Η Φωτογραφία της εβδομάδας
Δευτέρα 26 Απριλίου 2010
Ελικόπτερο ΝΗ-90 κατα την διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης στην περιοχή της Μασσαλίας τον περασμένο Δεκέμβριο (4/12). Το συγκεκριμένο ελικόπτερο με νηολόγιο F-ZWTH (cn 1032/TGRA01) είναι ένα από τα ε/π που προορίζονται για την Ελλάδα, όταν και εφόσον αρχίσουν κανονικά οι παραδόσεις.
Το συμβόλαιο για την παράδοση 20 ΝΗ-90 υπεγράφη με την ευρωπαϊκή κοινοπραξία Eurocopter ,μέρος του ομίλου EADS, το 2003 (επί υπουργίας Παπαντωνίου) αντί 657 εκατομμυρίων ευρώ. Τα πρώτα υπερκοστολογημένα μεταφορικά ελικόπτερα σύμφωνα με την αρχική σύμβαση θα έπρεπε να έχουν παραληφθεί μέχρι το τέλος του 2006, όμως λόγω τεχνικών προβλημάτων η παράδοση τους καθυστερεί σημαντικά. Η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης που ξεκίνησαν οι Μειμαράκης-Βασιλάκος το 2006 τελείωσε το...2009 επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά την ανικανότητα του διδύμου.
To ίδιο πρόβλημα με εμάς φαίνεται να αντιμετωπίζουν μεταξύ άλλων και οι Σουηδικές ένοπλες δυνάμεις, οι οποίες ξεκίνησαν να εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις για την κάλυψη των αναγκών λόγω των καθυστερήσεων στην παράδοση των ελικοπτέρων. Εν όψη του πνεύματος περιστολής της σπατάλης που απαιτεί η Κομισιόν μήπως θα έπρεπε να σκληρύνει λιγάκι περισσότερο η ελληνική στάση σχετικά με το ζήτημα των ρητρών καθυστέρησης συνολικού ύψους 190 εκατομμυρίων ευρώ που μας οφείλει η ευρωπαική κοινοπραξία;
Ιδού πεδίον δόξης λαμπρό για να αποδείξει η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ ότι το πνεύμα οικονομίας δεν περιορίζεται στον πασχαλινό οβελία και στα μηχανοκινητα των παρελάσεων..
2 σχόλια:
Aμ έτσι καί ζητήσουν τίς ρήτρες οί από 'δώ,θά ζητήσουν πίσω τίς μίζες πού 'έσκασαν' οί από 'κεί (γιά νά κλείσει η δουλειά)...κι αυττό δέν συμφέρει κανέναν τους.
Αν ενεργοποιηθεί η ποινική ρήτρα των € 190 εκατομ. το κόστος ανά Ε/Π θα πέσει από € 32,85 εκατομ. σε € 23,35 εκατομ. Συγκριτικά, η Γαλλική παραγγελία για 68 Ε/Π ΝΗ90 για χρήση από τον Γαλλικό ΣΞ τον Νοέμβριο 2007 είχε κόστος € 1,8 δισεκατομ., ήγουν € 26,47 εκατομ. ανά Ε/Π. Η Ελληνική παραγγελία χρονολογείται από τον Αύγουστο 2003. Σύμφωνα με μερικούς γρήγορους υπολογισμούς, το κόστος ανά Ε/Π της Αυστραλιανής παραγγελίας ΝΗ90 είναι λίαν υψηλότερο του Ελληνικού άν και οι Αυστραλοί θα έχουν υψηλό επίπεδο τοπικής συμπαραγωγής. Η Σουηδία προέβη σε ΑΛΛΑΓΗ διαστάσεων της μεταφορικής καμπίνας των δικών της ΝΗ90 με αποτέλεσμα τις δυσκολίες παράδοσης και σχετική αύξηση του κόστους.
Εκείνο όμως που το άρθρο παραλείπει ν' αναφέρει είναι η τρομερή ακτίνα δράσης των ΝΗ90 η οποία ανέρχεται στα 830-880 χλμ (550 μίλια). Μήπως θυμάται κανείς κάποιο ξεχασμένο Ενιαίο Αμυντικό Δόγμα κι Ενιαίο Αμυντικό Χώρο; Επίσης, το γεγονός ότι το ΝΗ90 έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται από έναν μεγάλο αριθμό Ευρωπαϊκών χωρών, εγγυάται ροή ανταλλακτικών και σχετικά μικρότερο λειτουργικό κόστος κατά την διάρκεια της υπηρεσιακής του χρήσης. Εν τέλει, τι τιμολόγιο βάζουμε στις ζωές εκείνων που πετούν ακόμα με τα πανάρχαια BELL UH-1D HUEY της Ελληνικής Αεροπορίας Στρατού; Οι φτηνές πολιτικολογίες είναι πάντα εύκολες.
Λάμπρος Ε.Π.-εν Η.Π.Α. μετανάστης
26-4-2010, τοπική ώρα 14:35
ώρα Ελλάδος 21:35
Δημοσίευση σχολίου