«Φτερά και πούπουλα»
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010
Στιγμές απείρου κάλους εξελίχθηκαν χθες, κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής της Βουλής για το θέμα των γερμανικών υποβρυχίων. Βαριές κουβέντες ανταλλάξανε ο νυν και ο πρώην υπουργός άμυνας, με την στιχομυθία που διέρρευσε στον τύπο να είναι ιδιαιτέρως αποκαλυπτική για το επίπεδο πληροφόρησης και ενδιαφέροντος για τα θέματα της άμυνας της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ. "Αρμόδιων" κατά τα άλλα προσώπων που κρατούσαν στα χέρια τους της άμυνας της χώρας (και διηύθυναν τις διαπραγματεύσεις για το θέμα των υποβρυχίων).
Eυ. Μειμαράκης ( πρώην ΥΕΘΑ και υπεύθυνος για τις διαπραγματεύσεις..): "Oι Γερμανοί για να ισιώσουν το υποβρύχιο τοποθέτησαν φτερό (σ.σ μάλλον εννοεί πτερύγιο) με αποτέλεσμα να μην είναι στέλθ και να το βλέπουν τα ραντάρ!"
Μετά την ανεπανάληπτη αυτή ατάκα επικρατεί πανδαιμόνιο στην αίθουσα, μέλος της επιτροπής ακούγεται να φωνάζει : «Για τι «φτερά» και «πούπουλα» μας λες;. Τι παραμύθια είναι αυτά;. Βαγγέλη, σταμάτα γιατί εκτίθεσαι»
Ευ. Βενιζέλος (ΥΕΘΑ): «Τι είναι αυτά που μας λες; Ποιος «αόρατος» αξιωματικός σου τα λέει αυτά; Δεν έχεις ιδέα για όλα όσα συνέβαιναν επί των ημερών σου στο υπουργείο και στο συγκεκριμένο θέμα του «Παπανικολής». Μη με αναγκάσεις να τα βγάλω στη φόρα, και δεν θα έχεις μέρος να σταθείς»
Στον διαπληκτισμό παρεμβαίνει ο -προφανώς καλύτερα πληροφορημένος- βουλευτής της ΝΔ Πάνος Καμμένος ο οποίος είχε ασχοληθεί με το θέμα ως πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας λέγοντας :
«Κανένα «φτερό» δεν τοποθετήθηκε στο «Παπανικολής», προφανώς πρόκειται για παρανόηση του πρώην υπουργού. Για μένα ας παραληφθεί ο «Παπανικολής», αρκεί να το θεωρεί κατάλληλο το Πολεμικό Ναυτικό».
Κατά την διάρκεια της "ανταλλαγής πυρών" ο Ευ.Βενιζέλος κατηγόρησε τον πρώην ΥΕΘΑ ότι επί τρία χρόνια που παρέμεινε στο υπουργείο Άμυνας δεν είχε την πολιτική βούληση να ασχοληθεί ο ίδιος με το θέμα του υποβρυχίου «Παπανικολής» και κρυβόταν, αφήνοντας τους συνεργάτες του να βγάλουν το φίδι απο την τρύπα στις διαπραγματεύσεις (με τα γνωστά αποτελέσματα). Πρόκειται ίσως για την πρώτη φορά που θα αναγκαστούμε να συμφωνήσουμε σε κάτι με τον νέο υπουργό..
Για την ιστορία, το πρόβλημα ευστάθειας στο αρχικό υ/β της κλάσης διορθώθηκε με αλλαγές εσωτερικά που επηρέασαν το κέντρο βάρους του υ/β, μεταφέροντας χαμηλότερα ή και αφαιρώντας εντελώς βάρη από την υπερκατασκευή του υποβρυχίου. Ενδεικτικά καταργήθηκε η δεξαμενή ψύξης καυσαερίων βάρους 5 τόνων, η οποία βρισκόταν εντός της υπερκατασκευής. Σχετικά με το θέμα της τεχνικής επάρκειας η μη του Παπανικολή, στην προχθεσινή συνέντευξη τύπου για το θέμα ο ΥΕΘΑ επανέλαβε τα γνωστά ήδη από τον πρώην Α/ΓΕΝ Καραμαλίκη, δλδ ότι : Oι οι αρμόδιοι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού ήδη από το 2008 (μετά τις επισκευές) έχουν κρίνει το υ/β τεχνικώς αποδεκτό..
12 σχόλια:
απο τότε που τα U-214 έβγαλαν φτερά, η Διοίκηση Υποβρυχίων έγινε άπιαστο όνειρο χαχαχαχα
...πετάει πετάει ο "Παπανικολής". Αλλά τι φταίει το υποβρύχιο; Πετάει πετάει ο .... πρώην ΥΕΘΑ εννοώ.
Κρίμα ρε παιδιά, από τη μια λέμε δεν αξίζουν τέτοιοι πολιτικοί στην Ελλάδα, από την άλλη όμως εμείς δεν τους ψηφίζουμε; Γιατί να παραπονιόμαστε;
Το θεμα ειναι τεχνικης φυσις.Μακρια κι αλαργα...
Βαγγέλα εκτός από φρέντο τι άλλα παίρνεις;
ειναι πραγματικα για γελια αλλα και για κλαματα!και να φανταστητε οτι ο κ.τιποτα κ.Μειμαρακις του διναμε και μισθο!!!!!!ο ανθρωπος ως υπουργος αμυνας δεν ηξερε ουτε τα βασικα!προφανος ισως να να μιλαει για τα πιδαλια...που εχει αυτη η κλαση στο μπροστινο μερος το υποβρυχιο....προφανος...γιατι το να μπεις στο μυαλο του κ.Μειμαρακι θελει μεγαλη προσπαθεια!κατα τον κ.Μειμαρακι τα αρμτα ηταν τρυπια..τα απατσι χαλασμενα...τα ιπταμενα ρανταρ χαλασμενα...και ετσι περναγε ο καιρος!λες και δεν καταλαβαμε οτι ολα γινοτανε για να κρατηθει το ελλειμα χαμηλα...το ελλειμα που οι ιδιοι δημιουργησαν!!!!κριμα που ακομα και τοσο σοβαρα θεματα οπως ειναι τα αμυντικα θεματα γινοντε πολιτικες σκοπιμοτητες!εξαλλου ο Παπανικολης ηταν μια νεα κλαση και ηταν λογικο να εχει καποιες παιδικες ασθενειες οπως συνηθως τις αποκαλουν!βεβαια αυτο ηταν βουτηρο στο ψωμι του κ.τιποτα κ.Μειμαρακι...με τις γνωστες συνεπειες!ουτε για να πουλαει πασατεμπο στην ομονοια δεν κανει ο κ.Μειμαρακις!βεβαια σε αυτο (βοηθησαν) και καποιοι (δημοσιογραφη)που ως παπαγαλακια μετεδειδαν ολες αυτες τις (πληροφοριες)ως αξιοπιστες!!!!ως αποκλειστικες!!!!!λιγο ακομα αν καθοταν ο κ.τιποτα κ.Μειμαρακις και οι ενοπλες δυναμεις θα γινοταν χαρβαλο!!!!δοξα το θεο επιτελους ενας σοβαρος ανθρωπος στο υπουργειο αμυνας!!!!!και για να μην αδικισω κανενα...ενα μεγαλο μπραβο σε οσους εφεραν σε περας αυτο το (προβλημα)
ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΕΝΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΠΟΛΛΩΝ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΓΕΡΝΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΟ ΕΤΑΙΡΙΑ.ΑΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΟΣΟ ΧΟΝΤΡΑ ΛΑΘΗ ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΦΑΙΝΟΝΑΙ ΕΥΚΟΛΑ.ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΗ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΒΑΖΕ ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΚΑΛΛΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ ΤΥΧΑΙΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟΥ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΓΕΡΝΕΙ; ΟΥΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ;ΕΛΕΟΣ!!!!!!!!!
με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε να σταματήσουμε να συνεργαζόμαστε με Σουηδούς και Γάλλους και να μην παραλάβουμε Eriey και -5;
Και εκεί παρουσιάστηκαν προβλήματα, η μόνη διαφορά είναι ότι εκεί ο πωλητής δεν συμπεριφέρθηκε ως αποικιοκράτης και ο αγοραστής δεν ήθελε να παγώσει τα πάντα για να μην εγγράψει τα ποσά των αγορών στο έλλειμα (ή για να μην βάλει υπογραφή ούτε σε ένα χαρτί λόγω ευθυνοφοβίας -διαλεξε και πάρε)
Τα τεχνικά παρουσίαστηκαν προβλήματα τον Μάιο του 2005. Σύμφωνα με τη σύμβαση στις 30 Σεπτεμβρίου του 2006 έπρεπε ή να παραληφθεί ή να απορριφθεί το υποβρύχιο. Τι έκανε ο προηγούμενος ΥΕΘΑ στις 30/9/06; τίποτα, ούτε παρελήφθη ούτε απερρίφθη, ούτε καταγγέλθηκε η σύμβαση, αλλά αφέθηκε το θέμα φλού και ξεκινήσαν συνομιλίες υποτίθεται, οι οποίες δεν είχαν ως στόχο να βρεθεί λύση αλλά να τρενάρουμε όσο γίνεται την επιτευξη της για λόγους που μπορεί ο καθένας να υποθέσει.
Γιατί όταν λές στην ΤΚΜS φτιάξτο για να το παράλαβω(και να σε πληρώσω), στο φτιάχνει και εσύ δεν βγαίνεις ούτε στα τηλέφωνα, ή κρατάς το θέμα σε κάποιο συρτάρι του κ.Βασιλάκου, ε τότε δεν μπορείς σήμερα να βγαίνεις (σαν υπεύθυνος πολιτικός) και να λές αυτά που λες.
Καλώς η κακώς έγιναν μετατροπές και σύμφωνα με τους δικούς μας ναυταίους (αυτό να το τονίσουμε) το πρόβλημα διορθώθηκε. Η ουσία αυτή είναι.
Και μην ξεχνιόμαστε. Ο ανίκανος Μεϊμαράκης ως τελευταία πινελιά στην άθλια υπουργία του, μας δώρησε την μείωση της θητείας στους 9 μήνες. Μεγάλη υπόθεση.
ΓΙΑ ΝΑΜΗΝ ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ:
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ Τ214 ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΓΕΙΛΑΜΕ ΤΟ Τ212 ΕΝΑ ΤΥΠΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ!!!!! ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΝΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΣΙΖΟΤΑΝ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ Τ212
ΔΗΛΑΔΗ ΠΗΡΑΜΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΕΛΕΟΣ
ΣΕΛΕΥΚΟς
Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι "πίσσα και πούπουλα" και να απευθύνεται σε όσους ευθύνονται για αυτό το χάλι
@ ΣΕΛΕΥΚΟΣ
Καλό είναι να μην ξεχνιόμαστε, αλλά καλύτερο είναι να γνωρίζουμε κάτι, πριν το σχολιάσουμε
Σχετικά με τις διαφορές των υποβρυχίων 212 με τα 214, τις διαφορετικές επιχειρησιακές απαιτήσεις πίσω από την σχεδίαση τους και ποιες ταιριάζουν περισσότερο στις επιχειρησιακές ανάγκες του ΠΝ, θα αντιγράψω συνοπτικό σχόλιο πριν από 2 μέρες του "ενκρυπτω"
"Επι τροχάδην :
Τα U-212 και U-214 είναι σχεδιάσεις οι οποίες απαντάνε σε διαφορετικές επιχειρησιακές απαιτήσεις. Τα υποβρύχια U-212 του Γερμανικού Ναυτικού κατασκευάστηκαν απο μη-μαγνητικό χάλυβα λόγω των επιχειρησιακών συνθηκών της Βαλτικής θαλασσας -μικρό βάθος- 56μ κατα μεσο όρο, σε αυτά τα βάθη ο εντοπισμός με συσκευές MAD είναι ευκολότερος.
Ο μη-μαγνητικός χάλυβας ο οποίος αποκαλείται και sweet steel είναι μικρότερης αντοχής απο αυτόν που χρησιμοποιείται στα U-214 και στα περισσότερα υ/β συμβατικής πρόωσης. Για τον απλούστατο λόγο ότι η διαφορά αυτή μεταφράζεται σε ικανότητα κατάδυσης σε πολύ μεγαλύτερα βάθη (~400m), κρίσιμο χαρακτηριστικό για επιχειρήσεις σε θάλασσες όπως οι δικές μας. Με δυό λόγια διαφορετικές σχεδιαστικές αντιλήψεις ικανοποιούν διαφορετικές επιχειρησιακές ανάγκες."
http://www.enkripto.com/2010/03/blog-post_9746.html#comment-5796662962093570352
ΤΟ U-212 ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΛΤΙΚΗ
Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΕΛΕΞΕ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ!!!
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΜΑς ΠΡΟΤΕΙΝΑΝ ΜΙΑ ΠΙΟ ΦΘΗΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ U-212 Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΔΙΕΘΕΤΕ ΟΜΩΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΙΡ ΤΟ U-214
ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΜΠΕΡΙΕΙΧΕ ΤΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΕΜΦΑΝΙΣΗς ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΤΩΡΑ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΣΟΜΑΤΩΜΕΝΕς ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΝΑΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΑΛΛΑ ΝΑΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑΤΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΑΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΥΟ;
ΑΥΤΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ
ΣΕΛΕΥΚΟΣ
Δημοσίευση σχολίου