Aκύρωση του προγράμματος για το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας;
Τετάρτη 21 Απριλίου 2010
Μία αινιγματική δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευ. Βενιζέλου από την ομιλία του στην ημερίδα "Κράτος και Διαφθορά" ίσως σημάνει το πρόωρο τέλος για το πρόγραμμα προμήθειας του Νέου Αεροσκάφους Προκεχωρημένης και Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης (ΝΑΠΕΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας: "«Δεν θέλω να πω κάτι συγκεκριμένο για να μην απογοητεύσω κάποιους που μπορεί να προσδοκούν αν και θα απογοητευθούν, θα σας πω λίγο υπαινικτικά το εξής: Εάν μπορεί να υπάρξει ένα διακρατικό σύστημα εκπαίδευσης των χειριστών της Πολεμικής Αεροπορίας στο οποίο να μετέχουν πολλές χώρες της Ευρώπης -η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία- (σ.σ. εννοεί το Eurotraining) δε χρειάζεται ν’ αποκτήσουμε εμείς την υποδομή ενός αυτοτελούς εθνικού συστήματος εκπαίδευσης των πιλότων. Αυτό απαλλάσσει τη χώρα από ένα πολύ μεγάλο κόστος. Αυτό μπορεί να μας το προσφέρει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας".
Υπενθυμίζεται ότι το ΓΕΑ είχε αποφασίσει τη προμήθεια 37 συνολικά αεροσκαφών και επιπλέον τεσσάρων σε περίπτωση που υπαρχουν εκπαιδευόμενοι από ξένες αεροπορίες, με επικρατέστερες υποψηφιότητες το M-346 της Aermacchi, το Hawk ΑJT της ΒΑΕ Systems και το T-50 Golden Eagle της KAI/Lockheed Martin. Στο πρόγραμμα ύψους 900 εκατ. ευρώ είχε συμπεριληφθεί και η προμήθεια ενός πλήρους επίγειου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο θα περιλαμβάνει δύο εξομοιωτές πτήσης για σε θόλο, τέσσερα συστήματα εκπαίδευσης σε διαδικασίες πτήσης και 35 συστήματα εκπαίδευσης σε υπολογιστή.
strategy-geopolitics.com
3 σχόλια:
Πτωχεύσεως δοθείσης, μύρια (δεινά) έπονται.
Διαβάζοντάς το, μου ήρθε στο μυαλό η εικόνα των νέων Ιαπώνων αεροπόρων, λίγο πριν το τέλος του Β΄ Π.Π., που εκπαιδεύονταν σε στατικά ξύλινα ομοιώματα των αεροσκαφών που θα πετούσαν, λόγω έλλειψης καυσίμων, μαθαίνοντας μόνο τα "βασικά".
Έτσι κι αλλιώς, προορίζονταν μόνο για μία πτήση στη ζωή τους...
Ποιό σημαντικό, αλλά και αλληλένδετο με την προμήθεια ΝΜΑ, είναι το πρόγραμμα του Νέου Εκπαιδευτικού Αεροσκάφους. Που θα εκπαιδεύονται οι πιλότοι του ΝΜΑ;
Αλήθεια, γιατί δεν επενδύουν αυτά τα 900 εκατομμύρια ευρώ στην εγχώρια πολεμική βιομηχανία (όσο υπάρχει ακόμα); Είναι γνωστό ότι κατέχουμε τη γνώση και το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για την κατασκευή εκπαιδευτικών αεροπλάνων (τουλάχιστον). Βέβαια, θα χαθούν οι μίζες... Λίγο το' χεις αυτό;
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί απορρίψαμε και την πρόταση συνεργασίας των Γάλλων για την κατασκευή Eurofighter. Για τον ανωτέρω λόγο, πιθανότατα; Αν γνωρίζει κανείς, παρακαλώ να με διαφωτίσει.
Δημοσίευση σχολίου