Aνησυχίες (ΙΙ)
Κυριακή 8 Απριλίου 2012
Μέτα τα αντιτορπιλικά-σαράβαλα, αντιτορπιλικά για το μουσείο..Ένα ακόμα άρθρο-καρμπόν κατά της πιθανής απόκτησης των Ticonderoga αυτή φορά απο την Ισοτιμία (8/4/2012).. Ευχαριστούμε τον ανώνυμο αναγνώστη για την υπόδειξη του δημοσιεύματος. Υπενθυμίζουμε -ξανά- ότι τις προηγούμενες συζητήσεις για το θέμα μπορείτε να τις βρείτε εδώ και εδώ.
27 σχόλια:
Τόσο σχετικοί είναι με το θέμα που ούτε καν την διαφορά Αντιτορπιλικού με Καταδρομικό δεν γνωρίζουν. Θα μου πείτε οι ονομασίες δεν έχουν σημασία αλλά είναι ενδεικτικό της κατάρτισης του συγγραφέα
Δεύτερο τετράστηλο (ολοσέλιδο) δημοσίευμα από δύο εφημερίδες που σπάνια ασχολούνται με θέματα των Ενόπλων Δύναμεων! Eίναι προφανές ότι πρόκειται για non paper που διακινούν οι γνωστοί κύκλοι.
Nα τους κάνει μήνυση η Αυριανή για clopyright!
Με εξαίρεση τον τίτλο και κάποιες λέξεις στις δύο πρώτες παραγράφους, τα δύο άρθρα είναι πανομοιότυπα (και ως προς την έλλειψη ονόματος δημοσιογράφου που έγραψε το άρθρο).
Είναι προφανές ότι δημοσιεύτηκαν κατά παραγγελία τρίτου, ο οποίος προμήθευσε και το κείμενο
Ίδιο κείμενο, σε δύο εφημερίδες.
Αν οι εφημερίδες δεν είναι του ίδιου ιδιοκτήτη, θα πρόκειται ασφαλώς για πληρωμένη καταχώρηση και μπορούμε να υποθέσουμε ποιοι είναι αυτοί που την πλήρωσαν. Λογικά όλοι αυτοί που έχουν συμφέρον η Ελλάδα να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ναυπήγησης μεγάλων μονάδων επιφανείας. Δηλαδή να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα άνω των 4 δις ευρώ, που στη πορεία θα γίνει 8 δις κατά τη πάγια Ελληνική συνήθεια, την ώρα που δεν υπάρχει δραχμή τσακιστή στο δημόσιο κορβανά.
Παιδιά να συντονιστούμε.
Θέλω οργανωμένα πράγματα!
Ποιά εφημερίδα έχει σειρά να το δημοσιεύσει αύριο;
Πλοία πρώτης γραμμής, καταδρομικά του USN που προστατεύουν ΑΥΤΗ την στιγμή στους ωκεανούς του πλανήτη τα πολυτιμότερα assets των Αμερικανών, τα πυρηνοκίνητα αεροπλανοφόρα τους, ονομάζονται από κάποιες φυλλάδες "μουσειακά", "σαράβαλα" και δεν συμμαζεύται.
Στο ίδιο μήκος κύματος με τα Type-214 που έμειναν στην συνείδηση του λαουτζίκου ως υποβρύχια που "γέρνουν" !
Αυτή είναι η ποιότητα του δημόσιου διαλόγου στην Ελλάδα κύριοι.
Θλιβερό.
@Αρματιστή
Ποιος είπε σχεδιάζεται από το ΓΕΝ αναγκαίο πρόγραμμα ναυπήγησης μεγάλων σκαφών επιφανειας το οποιο και θα στοιχήσει 8δις (μαζί με τις προμήθειες) - Ας φτιαχτει στα ελληνικά Ναυπηγία και ουχί στην Γερμανια ή στην Πολωνία κι ας στοιχήσει και 15... θα είναι σίγουρα πολύ πιο μάχιμα απο τα Τίγκο... Όπως έχω αναφέρει, ορισμένοι φοβούνται το μιζαδόρικο DNA των ελλήνων πολιτικών ή έχουν συμφέρον απο την προμήθεια των ανταλακτικων των Τίγκο...
...Όσο για το αν τα Τίγκο παραμενουν "Πλοία πρώτης γραμμής, καταδρομικά του USN που προστατεύουν ΑΥΤΗ την στιγμή στους ωκεανούς του πλανήτη τα πολυτιμότερα assets των Αμερικανών, τα πυρηνοκίνητα αεροπλανοφόρα τους" σε κανα 6μηνο θα γίνουν παλιοσίδερα - για να σου θυμήσω πως ακόμα και το Εντερπραιζ οδεύει προς παροπλισμό... οπότε δε νομιζω να ειναι πλεον πολυτιμο asset....
@8/4/2012 11:20
Ξὲχασες τους Πὰτριοτ που στρεφὸταν κατὰ των Αραβικὼν χωρὼν.Και αυτὸ δεν το εὶπε κὰποιος Βερὺκιος,αλλὰ η Παπαρὴγα στην βουλὴ.
Κατάπτυστο άρθρο...
Δεν αξίζει καν να μπεις στον κόπο της απάντησης.....
@Chris Casta
Τico λέγονται παλικάρι μου, ούτε Τίγκο ούτε Τίγκα
Αγαπητέ Chris Kasta
Προς ενημέρωσης σου, τα πρώτα τέσσερα TICO class cruisers πρόκειται να παροπλιστούν στο FY2013 και άλλα τρία στο FY2014 λόγω των περικοπών στον προϋπολογισμό της άμυνας των ΗΠΑ. Δεκαπέντε από αυτά τα cruisers θα παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία και θα συνεχίσουν να προστατεύουν τα πιο πολύτιμα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, τα αεροπλανοφόρα. Το αεροπλανοφόρο USS Enterprise αναμένεται να παροπλιστεί το Δεκέμβριο του 2014 μετά από 50 χρόνια υπηρεσίας στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ. Πιστεύω ότι εστιάζεις πάρα πολύ την προσοχή σου στις λεπτομέρειες του σχεδιασμού των TICO cruisers ως πολεμικά πλοία ανοικτής θαλάσσης και όχι στη μεγάλη εικόνα. You’re simply missing the forest for the trees. Τα TICO class cruisers, αν αποκτηθούν από το Πολεμικό Ναυτικό, θα ενισχύσουν σημαντικά τις AAW(Anti-Air Warfare), ASW(Anti-Submarine), ASUW(Anti-Surface Ship Warfare) and PDSW(Precision Deep Strike Warfare) δυνατότητες του.
@Chris Kasta
Συγκρὶνεις ανὸμοια πρὰγματα,ὸταν πρὸκειται για αεροπλανοφὸρα και καταδρομικὰ.Στο US Navy τα αεροπλανοφὸρα ὲχουν προγραμματισμὲνο επιχειρησιακὸ βὶο πενὴντα ετὼν.Το Ὲντερπρὰ'ι'ζ δηλαδὴ,εὶχε προδιαγεγραμμὲνη απὸσυρση για φὲτος.Αυτὸ δεν ὶσχυε για τα Tico,αλλὰ προὲκυψε εκτὰκτως.
Αυτὰ,για να θὲσουμε κὰποια πρὰγματα στην σωστὴ τους διὰσταση,ανεξαρτὴτως καιροσκοπικὼν εκτιμὴσεων,τα δὶνουν δεν τα δὶνουν,ἢ τα θὲλουμε δεν τα θὲλουμε.
Κρὶνοντας πὰντως απὸ την υστερὶα που ὴδη εκδηλὼνεται,ὸντως κὰτι πρὲπει να ψὴνεται,και εγὼ εὶμαι κατ´αρχὴν υπὲρ της αποκτὴσεως των Tico.Ὸσο μὰλιστα σκοὺζουν κὰποιοι,γιατὶ περὶ επιχειρημὰτων ουδεὶς λὸγος,τὸσο θετικὼρα διὰκειμαι υπὲρ των Tico-εκτὸς και ἂν πρὸκειται για καμμὶα πονηρὴ σκηνοθεσὶα,στην Ελλὰδα ὸλα παιζουν.
@Chris Kasta
Πέρα το Εντερπράιζ των 51 ετών που είναι να πάει για παλαιοσίδερα οι Η.Π.Α έχουν ακόμη αρκετά αεροπλανοφόρα που θα πάνε για παλαιοσίδερα κάποτε. Σωστά ?
Το σκεπτικό σου να ναυπηγηθούν πλοία εδώ και αντί 8 δις ας στοιχίσουν και 15 είναι ένα επικίνδυνο και χρεοκοπημένο σκεπτικό. Δεν είναι τυχαίο ότι η χώρα χρωστάει περίπου ΕΝΑ ΤΡΙΣ ΕΥΡΩ γιατί τα τελευταία 30 χρόνια επικράτησαν σκεπτικά ακριβώς ίδια με τα δικά σου.
Τα Ticonderoga είναι ικανότατα πλοία, οτιδήποτε ναυπηγηθεί εδώ ή παραγγελθεί καινούργιο απ έξω δεν θα έχει τις δυνατότητες τους.
Δεν ειμαι ειδικός απλά εκφράζω τις αφελείς σκέψεις εκμετάλλευσης των Ελληνικών Ναυπηγείων - όσο για το Εντερπραιζ, εγώ αυτό που άκουσα είναι οτι επειδή ειναι πυρηνοκίνητο δεν μπορεις να το παροπλίσεις απο την μια μερα στην άλλη - Ο παροπλισμός του θα τελειώσει το 2014 εξαιτιας της ομαλής αδρανοποίησης του αντιδραστήρα-ων... όσο για τα υπόλοιπα αεροπλανοφόρα ναι τα Tico είναι ιδανικά να υποστηρίζουν αεροπλανοφόρα, προβληματίζομαι αν μπορούν να υποστηρίξουν τα διάσπαρτα ελληνικά νησια και βραχονησίδες -θυμάμαι ένα παλιότερο άρθρο που έλεγε για ναυπήγηση ελικοφόρου απο το Τουρκικο Ναυτικό - τελικά φήμες ουτε οι Τούρκοι χρειαζονται μεγάλα σκάφη επιφανειας αλλά ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΓΝΩΜΗ είναι ότι ούτε κ εμείς...
Όσον αφορά τις Αντι- δυνατότητες των Τικο - με τόσο μεγάλο εκτόπισμα και πλάτος, το Τίκο αποτελεί "piece of cake" στόχο για τορπίλες, πυραύλους Κρουζ και ρανταρ - βασικα δεν χρειαζεται καν ρανταρ ακόμα και με κυάλια γίνονται στόχοι απο 1000 ν. μίλια απόσταση...
Ας μην ξεχνάνε κάποιοι την τύχη των μεγάλων Ιαπωνικών θωρηκτών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που αποδείχτηκαν καραμέλα για το US Navy....
@Chris Kasta
"Όσον αφορά τις Αντι- δυνατότητες των Τικο - με τόσο μεγάλο εκτόπισμα και πλάτος, το Τίκο αποτελεί "piece of cake" στόχο για τορπίλες, πυραύλους Κρουζ και ρανταρ - βασικα δεν χρειαζεται καν ρανταρ ακόμα και με κυάλια γίνονται στόχοι απο 1000 ν. μίλια απόσταση..."
Το πλοίο αυτό φτιάχτηκε ειδικά για όλα τα πάνω. Έχει μέγεθος για να χωράει την τεράστια δεξαμενή οπλισμού, τα 2 ελικόπτερα και το θηριώδες ραντάρ. Αν δεις τι εστί Kirov σκέψου οτι τα tico φτιάχτηκαν για να το βλέπουν στα ίσια.
"Ας μην ξεχνάνε κάποιοι την τύχη των μεγάλων Ιαπωνικών θωρηκτών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που αποδείχτηκαν καραμέλα για το US Navy...."
Τι σχέση έχουν πλοία με ειδίκευση τον αγώνα επιφανείας χωρίς Α/Α με πλοία ειδικά για Α/Α που φτιάχτηκαν με άλλο δόγμα και άλλο τρόπο χρήσης 40 χρόνια αργότερα; Να συγκρίνουμε και καμιά τριήρη; Ούτε αυτή είχε Α/Α...
Αγαπητέ Chris Kasta
Το γεγονός ότι τα TICO class cruisers έχουν επάνω από 170μ μήκος και 17μ πλάτος δεν σημαίνει ότι είναι ευάλωτα σε επιθέσεις από τορπίλες, πυραύλων Κρουζ, anti-ship βλήματα κ.ά. Eίναι εξοπλισμένα με AN/SLQ-25 Nixie torpedo decoys, με τον RUM-139 VL-ASROC type anti-submarine missile, παθητικό και ενεργητικό σόναρ, δύο ανθυποβρυχιακά S-70-Β6 type ελικόπτερα και άλλα ηλεκτρονικά αντιμέτρα. Επιπλέον, είναι εξοπλισμένα με τους Mark 36 Super Rapid Offboard Chaff (συντομογραφία SRBOC ή "Super-arboc"), ο οποίοι είναι μικρής εμβέλειας όλμοι που εκτοξεύουν chaff and infrared decoys για να παραπλανήσουν anti-ship βλήματα. Τόσο οι ESSM όσο και οι SM-2 πύραυλοι έχουν anti-ship missile destruction δυνατότητες και οι δύο Phalanx CIWS’s χρησιμοποιούνται επίσης για να καταστροφή επερχομένων πυραύλων. Επιπλέον, η AN/SLQ-32 ηλεκτρονικού πολέμου suite παρέχει πλήρη κάλυψη μπάντας συχνοτήτων, στιγμιαία κάλυψη αζιμούθιου, υψηλή πιθανότητα αναχαίτισης και την ταυτόχρονη αντιμετώπιση πολλαπλών απειλών. Μπορεί να ανιχνεύσει αεροσκάφη, ραντάρ αναζήτησης και στόχευσης πολύ πριν από τον εντοπισμό του πλοίου. Εξασφαλίζεται ταχεία αντίδραση του συστήματος και η ενεργοποίηση των παρεμβολών για την πρόληψη μεγάλου βεληνεκούς στόχευσης του πλοίου και για να παραπλανήσουν τους πυραύλους anti-ship.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη η διερεύνηση από το Πολεμικό Ναυτικό της δυνατότητας απόκτησης παροπλισμένων TICO class cruisers είναι μια προσπάθεια που αξίζει τον κόπο.
Μέχρι πρόσφατα, η δημόσια αντιπαράθεση σχετικά με τη δυνατότητα ένταξης σε υπηρεσία πλοίων κλάσης Ticonderoga είχε πράγματι νόημα, καθ' όσον η ένταξη σε υπηρεσία καταδρομικών εκτοπίσματος 9.800t και πληρώματος της τάξης των 400 ανδρών δεν μπορεί παρά να έχει σοβαρές συνέπειες στον προϋπολογισμό μιας Ναυτικής Δύναμης όπως το ΠΝ. Από το σημείο αυτό όμως, μέχρι την αμφισβήτηση των ικανοτήτων αντιαεροπορικού πολέμου (AAW) πλοίων εξοπλισμένων με το ραντάρ AN/SPY-1B(V) και το σύστημα μάχης Mk7 Aegis, υπάρχει σημαντική απόσταση και η σχετική συζήτηση αγγίζει τα όρια του γελοίου. Είναι αδιανόητο να αμφισβητείται η αντιαεροπορική ικανότητα πλοίων που μπορούν να διαχειριστούν έως 18 βλήματα SM-2MR σε πτήση, ήτοι αριθμό υπερδιπλάσιο από εκείνον που μπορούσαν να υποστηρίξουν τα συστήματα IADT AN/SYS-2 και WDS Mk14 των αντιτορπιλικών κλάσης Kidd (για όσους τα θυμούνται) και εννιαπλάσιο σε σχέση με τα συστήματα μάχης των αντιτορπιλικών τύπου Adams και των φρεγατών των τύπων Kortenaer και MEKO 200. Στην πλέον απαιτητική διαμόρφωση έρευνας του ραντάρ AN/SPY-1(B)V, την έρευνα ορίζοντα, η οποία χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό βλημάτων εναντίον πλοίων που προσεγγίζουν σε ελάχιστο ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας (sea skimmers), επιτυγχάνεται αρχικός εντοπισμός σε εμβέλεια της τάξης των 40nm και στο 1/8 του χρόνου που απαιτείται για ραντάρ περιστρεφόμενης κεραίας οποιουδήποτε τύπου. Όσοι πάλι θεωρούν ότι καταδρομικά ολικού μήκους της τάξης των 170 μέτρων δεν μπορούν να επιβιώσουν στο επιχειρησιακό περιβάλλον του Αιγαίου, ενώ φρεγάτες των 130 μέτρων μπορούν, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτούν. Για δε όσους διατείνονται ότι μόνο ταχέα σκάφη μπορούν να επιβιώσουν στο Αιγαίο, αρκεί η υπενθύμιση ότι το ΠΝ χρειάζεται πλοία που να μένουν και να μάχονται και όχι να χτυπούν και να φεύγουν. Και αυτό χωρίς να χρειάζεται να εξηγηθεί περαιτέρω πόσο ευάλωτα είναι τα ταχέα σκάφη στην εκάστοτε εχθρική εναέρια ισχύ. Καλό θα είναι λοιπόν να επανέλθουμε στην πραγματικότητα και να διερευνήσουμε το (μακρινό) ενδεχόμενο να μας επιτρέψει η δυσμενέστατη οικονομική συγκυρία τη δωρεάν παραχώρηση και ένταξη έστω δύο μονάδων σε υπηρεσία.
@Chris Kasta
Είσαι τελείως λάθος γράφοντας πως τα Ticonderoga είναι ,,piece of cake,, και κάνοντας συγκρίσεις τους με τα θωρηκτά του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.
Οι ανησυχίες που εξέφρασαν ορισμένοι ότι τα TICO class cruisers έχουν μεγάλο εκτόπισμα, περίπου 10.000 τόνους, και απαιτούν ένα πλήρωμα των 400 μπορεί να έχει κάποια αξία. Θα ήταν πιο κατάλληλο για το ΠΝ η απόκτηση πολλαπλού ρόλου φρεγατών με εκτόπισμα 6.000 τόνους. Αλλά τα TICO έχουν περισσότερες δυνατότητες, πολύ μεγαλύτερη δύναμη πυρός και κοστίζουν πολύ λιγότερο από ότι οι φρεγατες τύπου FREMM. O παροπλισμός δύο μη εκσυγχρονισμένων φρεγατών κλάσης Standard θα παράσχει το απαραίτητο πλήρωμα για ένα TICO. Ναι, θα ήταν προτιμότερο να έχουμε μια φρεγάτα τύπου FREMM με πλήρωμα 108 αξιωματικών και ναυτών. Θα ήταν καλύτερα να μην πληρώσουμε περισσότερα για να τραφούν, για την παροχή των στολών, να εκπαιδευτούν και να πληρωθούν οι μισθοί των περίπου 300 περισσότερων ναυτών που απαιτείται ανά πολεμικό πλοίο. Αλλά με κόστος 800 εκατομμύρια ευρώ για κάθε φρεγάτα FREMM (το κόστος του πολεμικού συν το κόστος των όπλων του) η επιλογή αυτή είναι απλά απαγορευτική.
Ακόμα και το επιχείρημα ότι η απόκτηση των TICO θα επιβάλει μια σημαντική οικονομική επιβάρυνση στο ΠΝ δεν έχει καμία αξία. Εάν το μέσο ετήσιο κόστος λειτουργίας ενός TICO του Ναυτικού των ΗΠΑ προσαρμοστεί για το μειωμένο
κόστος προσωπικού του ΠΝ, λιγότερες ώρες λειτουργίας και συνεπώς χαμηλότερο κόστος συντήρησης, και τέλος για χαμηλότερο κόστος βολών το αποτέλεσμα που προκύπτει δεν είναι απαγορευτικό. Το μέσο ετήσιο κόστος λειτουργίας ανά TICO κυμαίνεται στα 22 με 26.000.000 ευρώ, ανάλογα με τις υποθέσεις κόστους που έγιναν. Αυτό είναι περίπου δυόμισι φορές το κόστος της λειτουργίας μιας μη εκσυγχρονισμένης Standard class φρεγάτας. Η απόκτηση των δύο Tico, καθώς και ο παροπλισμός των τεσσάρων μη εκσυγχρονισμένων φρεγατών κλάσης Standard θα οδηγήσει σε μέση ετήσια αύξηση του προϋπολογισμού λειτουργίας του ΠΝ των 4 έως 12.000.000 ευρώ.
Το επιχείρημα ότι δεν πρόκειται να υπάρξει συμμετοχή των Ελληνικών Ναυπηγείων αν αποκτηθούν τα TICO ισχύει μόνο βραχυπρόθεσμα. Ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των κεφαλαίων, 5-10 χρόνια από τώρα τα καταδρομικά θα απαιτήσουν MLU(Mid Life Upgrades). Δεν υπάρχει αμφιβολία στο μυαλό μου ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία θα συμμετάσχουν στην εκτέλεση αυτών των αναβαθμίσεων.
Ένα ερώτημα προκύπτει από την πιθανότητα παραχώρησης: Θα παραχωρηθούν με το σύνολο του εξοπλισμού τους; Εάν ναι, (χωρίς να είμαι ειδικός επί του θέματος) είναι ένα αξιόλογο σύνολο. Εάν όχι, ποια θα είναι η αξία τους χωρίς τα συστήματα που φορούν επάνω αυτή την στιγμή;
Παρά τις ενδελεχείς αναλύσεις των παραπάνω, συνεχίζω να έχω επιφυλάξεις για το αξιόμαχο των Τίκο για τα επόμενα 15 χρόνια, με ή χωρίς τους εξοπλισμούς, τα οπλικά συστήματα και το στοκ τους...
Στις προηγούμενες περιπτώσεις παραχώρησης πλοίων από το USN, προηγήθηκε η αφαίρεση του τακτικού σόναρ ρυμουλκούμενης διάταξης (TACTAS), καθώς και του συστήματος επεξεργασίας ακουστικών δεδομένων, το οποίο δέχεται δεδομένα από το ελαφρύ εναέριο σύστημα πολλαπλής χρήσης (LAMPS), ήτοι, εν προκειμένω, το ελικόπτερο SH-60B. Πρόκειται αντίστοιχα για τα συστήματα AN/SQR-19 και AN/SQQ-28, υποσυστήματα του συστήματος μάχης ανθυποβρυχιακού πολέμου AN/SQQ-89(V)1/2. Ακόμη κι έτσι όμως, τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga διαθέτουν το κορυφαίο σόναρ κύτους AN/SQS-53C/D, το οποίο αποτελεί την ψηφιακή έκδοση του συστήματος AN/SQS-26CX των φρεγατών κλάσης Knox. Επίσης δεν αποκλείεται η αφαίρεση του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου AN/SLQ-32(V)3, αλλά η έλλειψη αυτή μπορεί να αποκατασταθεί. Εντούτοις, ο κύριος λόγος απόκτησης των πλοίων είναι το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης, παθητικής διάταξης φάσης AN/SPY-1B(V) και το σύστημα διεύθυνσης μάχης Mk7 Aegis, με τα οποία είναι δυνατή η διαχείριση έως και 18 βλημάτων SM-2MR σε πτήση, ενώ βλήματα εναντίον πλοίων που πλησιάζουν σε ελάχιστο ύψος πτήσης εντοπίζονται σε εμβέλεια της τάξης των 80km. Οι δυνατότητες αυτές υπερβαίνουν κατά πολύ τις αντίστοιχες φρεγατών όπως οι FREMM, το σύστημα μάχης των οποίων φέρεται να μπορεί να διευθύνει έως 10 βλήματα. Σημειώνεται επίσης ότι τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga διαθέτουν υπέρτερες ικανότητες αντιαεροπορικού πολέμου (AAW) σε σχέση με τα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke, επειδή μπορούν να διαχειριστούν περισσότερα βλήματα SM-2 ή ESSM σε πτήση απ' ότι τα τελευταία, καθ' όσον διαθέτουν τέσσερις καταυγαστήρες AN/SPG-62, αντί τρεις των αντιτορπιλικών, ενώ υφίσταται και πρόσθετο ραντάρ επιτήρησης αέρος δύο διαστάσεων AN/SPS-49(V)6/8. Επίσης διαθέτουν υπέρτερες δυνατότητες διοίκησης και ελέγχου, καθ' όσον στο ΚΠΜ τους έχουν εγκατασταθεί τέσσερις οθόνες 42x42in του συστήματος AN/UYQ-21, έναντι δύο των αντιτορπιλικών.
Είναι σαφές ότι τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga διαθέτουν ικανότητες διοίκησης και ελέγχου καθώς έχουν σχεδιαστεί ώστε να λειτουργούν ως ναυαρχίδες των Ομάδων Μάχης Αεροπλανοφόρων, εξ΄ου και σε κάθε μιά απ' αυτές η ναυαρχίδα είναι το Tico και όχι το αεροπλανοφόρο.
Κάτι τέτοιο θα ταιριάζε γάντι στην δημιουργία δύο ομάδων μάχης του ελληνικού ΠΝ, ώστε σε κάθε μία απ' αυτές ένα Tico να εκτελεί χρέη ναυαρχίδας.
Στο κατά πόσο τα Tico είναι ΑΝΩΤΕΡΑ των FREMM και των ευρωπαϊκών φρεγατών, αυτό είναι κάτι αυτονόητο, αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Αυτό δεν αλλάζει φυσικά το γεγονός ότι είναι ίσως oversized για τα ελληνικά δεδομένα, και το ιδανικό θα ήταν να ξεκινούσαμε (υπό ιδανικές συνθήκες) ένα πρόγραμμα ναυπήγησης φρεγατών AAW, οι οποίες θα ταίριαζαν καλύτερα στις ανάγκες από άποψης μεγέθους, κατανάλωσης, επάνδρωσης κτλ.
Σ' αυτή την περίπτωση όμως, και αφού μιλάμε για ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΕΣ σχεδιάσεις Αντιαεροπορικού Πολέμου Περιοχής, απαιτούνται 800-1000+ εκατ. € ανά πλοίο (μιλώντας για De Zeven Provincien, Type-45, Forbin και όχι τραβεστί όπως οι FREMM).
Με δεδομένο ότι η χώρα δεν πρόκειται να διαθέτει αυτά τα χρήματα ως το 2020 τουλάχιστον, η μοναδική ρεαλιστική λύση για ΑΜΕΣΗ απόκτηση πλοίων AAW είναι το hot transfer των Tico.
Μεγάλο ερωτηματικό φυσικά παραμένει το αν τα παραχωρούν οι Αμερικανοί, αλλά ευνοϊκότερη συγκυρία για κάτι τέτοιο δεν θυμάμαι την τελευταία δεκαετία (τουλάχιστον).
Η συζητηση εχει γινει γελοια λογω του οτι τα επιχειρηματα εναντιον των TICO ειναι γελοια! Μια ερωτηση τα SM1 των F.ADAMS λογικα υπαρχουν , δεν νομιζω το Π.Ν. να τα παιταξε στην θαλασσα ! Λογικα με ενα αριθμο SM2 , των SM1 που διαθετει το Π.Ν. και των SPARROW των 4 φρεγατων S που θα αποσυρθουν δεν γεμιζουν οι αποθηκες των TICO?
Δημοσίευση σχολίου