Τουρκική φρεγάτα έξω απο την Άνδρο
Δευτέρα 1 Μαρτίου 2010
Η σημασία του Στενού του Καφηρέα και οι τουρκικές "περατζάδες"..
Νέα τουρκική πρόκληση χθες στο Αιγαίο υπό την μορφή της "αδικαιολόγητης" παρουσίας τουρκικής φρεγάτας τύπου OHP (F-490 Gaziantep) στην περιοχή ανοιχτά των ανατολικών ακτών της Αττικής. Επίκεντρο του ενδιαφέροντος της τουρκικής ναυτικής μονάδας υπήρξε το στενό Καφηρέα μεταξύ Άνδρου και Εύβοιας, ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος για τα τουρκικά υποβρύχια καθώς αποτελεί την "πύλη" για την έξοδο των ελληνικών ναυτικών μονάδων προς το βόρειο Αιγαίο σε περίπτωση κινητοποίησης. Υπό αυτό το πρίσμα δεν αποκλείεται η παρουσία της φρεγάτας να συνοδεύονταν και από αντίστοιχη παρουσία υποβρυχίου στην ευρύτερη περιοχή.
Το τουρκικό σκάφος βρισκόταν υπό την διακριτική παρακολούθηση της πυραυλακάτου "Ρουσσέν" καθ'όλη την διάρκεια της παρουσίας του εντός Ελληνικών χωρικών υδάτων, παρουσία η οποία δεν ικανοποιούσε τις προϋποθέσεις της αβλαβούς διέλευσης *και ως εκ τούτου ήταν εντελώς παράνομη..Μετά από πλεύση αρκετών ωρών η Γαζιαντέπ ανέστρεψε την πορεία της και εξήλθε του στενού προς τα διεθνή ύδατα του Κεντρικού Αιγαίου.
Στις 14 Ιανουαρίου 2009 ανάλογο περιστατικό έλαβε χώρα με πρωταγωνιστή αυτή την φορά την φρεγάτα Turgutreis. Το τουρκικό σκάφος έπλευσε επί 3,5 ώρες μέσα στα Ελληνικά χωρικά ύδατα στο Στενό Καφηρέα και στο Στενό Κέας Μακρονήσου αγνοώντας προκλητικά τις συνεχείς προειδοποιήσεις της φρεγάτας Μπουμπουλίνα που καλούσε τους Τούρκους να αποχωρήσουν από την περιοχή.
Χαρακτηριστικά της σημασίας του Στενού του Καφηρέα είναι δύο περιστατικά της νεώτερης πολεμικής ιστορίας μας. Κατα την πρώτη πολεμική νηοπομπή στην οποία συμετείχε το αντιτορπιλικό Βασ.Γεώργιος την 31η Οκτ 1940 -συνοδεία φορτηγών πλοίων μέχρι τα Δαρδανέλλια- οι διαταγές προέβλεπαν πλού της νηοπομπής μέσω του Ευβοικού διότι η οδός απο το Στενό του Καφηρέα θεωρείτο πολύ εκτεθειμένη σε επιθέσεις υποβρυχίων..
Στις 16 Νοεμβρίου 1942, το υποβρύχιο "Τρίτων" επιτέθηκε στο στενό Καφηρέα κατά γερμανικής νηοπομπής και βύθισε ένα πετρελαιοφόρο. Στη συνέχεια καταδιώχθηκε επί ένα 6ωρο από γερμανικά πολεμικά πλοία( μεταξύ των οποίων ήταν και το αντιτορπιλικό «Hermes» , το πρώην ελληνικό αντιτορπιλλικό Βασ.Γεώργιος !) και βυθίστηκε μαζί με 5 αξιωματικούς και 28 ναύτες.
* Προυποθέσεις για αβλαβή διέλευση βάση του Διεθνούς Δικαίου :
"H διέλευση πρέπει να είναι συνεχής και ταχεία και να μην εκτελείται άσκοπα, έστω και για αναψυχή, περιπλάνηση μέσα στην χωρική θάλασσα του παράκτιου Κράτους, εκτός εάν συνδυάζεται με πορεία προς ή από λιμένα του εν λόγω Κράτους".
α. Δεν πρέπει να μην εκτελούνται ασκήσεις ή γυμνάσια με όπλα οποιουδήποτε είδους.
β. Να μην εκτελούνται πράξεις που να αποσκοπούν στη συλλογή πληροφοριών προς βλάβη της άμυνας ή της ασφάλειας του παράκτιου Κράτους.
γ. Να μην εκτελούνται προσνηώσεις ή απονηώσεις αεροσκαφών.
δ. Να μην εκτελείται οποιαδήποτε σοβαρή ρύπανση κατά παράβαση του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας.
ε. Να μην προβαίνουν σε κάθε απειλή ή χρήση βίας κατά της κυριαρχίας της εδαφικής ή της πολιτικής ανεξαρτησίας του παράκτιου Κράτους ή κατά οποιοδήποτε άλλο τρόπο σε παράβαση των Αρχών του Διεθνούς Δικαίου που περιέχονται στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.
Από την στιγμή που η τουρκική φρεγάτα ανέστρεψε την πορεία της, απέβαλε το χαρακτήρα της αβλαβούς διελεύσεώς της, αίροντας μια από τις προϋποθέσεις, καθώς η έπαψε να εκτελεί διέλευση "συνεχή και ταχεία"
2 σχόλια:
Θα έλεγα ότι μπορούμε να μιλήσουμε και για την προυπόθεση "β".
Στη Μάλτα πηγαίναν και χαθηκαν βρε παιδιά μη κάνετε έτσι...500 χρόνια προσπαθούν να πάνε και δε τα καταφέρνουν @
Δημοσίευση σχολίου