Ανατολικό Αιγαίο: Εγκλωβισμός τουρκικών αεροσκαφών από αντιαεροπορικά του ΕΣ
Παρασκευή 13 Απριλίου 2012
Πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Cumhuriyet (12/4/2012) με τίτλο «Οι πύραυλοι κλείδωσαν τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη» καταγγέλλει πως στις 5 Απριλίου μαχητικά της ΤΗΚ "σε εκπαιδευτική πτήση στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου.." εγκλωβίστηκαν από Ελληνικά αντιαεροπορικά συστήματα. Ο συντάκτης εκφράζει την απορία του για το σπάνιο συμβάν, καθότι σύμφωνα με τον ίδιο οι Έλληνες απαντούν συνήθως μόνο με αναχαίτιση των τουρκικών αεροσκαφών, και σημειώνει πως έχει ενημερωθεί το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών για να προβεί στις δέουσες ενέργειες.
Η αλήθεια είναι πως στις 5/4/2012 τουρκικός σχηματισμός αποτελούμενος από 7 α/φ (εκ των οποίων τα δύο ήταν οπλισμένα) παραβίασε εθνικό εναέριο χώρο βορειο-ανατολικά της νήσου Χίου (περιοχή ευθύνης της 96 ΑΔΤΕ), όπου και σύμφωνα με τους γείτονες εγκλωβίστηκε από αντιαεροπορικά συστήματα, πιθανότατα OSA-AK/ΑΚM. Ο ίδιος σχηματισμός αναχαιτίστηκε αργότερα από Ελληνικά μαχητικά F-16 που έσπευσαν από την 130 ΣΜ. Ασφαλώς οι αντιαεροποριστές της Μυροβόλου δεν είναι οι πρώτοι που προσφέρουν τέτοιες δυσάρεστες εμπειρίες στους ιπτάμενους της ΤΗΚ. Ανάλογο περιστατικό εγκλωβισμού είχε λάβει χώρα στην Λήμνο στα τέλη της δεκαετίας του '90 (Αιέν Υψικρατείν : Αegean Spike) . Στην φωτογραφία, σύστημα Sa-8b Gecko του Ε.Σ (φωτ: AegeanHawk)
To χθεσινό πρωτοσέλιδο της Cumhuriyet :
7 σχόλια:
Πιο φθηνή "αναχαίτιση" με την μέθοδο του εγκλωβισμού, από το να σηκώνονται μαχητικά. Έχουμε και ΔΝΤ και θέλουμε και χρήματα για βλήματα. Οσο για τους Τούρκους να πάρουν την μπάλα τους και να πάνε να κάνουν τις "εκπαιδεύτηκες" τους πτήσεις στην μαύρη θάλασσα, να φύγουν από δω..
Προτείνω έναρξη ημερολογίου εγκλωβισμών. Σαν πολύ δεν ασχολούμαστε με τα κ*λ*μεμέτια. Αρκέτα τους έχει εκπαιδεύσει η Π.Α.
έχουμε και άλλα να ασχοληθούμε.
Σίγουρα το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το μόνο...
Θα συμφωνήσω με τον φίλο Ανώνυμο (2:01:00) στο ότι ο εγκλωβισμός από επίγεια α/α μέσα είναι απείρως οικονομικότερος από την απογείωση μαχητικών προς αναχαίτιση των εισβολέων και να έχει και μεγαλύτερο ψυχολογικό αντίκτυπο σε αυτούς.
Όμως δεν πρέπει να μας ξεφεύγει μια σημαντικότατη επιχειρησιακή παράμετρος: κάθε φορά που ένα επίγειο α/α σύστημα ενεργοποιείται και εγκλωβίζει ένα αντίπαλο α/φ, αυτομάτως το πρώτο προδίδει την θέση και την διάταξή του. Δεν θα πρέπει να αποκλείουμε ότι πολλές φορές οι γείτονες να επιδιώκουν την ενεργοποίηση της ελληνικής επίγειας αεράμυνας έτσι ώστε να προχωρήσουν σε συστηματική και λεπτομερή "ηλεκτρονική χαρτογράφησή" της, κάτι που θα έχει καθοριστική σημασία σε περίοδο επιχειρήσεων. Φυσικά τα κινητά α/α συστήματα κατηγορίας SHORADS (όπως το OSA) έχουν αυξημένη επιβιωσιμότητα ωστόσο το πλεονέκτημα αυτό μετριάζεται σε ένα περιορισμένο νησιωτικό περιβάλλον όπως αυτό του Αιγαίου.
Φαντάζομαι ότι οι ελληνικές μονάδες λαμβάνουν σχετικά μέτρα ασφαλείας, αλλά απλώς ήθελα να θέσω και αυτήν τη παράμετρο στη συζήτηση.
Γ.Μ.
Γ.Μ. έχεις δίκιο, ας αφήσουμε κάνεναν άσσο κρυμένο για τις δύσκολες ώρες - βέβαια και το ξεσκούριασμα των ρανταρ δε κάνει κακό ιδιαίτερα για την εκτίμηση των επιχειρησιακών τους δυνατοτήτων... με φειδώ....
εγώ λέω κάθε φορά που γίνεται παραβίαση να κλείνουν τα σύνορά μας και να μην επιτρέπεται για κάποιες μέρες σε Έλληνες τουρίστες να ταξιδέψουν στην Τουρκία
@ Γ.Μ.
πολύ σωστή η επισήμανσή σου
Εγω πάλι λέω να τα αφήσουμε τα παιδιά να προπονούνται μαζι με τα δικά μας!
Δημοσίευση σχολίου