαφώς εκείνης των Τούρκων συναδέλφων τους. Τούτο εξηγείται γενικά από το γεγονός ότι ο άνθρωπος αναπτύσσει τεχνικές και τεχνολογία προκειμένου να αξιοποιήσει τη φύση προς όφελός του για να καλύψει τις ανάγκες του. Ως αποτέλεσμα, η γεωγραφική θέση της Ελλάδας προκαθορίζει τις οικονομικές δυνατότητές της και ταυτόχρονα αποτελεί το χώρο εκδήλωσης και άσκησης της ισχύος της (ίδ. Παναγιώτη Φουράκη, Περικλής Αργυρόπουλος: Ο θεμελιωτής της Ελληνικής Ναυτικής Ισχύος). Εκτός όμως από τη γεωγραφία, υφίσταται άμεση σχέση μεταξύ Ναυτικής Ισχύος και πολιτικού συστήματος. Ειδικότερα, ένα σύστημα που βασίζεται στην ύπαρξη και κινητοποίηση ενός χερσαίου στρατού, μπορεί να διατηρηθεί δια της ισχύος, ενώ ένα ναυτικό πρέπει να κερδίσει τη δημόσια υποστήριξη και συναίνεση. Χαρακτηριστικά έχει γραφεί ότι "Η εγκαθίδρυση και διατήρηση Ναυτικής Ισχύος απαιτεί πολύ περισσότερη πνευματική δύναμη απ' ότι η επικυριαρχία επί μεγάλων χερσαίων εκτάσεων... Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να είναι έργο ενός ιδιώτη, ούτε ενός στρατού. Χρειάζεται τη συμβολή μεγάλου αριθμού ανδρών με τόλμη, με επιχειρηματικό πνεύμα, με έφεση στα ταξίδια, με ευφυΐα. Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο η Κυριαρχία των Θαλασσών είναι το καλύτερο σχολείο για τους λαούς που κινητοποιούν μεγάλες και σημαντικές δυνάμεις..." (Friedrich Ratzel, Πολιτική Γεωγραφία). Επίσης οι υπέρμαχοι του "Ναυτικού Προγράμματος" και της ανάδειξης της Ελλάδας σε αξιόλογη Ναυτική Δύναμη, υπήρξαν ταυτόχρονα θερμοί κήρυκες των φιλελεύθερων δημοκρατικών ιδεωδών, ευθυγραμμιζόμενοι με τη διδασκαλία του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Αντίθετα, η Οθωμανική Αυτοκρατορία, αν και κατά τον 16ο αιώνα αναδείχθηκε σε σοβαρή ναυτική δύναμη, δεν έπαψε ποτέ να αποτελεί ένα κράτος με δομή δεσποτικού τύπου ανατολικού φεουδαλισμού (Ηλία Ηλιόπουλου, Ιστορία, Γεωγραφία και Στρατηγική της Ναυτικής Ισχύος).

VAGOS 2 Απριλίου 2012 στις 10:57:00 μ.μ. EEST  

χαλαρωστε με τα περι ναυτοσυνης,εχουμε και εμεις αρκετα καρουμπαλα στους δεξιομαχους του ΠΝ μας,ειδικα στα πλοια της ΔΔΜΝ.



ενας αξιωματικος ΕΝ

Ανώνυμος 3 Απριλίου 2012 στις 1:27:00 π.μ. EEST  

Μια σοφη παροιμια λεει:
Χρειαζεται 3 χρονια να φτιαξεις ενα καραβι αλλα 300 χρονια για να αποκτησεις ναυτοσυνη.
Ο νοων νοητω.

Ανώνυμος 3 Απριλίου 2012 στις 1:59:00 π.μ. EEST  

Δεν μπορώ να κρίνω αν έχουμε περισσότερη "ναυτοσύνη" (πως μετράται άραγε?) απ΄ τους Τούρκους, σίγουρα έχουμε ΑΠΕΙΡΩΣ μεγαλύτερη ναυτική παράδοση και ισχύ στο σύγχρονο Εμπορικό Ναυτικό, αλλά κάντε λίγο κράτει με τους χαρακτηρισμούς και τα "γιούργια στα παλιούρια" κάποιοι, γιατί όσοι έχουμε υπηρετήσει στο ΠΝ, έχουν δει πολλά τα ματάκια σας.
Ακόμα και στην Διοίκηση Αντιτορπιλλικών.

Δεν ξέρω πόση σημασία θα είχε και αν επιτρέπεται η αναφορά σε συγκεκριμένα περιστατικά που δεν έχουν βγει προς τα έξω.

Πρώην Ναύτης

Ανώνυμος 3 Απριλίου 2012 στις 1:59:00 π.μ. EEST  

Ας αφησουμε τα στερεοτυπα. Αυτα ανατρεπονται σε μερικα χρονια. Για να διατηρηθουν οι καλες επιδοσεις ενος κρατους/στρατου σε εναν τομεα χρειαζεται επενδυση στην εκπαιδευση και διατηρηση του πνευματος που εδωσε τα πλεονεκτηματα.

ΑΧΕΡΩΝ 3 Απριλίου 2012 στις 2:37:00 π.μ. EEST  

@2/4/2012 9.22
Θα μποροὺσε να γὶνει πολὺ ενδιαφὲρουσα συζὴτηση σχετικὰ με την αλληλεξὰρτηση ναυτοσὺνης και πολιτεὺματος,απὸ καταρτισμὲνους σχολιαστὲς.Εγὼ απὸ την πλευρὰ μου ἂν και αρχὰριος(για να το πὼ κὰπως ανὼδυνα),ὲχω να κὰνω κὰποιες παρατηρὴσεις:οι εποχὲς της μεγαλουργὶας της Ελλὰδος και του Βυζαντὶου συνὲπιπταν με την κυριαρχὶα στην Μεσὸγειο,κατὰ την νεωτὲρα Ιστορὶα μας περιοριστὴκαμε στην ανατολικὴ Μεσὸγειο(Levante),αλλὰ και απὸ εκεὶ εκλεὶπουμε βαθμιαὶα.Τὼρα τελευταὶα θελουμε και καλὰ να επιστρὲψουμε,αλλὰ διαπιστὼνουμε ὸτι δεν ὲχουμε πνευμὸνια.Παραλλὴλως,επι δεκαετὶες υφιστὰμεθα βαλκανιοποὶηση,δλδ προσπαθοὺν να μας πεὶσουν κὰποιοι ὸτι τα βαλκὰνια εὶναι η φυσικὴ μας ενδοχὼρα και τα τοιαὺτα,και ὸτι εκεὶ θα ὲπρεπε να επικεντρωθοὺμε,ἂς μας κοστὶσει και κανὲνα παληὰμπελο ὸπως το ὸνομα της Μακεδονὶας,ενδοχὼρα εὶναι αυτὴ,δεν εὶναι παὶξε-γὲλασε.
Και μὲσα σε ὸλον αυτὸν τον αποπροσανατολισμὸ,αγνοεὶται αιφνιδὶως και η Δημοκρατὶα που (νομὶζαμε ὸτι) εὶχαμε.
Νομὶζω ὸτι κὰποιοι συνειρμοὶ προκὺπτουν εὺκολα.
Περὶ ναυτοσὺνης των Ελλὴνων,τὼρα,θα υπενθυμὶσω το ὲπος του Α/Τ μας Αδρὶας,το 1943,που ὲχοντας χὰσει την πλὼρη του,ὲπλευσε απὸ τα Δωδεκὰνησα ὼς την Αλεξὰνδρεια,και εκεὶ ο Συμμαχικὸς Στὸλος το υποδὲχθηκε με 19 κανονιοβολισμοὺς.
Πὸσα Ναυτικὰ ὲχουν να επιδεὶξουν τὲτοιους ὰθλους;

Ανώνυμος 3 Απριλίου 2012 στις 4:04:00 π.μ. EEST  

Χωρίς καμία διάθεση αμφισβήτησης της ανωτερότητας της Ελληνικής ναυτοσύνης, όπως θεμελιώθηκε σε προηγούμενό σχόλιό μου (2 Απριλίου 2012 9:22:00 μ.μ. EEST), θα πρέπει επίσης να παρατηρηθεί ότι η δυσχέρεια στις ενέργειες άπαρσης εκ μέρους του πληρώματος του τουρκικού πλοίου επιδεινώνεται περαιτέρω από το γεγονός ότι πρόκειται για φρεγάτα κατευθυνομένων βλημάτων (FFG) τύπου Oliver Hazard Perry. Τα πλοίο αυτό προωθείται από έλικα επί μονού άξονα (μονοέλικο), με αποτέλεσμα τη μειωμένη ικανότητα ελιγμών, καθ' όσον ελλείπει η δυνατότητα εκτέλεσης κινήσεων μέσω της διαφοροποιημένης λειτουργίας πρόσω/ανάποδα των αξόνων των διπλέλικων πλοίων, όπως στις φρεγάτες των τύπων Kortenaer και MEKO 200. Αλλά και από άλλες απόψεις το συγκεκριμένο πλοίο είναι λιγότερο "ναυτικό" σε σύγκριση με άλλους τύπους φρεγατών. Αυτό ισχύει κυρίως λόγω της ογκώδους υπερκατασκευής, η οποία αφήνει ελάχιστα περιθώρια άθικτης ευστάθειας. Επιπλέον, η υπερκατασκευή είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο και, πέραν της μειωμένης αντοχής σε πλήγματα, έχει παρουσιάσει εκτεταμένη ρηγμάτωση κόπωσης σε όλες τις μονάδες του τύπου. Εξ άλλου, λόγω μειωμένης αντοχής στρέψης, απαιτήθηκε η εξωτερική ενίσχυση του κύτους με παράλληλα ελάσματα λίγο χαμηλότερα από το κύριο κατάστρωμα, τα οποία είναι ορατά στην τρίτη φωτογραφία της ανάρτησης. Ανεξάρτητα λοιπόν από τη μαχητική ικανότητα των πλοίων, η οποία άλλωστε αποτελεί συνάρτηση του διαρκούς εκσυγχρονισμού των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων τους (όπως άλλωστε ισχύει για τα πλοία κάθε Ναυτικής Δύναμης), ίσως η απόρριψή τους για τους λόγους αυτούς από το ΠΝ να αποτελεί μία ακόμη έκφανση της Ελληνικής ναυτοσύνης!

Οδυσσέας 3 Απριλίου 2012 στις 10:33:00 π.μ. EEST  

Σωστές οι παρατηρήσεις για τις φρεγάτες O.H.Perry αλλά η ελληνική φρεγάτα είναι άλλου τύπου και παρ' όλα αυτά οι Τούρκοι καταγράφουν όλες τις κινήσεις του ελληνικού πληρώματος για να τις μελετήσουν. Δηλαδή δεν είναι τα χαρακτηριστικά της φρεγάτας το πρόβλημά τους, αλλά κάποια άλλα θέματα που χρήζουν βελτίωσης και γι' αυτό μας αντιγράφουν.

Ανώνυμος 3 Απριλίου 2012 στις 1:05:00 μ.μ. EEST  

Μια διευκρίνυση προς Ανώνυμο 4:04 και Οδυσσέα:
Αγαπητοί φίλοι πράγματι οι φρεγάτες O.H. Perry έχουν μόνο έναν κύριο άξονα/έλικα ωστόσο διαθέτουν και 2 βοηθητικούς ανασυρόμενους άξονες με μικρούς έλικες (που δίνουν στο πλοίο τη δυνατότητα να πλεύσει με έως και 6 κόμβους) ειδικά για χειρισμούς εντός λιμένος, καλύπτοντας το μειονέκτημα της κλάσης σε σχέση με πλοία που διαθέτουν 2 έλικες.

Ανώνυμος 3 Απριλίου 2012 στις 2:55:00 μ.μ. EEST  

Χωρίς bow thruster οι πλευρικοί ελιγμοί είναι πολύ δύσκολοι και απαιτούν ιδιαίτερη δεξιότητα.

Έχοντας υπηρετήσει σε πλοίο με δύο (2) έλικες ΧΩΡΙΣ bow thruster, αναγκαζόμασταν να κάνουμε κινήσεις με συνδυασμό κάβων και μίας μηχανής για να "ανοίξει" το καράβι και να αποκολληθεί, είτε από στεριά, είτε από άλλο πλοίο.
Σ' αυτή την περίπτωση όμως, πλησιάζουν τα πρόστεγα (το πλωριό μέρος του πλοίο για όσους δεν έχουν υπηρετήσει στο ΠΝ) των δύο πλοίων επικίνδυνα και μπορεί να γίνει κάποιο ατύχημα, ανεξαρτήτως "ναυτοσύνης".

Το αν έχουν συμβεί τέτοια ατυχήματα στο ΠΝ, το αφήνω στην φαντασία σας.

Πρώην Ναύτης

TED 3 Απριλίου 2012 στις 6:31:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητέ 3 Απριλίου 2012 2:55:00,

Προς αποφυγήν παρξηγήσεων: το τελευταίο συμβάν (η σύγκρουση των 2 πυραυλακάτων) δεν έγινε σε μανούβρα σε κάποιο λιμάνι, αλλά ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ.

Κατά τα άλλα η μανούβρα αποκόλλησης που περιγράφεις με κάβο και μηχανή εκετελείται δεκάδες φορές κάθε μέρα από πλοία της ακτοπλοϊας που δεν έχουν προπελάκι. Θέλει προσοχή, αλλά δεν είναι δα και άθλος.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP