Tο ΥΠΕΘΑ για το πρόγραμμα Πήγασος

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Nα και μια ευχάριστη είδηση μέσα στην γενικότερη μαυρίλα των ημερών. Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Κ.Αιβαλιώτη με θέμα την κατάσταση του προγράμματος ΜΕΑ Πήγασος, το ΥΠΕΘΑ δια μέσω του αναπληρωτή ΥΕΘΑ Γ.Ραγκούση απάντησε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση της 21ης Δεκ. 2005, η υλοποίηση του προγράμματος Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΜΕΑ) ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ καθορίστηκε σε δύο Φάσεις, Α΄ και Β΄. Η Α΄ Φάση προέβλεπε την αναβάθμιση του αρχικού συστήματος ΜΕΑ ΠΗΓΑΣΟΣ και ολοκληρώθηκε το 2006. Η Β΄ Φάση είναι ήδη σε εξέλιξη και προβλέπει την κατασκευή ικανού αριθμού συστημάτων ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ.

Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη η απαιτούμενη διαδικασία πιστοποίησης του υπόψη ΜΕΑ από αρμόδια Επιτροπή εμπειρογνωμόνων της ΠΑ.


Να υπενθυμίσουμε ότι η ΠΑ έχει συστήσει Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (Μ.ΜΕΑ/Φ), η οποία αρχικά συγκροτήθηκε ως Σμήνος, με απόφαση του ΑΑΣ, τον Ιανουάριου του 2003. Έδρα του Σμήνους ορίστηκε η 131 ΣΜ και ως Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος (ΜΕΑ) χρησιμοποιήθηκε το αρχικό ΜΕΑ «ΠΗΓΑΣΟΣ Ι». Τον Μάιο του 2005 άρχισε η προσπάθεια για την κατασκευή του «ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ», με στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου UAV κατηγορίας MALE (Medium Altitude Long Endurance), με τις πτητικές του δοκιμές να ολοκληρώνονται τον Σεπτέμβριο του ιδίου έτους.

Τον Ιούλιο του 2006 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τροποποίησης του συνόλου των υφιστάμενων ΜΕΑ, καθώς και των αντίστοιχων Σταθμών Εδάφους (ΣΕΔ) και από το 2007 το ΣΜΕΑ/Φ λαμβάνει μέρος στις Διακλαδικές Ασκήσεις «Ηνίοχος» και «Δούρειος Ίππος».

Τον Δεκέμβριου του 2008 το Σμήνος οργανώθηκε σε Πολεμική Μοίρα Αεροσκαφών με την ονομασία Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (Μ.ΜΕΑ/Φ). Η Μοίρα υπάγεται διοικητικά στον Διοικητή της 131 ΣΜ και επιχειρησιακά στο ΑΤΑ και ως χαρακτηριστικό κλήσης χρησιμοποιεί την ονομασία «Αχέρων».

16 σχόλια:

ΑΧΕΡΩΝ 8 Απριλίου 2012 στις 10:02:00 μ.μ. EEST  

Παρὼωων!

ΑΧΕΡΩΝ 8 Απριλίου 2012 στις 10:12:00 μ.μ. EEST  

Και για να σοβαρευθοὺμε,ὸντως μὶα καλὴ εὶδηση,Τὼρα που το θυμὰμαι,ὸμως,και οι Αμερικανοὶ εὶχαν δὼσει το ὸνομα Pegasus σε ὲνα δικὸ τους αερὸχημα πρὶν καναδυὸ χρὸνια.Απὸ πλευρὰς μας προκὰναμε να κατοχυρὼσουμε το ὸνομα,ἢ θα ὲχουμε τα ὶδια με την Θαλὴς που ὲγινε Θὲων;

strategy 9 Απριλίου 2012 στις 12:55:00 π.μ. EEST  

Αχέροντα, είναι το X-47A Pegasus της Northrop Grumman, πλατφόρμα επίδειξης τεχνολογίας για πρόγραμμα UCAV του Αμερικανικού Ναυτικού.

Ανώνυμος 9 Απριλίου 2012 στις 1:13:00 π.μ. EEST  

δεν καταλαβα την καλη ειδηση. Ποιά είναι ακριβώς γιατί θα τρελαθούμε.

enkripto 9 Απριλίου 2012 στις 1:22:00 π.μ. EEST  

Η καλή είδηση είναι ότι σύμφωνα με επίσημα χείλη βρίσκεται σε φάση κατασκευής ικανού αριθμού αεροχημάτων και οχι στο ψυγείο.

ΑΧΕΡΩΝ 9 Απριλίου 2012 στις 8:24:00 π.μ. EEST  

@strategy
Ευχαριστὼ για την διευκρὶνηση.

Ανώνυμος 9 Απριλίου 2012 στις 1:55:00 μ.μ. EEST  

Από όσα γνωρίζω αρχικά η ΕΑΒ κατασκεύασε 10 UAV "Πήγασος". Κατόπιν μακροχρόνιων δοκιμών εντάχθηκαν σε επιχειρησιακή χρήση, με την ονομασία "Πήγασος 1", τα 5 εναπομείναντα αεροχήματα (μαζί με έναν Σταθμό Εδάφους) σχηματίζοντας ένα Σμήνος. Αργότερα αυτά αναβαθμίστηκαν στην έκδοση "Πήγασος 2" από το ΚΕΑ, το οποίο ανέλαβε και την κατασκευή άλλων 3 Σμηνών με 12 αεροχήματα (κατ΄άλλες πηγές 4 Σμηνών με 16 αεροχήματα)της νέας έκδοσης. Προφανώς ο "ικανός αριθμός αεροχημάτων" αναφέρεται στην παρτίδα αυτή. Αν κάποιος φίλος διαθέτει πιο ακριβή στοιχεία, αυτά είναι ευπρόσδεκτα.
Γ.Μ.

Ανώνυμος 9 Απριλίου 2012 στις 3:36:00 μ.μ. EEST  

επειδη δεν γνωριζω επι του θεματος , μιλαμε για ελληνικης σχεδιασης και κατασκευης UAV???

Ανώνυμος 9 Απριλίου 2012 στις 7:02:00 μ.μ. EEST  

Πράγματι πρόκειται για ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής UAV. Συγκεκριμένα το όλο πρόγραμμμα ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του '70 με την συνεργασία ΕΑΒ και ΚΕΤΑ/ΚΕΑ. Από το πρόγραμμα προέκυψαν δύο διαφορετικές σχεδιάσεις: το "Πήγασος" (1982) και το μεγαλύτερο "Τελαμών"
(1986). Το δεύτερο δεν προχώρησε πέρα από το στάδιο του ομοιώματος. Το πρόγραμμα του "Πήγασος" ακολούθως αναλήφθηκε εξ ολοκλήρου από την ΠΑ (χωρίς καμία συμμετοχή της ΕΑΒ από την δεκαετία του '90 και έπειτα) και τελικά, ύστερα από αρκετές περιπέτειες, εντάχθηκε σε επιχειρησιακή χρήση (το 2003 η έκδοση "Πήγασος 1" και το 2005 η αναβαθμισμένη έκδοση "Πήγασος 2").
Γ.Μ.

Ανώνυμος 10 Απριλίου 2012 στις 5:47:00 μ.μ. EEST  

Δυστυχως το σχεδιο ειναι πολυ παλιο και κατα τη γνωμη μου θα επρεπε να ειχε υιοθετηθει ενα πιο μοντερνο σχεδιο απο καποια αλλη χωρα το οποιο θα κατασκευαζοταν εξ ολοκληρου στην Ελλαδα.δεν ειναι τυχαιο οτι ολα οσα μοντελα κατασκευαστηκαν,καταστραφηκαν...Εξ`αλλου για οσους το εχουν δει απο κοντα,το μοντελο αυτο ειναι επιεικως απαραδεκτο.Οι ερασιτεχνες μοντελιστες μπορουν να φτιαξουν(και φτιαχνουν)πολυ καλυτερα μοντελα.....

Ανώνυμος 11 Απριλίου 2012 στις 3:18:00 π.μ. EEST  

Μη το δείξουμε παραέξω αυτό το «πράγμα» γιατί θα γελάσει με την πάρτη μας και το παρδαλό κατσίκι ή επί το αρχαϊκότερον ποικιλόχρουν αμνοερίφιον. Τι είναι αυτό ρε σεις, σαν παντόφλα με ρόδες και φτερά είναι!!! ΡΕΖΙΛΙ. Δεκαχτούρα έπρεπε να λέγεται όχι Πήγασος! Επειδή τυγχάνω γραφίστας και το κατέχω το θέμα του φουτουριστικού design μήπως θέλετε να σας σχεδιάσω ένα αξιοπρεπές σκάφος free of charge καθότι Πατριώτης;;; Δεν ξέρω τι κάμερες και όργανα θα φέρει, πάντως θα είναι εντυπωσιακό και θα προκαλεί δέος και φόβο, όχι κλαυσίγελο και μειδιάματα μέχρι τα αυτιά! Άντε σοβαρευτείτε επιτέλους ρε γαμώ τη φτήνια και τη μιζέρια σας μέσα. (συγνώμη για το τελευταίο, μου βγήκε αυθόρμητα)

T.B

Ανώνυμος 11 Απριλίου 2012 στις 10:06:00 π.μ. EEST  

Γραφίστας που, σε καμια εταιρία του εξωτερικού ;)

Το ζητούμενο δεν είναι να σου αρέσει στο μάτι, δεν αγοράζεις αμαξι. Το ζητούμενο είναι να κανει την δουλεια του.

Αιντε, πολυ λαρτζ γινανε μερικοι

Ανώνυμος 11 Απριλίου 2012 στις 12:49:00 μ.μ. EEST  

Επειδή πιστεύω ότι χάσαμε την ουσία κάπου στο τέλος, θα πρέπει να ξέρετε ότι το η σχεδιαστική κατατομή του αεροχήματος έχει ελάχιστη σημασία (εξάλλου υπάρχουν UAV πολύ πιο προηγμένων χωρών που έχουν ακόμη πιο "προτόγωνη" εμφάνιση)... Αυτό που έχει σημασία σε τέτοιες περιπτώσεις είναι οι επιδόσεις του σκάφους και το φορτίο αποστολής που αυτό μεταφέρει. Οι μεν επιδόσεις είναι επαρκέστατες για την αποστολή που του προορίζει η ΠΑ, το δε φορτίο αποστολής εξ όσων ξέρω είναι ισραηλινής κατασκευής και προέλευσης άρα αξόλογο (αντικειμενικά βάσει της εμπειρίας της συγκεκριμένης χώρας σε ανάλογα συστήματα)....

Μanolis 11 Απριλίου 2012 στις 2:41:00 μ.μ. EEST  

Συμφωνα με απορρητες πληροφοριες, το ΠΗΓΑΣΟΣ 3 , σχεδιαζεται ηδη απο την Ιταλικη PRADA για να ειμαστε ολοι ευχαριστημενοι με το ντιζαιν. ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !

Ανώνυμος 17 Απριλίου 2012 στις 2:29:00 π.μ. EEST  

Μην τον βαρατε γραφιστας ειπε οτι ειναι οχι αεροναυπηγος για αυτο η αγνοια !Δυο ερωτησεις: 1ον)Γιατι τοση μυστικοτητα ? Για να μην το ανακαλυψουν τα λαμογια και προσπαθησουν να καταστρεψουν την προσπαθεια οπως τοσες αλλες? και 2ον)Ξερουμε επιδοσεις?

Ανώνυμος 3 Οκτωβρίου 2012 στις 10:16:00 μ.μ. EEST  

ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ "ΠΗΓΑΣΟΣ" ΜΟΙΑΖΕΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟ SEARCHER, ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ι, ΙΙ ΚΑΙ ΙΙΙ. ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΟ "ΠΗΓΑΣΟΣ" ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΜΕ ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΒΟΗΘΕΙΑ. ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΚΟ UAV, H ΑΠΛΩΣ ΠΛΑΣΑΡΕΤΑΙ ΕΤΣΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΜΕ ΑΠ' ΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ; ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΘΝΟΠΑΤΕΡΕΣ, ΦΥΣΑΩ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP