Ακύρωση της παραλαβής των υπόλοιπων C-27 αποφάσισε το ΚΥΣΕΑ

Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Οριστικοποιήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ η ακύρωση της παραλαβής των υπολοίπων τεσσάρων μεταφορικών αεροσκαφών C-27J, για την οποία είχαμε ενημερώσει προ μηνός.

Ως γνωστόν, η ΠΑ έχει παραλάβει 8 αεροσκάφη του τύπου, και απέμενε η παράδοση τεσσάρων ακόμη που προβλεπόταν να φέρουν σωλήνα ανεφοδιασμού εν πτήσει. Η παραλαβή των 4 τελευταίων αεροσκαφών, τα οποία έχουν ήδη κατασκευαστεί, δεν έχει επιτευχθεί λόγω μη παροχής Πιστοποιητικού Στρατιωτικού Τύπου (MTC) για το σύστημα ανεφοδιασμού εν πτήσει από τον κατασκευαστή. Η εκκρεμότητα προέκυψε λόγω καθυστερημένης εντάξεως σε υπηρεσία των αεροσκαφών ανεφοδιασμού KC-767A της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας, που θα χρησιμοποιηθούν για τις σχετικές δοκιμές. Οι παραλαβές των KC-767Α ξεκίνησαν στα τέλη του 2010, δίχως όμως να δοθεί διέξοδος στο ελληνικό πρόγραμμα. Στο μεταξύ λόγω ελλείψεως ανταλλακτικών διατηρούνται σε ενέργεια μόνο 1-2 από τα παραληφθέντα αεροσκάφη, καθώς δεν έχει υπογραφεί σύμβαση Εν Συνεχεία Υποστηρίξεως (Follow On Support), κι έτσι τα ανταλλακτικά εξευρίσκονται μέσω "κανιβαλισμού" των υπολοίπων.

Η Ελλάδα έχει καταβάλει περί τα 200 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο που απομένει από τις πρόνοιες της αρχικής συμβάσεως, των τροποποιήσεων που ακολούθησαν όσο και τις κυρώσεις προς τον κατασκευαστή, έχει διαμορφωθεί στα 50 εκατ. ευρώ περίπου. Στην πορεία των διαπραγματεύσεων για παραλαβή των 4 αεροσκαφών όσο και σύναψη συμβάσεως για FOS, οι Ιταλοί αντιπρότειναν την μη παραλαβή των 4 αεροσκαφών από την Ελλάδα, παραχωρώντας σε αντιστάθμισμα σύμβαση FOS αναλόγου ύψους, μέσω συμψηφισμού των υπολοιπομένων πληρωμών της ελληνικής πλευράς και των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στον προμηθευτή. Την στάση των Ιταλών διευκολύνει η εξασφάλιση της άμεσης πωλήσεως στο Μεξικό των 4 ήδη κατασκευασμένων αεροσκαφών του ελληνικού προγράμματος, σε τιμή μάλιστα πολύ υψηλότερη από αυτήν που είχε συμφωνηθεί με την Ελλάδα.

Η ελληνική πλευρά, τελικώς συμβιβάσθηκε και αποδέχθηκε την επιλογή της μη παραλαβής των 4 αεροσκαφών, καθώς επικράτησαν τα οικονομικά κριτήρια. Σύμφωνα κυβερνητικές πηγές, από την αλλαγή αυτή υπολογίζεται ότι θα εξοικονομηθούν περίπου 58 εκατομμύρια ευρώ. Το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε ακόμη το νέο εγχειρίδιο για την αντιμετώπιση των κρίσεων με βάση τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και την ανταπόκριση της Ελλάδας στην υποχρέωση να διαθέσει αξιωματικούς για τις δυνάμεις ταχείας επέμβασης του ΝΑΤΟ.

17 σχόλια:

Ανώνυμος 27 Απριλίου 2012 στις 12:21:00 π.μ. EEST  

απαράδεκτη η απόφαση και θα κοστίσει επιχειρησιακά

Ανώνυμος 27 Απριλίου 2012 στις 2:48:00 π.μ. EEST  

Απο την στιγμη που πηραμε τις μιζες η παραγγελια ολοκληρωθηκε επιτυχως...

Nicholas 27 Απριλίου 2012 στις 6:34:00 π.μ. EEST  

Στο πλαίσιο των αμυντικών περικοπών στις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις, η USAF σχεδιάζει να αποσύρει πάνω από 100 C-130 E/H Hercules καθώς και να σταματήσει την προμήθεια καινούργιων C-27J Spartan. Αν η ΠΑ χρειάζεται μεγαλύτερη δυνατότητα αερομεταφορών, θα ήταν χρήσιμο να διερευνηθεί η προμήθεια ενός αριθμού μεταχειρισμένων C-130 E/H για να καλυφθούν οι ανάγκες της.

Ανώνυμος 27 Απριλίου 2012 στις 8:29:00 π.μ. EEST  

Σε περίπτωση πολέμου, πιστεύω ότι οι φίλοι Μεξικάνοι, θα είναι σε θέση να μας τα νοικιασουν.

ΟΛΕ

HBS 27 Απριλίου 2012 στις 9:17:00 π.μ. EEST  

Είναι ευτυχής συγκυρία η απόσυρση περί των 65 αμερικανικών αεροσκαφών τύπου C-130 την οποία ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να εκμεταλλευτούμε ώστε να ανακουφιστούν τα ήδη ήδη υπάρχοντα αεροσκάφη του τύπου που επιχειρούν αδιάλειπτα. Δεδομένων των συνθηκών είναι σημαντικό που συμφωνήθηκε να ενεργοποιηθεί τουλάχιστον η FOS ώστε τα 8 C-27 να επιτελέσουν επιτέλους των ρόλο τους ως μέσα μεταφορικά αεροσκάφη. Ίσως, ο αριθμός τους αυξηθεί στο μέλλον δια της "πλαγίας" εκ των (εξίσου πετσοκομμένων) αμερικανικών αποθεμάτων. Κι αυτό το μέλλον μπορεί να μην είναι και τόσο πολύ μακρινό...

Ανώνυμος 27 Απριλίου 2012 στις 10:30:00 π.μ. EEST  

Η ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ!

./ΕΛ

Ανώνυμος 27 Απριλίου 2012 στις 1:17:00 μ.μ. EEST  

Συμφωνώ ότι η μόνη λύση για ενίσχυση των δυνατοτήτων της Αεροπορίας στον τομέα των αερομεταφορών είναι η ξέταση περιπτώσεων μεταχειρισμένων αεροσκαφών. Ωστόσο τα C-130 που θα αποσύρει η USAF θα ανήκουν στην έκδοση "Ε" και θα είναι παμπάλαια και με παρα πολλές ώρες πτήσεις στο ενεργητικό τους. Επίσης τυχόν προμήθειά τους θα αύξανε την πολυτυπία (εμείς διαθέτουμε τις εκδόσεις "Β" και "Η") δεδομένου και του ότι τα ελληνικά αεροσκάφη έχουν περάσει και πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, με τα ηλεκτρονικά τους να είναι εντελώς διαφορετικά από εκείνα των αμερικανικών. Ακόμη και αν οι αμερικανοί τα παραχωρούν δωρεάν (πράγμα αμφίβολο) δεν θα απαιτούσαν άμεσα πρόγραμμα δομικής αποκατάστασης και αναβάθμισης των ηλεκτρονικών τους; Μήπως, λοιπόν, τα C-130E θα κόστιζαν περισσότερο από ότι θα προσέφεραν;;;; Γιατί δεν ενδιαφερθήκαμε για τα πέντε C-130H (έχουν το ίδιο πακέτο εκσυγχρονισμού με τα δικά μας συν σύστημα αυτοπροστασίας) που απέσυρε η Νορβηγική Αεροπορία και διατίθενται προς πώληση από την Lockheed Martin σε χαμηλές τιμές;;;
Γ.Μ.

Nicholas 27 Απριλίου 2012 στις 9:03:00 μ.μ. EEST  

@ Γ.Μ.

Όταν η Πολεμική Αεροπορία ανέμενε την έγκαιρη παράδοση των υπόλοιπων τεσσάρων C-27 J με δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού, δεν είχε νόημα να ενδιαφέρεται ταυτόχρονα για την απόκτηση έξι μεταχειρισμένων Nορβηγικών αεροσκαφών C-130 H Hercules. Με την πρόσφατη ανακοίνωση της ακύρωσης της παραγγελίας για τα 4 C-27Js, η ΠΑ θα πρέπει να επανεξετάσει την κατάσταση.

Η πιθανή μεταβίβαση στην Πολεμική Αεροπορία ενός αριθμού μεταχειρισμένων C-130 E/H από την US ANG(Air National Guard) θα πρέπει να στηρίζεται στα ακόλουθα. Πρώτον, ότι εξακολουθεί να υπάρχει η ανάγκη για περισσότερη δυνατότητα αερομεταφοράς. Δεύτερον, ότι η μεταβίβαση των C-130 E/H θα είναι με συμβολικό κόστος ή με χωρίς κόστος. Τρίτον, να αξιολογήσει την κατάσταση των αεροσκαφών και να εξακριβώσει τον αριθμό υπολοίπων ωρών λειτουργίας των. Τέταρτον, να υπολογίσει το κόστος του εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών αυτών με αναβαθμίσεις SLEP και AUP για να καταστούν στο ίδιο επίπεδο με τα άλλα 15 C-130 B/H της ΠΑ. Τέλος, εάν κρίνουν ότι ο εκσυγχρονισμός είναι αναγκαίος, να βρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια.

Ανώνυμος 27 Απριλίου 2012 στις 11:57:00 μ.μ. EEST  

Φίλε Nicholas
Χαίρομαι που οι απόψεις μας συγκλίνουν και πάλι. Όσα αναφέρεις αποτελούν αναντίρητη πραγματικότητα και περιλαμβάνουν τα όσα ανέφερα και εγώ πιο πάνω
Αν θεσ την άποψή μου στα σημεία που έθιξες:
Πρώτον,οι ανάγκες αερομεταφοράς δεν έχουν αλλάξει σημαντικά από την περίοδο που παραγγέλθηκαν τα C-27.Σίγουρα υφίσταται η ανάγκη για ένα αεροσκάφος μικρότερο από τα C-130 και, κατά την γνώμη μου, και για ένα ακόμη, μικρότερο και από τα C-27 (που θα καλύψει το κενό που άφησαν τα Do-28).
Δεύτερον,κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν και πιο αντίτιμο θα ζητούσαν οι αμερικανοί για το ενδεχόμενο μεταβίβασης αποσυρόμενων C-130 στην Ελλάδα. Το δεδομένο πάντως είναι πως σε αντίστοιχες περιπτώσεις με άλλες χώρες η μεταβίβαση δεν έγινε δωρεάν.
Τρίτον,είναιέβαιο ότι τα C-130 που θα αποσύρει η USAF είναι πολύ παλαιά και πολύ ταλαιπωρημένα. Συνεπώς είναι αμφίβολο το κατα πόσο θα ήταν μεσοπρόθεσμα συμφέρουσα η αξιοποίησή τους.
Τέταρτον, η ΠΑ δεν έχει χρήματα ούτε για την υποστήριξη του υπάρχοντος στόλου μεταγωγικών. Οπότε είναι μάλλον απίθανο να εξευρεθούν σύντομα κονδύλια για τον εκσυγχρονισμό τυχόν πρόσθετων αεροσκαφών.

Όσον αφορά το πρώτο σκέλος του σχολίου σου, υπενθυμίζω ότι ως αντιθμιστικό ώφελος στην παραγγελία των C-27J, προβλέπετο αρχικά και η παραχώρηση 2 C-130H από τα ιταλικά αποθέματα. Μάλιστα, η ΠΑ φερόταν τότε να ζητά άλλα δύο τέτοια αεροσκάφη από την ίδια πηγή. Συνεπώς, η άποψη ότι "όταν η
Πολεμική Αεροπορία ανέμενε την έγκαιρη παράδοση των υπόλοιπων τεσσάρων C-27 J με δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού, δεν είχε νόημα να ενδιαφέρεται ταυτόχρονα για την απόκτηση έξι μεταχειρισμένων Nορβηγικών αεροσκαφών C-130 H Hercules" δεν ισχύει καθώς αντίστιχη ανάγκη υπήρχε.
Με εκτίμηση,
Γ.Μ.

Ανώνυμος 28 Απριλίου 2012 στις 8:59:00 π.μ. EEST  

Η ενδεχόμενη σκέψη απόκτησης πλεονασματικών Α/Φ C-27J SPARTAN από Αμερικανικά αποθέματα ΔΕΝ αποτελεί λύση δεδομένου ότι η ALENIA έχει δηλώσει κατηγορηματικώς ότι ΔΕΝ πρόκειται να υποστηρίξει τεχνικώς Αμερικανικά C-27J τα οποία μπορεί να μεταβιβασθούν - πωληθούν σε άλλες χώρες. (ΠΗΓΗ: Εβδομαδιαία αμυντική εφημερίδα "Defense News," Η.Π.Α.)

Λάμπρος Ε. Π.-εν Η.Π.Α. μετανάστης
28/4/2012 - τοπική ώρα 01:58 - ώρα Ελλάδος 08:58

Ανώνυμος 28 Απριλίου 2012 στις 7:38:00 μ.μ. EEST  

Αυτό ήθελε η Alenia εδώ κι έναν χρόνο και το κατάφερε! Τους κάναμε κι αυτούς μάγκες! 4 φνηνα και νέα αεροσκάφη τα χαρίσαμε! Αργότερα όταν κι αν αποφασίσουμε να αγοράσουμε C27 πόσο θα μας κοστίσει? Όσο του Μεξικού, με 50εκ το ένα? Θα μπορούσαμε να ασκήσουμε την προαίρεση που είχαμε για την απόκτηση των 3 επιπλέον C27 με το ίδιο κόστος των 3 C27 που έχουν το σύστημα εναερίου ανεφοδιασμού καυσίμων, και τα χρήματα από το τέταρτο αεροσκάφος που δεν θα παραλάβουμε να γινόντουσαν ανταλλακτικά. Αλλά δυστυχώς ως συνήθως στου κασίδη το κεφάλι μαθαίνουν οι ευρωπαίοι να τελειοποιούν τα όπλα τους. U214, NH90, Leo2 …

Nicholas 30 Απριλίου 2012 στις 9:39:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητέ Γ.Μ.

Τα βασικά ερωτήματα παραμένουν ήταν η μεταβίβαση των 2 + 2 μεταχειρισμένων Iταλικών C-130 H Hercules μέρος των αντισταθμιστικών οφελών που συμφωνήθηκαν για την προμήθεια από την ΠΑ των 12 C-27 J Spartan;

Μήπως η ΠΑ είχε σταματήσει να ενδιαφέρεται για τη μεταβίβαση μεταχειρισμένων Iταλικών C-130 H, ή για άλλα μεταχειρισμένα C-130H Hercules από άλλες χώρες,
γιατί προχώρησε στον εκσυγχρονισμό των 15 αεροσκαφών της τύπων C-130 B&H από την Kαναδική εταιρεία SΡΑR Αerοspace Ltd;

Ανώνυμος 1 Μαΐου 2012 στις 1:57:00 π.μ. EEST  

Αγαπητέ Nicholas
Όπως ανέφερα και πιο πάνω, η περίπτωση μεταβίβασης 2 (+2)
C-130H είχε προβλεφθεί αρχικά και προταθεί επισήμως. Αυτό άλλαξε όταν διαπιστώθηκε ότι τα ιταλικά C-130H διέφεραν σημαντικά από τα αντίστοιχα ελληνικά και έτσι θα δημιουργούσαν πρόβλημα πολυτυπίας (τότε ακόμη δεν είχε ξεκινήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης και ομοιογενειοποιήσης των ηλεκτρονικών των ελληνικών C-130). Αυτό δεν αλλάζει το ότι η πρόθεση (άρα και η ανάγκη) για απόκτηση των αεροσκαφών αυτών από την ΠΑ, αν το επέτρεπαν οι συνθήκες. Η περίπτωση των αποσυρμένων ολλανδικών C-130H ήρθε εμφανίστηκε αρκετά αργότερα, όταν το πρόγραμμα αναβάθμισης των ελληνικών C-130 είχε ήδη ξεκινήσει. Από όσα γνωρίζω όμως, η ΠΑ δεν έδειξε κάποιο ενδιαφέρον για αυτά προφανώς επειδή δεν παραχωρούνταν δωρεάν. Το ότι η ΠΑ δεν σταμάτησε να ενδιαφέρεται για μεταχειρισμένα C-130 αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τον Μάιο του 2008 απέστειλε προς το ODC αίτημα ενδιαφέροντος (LOR) για 5 C-130E από τα αμερικανικά αποθέματα. Όμως ούτε αυτή η προσπάθεια καρποφόρησε προφανώς λόγω της παλαιότητας των διαθέσιμων αεροσκαφών.
Όσον αφορά το τελευταίο σου ερώτημα, πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ελληνικών C-130B/H από την SPAR δεν σχετίζεται άμεσα με την αδυναμία (ή την έλλειψη ενδιαφέροντος) απόκτησης μεταχειρισμένων C-130. Άλλωστε η αποστολή της LOR για τα 5 αμερικανικά C-130E πραγματοποιήθηκε μετά την έναρξης του προγράμματος εκσυγχρονισμού.
Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε λόγω της ανάγκης ύπαρξης στα αεροσκάφη αυτά (που εκτελούν συχνά πτήσεις στο εξωτερικό) σύγχρονων αεροναυτιλιακών βοηθημάτων, που θα εναρμονίζοντο με τους αυστηρότερους κανόνες ασφάλειας πτήσεων που έθετε ο ICAO. Επίσης, υπήρχε και η ανάγκη ομοιογενειοποίησης* των ηλεκτρονικών των δύο εκδόσεων του C-130 (Β και Η) που διέθετε η ΠΑ.
Ελπίζω να σε κάλυψαν οι απαντήσεις μου. Αν διαθέτεις κάποια επιπλέον στοιχεία είναι ευπρόσδεκτα!

*Αρχικά σχεδιαζόταν και η μείωση της πολυτυπίας σε επίπεδο κινητήρων, με την αντικατάσταση των κινητήρων των C-130B με άλλους, ίδιους με αυτούς των
C-130H. Όμως το πρόγραμμα τελικά περιορίστηκε σε μόλις 2 από τα C-130B αφού δεν βρέθηκαν άλλοι διαθέσιμοι κινητήρες.

Με εκτίμηση,
Γ.Μ.

Μanolis 1 Μαΐου 2012 στις 8:46:00 π.μ. EEST  

Γ.Μ.
Πολυ ενδιαφεροντα οσα ανεφερες και ειδικα η τελευταια επισημανση. Ειχε ακουστει οτι η ΠΑ αποκτησε 10 κινητηρες του -Η , αλλα οχι και οτι τους εγκατεστησε στα -Β . Θα προσθεσω οτι τα 5 C-130B ειχαν ηδη νεες πτερυγες οταν αποκτηθηκαν απο την ΠΑ (οι πτερυγες καιτο σημειο στηριξης τους στην ατρακτο , ειναι ενα μονιμο σημειο προβληματων λογω κοπωσης, σε ολα τα C-130). Να υποθεσουμε οτι τα 2 αυτα C-130B ειναι ουσιαστικα ιδια με τα -Η ? Υπαρχει καμια φωτο?

Ανώνυμος 1 Μαΐου 2012 στις 1:41:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητέ Manolis

Το θέμα των κινητήρων έχει ως εξής:
Αρχικά η Lockheed Martin πρότεινε την δωρεάν παραχώρηση στη ΠΑ (ως Α.Ω. για το πρόγραμμα αγοράς του C-27J που προωθούσε μαζί με την Alenia) 16 κινητήρων Allison T56-A-15 από τα αμερικανικά αποθέματα προς αντικατάσταση ισάριθμων Τ-56-Α-7Β σε 4 C-130B της ΠΑ. Η τελευταία θα αγόραζε άλλους 4 ώστε να εφοδιάσει και το πέμπτο C-130B* που διέθετε. Τελικά, λόγω της έναρξης του πολέμου στο Ιράκ και των αυξημένων αναγκών που προέκυψαν για την USAF, εξασφαλίστηκαν μόλις 6 κινητήρες οι οποίοι, μαζί με τους 4 επιπλέον που αγόρασε η ΠΑ το 2006, εφοδίασαν τελικά δύο από τα πρώτα C-130B που εκσυγχρονίστηκαν. Τα δύο αεροσκάφη αυτά, μετά και την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών τους, είναι πλέον πανομοιότυπα με τα C-130H AUP. Οι μόνες διαφορές εντοπίζονται σε κάποια δομικά στοιχεία (π.χ. θέση εισαγωγών/εξαγωγών αέρος της μονάδας A.P.U. και του κλιματισμού του αεροσκάφους) που διαφοροποιούν εν γένει τα δύο αυτά μοντέλα του C-130. Επιπλέον τα C-130B AUP δεν είναι συμβατά με σύστημα NVIS,όπως τα C-130H AUP, λόγω διαφορετικού φωτισμού στο πιλοτήριο.
Για φωτογραφίες και επιπλέον στοιχεία σε παραπέμπω στο διπλό τεύχος 24-25 (Μάρτιος 2011) των Νέων της IPMS Ελλάδος.

*Όπως σωστά επισημαίνεις, τα αεροσκάφη αυτά είχαν υποβληθεί σε πρόγραμμα αντικατάστασης της πτέρυγας την περίοδο 1985-1987.

Ελπίζω να βοήθησα....
Γ.Μ.

Μanolis 2 Μαΐου 2012 στις 8:53:00 π.μ. EEST  

Ναι, Γ.Μ., και ευχαριστω πολυ. Ελπιζω τωρα που αποσυρουν αεροσκαφη οι Αμερικανοι να μπορεσει η ΠΑ να βρει τους κινητηρες που λειπουν. Θα προσπαθησω να προμηθευτω το τευχος της IPMS. Θα προσθετα μερικες ακομη διαφορες των 2 'Ηρακλης' : Τα -Β εχουν ακομη τις υποδοχες για εως 4 JATO (ή rato?)εκατερωθεν, εμπρος απο τη θυρα εξοδου αλεξιπτωτιστων, οπως και σκαλοπατι κατω απο τη θυρα αυτη για υποβοηθηση του αλματος (πραγμα που δεν θυμουμαι στα -Η, καθοτι πρωην αλεξιπτωτιστης). Δεν γνωριζω βεβαια εαν μπορουν ακομη να χρησιμοποιηθουν τα jato αν και δεν νομιζω οτι υπαρχουν καν. Τελος οι 2 εκδοσεις εχουν διαφορετικη αποληξη της ατρακτου πισω και απο το καθετο σταθερο. Οι λεπτομερειες αυτες φαινονται πολυ καθαρα σε ολες τις κοντινες φωτογραφιες του C-130Β που εκανε τη ριψη αλεξιπτωτιστων στην τελευταια γιορτη της ΠΑ το φθινοπωρο του 2011.

Ανώνυμος 2 Μαΐου 2012 στις 1:17:00 μ.μ. EEST  

Φίλε Manolis
Όλες οι επισημάνσεις σου για τα C-130B είναι απόλυτα σωστές. Να προσθέσω επίσης ότι μικροδιαφορές (κυρίως ως προς τις θέσεις των φώτων ναυτιλίας) υπάρχουν ακόμη και ανάμεσα στα 5 C-130B. Αν είσαι μοντελιστής, μεγάλο ενδιαφέρον έχουν και οι τροποποιήσεις που έχουν γίνει σε κάποια από τα
C-130H για την εκτέλεση ειδικών ρόλων.
Για το "σκαλοπάτι" που ανέφερες στην θυρίδα των "Β", νομίζω ότι τοποθετήθηκε και στα "Η" στα τέλη της δεκαετίας του '90. Ωστόσο η δική γνώμη σίγουρα είναι ακριβέστερη λόγω πείρας.
Όσο για τις φυάλες JATO (Jet-fuel Assisted Take Off) δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ στην Ελλάδα πάνω σε C-130. Παλαιότερα, πάντως, η ΠΑ διέθετε τέτοιον εξοπλισμό για τα αεροσκάφη F/RF-84F.
Γ.Μ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP