Στο KEA η συντήρηση των Super Puma

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Η σπατάλη έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των
εισαγγελικών αρχών.
Mε κόστος 160.000 ευρώ το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών προμηθεύτηκε όλα τα απαραίτητα μηχανήματα και είναι έτοιμο να αναλάβει την επιθεώρηση-συντήρηση 12 ετίας όλων των ελικοπτέρων Σούπερ Πούμα. Η εξέλιξη αυτή αποδεικνύει την προχειρότητα, την αβελτηρία και πιθανώς τις ευθύνες που φέρουν οι αρμόδιοι επιτελείς του ΓΕΑ αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, οι οποίοι δεν εξάντλησαν όλες τις εναλλακτικές λύσεις για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και έστειλαν το πρώτο από τα ελικόπτερα στην Ισπανία για συντήρηση.

Αποτέλεσμα της ενέργειας αυτής ήταν το ελικόπτερο να βρίσκεται "λυμένο" στις εγκαταστάσεις της ισπανικής εταιρίας που μέσω του νατοικού οργανισμού NAMSA ανέλαβε την υλοποίηση της σύμβασης και από τον περασμένο Αύγουστο να μην εκτελείται καμία εργασία, αφού η εν λόγω εταιρία αξίωσε ποσό διπλάσιο (ίσως και τριπλάσιο) για την εκτέλεση των εργασιών της συντήρησης και της επισκευής.

Μετά από παρέμβαση του αρμόδιου υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Παναγιώτη Καράμπελα άρχισαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Πολεμικής Αεροπορίας, της NAMSA και της ισπανικής εταιρίας, προκειμενου να μειωθεί το κόστος, να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να επιστρέψει το Σούπερ Πούμα στην Ελλάδα, κάτι που έπρεπε κανονικά να έχει γίνει τον Μάιο του 2012. Σημειώνεται ότι το ελικόπτερο Σούπερ Πούμα έφυγε από την Ελλάδα για την επιθεώρηση-συντήρηση επί ισπανικού εδάφους με κόστος περί το 1,259 εκ ευρώ  (880.000 + ΦΠΑ και άλλα έξοδα) και τελικά έφτασε στην χώρα μας λογαριασμός 2,375 εκ ευρώ, ενώ για κάποια στιγμή διατυπώθηκε και η αξίωση του εξωφρενικού ποσού των 3,7 εκ ευρώ.

Το ευτύχημα είναι ότι επί υπουργίας Δημήτρη Αβραμόπουλου  υπογράφηκε η κατακυρωτική σύμβαση για την συντήρηση-επισκευή ενός μόνο ελικοπτέρου και όχι των 4+2 που προέβλεπε η συμφωνία που είχε επιτευχθεί επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου, με την έγκριση μάλιστα από την Βουλή κονδυλίου ύψους 10,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Το βασικό ερώτημα που προκύπτει από την υπόθεση αυτή, η οποία έχει ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον των εισαγγελικών αρχών,  είναι γιατί όσοι ενεπλάκησαν από την Πολεμική Αεροπορία και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν φρόντισαν να εξαντλήσουν κάθε πιθανότητα η συντήρηση-επισκευή  των ελικοπτέρων (έχουμε συνολικά 10) να γίνει εντός ελληνικού εδάφους και με το μικρότερο χαμηλό κόστος, αντί να παραχωρηθούν σε ξένη εταιρία, έστω και μέσω NAMSA.

Πόσω μάλλον όταν το ΚΕΑ είχε επισημάνει πως μπορεί να αναλάβει το έργο, αρκεί να εξοπλιστεί με τα απαραίτητα μηχανήματα. Οι ευθύνες των αρμοδίων γίνονται μεγαλύτερες τώρα που το ΚΕΑ με την αγορά μηχανημάτων μόλις 160.000 ευρώ, δηλώνει έτοιμο να προχωρήσει στην 12ετή συντήρηση των Σούπερ Πούμα.

Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι ήδη το πρώτο ελικόπτερο έχει μπεί στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στην Ελευσίνα και προχωρούν οι εργασίες, αφού υπάρχει ικανό και εξειδικευμένο προσωπικό. Κάτι που μπορεί να μειώσει σημαντικά το ποσό που θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωση της επισκευής σε όλα τα ελικόπτερα. Επισημαίνεται ότι η συντήρηση των 500 ωρών λειτουργίας και των 2 χρόνων γίνεται από τεχνικούς της Πολεμικής Αεροπορίας. Στο "μέτωπο" της Ισπανίας, πηγές αναφέρουν ότι υπάρχουν τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα από τις διαπραγματεύσεις όσον αφορά την μείωση του κόστους. Δεν μπορούν όμως να προσδιορίσουν πότε και με ποιό τελικά κόστος το ελικόπτερο θα επιστρέψει στην Ελλάδα. Ήδη η Πολεμική Αεροπορία έχει στερηθεί για σχεδόν ένα χρόνο τις υπηρεσίες του συγκεκριμένου Σούπερ Πούμα.

Ελεύθερος Τύπος - Ανδρέας Κούτρας

10 σχόλια:

Ανώνυμος 25 Φεβρουαρίου 2013 στις 3:57:00 μ.μ. EET  

ας πάνε 4 C-130 να φορτώσουν τα απάρτια και να τα φέρουν πίσω.

μηδενιστής

Ανώνυμος 25 Φεβρουαρίου 2013 στις 5:24:00 μ.μ. EET  

Μια απτή ακόμη απόδειξη οτι κάποιοι σε αυτή τη χώρα πέρασαν καλά και όλα τα υπόλοιπα κατέληξαν κατά διαβόλου...

Μέντωρ

Ανώνυμος 25 Φεβρουαρίου 2013 στις 5:31:00 μ.μ. EET  

Και μετά αναρωτιώμαστε γιατί προοδεύουν οι Τούρκοι και εμείς φέρνουμε απέξω μέχρι και οδοντογλυφίδες..

Ολόκληρο εργοστάσιο αεροσκαφών και εμείς τα στείλαμε έξω!

Ανώνυμος 25 Φεβρουαρίου 2013 στις 6:11:00 μ.μ. EET  

Πολύ ωραίο άρθρο. Δεν πρέπει να απορούμε όμως γιατί το συγκεκριμένο παράδειγμα ''αβελτηρίας''
( ή διαφθοράς, γιατί τα λεφτά είναι πολλά...)έρχεται να προστεθεί στα εκατοντάδες που ακούμε γύρω μας και ανήκουν στο σάπιο κομμάτι της Ελλάδας που δυστυχώς ''χάλασε''
και το υπόλοιπο ''καλό''.

Mithridates 25 Φεβρουαρίου 2013 στις 8:24:00 μ.μ. EET  

Δυστυχώς το ΚΕΑ το έκαναν στην άκρη για να δημιουργηθεί και να επιβιώσει η ΕΑΒ τότε που η "αγορά του αιώνα ήταν δέκα χρόνια μακρυά". Και πάλι καλά που έστω και λόγω κρίσης, φαίνεται να γλυτώνει το κλείσιμο και να επιβιώνει και ας έχουν φύγει οι παλιότεροι και πιο έμπειροι τεχνίτες με σύνταξη.

Ανώνυμος 25 Φεβρουαρίου 2013 στις 8:51:00 μ.μ. EET  

Μπορεί να υπάρχει δόλος, δεν γνωρίζω την συγκεκριμένη ιστορία. Υπάρχει όμως και η πιθανότητα να υπάρχει απλά αδιαφορία, ανικανότητα και εγωισμοί. Τι είναι χειρότερο δεν είμαι τόσο σίγουρος.

Ανώνυμος 26 Φεβρουαρίου 2013 στις 12:06:00 π.μ. EET  

Δυστυχώς η μισή αλήθεια, είναι χειρότερη από την καθόλου αλήθεια (καμμιά μομφή για το enkripto που απλά αναδημοσίευσε άρθρο του Ελεύθερου Τύπου).

Το ΚΕΑ θα προμηθευτεί με κόστος 160.000 euro τα μηχανήματα για την συντήρηση του Ε/Π. ΔΕΝ είναι το κόστος της συντήρησης αυτό. Είναι το κόστος των ειδικών εργαλείων.

Κατά την 12ετή συντήρηση, το Ε/Π διαλύεται τελείως στα εξ ων συνετέθει. Μέχρι και την τελευταία βίδα. Και πέρα από τα εξαρτήματα τα οποία προβλέπει ο κατασκευαστής να αντικατασταθούν, προκύπτει πάντα ένα επιπλέον κόστος αντικατάστασης εξαρτημάτων που πιθανώς να είναι και αυτά φθαρμένα λόγω χρήσης. Στην περίπτωση των ελληνικών Super Puma το πιθανώς μετατρέπεται σε βεβαιότητα. Από το 1999 που πρωτοήρθαν στην Ελλάδα, τα Ε/Π είναι εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες (ήλιο, αρμύρα, βροχές) χωρίς να υπήρξε ποτέ η πρόνοια να φτιαχτούν υπόστεγα τουλάχιστον για τα Ε/Π επιφυλακής που βρίσκονται σε νησιά δίπλα στην θάλασσα. Οι Ισπανοί έμειναν έκπληκτοι από το μέγεθος της διάβρωσης που είχε το συγκεκριμένο Ε/Π και φυσικά ήταν και ένας από τους λόγους που εκτοξεύθηκε το κόστος (χωρίς φυσικά να εννοώ ότι και οι Ισπανοί δεν είναι ακριβοί και ότι ίσως φούσκωσαν τις τιμές)
Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι σε καμμία περίπτωση η συγκεκριμένη μεγάλη συντήρηση δεν πρόκειται να στοιχίσει ...... 160.000 ευρώ!!! Τα προς αντικατάσταση εξαρτήματα θα πρέπει να αγοραστούν, δεν πρόκειται να μας τα χαρίσει κανείς......

Ανώνυμος 26 Φεβρουαρίου 2013 στις 7:27:00 π.μ. EET  

@ Ανώνυμος 26 Φεβρουαρίου 2013 - 12:06:00 π.μ. EET

Σωστά αυτά που γράφεις, ότι τα 160.000 € είναι το κόστος προμήθειας μηχανημάτων και όχι το κόστος εκτέλεσης της συντήρησης

Η "κατηγορία" όμως είναι ότι δεν σκέφτηκαν (ή δεν ήθελαν) να επενδύσουμε ως κράτος 160.000 ευρώ και να κάνουμε την συντήρηση στην Ελλάδα και προτίμησαν να την δώσουμε έξω μέσω NAMSA

Μanolis 26 Φεβρουαρίου 2013 στις 9:00:00 π.μ. EET  

Ασε που στο ΚΕΑ ολο και κατι θα φτιαξουν/επισκευασουν/αναγομωσουν με ιδια μεσα, διοτι δεν εχει τη λογικη ιδιωτικης εταιριας.
Υπ'οψιν οτι το ΚΕΑ εχει ηδη επισκευασει το 2006 ενα Σούπερ Πούμα , αρχικα ΠΟΕ (Περαν Οικονομικης Επισκευης !) απο βαρεια προσγειωση!
Οσο για τους συνταξιουχους τεχνιτες , εαν ηθελαν καποιους , υπαρχει τροπος - οπως ολοι οι αποστρατοι- αν και δεν νομιζω. Μονο για τα φιλαρακια παιζουν αυτα...

Φωτοβολος Τοξοτης 26 Φεβρουαρίου 2013 στις 9:38:00 μ.μ. EET  

Ειναι προτιμωτερον να αναπτυσεται η Ελληνικη δυναμικοτητα εστω και εαν στοιχιζει και παραπανω αρχικα, γενικως για ολα τα συστηματα αντι να φευγουν χρηματα εξω απο το κρατος. Οτσν το δυναμικο αναπτυχθει τοτε γινονται και προσφορες στο εξωτερικο για περαιτερω αναπτυξη.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP