Τα "Ξύλινα τείχη" σαπίζουν: Πρόγραμμα ΕΜΖ Φρεγατών MΕKO 200HN

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

F455 ΣΑΛΑΜΙΣ, η τελευταία φρεγάτα του τύπου
η οποία παραδόθηκε το 1999 στο ΠΝ
Γράφει ο HBS

Στα απόνερα της είδησης των ημερών, σχετικά με το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για δανεισμό 2 φρεγατών και 4 ΑΦΝΣ από τη Γαλλία, ανοίγει ο φάκελος "Ξύλινα τείχη" με πρόθεση να παρουσιαστούν τα ναυπηγικά/εκσυγχρονιστικά προγράμματα που βρίσκονται σε μακροχρόνια εκκρεμότητα είτε λόγω των εξαιρετικά δύσκολων οικονομικών συνθηκών, είτε λόγω του εγκλωβισμού και της ατολμίας της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει δυναμικά και αποφασιστικά το ζήτημα των ναυπηγείων, είτε λόγω των ατέρμονων διαφωνιών στους κόλπους του ίδιου του ΠΝ σχετικά με την αναγκαιότητα και το εύρος εκσυγχρονισμού των κύριων μονάδων του. Αυτό το τελευταίο, το μετέωρο, δηλαδή, πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των τεσσάρων φρεγατών MEKO 200HN κλάσης ΥΔΡΑ θα καταγραφεί κατ' αρχήν στο παρόν κείμενο.

Η παράδοση της πρώτης φρεγάτας MEKO 200HN (F452 ΥΔΡΑ) το 1992 αποτέλεσε ιστορικό γεγονός, καθώς ήταν η πρώτη μονάδα στόλου που ναυπηγήθηκε ειδικά για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό μετά τα αντιτορπιλικά ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ I και ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ, τα οποία παραδόθηκαν το 1939.
Οι ελληνικές MEKO 200 HN ανήκουν στην τρίτη γενιά (mod 3) πλοίων τύπου MEKO στην οποία αξιοποιούνται πληρέστερα οι προοπτικές της εγκατάστασης οπλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων σε FE (Funktions Einheits: Λειτουργικές Μονάδες), ενώ βελτιώνονται δραματικά οι ικανότητες επιβίωσης μετά από πλήγματα, αφού (σε σύγκριση με την κλάση YAVUZ του TN) οι διαστάσεις και το εκτόπισμα των φρεγατών τύπου MEKO Mod3 αυξήθηκαν σημαντικά εξασφαλίζοντας αύξηση του εσωτερικού όγκου και της επιφάνειας καταστρωμάτων, καθώς και βελτίωση της συμπεριφοράς διατοίχισης και της ευστάθειας μετά από πλήγματα. Η ελληνική διαμόρφωση αποτέλεσε το απόσταγμα της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας που απέκτησαν τα στελέχη του ΠΝ με τις φρεγάτες τύπου S επιτρέποντας του να αποφύγει τα λάθη των γειτόνων (3 διαφορετικοί τύποι MEKO, επιλογή CODAD που δημιούργησε σημαντικά προβλήματα συντήρησης και χαμηλής διαθεσιμότητας των πλοίων της πρώτης σειράς κ.α.) και εν πολλοίς να δημιουργήσει το καλύτερο πλοίο του τύπου, κάτι που έχει αποδειχτεί πολλάκις τα τελευταία 20 χρόνια, τόσο στα γνώριμα νερά του Αιγαίου όσο και στις νατοϊκές αποστολές του εξωτερικού. Όπως όλα όμως, έτσι και οι MEKO 200 HN γερνούν...

Καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση προτεραιοτήτων στο προσχέδιο του ΕΜΠΑΕ 2011-2016 για το ΠΝ είχε προβλεφθεί προϋπολογισµός ύψους 200 εκατοµµυρίων ευρώ για την αναβάθµιση των τεσσάρων φρεγατών κλάσεως «Υ∆ΡΑ» ώστε να αυξηθεί κατακόρυφα η διαθεσιµότητα, αλλά και η επιχειρησιακή αξία της πλατφόρµας, δεδομένου ότι οι φρεγάτες τύπου «S» βαίνουν σταδιακά προς την δύση τους. Δύο και πλέον χρόνια αργότερα η τύχη του προγράμματος αγνοείται. Μέσα από τη σημερινή οικονομική στενωπό φαίνεται πως ακούγονται δυνατότερα οι φωνές κάποιων (εντός του ΠΝ) οι οποίοι (επηρεασμένοι από το αποτυχημένο πείραμα/πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης S) θεωρούν πως δεν αξίζει τον κόπο ο αντίστοιχος εκσυγχρονισμός των φρεγατών MEKO. Πώς όμως μπορεί κάποιος να συγκρίνει τα δύο αυτά σκάφη όταν τα χωρίζει μια δεκαετία και πλέον τεχνολογικής εξέλιξης; Μα, ακριβώς για να ΜΗΝ αποτύχει το πρόγραμμα ΕΜΖ και αυτών των φρεγατών ΠΡΕΠΕΙ να αναληφθεί ΑΜΕΣΑ η απόφαση εκσυγχρονισμού τους! Και για να συμβεί αυτό η ηγεσία του ΓΕΝ ΟΦΕΙΛΕΙ να δυναμώσει τη φωνή της ώστε να ακουστούν επιτέλους οι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ανάγκες του ΠΝ που εδώ και μια 5ετία ΦΥΤΟΖΩΕΙ, ανίκανο να ανταποκριθεί στις τεράστιες προκλήσεις του παρόντος (πόσο μάλλον του μέλλοντος). Το ΟΦΕΙΛΕΙ στην πανένδοξη ιστορία του όπλου που δεν υπέστειλε ΠΟΤΕ τη σημαία του...

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ


Στο πλαίσιο αυτό της αναβάθµισης υπάρχει η δυνατότητα να προταθούν πολλά συστήµατα, αλλά θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι οι δυνατότητες περιορίζονται στα 50 εκατοµµύρια ευρώ (και σήμερα ίσως λιγότερα) ανά πλοίο. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ήδη έχει δαπανηθεί κάποιο ποσό για την αναβάθμιση του Συστήματος Κατακόρυφης Εκτόξευσης Κατευθυνόμενων Βλημάτων (GMVLS) Mk48 Mod2 (από τεχνικό προσωπικό του ΠΝ) ώστε να μπορεί να βάλλει το εξελιγμένο σύστημα Sea Sparrow (ESSM). Έτσι, µέσα σε αυτόν τον προϋπολογισµό θα πρέπει να συµπεριληφθεί µια υψηλού επιπέδου συντήρηση/αναβάθµιση των συστηµάτων που θα παραµείνουν στο πλοίο και αντικατάσταση/προσθήκη µηχανολογικού εξοπλισµού, οπλικών και ηλεκτρονικών συστηµάτων που θα επιτύχουν το βέλτιστο αποτέλεσµα από πλευράς επιχειρησιακών ικανοτήτων ώστε το σκάφος να ΜΗΝ εξελιχθεί σε ένα ασύμφορο μέσον για τη χώρα μας.

Τι μπορεί και ΠΡΕΠΕΙ να γίνει


Σύστημα πρόωσης:
- Γενική επιθεώρηση, επισκευή και συντήρηση των προωστηρίων σκευών και βοηθητικών μηχανημάτων.
- Αντικατάσταση συστήµατος παρακολούθησης και ελέγχου προωστηρίου εγκαταστάσεως NAUTOS µε άλλο σύγχρονης τεχνολογίας που θα έχει και δυνατότητες εκπαίδευσης προσωπικού ή αναβάθμιση του συστήματος NAUTOS databus µε νέους αισθητήρες καθώς και αναβάθµιση των σταθµών ελέγχου εντός του Κέντρου Ελέγχου Προώσεως – Ενέργειας (MCR) µε νέες κονσόλες και λογισµικό.
- Εγκατάσταση συστήµατος παρακολούθησης των χώρων προώσεως µέσω κυκλώµατος CCTV καθώς και µέσω καµερών, που θα συνεργάζονται µε το NAUTOS (ή το αυτόµατο σύστηµα που θα το αντικαταστήσει).

Σύστημα Μάχης:
- Εγκατάσταση του Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (CMS) TACTICOS
- Εγκατάσταση του τρισδιάστατου (3D) ραντάρ SMART-S Mk2 μέσης/μακράς εμβέλειας
- Αναβάθμιση του 3D ραντάρ ένδειξης στόχων MW 08 και αναβάθμιση των ραντάρ ιχνηλάτησης και καταύγασης STIR 1.8, ή αντικατάσταση από STIR 1.2 με πομπούς στερεάς κατάστασης (και οι 2 εναλλακτικές επιλογές αξιοποιούν τις προηγμένες τεχνικές καθοδήγησης TSG2 και TSG0 των βλημάτων ESSM)
- Αντικατάσταση του VDS (Variable Depth Sonar) με ένα χαµηλών συχνοτήτων ελαφρύ VDS που να µπορεί να λειτουργήσει σε πολυστατικό (multi-static) συνδυασµό µε τα υπάρχοντα βυθιζόµενα σόναρ τύπου HELRAS, που φέρουν τα ελικόπτερα S-70B Aegean Hawk του ΠΝ
- Αναβάθµιση συστήματος τορπιλοσωλήνων Mk32 Mod5 για χρήση προηγμένων ελαφρών τορπιλών
- Τοποθέτηση πυροβόλου μικρού-μεσαίου διαµετρήµατος 20-35 mm έναντι ασύµµετρων απειλών και για συμπλήρωση της αντιβληµατικής προστασίας του σκάφους µε τη χρήση εξελιγµένων πυροµαχικών
- Γενική επισκευή και αναβάθμιση των Εγγύς Οπλικών Συστημάτων (CIWS) Mk15 Phalanx Block 1 Baseline 1 σε Phalanx Διαμόρφωσης Επιφανείας (PSuM) Block 1Β. Εναλλακτικά, το πρυμναίο Phalanx μπορεί να αντικατασταθεί από σύστημα Βλημάτων Περιστρεφόμενης Ατράκτου (RAM) ή από σύστημα πυροβόλου Millennium GDM-008.

Σύστημα επιτήρησης:
-Εγκατάσταση ολοκληρωµένου Συστήματος Ηλεκτρονικού Πολέµου µε δυνατότητες ESM, ELINT και ECM, ολοκληρωµένο στο σύστηµα διαχείρισης µάχης του πλοίου, καθώς και ολοκλήρωση στο σύστηµα διαχείρισης µάχης του πλοίου της συσκευής υποκλοπών επίγειων επικοινωνιών/ραδιογωνιοµέτρησης (COMMINT/DF)
- Εγκατάσταση συσκευής IFF, µε δυνατότητα λειτουργίας σε modes 1, 2, 3/A, S και 5, ολοκληρωµένο στο σύστηµα διαχείρισης µάχης του πλοίου
- Εγκατάσταση δέκτη προειδοποίησης από στοχοποίηση µε καταδείκτη όπλου Laser (Laser Warning Receiver) ολοκληρωµένο στο σύστηµα διαχείρισης µάχης του πλοίου καθώς και προσθήκη αντίστοιχων αντιµέτρων, µιας και τα κατευθυνόµενα µε Laser οπλικά συστήµατα είναι πλέον συνηθισµένα (π.χ. Κ/Β Hellfire, βόµβες LGB κλπ.)
- Εγκατάσταση αυτοµατοποιηµένου συστήματος ελέγχου και εκτόξευσης αναλώσιµων αντιµέτρων (βοµβίδες αεροφύλλων, θερµοβολίδων IR).

Σύστημα επικοινωνιών:
- Εγκατάσταση συστήματος ∆ιοικήσεως και Ελέγχου MCCIS ή νεότερης έκδοσης των Νατοϊκών συστηµάτων Ελέγχου-∆ιοίκησης και Πληροφοριών, συνδεµένο µε το σύστηµα διαχείρισης µάχης
- Ολοκλήρωση Συστήματος Εξωτερικών Επικοινωνιών µε το οποίο θα διεκπεραιώνονται ασφαλώς, αξιόπιστα και έγκαιρα σήµατα σε κάθε εφαρµόσιµη µορφή όπως φωνή, video, mail, chat, δεδοµένα, κείµενο και RATT
- Σύστηµα δορυφορικών επικοινωνιών συµβατό µε το πρόγραµµα ΝΑΤΟ SATCOM post 2000
- Εγκατάσταση αυτοµατοποιηµένου συστήματος Επεξεργασίας/∆ιανοµής Σηµάτων και αντικατάσταση του υφιστάµενου συστήµατος ενδοεπικοινωνιών
- Ολοκλήρωση ζεύξης δεδομένων Link-16 και πρόβλεψη μελλοντικής εγκατάστασης Link-22

hellarmforces2010

26 σχόλια:

Ανώνυμος 22 Φεβρουαρίου 2013 στις 4:03:00 μ.μ. EET  

Μπορεί να γίνει εκτίμηση του κόστους της εφαρμογής του αυστραλέζικου προγράμματος στις δικές μας ΜΕΚΟ?

HBS 22 Φεβρουαρίου 2013 στις 4:44:00 μ.μ. EET  

Γύρω στα 550 εκατ. ευρώ (πάει να πεί 70Μ το κομμάτι-εν προκειμένω 4x70=280M)...

Τη δουλειά ΑΑW πρόκειται να την αναλάβουν οι φρεγάτες FREMM (-ER ευελπιστώ) που θα αποκτηθούν στο προσεχές μέλλον (ο "δανεισμός" αφορά στο 4ο και 7ο πλοίο της σειράς οπότε προβλέπεται να είναι έτοιμες τις αρχές του 2016 και 2018 αντίστοιχα, προλαμβάνοντας κατά πολύ την εισαγωγή της πρώτης μοίρας των τουρκικών F-35) και οι οποίες θα καλύψουν το ρόλο Α/Α άμυνας περιοχής. Μακάρι να γινόταν, αλλά είναι ουτοπικό να περιμένoυμε από το ΠΝ (υπό τις παρούσες συνθήκες) να εξοπλίσει με κάτι "εξωτικό" μια δεδηλωμένη φρεγάτα γενικών καθηκόντων όπως η ΜΕΚΟ. Αντίθετα το να την καταστήσει ικανό μέλος ενός μελλοντικού δικτυοκεντρικού μηχανισμού αεροναυτικής κρούσεως είναι ΕΦΙΚΤΟ και για τον λόγο αυτό είναι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός τους. Γι' αυτό άλλωστε, το μεγαλύτερο βάρος της πρότασης πέφτει στα συστήματα επικοινωνιών, επιτήρησης και πρόωσης ώστε να είναι λειτουργική-αποτελεσματική και κυρίως εφικτή...

komninos 22 Φεβρουαρίου 2013 στις 5:10:00 μ.μ. EET  

Το μεγαλύτερο έγκλημα που μπορεί να κάνει η παρούσα (ίσως και η αμέσως επόμενη) κυβέρνηση είναι να αχρηστεύσει τους εξοπλισμούς που αγοράστηκαν τις τελευταίες 2 δεκαετίες στην χώρα.

Διότι όλα αυτά τα οπλικά συστήματα, που αγοράστηκαν με μίζες, υπερτιμολογήσεις και αδιαφανείς διαδικασίες, κόστισαν στο ελληνικό λαό ατελείωτα δισεκατομμύρια. Και πιθανώς συνέβαλαν αποφασιστική στην οικονομική κατάρρευση της χώρας.

Να τα αφήσει λοιπόν η όποια κυβέρνηση να αχρηστευτούν εντελώς, θα είναι ακόμα μεγαλύτερο έγκλημα από αυτούς που τα αγόρασαν με μίζες.

Ότι εκσυγχρονισμοί και ανταλλακτικά χρειάζονται λοιπόν, πρέπει να γίνουν άμεσα. Διότι αν δεν γίνουν, θα είναι σαν να πετιούνται όλα αυτά τα ατελείωτα δισεκατομμύρια, κυριολεκτικά στα σκουπίδια.

Αν δεν σέβονται την εθνική ασφάλεια της χώρας, τουλάχιστον ας σεβαστούν τα λεφτά του ελληνικού λαού.

Ανώνυμος 22 Φεβρουαρίου 2013 στις 6:56:00 μ.μ. EET  

Δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να διαφωνήσει με το άρθρο και τους προβληματισμούς που θέτει άμεσα και έμμεσα.

Δεν είναι μεγάλο και δυσεύρετο το ποσό των 250εκ.€ και αν γίνει σωστή διαπραγμάτευση και διακανονισμός πληρωμών, δεν τίθεται θέμα. Αλλού κολλάνε μάλλον.

Ωστόσο, δεν θα διαφωνήσετε πως είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργη η σιγή ασυρμάτου επί του θέματος από την Γερμανία;

Ή μήπως έχει γίνει η μοιρασιά ήδη;

Επεκτείνοντας τις προτάσεις, μήπως να ψάχναμε εάν δίνουν leasing οι Γερμανοτσολιάδες τις F124 Sachsen κατηγορίας ΜΕΚΟ κλάσεις ανώτερες από τις δικές μας που είναι και πλοία νεότευκτα ώστε να έχουμε και ομοιοτυπία αλλά και ταχύτητα αποδοχής και ένταξης;

Και να μεταθέταμε το leasing για τις FREMM μερικά χρόνια πιο μετά ώσπου να βγουν ER;

Μην παραβλέπετε ότι η εκσυγχρονισμένες S έχουν 15 χρόνια το πολύ ζωή και 3 από όλες τις S θα μας αφήσουν προσεχώς.

Προβοκάτωρ

Ανώνυμος 22 Φεβρουαρίου 2013 στις 6:59:00 μ.μ. EET  

Μόνο το εν κρυπτώ ασχολείται με αυτο το σοβαρο θέμα των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Όλοι οι άλλοι μουγκα. Όταν θα ξεμεινουμε απο αξιοπλοες φρεγατες να μας δω που θελουμε και ΑΟΖ!

strategy 22 Φεβρουαρίου 2013 στις 7:33:00 μ.μ. EET  

Δεν χρειάζεται να καταφύγουμε σε πατέντες τύπου Αυστραλίας για τις ΜΕΚΟ. Τα μόνα αναγκαία είναι α) η συντήρηση/γενική επισκευή του σκάφους και του συστήματος πρόωσης καθώς και β) η εγκατάσταση Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (CMS) TACTICOS με τους διάφορους αισθητήρες ώστε να επιτευχθεί πλήρης ομοιοτυπία με τις εκσυγχρονισμένες φρεγάτες τύπου S, τις TΠΚ Super Vita και τις κανονιοφόρους κλάσης ΜΑΧΗΤΗΣ.

Εννοείται πως και τα υπόλοιπα είναι επιθυμητά (ειδικά το Link-16) και τα προσυπογράφω μέχρι τελείας αλλά φοβάμαι ότι δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα.

Alexandros 22 Φεβρουαρίου 2013 στις 8:27:00 μ.μ. EET  

Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο, απλώς να προσθέσω πως αυτά τα πλοία θα πρέπει να μείνουν αξιόμαχα με το 2030 οπωσδήποτε, ακόμα και αν πάρουμε όλες τις FREMM. Συν τα έτοιμα υποβρύχια και η ναυπήγηση των άλλων 2 συν οι τορπιλάκατοι, τα αυτονόητα δηλαδή!

D-Mitch 22 Φεβρουαρίου 2013 στις 8:49:00 μ.μ. EET  

Αν γίνουν όλα αυτά που λέει το άρθρο θα μας κοστίσει ο κούκος αηδόνι.

Οι επισκευές, επιθεωρήσεις και συντηρήσεις είναι αυτονόητες για όλα τα σκάφη και πλοία. Από εκεί και πέρα η αναβάθμιση πρέπει να εστιαστεί στο σύστημα μάχης όπως προανέφερε ο strategy και για να μπορούμε να μιλούμε πλέον για καλή αναβάθμιση την εκγατάσταση του Smart-S. Όσο για τα συστήματα πυρός έχουν πρόσφατα αναβαθμιστεί. Τα οπλικά είναι πολυτέλεια η όποια ανβάθμιση και αν, λέω αν, υπάρχουν χρήματα να γίνουν βελτιώσεις σε επικοινωνίες.

Ανώνυμος 22 Φεβρουαρίου 2013 στις 10:44:00 μ.μ. EET  

Στο ζήτημα του Συστήματος Μάχης δεν αναφέρεται τπτ.
Προφανώς είναι ηλίθιοι οι Τούρκοι που αναπτύσσουν το δικό τους (Genesis), ανοικτής αρχιτεκτονικής, το οποίο εγκαθίσταται σε όλες τις νέες τους ναυπηγήσεις.
Ας εξαρτώμαστε εσαεί για την ολοκλήρωση νέων όπλων (π.χ εγχώριας ανάπτυξης πυραύλου Κρουζ) απ΄τους κατασκευαστές και τα νταβατζιλίκια τους...

strategy 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 5:19:00 π.μ. EET  

@Ανώνυμο 10:44

Ξεχνάς ίσως ότι από τη δεκαετία του '90 τα υποβρύχια Tύπου 209/1100 φέρουν το Σύστημα Διεύθυνσης Βολής «ΚΑΝΑΡΗΣ», το οποίο αποτελεί αναπτύχθηκε από το Γραφείο Έρευνας και Τεχνολογίας Ναυτικού (ΓΕΤΕΝ).

Όταν αυτή η χώρα αποφασίσει να σοβαρευτεί και να επενδύσει σε R&D αντί να σπαταλά πχ τα ερευνητικά κονδύλια σε βόλεμα ημετέρων στο δημόσιο, σε τουαλέτες και φεράρι των πρυτανικών αρχών ή i-phone σε τηλεπερσόνες, τότε τα ξαναλέμε.

Μanolis 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 9:44:00 π.μ. EET  

To ναυτικο Συστημα Μάχης , δεν εχει σχεση με τα αεροπορικα συστηματα. Θεωρω (και ρωτω τους γνώστες φιλους σχολιαστες) οτι το ΠΝ εχει αυξημενο βαθμο (αν οχι 100%) επεμβασης στο λογισμικο. Κρινω απο το "ΚΑΝΑΡΗΣ" που εχει αναπτυχθει ηδη απο τη δεκαετια του '80 (ΓΕΤΕΝ), και εχει μπει στα αναβαθμισμενα (στο ναυσταθμο Σαλαμινας !)υποβρυχια 209/1100 , την αναβαθμιση ΚΠΜ απο ελληνικη εταιρια των S, κλπ. Οσο για τους υπολογιστες , μπορει να ειναι ακομη και εμπορικοι (of the selves).

Λάμπρος 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 11:36:00 π.μ. EET  

Πιστεύω πως το μπροστινό Phalanx πρέπει να μεταφερθεί στην πρύμνη, πάνω από το ελικοδρόμιο, ώστε τα δύο πλέον Phalanx να διαταχθούν συμμετρικά, εκατέρωθεν του κάθετου εκτοξευτή. Στη θέση του μπροστινού Phalanx να τοποθετηθεί ένας εκτοξευτής RAM, ώστε να προστεθεί ακόμη ένα επίπεδο άμυνας. Επίσης διερωτώμαι, άσχετο αλλά πρέπει να αναφερθεί, γιατί δεν πιστοποιήθηκαν οι εκσυγχρονισμένες "S" στον ESSM...? Τόσο ικανοποιητική έιναι η εμβέλεια των 16,5 χλμ του RIM-7???

Ανώνυμος 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 11:41:00 π.μ. EET  

Πρίν από λίγες μέρες υπήρξε ποταση από την Ισραηλινή ΙΑΙ, για το εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200, μήπως ξέρουμε τυχόν λεπτομέρειες;

HBS 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 12:26:00 μ.μ. EET  

Λάμπρο, στο πρόγραμμα/πείραμα των S έγιναν κι άλλα, σημαντικότερα λάθη στην ιεράρχηση των προτεραιοτήτων.

@ Άγνωστος 11:41

Πληροφορίες δεν έχουν διαρρέυσει. Σίγουρα θα περιλαμβάνει το AESA MF-STAR σε συνδυασμό με το Barak 8, (βλήμα αεράμυνας περιοχής 70 χλμ και 120 χλμ), το οποίο είναι συμβατό με το ΜΚ41. Για το ΜΚ48 δεν γνωρίζω.

Ανώνυμος 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 1:14:00 μ.μ. EET  

@Λάμπρος
Όταν δεν υπάρχουν λεφτά να αναβαθμιστούν τα Φάλανξ που έχουμε μην περιμένεις να βρεθούν πολλαπλάσια λεφτά ώστε να μπει RΑΜ στις ΜΕΚΟ.

Πολύ αμφιβάλω αν θα γίνει ΕΜΖ των ΜΕΚΟ. Προφανώς τα πλοία θα αφεθούν να απαξιωθούν και τα όποια κονδύλια θα πάνε για τους γάλλους για το νταβατζιλίκι που θα μας παρέχουν για την ανακύρηξη της ΑΟΖ.
Εδώ και καιρό δεν μπορούν να βρεθούν 70-80 εκατ. ευρώ για τα υποβρύχια που είναι ξεχασμένα στον Σκαραμαγκά και ,,ζητήσαμε,, FREMM. Ε ρε πλάκα που έχουμε.....

Ανώνυμος 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 3:33:00 μ.μ. EET  

για ποιους εκσυγχρονισμουσ μιλαμε οταν η λυση ειναιμια και σαφωσ πιο οικονομικη απ ολα οσα γραφουν οιαναγνωστες. Βλημαtα εξοσετ πανω σε οχηματα διασπαρτα σε οολα τα νησια και μεταφορα τουσ με τα πλοια τησ γραμμης.Αφρουσ βγαλανε τα μεμετια που δρν τους ενυοπισαν .

Ανώνυμος 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 3:51:00 μ.μ. EET  

''Οσο για τους υπολογιστες , μπορει να ειναι ακομη και εμπορικοι (of the selves). ''


Unix λειτουργικό και επεξεργαστές εμπορίου της Sun microsystems...Φυσικά και μπορούμε να φτιάξουμε κάτι αντίστοιχο του Genesis,το οποίο σημειωτέον είναι copy paste του Tacticos σαν λογισμικό.Βέβαια απαιτείται χρόνος τον οποίο δεν ξέρω αν έχουμε.Οσο για τα οπλικά αν δεν μπορεί να τοποθετηθεί RAM λόγω κόστους,θα μπορούσαν να αναβαθμιστούν με ηλεκτροοπτικά τα Phalanx και να αναβαθμιστεί το 5ιντσό πυροβόλο.Στους αισθητήρες ένα Mirador και ένα Smart s(στην θέση της MW-08) θα ήταν αρκετό.Πάντως το Αυστραλιανό πρόγραμμα είναι πολύ μπροστά αλλά μετά δεν μιλάμε για εκσυγχρονισμό αλλά για συνολική αλλαγή αισθητήρων.Σχετικά με τις φρεγάτες S και τον essm δεν γνωρίζω αν είναι συμβατός με τον παλαιό 8πλό εκτοξευτήρα.Οι μέγιστες δε εμβέλειες των Κ/Β αφορούν στόχο σε ιδεατό ύψος,με ιδεατή πορεία και ταχύτητα και περιορισμένους ελιγμούς.Οπότε τα 16χλμ του παλαιού βλήματος δεν φτάνουν παρα μόνο για αυτοάμυνα.Πάντως αν και παλαιό βλήμα η αξιοπιστία και η αποτελεσματικότητα του είναι ακόμα κορυφαίες και σε βολές του ΠΝ έχουν αποδείξει οτι ένα χαμηλά ιπτάμενο Κ/Β όπως το MM-38 ή το Harpoon το έχουν για πλάκα.Τώρα τo MM-40 block 2 ή 3?Καλή τύχη.

Manolis 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 7:07:00 μ.μ. EET  

Aνωνυμε 23 Φεβρουαρίου 2013 - 3:51:00 μ.μ. EET
Εννουσα οτι το λογισμικο υπαρχει ηδη στην κατοχη του ΠΝ , με τον ενα ή τον αλλο τροπο...
Λαμπρο,
Ο εκτοξευτης των S ειναι πιστοποιημενος στον ESSM (ο πυραυλος απο κατασκευης εχει δυνατοτητα).

Ανώνυμος 23 Φεβρουαρίου 2013 στις 9:26:00 μ.μ. EET  

Απο τη στιγμή που οι δικές μας οροφές πέφτουν και των Τούρκων αυξάνονται σταθερά το Π.Ν θα αντιμετωπίσει στο μέλλον σχεδόν διπλάσιες τούρκικές μονάδες εκσυγχρονισμένες, οι οποίες θα μπορούν να εξαπολύσουν βροχή από βλήματα για επιθέσεις κορεσμού, οι δικές μας μονάδες με τι θα τις αντιμετωπίσουν με ένα phalanx(όσες έχουν), η θα στέλνουμε εκπαιδευμένα πληρώματα ενάντια σε διπλάσια σκάφη χωρίς ενεργητική προστασία(γιατί μεταξύ μας ένα phalanx ίσον κανένα) ? Από τη στιγμή που έχουμε έλλειμα σε σκάφη τα υπάρχοντα σκάφη μας θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα σωστά και όχι υποεξοπλισμένα χρειάζεται ένα phalanx και ένα ram σε κάθε μονάδα εάν θέλουμε να συμπιέσουμε το κόστος η μόνη λύση θα μπορούσε να είναι το c-ram. Αλλιώς ας το κλείσουμε το μαγαζί μιά ώρα γρηγορότερα.

Ανώνυμος 24 Φεβρουαρίου 2013 στις 11:45:00 π.μ. EET  

@23/2 ώρα 9.26 μ.μ
Οι φρεγάτες Έλλη, Λήμνος και οι ΜΕΚΟ-200ΗΝ έχουν από 2 Φάλανξ. Οι 8 γερμανικές φρεγάτες F-122 έχουν από 2 RAM. Πολλά δυτικά πλοία έχουν 2 Φάλανξ ή 2 RAM.
Για να έχει μία φρεγάτα ένα Φάλανξ και ένα RAM δεν υπάρχει περίπτωση. Ή το ένα ή το άλλο.

Δηλαδή αν βάλουμε στις 4 εκσυγχρονισμένες S δεύτερο CIWS πιστεύεις πως στην μία πλευρά του ελικοδρομίου στέκει να μπει ένα Φάλανξ και στην άλλη πλευρά ένα RAM ??

Ανώνυμος 24 Φεβρουαρίου 2013 στις 3:37:00 μ.μ. EET  

@24 Φεβρουαρίου 2013 - 11:45:00 π.μ

Aν δεν κάνω λάθος μιλάμε για τις Μεκο όχι για τις S, φαντάζομαι οι αμερικάνοι ήταν χαζοί όταν αναβαθμίσανε το phalanx με 11αρι εκτοξευτή ram, αυτό που γνωρίζουν οι αμερικάνοι είναι ότι το phalanx μόνο του δεν τραβάει ειδικά σε επιθέσεις κορεσμού οπότε τράβηξαν την ενεργητική άμυνα τους μερικά χιλιόμετρα μακρύτερα με το ram και το phalanx επικουρικό.

"Πολλά δυτικά πλοία λες" ποιά από αυτά έχουν να αντιμετωπίσουν το TDK με λιγότερες και υποεξοπλισμένες μονάδες.
Ακόμα, όπου δεν μπορεί να μπει δεύτερο αντιβληματικό η καλύτερη επιλογή είναι το sea ram.
όσον αφορά τις μεκο ένα searam και ένα ram θα ήταν η ιδανική επιλογή. Γιατί όταν μένεις με 10 καράβια και ο αλιάκμονας π.χ δεν έχει ούτε θερμοβολίδες υπάρχει θέμα.

Ανώνυμος 24 Φεβρουαρίου 2013 στις 5:40:00 μ.μ. EET  

Aν γίνει εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ -που δεν το βλέπω- δεν πιστεύω πως θα εξοπλιστούν με σύστημα RAM λόγω κόστους. Θα επιδιωχθούν οικονομικές λύσεις για να συμπιεστεί το κόστος. Οπότε στα CIWS ή θα γίνει αναβάθμιση των Φάλανξ σε μοντέλο -1Β ή τίποτα. Θεωρώ πιθανότερο το τίποτα.

Ανώνυμος 24 Φεβρουαρίου 2013 στις 6:40:00 μ.μ. EET  

Τι θα μπορουσε να γινει αυξανωντας θεαματικα τις δυνατοτητες των ΜΕΚΟ. α)αναβαθμιση του 5αριου πυροβολου ωστε να βαλει LRARP
β)ξηλωμα του ΠΡ φαλανξ και μεταφορα του ΠΜ στη δεξια μερια του hagar
γ)στη θεση του ΠΡ φαλανξ τοποθετηση του εκτοξευτη mk29 των 4 αποσυρομενων S με παραλληλη αναβαθμιση του ωστε να βαλει ESSM
δ)αναβαθμιση του mk48 ωστε η χωρητικοτητα του να ανεβει στους 32 ESSM
ε)αντικατασταση των ΠΑΚ με FAC για επιχειρησεις κρουσης των μεταφερωμενων ομαδων ΟΥΚ
στ)παραλληλα οι εκσυγχρονισμενες S να αναβαθμιστουν οπλικα στο επιπεδο των ΕΛΛΗ-ΛΗΜΝΟΣ με τον αφαιρουμενο οπλισμο απο τις αποσυρομενες S δευτερο πυροβολο και φαλανξ)καθως και υποδοχη Sea Hawk και οι harpoon τους να φορεθουν ανα 4 στις εναπομειναντες 8 ΤΠΚ Combatante3 τωρα που ληγουν εξοσετ και πιγκουινοι.

enkripto 24 Φεβρουαρίου 2013 στις 8:05:00 μ.μ. EET  

@Vaggos

ποιός είναι ο Σάββας;

Ανώνυμος 25 Φεβρουαρίου 2013 στις 9:33:00 π.μ. EET  

μια ερώτηση: έστω οτι βρίσκουμε λεφτά για τον εκσυγχρονισμό. που θα γίνει;;;;

ελλάδα ξεχάστε το.

μηδενιστής

Ανώνυμος 25 Φεβρουαρίου 2013 στις 4:17:00 μ.μ. EET  

Μηδενιστη αυτη η προταση 24 Φεβρουαρίου 2013 - 6:40:00 μ.μ. EET
νομιζω δε θελει και πολλα ευρω ουτε ειναι δυσκολο απο τεχνικης αποψης να γινει ακομα και στις δεξαμενες ΠΕΑΚ του ναυσταθμου!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP