Πώληση Hellas Sat: Πώς μια εθνική αποτυχία βαπτίστηκε «επιτυχία»
Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013
Του Μάνου Ηλιάδη
Στις 7 Φεβρουαρίου 2013, δέκα χρόνια μετά την εκτόξευση του Ελληνικού τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου Hellas Sat 2, που βρίσκεται τοποθετημένος στις 39 μοίρες ανατολικά της γεωστατικής τροχιάς, σε ύψος 35.8000 χλμ, ο γερμανικής ιδιοκτησίας Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας για την πώληση του 99,05% της ομώνυμης εταιρίας (Hellasat) που διαχειρίζεται τον δορυφόρο, στην Arabsat, κύριο παροχο δορυφορικών υπηρεσιών στη Μ.Ανατολή και την Αφρική.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρονται, με μια περίτεχνη όντως διατύπωση στην ανακοίνωση του ΟΤΕ και σε μια αντίστοιχη της ΕΑΒ, η πώληση από τους Γερμανούς του ελληνώνυμου δορυφόρου στην αραβική εταιρία εμφανίζεται περίπου ως εθνική επιτυχία.
Διότι με την συμφωνία αυτή εξασφαλίζονται η διατήρηση της αρχικής ονομασίας του δορυφόρου Hellas Sat (πάλι καλά που δεν έγινε Yunan Sat δηλαδή;) και η παραμονή των Κέντρων Ελέγχου στην Ελλάδα και την Κύπρο (δηλαδή θα συνέφερε στους αγοραστές να τους ξηλώσουν και να τους πάνε αλλού;)
Η συμφωνία
Σύμφωνα με δήλωση του αναπληρωτή υπ.Ανάπτυξης Στ.Καλογιάννη, η συμφωνία διασφαλίζει την αξία της αρχικής επενδύσεως του Ελληνικού Δημοσίου (γιατί μας απασχολεί αυτό, αφού την όλη επέδυση την πουλήσαμε στους Γερμανούς εδώ και χρόνια;), με ενίσχυση της εμπορικής αξίας της ελληνικής τροχιακής θέσεως. Επίσης, με την ίδια συμφωνία ο επενδυτής (διάβαζε «αγοραστής») δεσμεύεται να παραγγείλει και να εκτοξεύσει νέο δορυφόρο στην τροχιακή θέση που κατέχει η Ελλάδα, διασφαλίζοντας την λεγόμενη "διαστημική παρουσία"!(!) της χώρας στην τροχιακή θέση 39 μοίρες ανατολικά (με ένα δορυφόρο που λέγεται Hellas Sat, αλλά ανήκει σε άλλους) και τη "συμμετοχή Ελλάδας και Κύπρου ως «space faring nations» (σσ: monkey space faring nations, θα λέγαμε εμείς), "με όλα τα οφέλη που αυτό συνεπάγεται σε εθνικό και οικονομικό επίπεδο" (!). Το σκηνικό συμπλήρωσε μια αντίστοιχης σοβαρότητας δήλωση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ.
Τα συνολικά έσοδα του ελεγχόμενου από τους Γερμανούς ΟΤΕ από την πώληση των μετοχών της Hellas Sat ανέρχονται σε 208.000.000 ευρώ. Κατά την ημερομηνία ολοκληρώσεως της συναλλαγής, τα διαθέσιμα τηςε Hellas Sat εκτιμώντο σε 53.400.000 ευρώ, αποτέλεσμα του αυξημένου πελατολoγίου της θυγατρικής του ΟΤΕ, πλην όμως αυτά δεν ήταν αρκετά για τους Γερμανούς, ωστε να αποφασίσουν να προβούν στις δαπάνες εκτοξεύσεως ενός δεύτερου δορυφόρου, τη στιγμή που ουδέποτε, όπως λέγεται, ήθελαν τον πρώτο .Σημ. Ο παρών Hellas Sat εκτοξεύτηκε το 2003 και έχει διάρκεια ζωής 15-18 χρόνια, όπερ σημαίνει ότι σε μερικά χρόνια πρέπει να εκτοξευθεί άλλος δορυφόρος για την αντικατάστασή του.
Η ανακοίνωση της πωλήσεως του Hellas Sat προκάλεσε μια σειρά αντιδράσεων, συναισθηματικού κυρίως χαρακτήρα, και επιχειρημάτων ότι με την εξέλιξη αυτή υπήρχαν απώλειες για την χώρα και τις Ένοπλες Δυνάμεις, σε μια περίοδο μάλιστα κατά την οποία η γειτονική Τουρκία πραγματοποιεί άλματα στο Διάστημα.
Μια σύντομη αναδρομή στο ιστορικό του ελληνικού δορυφόρου δίνει μα σαφή εικόνα για το τι πραγματικά έγινε με το εν λόγω πρόγραμμα και την όλη -παραδοσιακή- προχειρότητα με την οποία χειρίστηκε, διαχρονικά, το θέμα η πολιτική ηγεσία.
Η προσπάθεια αναπτύξεως ενός τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου ξεκίνησε γύρω στο 1990, με ερέθισμα την αντίστοιχη τουρκική πρωτοβουλία για τον Turksat-1, από το τότε υπουργείο Βιομηχανίας, Έρευνας κλαι Τεχνολογίας. Το 1993 το υπουργείο Μεταφορών&Επικοινωνιών με αίτηση του στην Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ΙΤU) ζήτησε να κατοχυρωθεί η θέση ενός δορυφόρου στις 39 μοίρες μαζί με κάποιες συχνότητες, στις οποίες όμως δεν περιλαμβανόταν η στρατιωτική συχνότητα Χ-band, δεδομένου ότι ουδείς σκέφτηκε να ενημερώσει και φυσικά να εμπλέξει στο πρόγραμμα το υπουργείο Άμυνας!
Το 1994 ανάλογη αίτηση υπέβαλε για την ίδια θέση (39 μοίρες) και η Κύπρος, για συχνότητες δε που περιελάμβαναν και την στρατιωτική X-band. Παρά ταύτα, καμία από τις δύο χώρες δεν αποφάσισε να επενδύσει στην ανάπτυξη ενός εθνικού δορυφορικού συστήματος,με την πολιτική ηγεσία αμφότερων προφανώς να αρκείται στο ότι υπέβαλαν τις σχετικές αιτήσεις και τίποτε περισσότερο (το κλασικό δηλαδή "τα υπόλοιπα ας τα κάνουν οι επόμενοι")
Αρκετά χρόνια αργότερα, μετά το 2000, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα κοινό, ελλαδο-κυπριακό, ιδιωτικό consortium, το οποίο, για να προλάβει προφανώς τις προθεσμίες, αποφάσισε να αγοράσει έναν έτοιμο δορυφόρο, με την διαμόρφωση που είχε (Ku-band), χωρίς φυσικά να ικανοποιείται το σύνολο των αναγκών (πχ της X-band), η κάλυψη των οποίων παραπέμφθηκε σε ένα επόμενο δορυφόρο. Στην πορεία, η κυπριακή συμμετοχή, η οποία το 2003 είχε ορισθεί στο 65% της όλης επενδύσεως, εκφυλίσθηκε σε σχεδόν μηδενική , με αποτέλεσμα το σύνολο του οικονομικού βάρους υλοποιήσεως του προγράμματος (99% περίπου) να το επωμισθεί ο ΟΤΕ.
