Κορβέτες Κ-130 : Συνεχίζονται τα προβλήματα, πιθανή η ακύρωση του προγράμματος
Τρίτη 2 Μαρτίου 2010
Σε ενδιαφέρουσες δηλώσεις προέβη προσφάτως ο Γερμανός Αντιναύαρχος Wolfgang Ε. Nolting σχετικά με τα προγράμματα του Γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού. Θα μου πείτε και τι μας νοιάζει εμάς; Η απάντηση είναι πολύ απλή και ακoύει στο όνομα Κ-130, ένα από τα μέχρι πρότινος ακριβοθώρητα σκαριά των Γερμανών στα προβλήματα των οποίων έχουμε αναφερθεί επανειλημμένως
Η είδηση αφορά άμεσα και εμάς καθώς σύμφωνα με τα όσα διαρρέουν από το ΥΠΕΘΑ προωθείται τάχιστα πρόγραμμα απόκτησης 4 κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό ως "προίκα" για τα ναυπηγεία υπό το νέο σχήμα που αποφασίστηκε προσφάτως κάτω απο την πίεση των Γερμανών.. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Nolting, η κατάσταση του προγράμματος στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί "περίπλοκη" καθώς δεν έχει βρεθεί ακόμα βιώσιμη λύση για τα προβλήματα μετάδοσης της κορβέτας, ούτε υπάρχει ακριβές χρονοδιάγραμμα για την επαναφορά σε υπηρεσία των ελλιμενισμένων πλοίων.. Μάλιστα προχώρησε ακόμα παραπέρα και δήλωσε χωρίς περιστροφές ότι δεν αποκλείεται ακόμη και η ακύρωση της σύμβασης!
Μήπως η ξαφνική παρουσίαση της σχεδίασης στο ΠΝ έχει ως σκοπό να βάλει στο παιχνίδι έναν ξένο πελάτη / κορόιδο που θα χρηματοδοτήσει το κόστος επίλυσης των προβλημάτων;
3 σχόλια:
Άν μετά τα Υ-214 δεν έχουμε βάλει μυαλό, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Ούτε Γιουροφάϊτερ ούτε τίποτα Γερμανικό. Άντε κανένα μεταχειρισμένο Λεο-2 το πολύ.
Η μόνη χώρα που μας στηρίζει ΠΟΛΙΤΙΚΑ εντός ΕΕ είναι η Γαλλία. Και αυτό είναι καταγεγραμμένο στα Συμβούλια Κορυφής.
Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να φτιάχνουμε μόνοι μας ; (δες τουρκιά ) Τουλάχιστον στην ναυπηγεία έχουμε παράδοση και να μην μένουμε μονό εκεί να πάρουμε να μελετήσουμε από τους άλλους και να τα προσαρμόσουμε στις ανάγκες μας πλοία τανκ ατομικά τυφέκια και ότι χρειάζεται να ανοίξουν εργοστάσια να χτυπηθεί και η ανεργία και με την σειρά της η οικονομική κρίση. Φτάνει πια με τα αποφάγια τον άλλων. Ας κάνουν και κάτι οι Έλληνες πανεπιστημιακοί μόνο καρέκλα και απεργία είναι ας δικαιολογήσουν τον παχουλό μισθό τους τουλάχιστον να πιέσουν με κάποιο τρόπο τις κυβερνήσεις, στην ιστορία έχουν δείξει ότι στην δύσκολη στιγμή πάντα κάτι κάνουν .
Γ.Α.
Όσο τα εξοπλιστικά μας προγράμματα στηρίζονται στους ξένους δεν μπορεί να υπάρχει ελπίδα ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση στην αμυντική βιομηχανία της χώρας και τούτο διότι η τεχνογνωσία στη σχεδίαση και την ολοκληρωση των συστημάτων παραμένει στους ξένους ενώ σε μας μένει η αγγαρεία της χειρονακτικής δουλειάς.
Για να αλλάξει η κατάσταση θα πρέπει η χώρα να καθιερώσει μακροχρόνια πολιτική ναυπηγήσεων και βάσει αυτής να αναπτυχθούν οι ναυπηγηκές μονάδες και όλες οι λοιπές επιχειρήσεις υποκατασκευαστών που θα λειτουργούν παράλληλα. Έτσι, όλος ο παραγωγικός κόσμος θα μπορεί να προγραμματίσει το προσωπικό και την ανάπτυξη των υποδομών του. Παράλληλα στο ναυτικό θα υπάρχει μία ροή εξοπλισμών που θα του επιτρέπει να λειτουργεί με σύγχρονα μέσα και να έχει και την απαιτύμενη υποστήριξη στην συντήρηση.
Άρα για μία ακόμη φορά βγαίνει το συμπέρασμα ότι όλα είναι θέμα πολιτικών επιλογών και συνέχειας εφαρμογής των αποφάσεων. Χωρίς αυτές τις βασικές προυποθέσεις ότι και να γίνεται είναι πρόσκαιρο, αναξιόπιστο, πανάκριβο κλπ,κλπ.
Δημοσίευση σχολίου