Στο ΠΝ θα παραμείνει ο Παπανικολής

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Του Σάββα Δ. Βλάσση*

Ουσιαστική επιβεβαίωση της αισθήσεως ότι τελικώς το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ θα παραμείνει στο Πολεμικό Ναυτικό, προέκυψε από την συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο υπουργός Εθνικής Αμύνης Ευάγγελος Βενιζέλος το απόγευμα της 17ης Μαρτίου. Ο ΥΕΘΑ ξεκίνησε περιγράφοντας ότι θέση της ελληνικής κυβερνήσεως είναι ότι το υποβρύχιο πρέπει να πωληθεί σε τρίτη χώρα, διευκρίνισε δε ότι το ζητούμενο είναι να εξεταστεί η δυνατότητα πωλήσεως με υψηλότερο τίμημα από τα 300 εκατ. ευρώ που το τιμολογεί σήμερα η γερμανική πλευρά. «Με δεδομένο ότι η ιστορική τιμή των υποβρυχίων 214 το 2000 ήταν 463,25 εκατ. ευρώ και με δεδομένες τις διεθνείς τιμές για τα υποβρύχια τύπου 214, δεν μπορούσαμε να αποδεχτούμε σε καμία περίπτωση να πιστωθούμε για το υποβρύχιο αυτό, μόνο 300 εκατ». δήλωσε συγκεκριμένα ο κ. Βενιζέλος.

Οι πραγματικές προθέσεις ή τουλάχιστον η «φιλοσοφία» πίσω από τον «ελιγμό» της ελληνικής πλευράς κατά την διάρκεια της διαπραγματεύσεως, διεφάνησαν στις απαντήσεις που έδωσε ο υπουργός στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων.

Όπως είναι γνωστό, τον Μάιο του 2005, στην διάρκεια δοκιμών του ΠΑΠΑΝΙΚΟΚΗ, διαπιστώθηκαν αποκλίσεις από τις τεχνικές προβλέψεις της συμβάσεως. Η γερμανική πλευρά προέβη σε εργασίες τροποποιήσεως του υποβρύχιου, μετά τις οποίες, το 2008, η γερμανική υπηρεσία εξοπλισμών BWB, μετά από αίτημα του ΥΠΕΘΑ, πιστοποίησε ότι το υποβρύχιο είναι αξιόπλοο και επιχειρησιακό. Το ΓΕΝ αποδέχθηκε ότι με τις τροποποιήσεις είχαν θεραπευτεί τα προβλήματα που παρουσίαζε το υποβρύχιο, πλην όμως, το ΥΠΕΘΑ δεν προέβη στην αποδοχή του για λόγους σκοπιμότητος.

Σήμερα, η ελληνική πλευρά εμφανίζεται έτοιμη να αποδεχθεί το τροποποιημένο υποβρύχιο που απέρριπτε με «ανεξήγητη» επιμονή. Το πώς μεθοδεύεται η διαδικασία αυτή απαντήθηκε από τον ΥΕΘΑ, ο οποίος ανέφερε πως αναμένεται νέα «επίκαιρη πιστοποίηση» του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ από την BWB εντός του 2010, μετά την οποία θα ακολουθήσουν δοκιμαστικοί πλόες από το ΠΝ, με σκοπό να δοθεί η τυπική έγκριση από πλευράς ΓΕΝ για αποδοχή του υποβρυχίου. Διευκρινίστηκε ότι δεν υφίσταται σήμερα νομικό πλαίσιο για την διεξαγωγή αναλόγων δοκιμών από το ΠΝ και ότι τώρα εκδόθηκε η πάγια διαταγή για εν πλω δοκιμές υποβρυχίων.
Πρόκειται ασφαλώς για τυπική διαδικασία η οποία συμφωνήθηκε προκειμένου να απεμπλακεί η υπόθεση και να διαφυλαχτούν τα προσχήματα για την ελληνική πλευρά.

Στην φυσιολογική απορία των δημοσιογράφων ότι αφού πλέον ουσιαστικά παραδέχεται η ελληνική πλευρά ότι το τροποποιημένο υποβρύχιο είναι αξιόπλοο, γιατί δεν το αξιοποιεί το ΠΝ, η απάντηση του κ. Βενιζέλου ήταν άκρως χαρακτηριστική και παραστατική:

ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Τώρα, εάν μετά την ύψωση της ελληνικής σημαίας εμφανιστεί το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού σύσσωμο, μάχιμοι και μηχανικοί και κάνουν ομαδικό διάβημα περί του ότι θέλουμε το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» πάση θυσία, αυτό θα το αντιμετωπίσει το Υπουργικό Συμβούλιο. Αλλά εμείς το παίρνουμε για να το μεταπουλήσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν αποκλείεται να το κρατήσουμε όμως.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι κάτι το οποίο μας έχει απασχολήσει. Εμείς το παίρνουμε για να το πουλήσουμε. Αλλά θέλουμε να το πουλήσουμε στην τιμή που πρέπει και θέλουμε να το πουλήσουμε σε ανθρώπους οι οποίοι δεν είναι περαστικοί. Είναι άνθρωποι οι οποίοι έχουν στα δικά τους πολεμικά ναυτικά τους δικούς τους μηχανικούς και τους δικούς τους νηογνώμονες».

Η επιμονή των δημοσιογράφων, ήταν εμφανές ότι ενόχλησε τον ΥΕΘΑ, ο οποίος βρέθηκε υποχρεωμένος στην ουσία να «απολογείται» για την αντιφατική στάση που τηρήθηκε επί του συγκεκριμένου από την προηγουμένη κυβέρνηση, επί ημερών Βαγγέλη Μεϊμαράκη. Στο ερώτημα για την τύχη του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ, εάν δεν καταφέρει η Ελλάδα να τον πουλήσει, ο ΥΕΘΑ παρακάλεσε «να σταματήσει εδώ αυτή η συζήτηση, γιατί αυτή η συζήτηση έτσι όπως διεξήχθη χωρίς να έχει καταγγελθεί η σύμβαση και χωρίς να έχουν ληφθεί μέτρα από το 2006 έως το 2010, βλάπτει το δημόσιο συμφέρον».

Μετά την λήξη της συνεντεύξεως, εκτός μικροφώνου, ο ΥΕΘΑ ανέφερε με νόημα στους δημοσιογράφους που τον «πολιορκούσαν» για το συγκεκριμένο ζήτημα, ότι θα πρέπει να επιτευχθεί και μια «καλή τιμή» για να πωληθεί ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ… Ο κ. Βενιζέλος δήλωσε ότι η συμφωνία πλαίσιο που έχει επιτευχθεί, αναμένεται να καταλήξει σε 4-5 μήνες στην αναλυτική σύμβαση που θα υπογραφεί. Αυτή προβλέπει την ναυπήγηση 2 νέων υποβρυχίων Τύπου 214, αντί του εκσυγχρονισμού 2 Τύπου 209, που προέβλεπε το πρόγραμμα NEPTUNE II. Η τιμή κατ’ αποκοπήν (fixed price) των 2 νέων υποβρυχίων, ορίστηκε στα 500 εκατ. ευρώ ανά μονάδα, την στιγμή που από ελληνικής πλευράς, κατά την έναρξη της διαπραγματεύσεως, αυτή υπολογιζόταν μεταξύ 480-540 εκατ. ευρώ.

Το συμπέρασμα είναι ότι ο στόλος υποβρυχίων του ΠΝ στο εγγύς μέλλον, θα διαμορφωθεί σε 6 Τύπου 214, 1 εκσυγχρονισμένο Τύπου 209/1200 ΑΙΡ και 4 εκσυγχρονισμένα Τύπου 209/1100. Τα 3 μη εκσυγχρονισμένα Τύπου 209 αναμένεται να αποσυρθούν κατά την σταδιακή είσοδο σε υπηρεσία των υποβρυχίων Τύπου 214.

* Ο Σάββας Δ. Βλάσσης είναι εκδότης του περιοδικού «Δούρειος Ίππος»

28 σχόλια:

Ανώνυμος 17 Μαρτίου 2010 στις 11:26:00 μ.μ. EET  

Ποιά είν' η άποψη του "εν κρυπτώ" για την εξέλιξη αυτή; Υποθέτω ότι αφού παρακολουθείτε πιο στενά τις εξελιξεις έχετε σχηματίσει άποψη ως προς το αν πρέπει να ενταχθεί ή όχι στο ΠΝ. Η εξέλιξη της παραμονής του είναι θετική ή όχι; Μήπως συμφέρει περισσότερο να το πουλήσουμε;

ΠΚΠ

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 12:06:00 π.μ. EET  

Και προς τι το πανηγυρικό της επιβεβαίωσης ότι μας έπιασαν κότσους;

enkripto 18 Μαρτίου 2010 στις 12:21:00 π.μ. EET  

@ΠΚΠ
Πέρα απο την πιστοποίηση της ΒWB (την οποία κάποιος θα μπορούσε να αμφισβητήσει) το οτι τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν στο υ/β διορθώθηκαν το 2008 είναι θέση και του πλέον αρμόδιου, του Πολεμικού Ναυτικού , δια στόματος του προηγούμενου Α/ΓΕΝ.