Ανεξάρτητα από τον ιδιωτικό χαρακτήρα του δορυφόρου, η αγορά του έκανε την Ελλάδεα πράγματι μια διαστημική δύναμη, με ένα σύγχρονο δορυφόρο 30 αναμεταδοτών και με σταθμούς ελέγχου στην Ελλάδα και την Κύπρο, ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα ξένα δορυφορικά συστηματα. Ως αντάλλαγμα για την παραχώρηση της τροχιακής του θέσεως, το Ελληνικό δημόσιο απέκτησε δωρεάν τρεις αναμεταδότες και συγκεκριμένως δυο στον Hellas Sat-2 και ένα στον μελλοντικό Hellas Sat-3, που απομένει να εκτοξευθεί από τον Arabsat πλέον.
Η προδιαγραφή
Μέσα στην δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία περιήλθε η χώρα η τύχη της θυγατρικής Ηellas Sat "στην αγκαλιά" του γερμανικής ιδιοκτησίας πλεον ΟΤΕ, τον οποίο ουδέποτε ενδιέφεραν οι ελληνικές εθνικές ευαισθησίες, προδιαγραφόταν δυσμενής, δεδομένου ότι δεν υπήρχε πρόθεση χρηματοδοτήσεως του επόμενου δορυφόρου.
Τούτο θα είχε ως συνέπεια τον κίνδυνο απώλειας των σχετικών συχνοτήτων, δεδομένου ότι τα κράτη δεν έχουν πλήρες δικαίωμα κυριαρχίας στις συχνότητες και τις θέσεις των δορυφόρων επί της γεωστατικής τροχιάς, αλλά απλό κυριαρχικό δικαίωμα κατά προτεραιότητα αποκλειστικής χρήσεως τους. Υπο αυτή την έννοια, η πώληση στην Arabsat φαίνεται να εξασφαλίζει κατ'ελάχιστον βέβαια, τη συνέχιση του προγράμματος μέσα σε ένα φιλικότερο και "γνήσια δορυφορικό" περιβάλλον απ'αυτό του ΟΤΕ. Προφανώς σημαντική είναι επίσης η σημασία παραμονής των δυο σταθμών ελέγχου του δορυφόρου στην Ελλάδα και την Κύπρο, χωρίς όμως να παραγνωρίζεται η εξάρτηση των Ελλήνων χρηστών από την εκάστοτε βούληση του νέου ιδιοκτήτη.
Το ποιοί είναι οι "Έλληνες χρήστες" είναι ένα άλλο θέμα. Γιατί η πραγματικότητα είναι ότι το Ελληνικό Δημόσιο, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (πχ η ΕΥΠ) ουδέποτε ανέπτυξε την αναγκαία επίγεια υποδομή για την πλήρη εκμετάλευση του Hellas Sat, αφού ούτε το ΥΜΕΤ αλλά ούτε και το ΥΠΕΘΑ ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες για την απόκτηση (σσ. στο πάλαι ποτέ ΕΜΠΑΕ του ΥΠΕΘΑ υπήρχε για χρόνια το σχετικό πρόγραμμα).
Αυτό δεν εμπόδισε τον Hellas Sat να μισθώσει κατα καιρούς τις συχνότητες του στις Ένοπλες Δυνάμεις της Λιθουανίας, της Βουλγαρίας, της Γαλλίας(ΠΝ), της Αγγλίας (ειδικές δυνάμεις) και της Νορβηγίας, δεδομένου ότι υπάρχουν και στρατιωτικές εφαρμογές στην συχνότητα Ku (μετάδοση εικόνων από UAV)
Kυριακάτικη Δημοκρατία
Στις 7 Φεβρουαρίου 2013, δέκα χρόνια μετά την εκτόξευση του Ελληνικού τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου Hellas Sat 2, που βρίσκεται τοποθετημένος στις 39 μοίρες ανατολικά της γεωστατικής τροχιάς, σε ύψος 35.8000 χλμ, ο γερμανικής ιδιοκτησίας Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας για την πώληση του 99,05% της ομώνυμης εταιρίας (Hellasat) που διαχειρίζεται τον δορυφόρο, στην Arabsat, κύριο παροχο δορυφορικών υπηρεσιών στη Μ.Ανατολή και την Αφρική.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρονται, με μια περίτεχνη όντως διατύπωση στην ανακοίνωση του ΟΤΕ και σε μια αντίστοιχη της ΕΑΒ, η πώληση από τους Γερμανούς του ελληνώνυμου δορυφόρου στην αραβική εταιρία εμφανίζεται περίπου ως εθνική επιτυχία.
Διότι με την συμφωνία αυτή εξασφαλίζονται η διατήρηση της αρχικής ονομασίας του δορυφόρου Hellas Sat (πάλι καλά που δεν έγινε Yunan Sat δηλαδή;) και η παραμονή των Κέντρων Ελέγχου στην Ελλάδα και την Κύπρο (δηλαδή θα συνέφερε στους αγοραστές να τους ξηλώσουν και να τους πάνε αλλού;)
Η συμφωνία
Σύμφωνα με δήλωση του αναπληρωτή υπ.Ανάπτυξης Στ.Καλογιάννη, η συμφωνία διασφαλίζει την αξία της αρχικής επενδύσεως του Ελληνικού Δημοσίου (γιατί μας απασχολεί αυτό, αφού την όλη επέδυση την πουλήσαμε στους Γερμανούς εδώ και χρόνια;), με ενίσχυση της εμπορικής αξίας της ελληνικής τροχιακής θέσεως. Επίσης, με την ίδια συμφωνία ο επενδυτής (διάβαζε «αγοραστής») δεσμεύεται να παραγγείλει και να εκτοξεύσει νέο δορυφόρο στην τροχιακή θέση που κατέχει η Ελλάδα, διασφαλίζοντας την λεγόμενη "διαστημική παρουσία"!(!) της χώρας στην τροχιακή θέση 39 μοίρες ανατολικά (με ένα δορυφόρο που λέγεται Hellas Sat, αλλά ανήκει σε άλλους) και τη "συμμετοχή Ελλάδας και Κύπρου ως «space faring nations» (σσ: monkey space faring nations, θα λέγαμε εμείς), "με όλα τα οφέλη που αυτό συνεπάγεται σε εθνικό και οικονομικό επίπεδο" (!). Το σκηνικό συμπλήρωσε μια αντίστοιχης σοβαρότητας δήλωση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ.
Τα συνολικά έσοδα του ελεγχόμενου από τους Γερμανούς ΟΤΕ από την πώληση των μετοχών της Hellas Sat ανέρχονται σε 208.000.000 ευρώ. Κατά την ημερομηνία ολοκληρώσεως της συναλλαγής, τα διαθέσιμα τηςε Hellas Sat εκτιμώντο σε 53.400.000 ευρώ, αποτέλεσμα του αυξημένου πελατολoγίου της θυγατρικής του ΟΤΕ, πλην όμως αυτά δεν ήταν αρκετά για τους Γερμανούς, ωστε να αποφασίσουν να προβούν στις δαπάνες εκτοξεύσεως ενός δεύτερου δορυφόρου, τη στιγμή που ουδέποτε, όπως λέγεται, ήθελαν τον πρώτο .Σημ. Ο παρών Hellas Sat εκτοξεύτηκε το 2003 και έχει διάρκεια ζωής 15-18 χρόνια, όπερ σημαίνει ότι σε μερικά χρόνια πρέπει να εκτοξευθεί άλλος δορυφόρος για την αντικατάστασή του.
Η ανακοίνωση της πωλήσεως του Hellas Sat προκάλεσε μια σειρά αντιδράσεων, συναισθηματικού κυρίως χαρακτήρα, και επιχειρημάτων ότι με την εξέλιξη αυτή υπήρχαν απώλειες για την χώρα και τις Ένοπλες Δυνάμεις, σε μια περίοδο μάλιστα κατά την οποία η γειτονική Τουρκία πραγματοποιεί άλματα στο Διάστημα.
Μια σύντομη αναδρομή στο ιστορικό του ελληνικού δορυφόρου δίνει μα σαφή εικόνα για το τι πραγματικά έγινε με το εν λόγω πρόγραμμα και την όλη -παραδοσιακή- προχειρότητα με την οποία χειρίστηκε, διαχρονικά, το θέμα η πολιτική ηγεσία.
Η προσπάθεια αναπτύξεως ενός τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου ξεκίνησε γύρω στο 1990, με ερέθισμα την αντίστοιχη τουρκική πρωτοβουλία για τον Turksat-1, από το τότε υπουργείο Βιομηχανίας, Έρευνας κλαι Τεχνολογίας. Το 1993 το υπουργείο Μεταφορών&Επικοινωνιών με αίτηση του στην Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ΙΤU) ζήτησε να κατοχυρωθεί η θέση ενός δορυφόρου στις 39 μοίρες μαζί με κάποιες συχνότητες, στις οποίες όμως δεν περιλαμβανόταν η στρατιωτική συχνότητα Χ-band, δεδομένου ότι ουδείς σκέφτηκε να ενημερώσει και φυσικά να εμπλέξει στο πρόγραμμα το υπουργείο Άμυνας!
Το 1994 ανάλογη αίτηση υπέβαλε για την ίδια θέση (39 μοίρες) και η Κύπρος, για συχνότητες δε που περιελάμβαναν και την στρατιωτική X-band. Παρά ταύτα, καμία από τις δύο χώρες δεν αποφάσισε να επενδύσει στην ανάπτυξη ενός εθνικού δορυφορικού συστήματος,με την πολιτική ηγεσία αμφότερων προφανώς να αρκείται στο ότι υπέβαλαν τις σχετικές αιτήσεις και τίποτε περισσότερο (το κλασικό δηλαδή "τα υπόλοιπα ας τα κάνουν οι επόμενοι")
Αρκετά χρόνια αργότερα, μετά το 2000, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα κοινό, ελλαδο-κυπριακό, ιδιωτικό consortium, το οποίο, για να προλάβει προφανώς τις προθεσμίες, αποφάσισε να αγοράσει έναν έτοιμο δορυφόρο, με την διαμόρφωση που είχε (Ku-band), χωρίς φυσικά να ικανοποιείται το σύνολο των αναγκών (πχ της X-band), η κάλυψη των οποίων παραπέμφθηκε σε ένα επόμενο δορυφόρο. Στην πορεία, η κυπριακή συμμετοχή, η οποία το 2003 είχε ορισθεί στο 65% της όλης επενδύσεως, εκφυλίσθηκε σε σχεδόν μηδενική , με αποτέλεσμα το σύνολο του οικονομικού βάρους υλοποιήσεως του προγράμματος (99% περίπου) να το επωμισθεί ο ΟΤΕ.
Ανεξάρτητα από τον ιδιωτικό χαρακτήρα του δορυφόρου, η αγορά του έκανε την Ελλάδεα πράγματι μια διαστημική δύναμη, με ένα σύγχρονο δορυφόρο 30 αναμεταδοτών και με σταθμούς ελέγχου στην Ελλάδα και την Κύπρο, ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα ξένα δορυφορικά συστηματα. Ως αντάλλαγμα για την παραχώρηση της τροχιακής του θέσεως, το Ελληνικό δημόσιο απέκτησε δωρεάν τρεις αναμεταδότες και συγκεκριμένως δυο στον Hellas Sat-2 και ένα στον μελλοντικό Hellas Sat-3, που απομένει να εκτοξευθεί από τον Arabsat πλέον.
Η προδιαγραφή
Μέσα στην δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία περιήλθε η χώρα η τύχη της θυγατρικής Ηellas Sat "στην αγκαλιά" του γερμανικής ιδιοκτησίας πλεον ΟΤΕ, τον οποίο ουδέποτε ενδιέφεραν οι ελληνικές εθνικές ευαισθησίες, προδιαγραφόταν δυσμενής, δεδομένου ότι δεν υπήρχε πρόθεση χρηματοδοτήσεως του επόμενου δορυφόρου.
Τούτο θα είχε ως συνέπεια τον κίνδυνο απώλειας των σχετικών συχνοτήτων, δεδομένου ότι τα κράτη δεν έχουν πλήρες δικαίωμα κυριαρχίας στις συχνότητες και τις θέσεις των δορυφόρων επί της γεωστατικής τροχιάς, αλλά απλό κυριαρχικό δικαίωμα κατά προτεραιότητα αποκλειστικής χρήσεως τους. Υπο αυτή την έννοια, η πώληση στην Arabsat φαίνεται να εξασφαλίζει κατ'ελάχιστον βέβαια, τη συνέχιση του προγράμματος μέσα σε ένα φιλικότερο και "γνήσια δορυφορικό" περιβάλλον απ'αυτό του ΟΤΕ. Προφανώς σημαντική είναι επίσης η σημασία παραμονής των δυο σταθμών ελέγχου του δορυφόρου στην Ελλάδα και την Κύπρο, χωρίς όμως να παραγνωρίζεται η εξάρτηση των Ελλήνων χρηστών από την εκάστοτε βούληση του νέου ιδιοκτήτη.
Το ποιοί είναι οι "Έλληνες χρήστες" είναι ένα άλλο θέμα. Γιατί η πραγματικότητα είναι ότι το Ελληνικό Δημόσιο, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (πχ η ΕΥΠ) ουδέποτε ανέπτυξε την αναγκαία επίγεια υποδομή για την πλήρη εκμετάλευση του Hellas Sat, αφού ούτε το ΥΜΕΤ αλλά ούτε και το ΥΠΕΘΑ ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες για την απόκτηση (σσ. στο πάλαι ποτέ ΕΜΠΑΕ του ΥΠΕΘΑ υπήρχε για χρόνια το σχετικό πρόγραμμα).
Αυτό δεν εμπόδισε τον Hellas Sat να μισθώσει κατα καιρούς τις συχνότητες του στις Ένοπλες Δυνάμεις της Λιθουανίας, της Βουλγαρίας, της Γαλλίας(ΠΝ), της Αγγλίας (ειδικές δυνάμεις) και της Νορβηγίας, δεδομένου ότι υπάρχουν και στρατιωτικές εφαρμογές στην συχνότητα Ku (μετάδοση εικόνων από UAV)
Kυριακάτικη Δημοκρατία
10 σχόλια:
Αφήνοντας κατά μέρος το mini-παραλλήρημα της εισαγωγής, αδυνατώ να βγάλω άκρη για το που έγκειται η αποτυχία του όλου εγχειρήματος κατά τον δημοσιογράφο. Στην αδράνεια της περιόδου 1993-2000; Στην πρόσφατη πώληση του δορυφόρου; Στο ότι το ΥΠΕΘΑ δε φρόντισε για την επίγεια υποδομή του δορυφόρου; Στο ότι δεν εκπέμπει στην X-band;;;
Η γκρίνια περί ενδεχόμενης απώλειας της τροχιάς αυτοαναιρείται στο ίδιο το άρθρο, όπου επί της ουσίας αναφέρεται ότι οι προβλέψεις της συμφωνίας πώλησης του δορυφόρου εξασφαλίζουν την ελληνική πλευρά (προσθέτει βέβαια και ένα "κατ'ελάχιστον" για τη δημιουργία του ανάλογου ύφους). Επίσης, η γκρίνια για την δορυφορική πολιτική του ΟΤΕ είναι ανούσια. Ο ΟΤΕ πλέον είναι ιδιωτική εταιρεία (η απόφαση ιδιωτικοποίησης είχε ληφθεί π.Κ-"προ κρίσεως" και όχι κατόπιν αυτής) και πλέον είναι λογικό οι αποφάσεις να λαμβάνονται βάσει του συμφέροντος των μετόχων. Αν αυτοί θεωρούν ότι οι διαστημικές εφαρμογές δε χρειάζονται, αυτό δε δεσμεύει σε τίποτα το ελληνικό κράτος να προχωρήσει μόνο του, ή να αναζητήσει άλλους εταίρους.
Ο δορυφόρος πλησιάζει στο τέλος της ζωής του. Η πρακτική της πώλησης δορυφόρων σε χρονικό σημείο το οποίο τείνει προς το τέλος ζωής του συστήματος, αλλά που αφήνει περιθώριο οφέλους στον αγοραστή, είναι κοινή πρακτική και δεν πρόκειται για κάτι αλλοπρόσαλλο.
Από εκεί και πέρα, αν πράγματι ισχύουν αυτά που λέει περί... μη "πλήρους εκμετάλλευσής" του από τον ΕΣ (αλλά η ΕΥΠ τον αξιοποιεί "πλήρως";!) τότε το θέμα της πώλησης έχει ακόμα μικρότερο αντίκτυπο.
Μια χαρά τα λέει ο Ηλιάδης.
Αυτό που δεν μας λέει βέβαια είναι ΓΙΑΤΙ κάποιοι πηγαν να το παρουσιάσουν σαν εθνική επιτυχία και τι σχέση έχουν με τους εκδότες των θριαμβευτικών δελτίων τύπου..
Δυστυχώς τεκμηριωμένες απόψεις όπως αυτή που εκφράζει ο Caspian δεν "πουλάνε", μόνο ουρλιαχτά περί εθνικής προδοσίας πουλάνε σήμερα. Εγώ πραγματικά συνεχίζω να ελπίζω κάθε φορά που βλέπω ότι μέσα στον ωκεανό ανοησίας που μας έχει πνίξει κάποιοι συνεχίζουν να σκέφτονται με επιχειρήματα και με την κοινή λογική. Καλό κουράγιο.
Τ.Τ.
Ο Ηλιάδης, ως ρεαλιστής, ξέρει και αναγνωρίζει τη σημαντική εθνική απώλεια. Δεν υπήρξε ποτέ γκρίνια ή κραυγές από μέρους του(και άλλα γραφικά περί της τροχιάς και μόνο). Μάλλον το mini-παραλλήρημα εντοπίζεται αλλού... Επίσης η "γκρίνια" (δηλ. εύστοχη κριτική) δεν αφορά απλά και μόνο μια ιδιωτική εταιρεία αλλά το μείζον θέμα των εθνικών δορυφορικών δυνατοτήτων του Ελληνικού κράτους(ΕΕΔ, ΕΥΠ, κλπ.), σήμερα και στα επόμενα χρόνια. Αυτά γράφει ο Ηλιάδης και τιποτε περισσότερο, ίσως μερικοί να μη γουστάρουν όταν διαβάζουν εύστοχα επιχειρήματα για υπαρκτές στρατηγικές απώλειες και τα βαφτίζουν σε γκρίνιες, μιζέριες και άλλα ωραία. Όσοι θέλετε να το πάιξετε "στρατηγικώς ψύχραιμοι" να κάνετε παρέα στο Βενιζέλο και τις συνιστώσες του. O Caspian και η γκρούπα των απολογητών του ΟΤΕ Gmbh είναι εκτός τόπου και χρόνου.
"αυτό δε δεσμεύει σε τίποτα το ελληνικό κράτος να προχωρήσει μόνο του, ή να αναζητήσει άλλους εταίρους."
Και όπως ξέρουμε κάτι τέτοιο είναι πολύ εύκολο να γίνει σε διάστημε μερικών ημερών (...)
τί προδοσία και πράσινα άλογα λέτε, ο κασπιαν σας λεει πως ο ΟΤΕ ειναι ιδιωτική εταιρία, δη Γερμανικών συμφερόντων! Ειεμις λέμε το χοντρό μας, λέμε και το ψιλό απο εδώ, αλλα αυτοι οτι θέλουν κάνουν. Μια εταιρία σαν την HellasSat, με κέρδη 10-15 εκατομυρίων το χρόνο που βλέπει τα κέρδη της να μειώνονται δραστικά λόγω φορολογίας -το πήρατε χαμπάρι πως γίναμε η πιο ακριβή χώρα στους φόρους έτσι;- ενώ αυξάνει τις πωλήσεις τις, λογικό ειναι να κινηθεί με κάποιο τρόπο. Να αυξήσει τις τιμές πχ, αλλα τότε έχασε το παιχνίδι του -τεράστιου- ανταγωνισμου. Το πιθανότερο ειναι άλλωστε στην Ευρώπη να αρχίσουν να αποσύρονται κάποια κανάλια απο τις δορυφορικές συνδέσεις ή να χρειαστεί να συρρικνωθουν οι τιμες.
Τα αλλα, οτι ειναι ΕΛληνικός και μοναδικός ειναι παραμύθια για τη μηχανή του χρόνου. Του παρελθόντως χρόνου.
Να φτιάξουμε 5 δορυφόρους αφου γίνεται και μπορουμε. Αλλα πως το είπε ο Άραβας για το νησί; εδώ ψάχνουμε για μαζώχες;
Για να συνοψίσουμε, η πώληση του δορυφόρου δεν ειναι η αποτυχία καθεαυτου. Η κακοδιαχείριση του τεράστιου ΟΤΕ με τα πρόβατα πελάτες, που πλήρωναν ISDN όταν στη Σόφια ρίχνανε οπτικές ίνες για παράδειγμα, ναι αυτό ειναι. Τι φταίει που κάναμε τον ΟΤΕ μύθο απο αρχικλέφτη είναι το ερώτημα
Η εμπορική ζωή του Hellasat2 είναι ακόμα μια ελληνική τραγωδία που φτάνει στο μοιραίο και προδιαγεγραμμένο τέλος της...Ο δημοσιογράφος και λίγα γράφει...ασχετοσύνη/ανικανότητες/αθλιότητες μιας δεκαετίας κουκουλώθηκαν άρον άρον με το ξεπούλημα στους Αραβες-και πάλι καλά. Μάλλον θα πρέπει και να παρασημοφορήσουμε την διοίκηση του αλεξιπτωτιστή CEO και της άχρηστης ομάδας του, εγκάθετου αγαπητού τέκνου της γνωστής κυπριακής μονής, για το εθνικών διαστάσεων έγκλημα της διαχρονικής απαξίωσης του δορυφόρου...
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ - ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ! ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΖΑΜΠΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΤΑ ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΗΣΟΥΝ. ΕΠΙΣΗΣ ΜΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΛΙΜΑΝΙ Η ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ Η ΤΙΣ ΕΛΒΟ, ΕΑΣ, ΕΑΒ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΠΩΛΗΣΕΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ Π.Χ. ΤΟΥΡΚΟΥΣ.
Τον δορυφόρο HELIOS τον έχει ακούσει κανείς? Γιατί αυτός είναι που χρησιμοποιείται από τις ΕΔ και όχι ο Hellas SAT.
@ 18 Φεβρουαρίου 2013 - 7:31:00 μ.μ. EET
Άλλο ο ένας και άλλο ο άλλος
ο HELIOS είναι δορυφόρος τηλεπισκόπησης, ενώ ο HellasSat είναι τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος. Η ύπαρξη του ενός (πέρα από το ότι ο Helios δεν είναι 100% διαθέσιμος για τις ανάγκες της Ελλάδας) δεν καλύπτει τις ανάγκες που καλύπτονται από τον άλλο
Δημοσίευση σχολίου