Ώρα αποφάσεων για τα υποβρύχια του ΠΝ

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

H κατασκευή των S-121 «Πιπίνος» και
S-122 «Mατρώζος» έχει σχεδόν ολοκληρωθεί
Εξελίξεις αναμένονται στο θέμα των υποβρυχίων 214 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς το αμέσως προσεχές διάστημα, ίσως και πριν την επίσκεψη Σαμαρά στην Άγκυρα, επίκειται συνάντηση του πρωθυπουργού με τον ιδιοκτήτη των ΕΝΑΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες του οnalert.gr, τα ανωτέρω διέρρευσαν από την χθεσινή συνάντηση που είχε ο ΥΕΘΑ Πάνος Παναγιωτόπουλος με αντιπροσωπεία εργαζομένων στα ναυπηγεία. Πάντα σύμφωνα με την ίδια πηγή, εάν δεν βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση στο χρονίζον πρόβλημα των ΕΝΑΕ, το πιθανότερο σενάριο είναι η πτώχευση των ναυπηγείων και η μεταφορά των τεσσάρων (σχεδόν ολοκληρωμένων) υποβρυχίων στις εγκαταστάσεις του Nαυστάθμου Σαλαμίνας, όπου και θα ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Τον περασμένο Μάιο, ο τότε ΥΕΘΑ Δ. Αβραμόπουλος είχε δηλώσει στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, πώς τα τρία υποβρύχια Τύπου 214 (S-121 Πιπίνος/S-122 Ματρώζος/S-123 Κατσώνης) έχουν φθάσει στο 95% της κατασκευής τους. Παράλληλα εκρεμεί η παράδοση του εκσυγχρονισμένου U-209/AIP S-118 Ωκεανός, το οποίο θα πρέπει να ξεκινήσει θαλάσσιες δοκιμές. Η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα ΕΝΑΕ  εμπνέει ανυσηχία για την ασφάλεια των υπερπολύτιμων υ/β, καθώς και για την πλημελή συντήρηση τους. Χαρακτηριστικό είναι δημοσίευμα της εφημερίδας Ναυτεμπορική που υποστηρίζει ότι ο ΥπΕΘΑ «δεσμεύτηκε να έρθει σε συνεννόηση με τη διοίκηση των ναυπηγείων ώστε να προχωρήσει το πρόγραμμα συντήρησης των υπό κατασκευή υποβρυχίων»...

Επιχειρησιακά κενά και επιτυχίες

Η εισαγωγή  των σχεδόν έτοιμων υ/β  σε υπηρεσία, θα καλύψει κρίσιμες επιχειρησιακές ανάγκες των ΕΔ την στιγμή που η αβελτηρία των πολιτικών προιστάμενων της Μεσογείων έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα υποστήριξης στον στόλο των U-209 (βλέπε Συσσωρευτές υποβρυχίων : Έξι χρόνια απραξίας)
H τεράστια επένδυση των Ελλήνων φορολογουμένων (ύψους 2 δις ευρώ) απαξιώνεται όλο και περισσότερο κάθε μέρα που περνά χωρίς λύση στο πρόβλημα των ΕΝΑΕ.

Η δέσμευση του εκσυγχρονισμένου S-118 Ωκεανός και η απόσυρση του S-110 Γλαύκος (209/1100) τον Φεβρουάριο του 2011, επιδείνωσαν την ήδη δύσκολη κατάσταση  στον στολίσκο των U-209. Ας σημειωθεί ότι το δεύτερο, είχε περάσει (δαπανηρό) εκσυγχρονισμό μέσης ζωής που του προσέδωσε ικανότητα βολής Sub-Harpoon και νέο ΚΠΜ.

Έτσι ο στόλος υ/β του Πολεμικού μας Ναυτικού έχει ονομαστική δύναμη επτά μονάδων (ο τονισμός στο "ονομαστική") έναντι ανάγκης κάλυψης οκτώ τομέων περιπολίας, όπως έχει αναφερθεί δημόσια αρκετές φορές (την τελευταία φορά ο Ε.Βενιζέλος από το βήμα του Κοινοβουλίου).

Παρά τα όποια προβλήματα, η ΔΥ έχει στην κατοχή της ένα σημαντικότατο όπλο : την τεράστια εμπειρία των πληρωμάτων του ΠΝ, η οποία εκτός από τον χώρο του Αρχιπελάγους αντανακλάται και στις επιδόσεις των πληρωμάτων του ΠΝ στις μεγάλες συμμαχικές ασκήσεις που διεξάγει ετησίως το ΝΑΤΟ στην Μεσόγειο. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε τα εξαιρετικά αποτελέσματα που πέτυχε το υ/β S-111 Νηρεύς στην κορυφαία νατοϊκή ανθυποβρυχιακή άσκηση Proud Manta 2012, όπου το ηλικίας 41 ετών υποβρύχιο στάθηκε επάξια απέναντι σε πολύ πιο σύγχρονες μονάδες, συμπεριλαμβανομένου του τουρκικού S-357 Gur (U-209/1400). Σε παλαιότερη νατοική άσκηση Dogfish (Φεβρουάριος 2002) ανατολικά της Σικελίας, το υ/β S-113 Πρωτεύς  "κατάφερε" εύστοχο πλήγμα σε αμερικανικό υ/β κλάσης Los Angeles.
Kαλή επιτυχία!
Κλείνοντας θα θέλαμε να ευχηθούμε καλή επιτυχία στο "τεμέτερον" πλήρωμα του υ/β S-119 Πόντος (U-209/1200) το οποίο θα εκπροσωπήσει την χώρα μας στην μεγάλη νατοική ανθυποβρυχιακή άσκηση Proud Manta 2013. Είμαστε σίγουροι ότι θα μας βγάλετε ασπροπρόσωπους! Στην άσκηση θα λάβουν μέρος : 9 AΦΝΣ, 11 πλοία επιφανείας και 4 υποβρύχια, μεταξύ των οποίων και το τουρκικό S-356 Αnafartalar (U-209/1400).

7 σχόλια:

Ανώνυμος 26 Φεβρουαρίου 2013 στις 5:52:00 μ.μ. EET  

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΑΝ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΚΑΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ.ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΕΚΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΕΤΑΔΟΘΕΙ Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ.ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ? ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΔΗΛΑΔΗ?

Ανώνυμος 26 Φεβρουαρίου 2013 στις 6:44:00 μ.μ. EET  

Εδώ που φθάσαμε,ελέω πολιτικών κυρίως και λιγότερο συνδικαλιστικών αληταράδων, ας κοιτάξουν μπας και ξεκουμπιστεί ο Σάφα από εκεί και να περάσει ο Σκαραμαγκάς στο Π.Ν. και έπειτα με ένα σωστό σχεδιασμό να ξεκινήσουν δουλειά.

Και ίσως αργότερα να μετατραπεί σε ΣΔΙΤ, για να μην έχουμε μια από τα ίδια.

Προβοκάτωρ

Κομνινός 26 Φεβρουαρίου 2013 στις 11:40:00 μ.μ. EET  

Αν ήμασταν στοιχειωδώς σοβαρή χώρα, δεν θα αφήναμε έναν καιροσκόπο απατεώνα Άραβα, να εκβιάζει την ελληνική πολιτεία. Υπάρχουν και οι μυστικές υπηρεσίες που απλά θα μπορούσαν να του κάνουν ένα (ανώνυμο) τηλεφώνημα και να ολοκληρώσει την παράδοση των υποβρυχίων ταχύτατα...

Από εκεί και πέρα πρέπει επιτέλους η κυβέρνηση να το λύσει το θέμα. Ολοκλήρωση και παραλαβή των υποβρυχίων άμεσα και με κάθε μέσο. Ας πληρώνουν οι ίδιοι τους εργαζομένους στον Σκαραμαγκά (και να μην περιμένουν τον Σάφα), μέχρι να ολοκληρωθεί η παράδοση. Ή να τα μεταφέρουν σε άλλο ναυπηγείο. Και το θέμα του Σκαραμαγκά ας το λύσουν μετά. Έλεος με την ανικανότητα πια.

Μanolis 27 Φεβρουαρίου 2013 στις 9:02:00 π.μ. EET  

Koμνινε,
Ο Σαφα εκβιαζει την Ελληνικη "πολιτεια" , ή η "πολιτεια" δεν κανει οσα με το νομο (!) Βενιζελου δεσμευτηκε να κανει? Εν πασει περιπτωσει, να συμφωνησω οτι ο -αλλοδαπος επιχειρηματιας / δυνητικος επενδυτης - Σαφα ισως μπορουσε να κανει κατι παραπανω (τι?). Οταν ομως οι δικες μας διοικησεις ΔΕΝ τηρουν καν το νομο που ψηφισαν, τι πρεπει να κανει αυτος?

Ανώνυμος 27 Φεβρουαρίου 2013 στις 9:13:00 π.μ. EET  

μερικοί δεν έχετε ιδέα τί παίζει. νομίζετε οτι η μη παράδοση και η διάλυση των ναυπηγείων είναι ατύχημα.

ξέρετε πόσα λεφτά έβγαλαν οι υπογράφοντες;;;;

συνειδητοποιείτε οτι είναι ακόμα στην βουλή αρκετοί απο αυτούς;

πώς θα υπάρξει λύση όταν πρέπει να διωχθούν ποινικά κάτι που θα προκαλέσει την πτώση της κυβέρνησης;;;;

αυτός δεν είναι ο λόγος που πνίξανε και την λίστα λανγκάρντ;;;;

κρατήστε μικρό καλάθι.

έννοιες όπως εθνική ασφάλεια είναι ανυπολόγιστες μπροστά στο κομματικό και ατομικό συμφέρον.

μηδενιστής

Κομνινός 27 Φεβρουαρίου 2013 στις 4:48:00 μ.μ. EET  

Φίλε Manolis

Ο Σάφα τον Δεκέμβριο του 2011 εισέπραξε μια πρώτη δόση 10 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να ξεκινήσει καν τις εργασίες για τα τρία νέα υποβρύχια. Έβαλε στην τσέπη 10 εκ, χωρίς να κάνει το παραμικρό.

Επίσης μπορεί ο (βρώμικος μέχρι τον λαιμό) Βενιζέλος να δημιούργησε τον επαίσχυντο νόμο 3885 - κατά τον οποίο οι δόσεις των πληρωμών για τα υποβρύχια πρέπει να γίνονται άσχετα με την πρόοδο των εργασιών - αλλά και ο ίδιος ο Σάφα έχει παρανομήσει.

Και αυτό διότι έχει συνδέσει το θέμα των πληρωμών για τα τρία νέα υποβρύχια (για τα οποία πήρε ήδη λεφτά χωρίς να κάνει τίποτα), και των ενδεχόμενων νέων παραγγελιών σκαφών από το ΠΝ, με την παράδοση των τελειωμένων υποβρυχίων 214.

Εκβιάζει δηλαδή την ελληνική πολιτεία για πληρωμές και νέες παραγγελίες, μη-παραδίδοντας τα τελειωμένα (και πληρωμένα) υποβρύχια Τ214. Αυτό λοιπόν, δεν το περιλαμβάνει κανένας νόμος Βενιζέλου.

Οπότε πρόκειται για ωμό εκβιασμό - που είναι και παράνομος - για τον οποίο η πολιτεία θα έπρεπε να μεριμνήσει. Προτείνω παραπάνω έναν εύκολο και ανέξοδο τρόπο να παραδοθούν τα υποβρύχια... υπάρχουν και άλλοι πολλοί τρόποι.

Manolis 1 Μαρτίου 2013 στις 2:09:00 π.μ. EET  

Koμνινε,
χωρις να διαφωνω με την ουσια των σχολιων σου, ή για την αναγκη αμεσης παραδοσης των Υ/Β, μιλας για την καταβολη 10 εκατ. ευρω εναντι συνολικων συμβασεων περι τα 2 δις (!) ευρω...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP