Ώρα αποφάσεων για τα υποβρύχια του ΠΝ
Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013
H κατασκευή των S-121 «Πιπίνος» και S-122 «Mατρώζος» έχει σχεδόν ολοκληρωθεί |
Επιχειρησιακά κενά και επιτυχίες
Η εισαγωγή των σχεδόν έτοιμων υ/β σε υπηρεσία, θα καλύψει κρίσιμες επιχειρησιακές ανάγκες των ΕΔ την στιγμή που η αβελτηρία των πολιτικών προιστάμενων της Μεσογείων έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα υποστήριξης στον στόλο των U-209 (βλέπε Συσσωρευτές υποβρυχίων : Έξι χρόνια απραξίας)
H τεράστια επένδυση των Ελλήνων φορολογουμένων (ύψους 2 δις ευρώ) απαξιώνεται όλο και περισσότερο κάθε μέρα που περνά χωρίς λύση στο πρόβλημα των ΕΝΑΕ. |
Η δέσμευση του εκσυγχρονισμένου S-118 Ωκεανός και η απόσυρση του S-110 Γλαύκος (209/1100) τον Φεβρουάριο του 2011, επιδείνωσαν την ήδη δύσκολη κατάσταση στον στολίσκο των U-209. Ας σημειωθεί ότι το δεύτερο, είχε περάσει (δαπανηρό) εκσυγχρονισμό μέσης ζωής που του προσέδωσε ικανότητα βολής Sub-Harpoon και νέο ΚΠΜ.
Έτσι ο στόλος υ/β του Πολεμικού μας Ναυτικού έχει ονομαστική δύναμη επτά μονάδων (ο τονισμός στο "ονομαστική") έναντι ανάγκης κάλυψης οκτώ τομέων περιπολίας, όπως έχει αναφερθεί δημόσια αρκετές φορές (την τελευταία φορά ο Ε.Βενιζέλος από το βήμα του Κοινοβουλίου).
Παρά τα όποια προβλήματα, η ΔΥ έχει στην κατοχή της ένα σημαντικότατο όπλο : την τεράστια εμπειρία των πληρωμάτων του ΠΝ, η οποία εκτός από τον χώρο του Αρχιπελάγους αντανακλάται και στις επιδόσεις των πληρωμάτων του ΠΝ στις μεγάλες συμμαχικές ασκήσεις που διεξάγει ετησίως το ΝΑΤΟ στην Μεσόγειο. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε τα εξαιρετικά αποτελέσματα που πέτυχε το υ/β S-111 Νηρεύς στην κορυφαία νατοϊκή ανθυποβρυχιακή άσκηση Proud Manta 2012, όπου το ηλικίας 41 ετών υποβρύχιο στάθηκε επάξια απέναντι σε πολύ πιο σύγχρονες μονάδες, συμπεριλαμβανομένου του τουρκικού S-357 Gur (U-209/1400). Σε παλαιότερη νατοική άσκηση Dogfish (Φεβρουάριος 2002) ανατολικά της Σικελίας, το υ/β S-113 Πρωτεύς "κατάφερε" εύστοχο πλήγμα σε αμερικανικό υ/β κλάσης Los Angeles.
Kαλή επιτυχία! |
7 σχόλια:
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΑΝ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΚΑΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ.ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΕΚΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΕΤΑΔΟΘΕΙ Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ.ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ? ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΔΗΛΑΔΗ?
Εδώ που φθάσαμε,ελέω πολιτικών κυρίως και λιγότερο συνδικαλιστικών αληταράδων, ας κοιτάξουν μπας και ξεκουμπιστεί ο Σάφα από εκεί και να περάσει ο Σκαραμαγκάς στο Π.Ν. και έπειτα με ένα σωστό σχεδιασμό να ξεκινήσουν δουλειά.
Και ίσως αργότερα να μετατραπεί σε ΣΔΙΤ, για να μην έχουμε μια από τα ίδια.
Προβοκάτωρ
Αν ήμασταν στοιχειωδώς σοβαρή χώρα, δεν θα αφήναμε έναν καιροσκόπο απατεώνα Άραβα, να εκβιάζει την ελληνική πολιτεία. Υπάρχουν και οι μυστικές υπηρεσίες που απλά θα μπορούσαν να του κάνουν ένα (ανώνυμο) τηλεφώνημα και να ολοκληρώσει την παράδοση των υποβρυχίων ταχύτατα...
Από εκεί και πέρα πρέπει επιτέλους η κυβέρνηση να το λύσει το θέμα. Ολοκλήρωση και παραλαβή των υποβρυχίων άμεσα και με κάθε μέσο. Ας πληρώνουν οι ίδιοι τους εργαζομένους στον Σκαραμαγκά (και να μην περιμένουν τον Σάφα), μέχρι να ολοκληρωθεί η παράδοση. Ή να τα μεταφέρουν σε άλλο ναυπηγείο. Και το θέμα του Σκαραμαγκά ας το λύσουν μετά. Έλεος με την ανικανότητα πια.
Koμνινε,
Ο Σαφα εκβιαζει την Ελληνικη "πολιτεια" , ή η "πολιτεια" δεν κανει οσα με το νομο (!) Βενιζελου δεσμευτηκε να κανει? Εν πασει περιπτωσει, να συμφωνησω οτι ο -αλλοδαπος επιχειρηματιας / δυνητικος επενδυτης - Σαφα ισως μπορουσε να κανει κατι παραπανω (τι?). Οταν ομως οι δικες μας διοικησεις ΔΕΝ τηρουν καν το νομο που ψηφισαν, τι πρεπει να κανει αυτος?
μερικοί δεν έχετε ιδέα τί παίζει. νομίζετε οτι η μη παράδοση και η διάλυση των ναυπηγείων είναι ατύχημα.
ξέρετε πόσα λεφτά έβγαλαν οι υπογράφοντες;;;;
συνειδητοποιείτε οτι είναι ακόμα στην βουλή αρκετοί απο αυτούς;
πώς θα υπάρξει λύση όταν πρέπει να διωχθούν ποινικά κάτι που θα προκαλέσει την πτώση της κυβέρνησης;;;;
αυτός δεν είναι ο λόγος που πνίξανε και την λίστα λανγκάρντ;;;;
κρατήστε μικρό καλάθι.
έννοιες όπως εθνική ασφάλεια είναι ανυπολόγιστες μπροστά στο κομματικό και ατομικό συμφέρον.
μηδενιστής
Φίλε Manolis
Ο Σάφα τον Δεκέμβριο του 2011 εισέπραξε μια πρώτη δόση 10 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να ξεκινήσει καν τις εργασίες για τα τρία νέα υποβρύχια. Έβαλε στην τσέπη 10 εκ, χωρίς να κάνει το παραμικρό.
Επίσης μπορεί ο (βρώμικος μέχρι τον λαιμό) Βενιζέλος να δημιούργησε τον επαίσχυντο νόμο 3885 - κατά τον οποίο οι δόσεις των πληρωμών για τα υποβρύχια πρέπει να γίνονται άσχετα με την πρόοδο των εργασιών - αλλά και ο ίδιος ο Σάφα έχει παρανομήσει.
Και αυτό διότι έχει συνδέσει το θέμα των πληρωμών για τα τρία νέα υποβρύχια (για τα οποία πήρε ήδη λεφτά χωρίς να κάνει τίποτα), και των ενδεχόμενων νέων παραγγελιών σκαφών από το ΠΝ, με την παράδοση των τελειωμένων υποβρυχίων 214.
Εκβιάζει δηλαδή την ελληνική πολιτεία για πληρωμές και νέες παραγγελίες, μη-παραδίδοντας τα τελειωμένα (και πληρωμένα) υποβρύχια Τ214. Αυτό λοιπόν, δεν το περιλαμβάνει κανένας νόμος Βενιζέλου.
Οπότε πρόκειται για ωμό εκβιασμό - που είναι και παράνομος - για τον οποίο η πολιτεία θα έπρεπε να μεριμνήσει. Προτείνω παραπάνω έναν εύκολο και ανέξοδο τρόπο να παραδοθούν τα υποβρύχια... υπάρχουν και άλλοι πολλοί τρόποι.
Koμνινε,
χωρις να διαφωνω με την ουσια των σχολιων σου, ή για την αναγκη αμεσης παραδοσης των Υ/Β, μιλας για την καταβολη 10 εκατ. ευρω εναντι συνολικων συμβασεων περι τα 2 δις (!) ευρω...
Δημοσίευση σχολίου