Είναι ξεκάθαρη βλακεία να στερηθεί το ΠΝ ένα υ/β τέτοιων δυνατοτήτων μόνο και μόνο επειδή η πολιτική ηγεσία φοβάται την οποια αρνητική δημοσιότητα. (βλέπε "προηγούμενη ηγεσία ΥΠΕΘΑ" που δημιούργησε και αυτό το χάος)

Σωστά πράττουν κατα την ταπεινή μου γνώμη

@Ανώνυμε
"Και προς τι το πανηγυρικό της επιβεβαίωσης ότι μας έπιασαν κότσους;"

αν αναφέρεσε συγκεκριμένα στον Παπανικολή, τότε μας λές το αρμόδιο κλιμάκιο του ΠΝ δεν έχει ιδέα απο υ/β. Αν αναφέρεσαι γενικότερα στην συμφωνία, είπαμε και πρίν ότι είναι ξεκάθαρα ετεροβαρής (μας τον πιάνουν κατα το κοινώς λεγόμενο) αλλά μεταξύ των δύο επιλογών (να μείνουμε χωρίς ΔΥ ή να προχωρήσουμε στην συμφωνία) είναι σαφώς προτιμότερο το δεύτερο. Δεκαετία κλείσαμε απο την υπογραφή της σύμβασης..

Αλλιώς όσοι διαφωνούν ας μας πούν πολύ απλά τι θα κανει το ΠΝ στην επόμενη κρίση χωρίς ελληνικά υ/β στο Αιγαίο.

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 8:18:00 π.μ. EET  

Να υπενθυμίσω ότι τα τ.209/Γλαύκος είναι 37-38 ετών που ακόμα και εκσυγχρονισμένα δεν έχουν πολύ μέλλον. Αλλωστε με τα 214 το ΠΝ αυτά θα αντικαθιστούσε. Τα τ.209/Ποσειδών είναι 30-32 ετών οπότε και αυτά πάνε για παροπλισμό σύντομα αφού δεν εκσυγχρονίζονται. Το ίδιο πιστεύω θα συμβεί και με το Υ/Β Ποσειδών καθώς θα γίνει δύσκολη η υποστήριξή του όντας το μοναδικό σκάφος του τύπου στον Στόλο ("μοναχόπλοιο"). Θα μείνουμε με 6 Υ/Β όταν οι απέναντι θα έχουν τουλάχιστον 14 σύγχρονα Υ/Β τ.209 και τ.214? Πώς θα καλύψουμε Αιγαίο, Ιόνιο και Μεσόγειο? Τα 6 δεν αρκούν ούτε για τα choke points του Αιγαίου. Λύσεις άμεσα!

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 9:29:00 π.μ. EET  

Είναι απόλυτα σωστό αυτό που λέει ο κ. Βενιζέλος σχετικά με το ότι το θέμα της παραλαβής του υποβρυχίου έπρεπε να είχε ξακαθαρισθεί το 2006 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση. Ο τότε όμως αρμόδιος Γενικός Γραμματέας είχε με την γενικώτερη στάση του στη διαχείρηση των εξοπλισμών εκφοβήσει τους αρμόδιους για κάθε απόφαση που ελάμβαναν. Αποτέλεσμα αυτού ήταν τίποτε να μην προχωράει και κανείς αρμόδιος αξιωματικός δεν ήταν διατεθειμένος να πάρει την παραμικρή ευθύνη, διαισθανόμενος ότι στο μέλλον θα μπορούσε να απολογείται. Έτσι το θέμα σερνόταν, έγινε κουβάρι και τελικά έγινε γόρδιος δεσμός. Οπότε για να λυθεί ο δεσμός χρειάζεται μαχαίρι που όμως εκ της φύσεως του θα πονέσει.
Επειδή στο πρόγραμμα υπήρχαν σημαντικές εκκρεμμότητες καθώς επίσης εκ της καταστάσεως έχουν δημιουργηθεί και νέες, πιστεύω ότι το πρόγραμμα τελικά θα κοστίσει πολύ περισσότερο απ΄ ότι σήμερα υπολογίζουν. Και βέβαια κανείς δεν μιλά για το τι θα γίνει με τα μη εκσυγχρονισμένα υποβρύχια και τι χρήματα θα πρέπει να δρομολογηθούν προκειμένου να συνεχίσουν με τις όποιες δυνατότητες τους έχουν απομείνει.

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 10:19:00 π.μ. EET  

"Αλλιώς όσοι διαφωνούν ας μας πούν πολύ απλά τι θα κανει το ΠΝ στην επόμενη κρίση χωρίς ελληνικά υ/β στο Αιγαίο"
oti kanei panta katebazei tin simaia kai feygei...

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 1:17:00 μ.μ. EET  

την σημαία την κατέβασε ο Πάγκαλος, όχι το ΠΝ..

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 1:18:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμος

18 Μαρτίου 2010 8:18:00 π.μ. GMT+0200

Το εκσυγχρονισμένο (και με ΑΙΡ) 209/1200, ακόμη και αν είναι το μοναδικό εκσυγχρονισμένο της κλάσης του σε υπηρεσία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό για τα καινούρια, μια και είναι εξοπλισμένο με όμοιο σύστημα ΑΙΡ

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 1:21:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμος "18 Μαρτίου 2010 10:19:00 π.μ. GMT+0200"

""Αλλιώς όσοι διαφωνούν ας μας πούν πολύ απλά τι θα κανει το ΠΝ στην επόμενη κρίση χωρίς ελληνικά υ/β στο Αιγαίο"
oti kanei panta katebazei tin simaia kai feygei..."

Αμφιβάλλω αν ξέρεις για τί μιλάς

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 4:41:00 μ.μ. EET  

Να μην το παραλάβουν το σαράβαλο των Γερμανών.
390.000.000€ ζήτησαν για αναβάθμιση του Ωκεανός οι Γερμανοί και ακόμα δεν έχει παεί κανένας φυλακή.
Ως πότε θα ανεχόμαστε τους εκβιασμούς τους.
Εχουν πάρει μπροστά όλα τα λεφτά σχεδόν ,δεν έχουν παραδόσει τίποτα και απαιτούν και τα λιγοστά που απέμειναν.
Για ρήτρες που έπρεπε να πληρώσουν πάνω απο 200 εκατομμύρια κουβέντα.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη απάτη που έχει γίνει ποτέ σε προμήθεια οπλικών συστημάτων εδώ και 40 χρόνια.
Συγχαρητήρια στους αξιωματικούς του ΠΝ που δεν υποκύπτουν στους εκβιασμούς και δεν παραλαμβάνουν το "μεθυσμένο" Υποβρύχιο.

Υγ.Καλά θα κάνει το Γερμανικό λόμπι να ηρεμήσει λίγο γιατί πολύ τους ανεχτήκαμε σαν λαός τους Γερμανούς και τους εμπαιγμούς τους.

enkripto 18 Μαρτίου 2010 στις 5:22:00 μ.μ. EET  

ανώνυμε φίλε, δεν ανακάλυψες την πυρίτιδα

http://www.enkripto.com/2009/09/blog-post_379.html

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 8:36:00 μ.μ. EET  

Ο κ. Βενιζέλος θα ήταν καλό να απαντήσει γιατί κάθεται και κρατά στην θέση του, τον Βασιλάκο, που είναι από τους κύριους υπεύθυνους για το φιάσκο των υποβρυχίων

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 8:43:00 μ.μ. EET  

Ο κ.Βενιζέλος δεν λέει την αλήθεια την οποία ενδεχομένως αγνοεί.ΌΛα άρχισαν όταν όταν ο κ. Σπηλιωτόπουλος ανέλαβε έναντι του ομολόγου του των οικονομικών την υποχρέωση να αναστείλλει της πληρωμές εξοπλιστικών προγραμμάτων προς βελτίωση του ισοζυγίου εξωτερικών πληρωμών (εις βάρος βεβαίως της εθνικής άμυνας και των εξωτερικών σχέσεων της Ελλάδος). Ο ανεκδιήγητος κ. Βασιλάκος και μια παρέα ενστόλων ελαφράς συνειδήσεως ή μειωμένης αντιλήψεως, ανεκάλυψαν αίφνης ότι τα Υ/Β γέρνουν και τα άρματα τρυπιούνται (το τελευταίο έχει ξεχαστεί). Και τα δύο συστήματα είναι τα καλύτερα που υπάρχουν. Σβστά είναι όσα λέει ο Σάββας. Το γιατί ο κ.ΥΕΘΑ λέει σήμερα μπούρδες μάλλον οφείλεται στην πληροφόρηση που παίρνει από τον αειθαλλή μηχανιμό που κληρονόμησε και υπαιτίως διατηρεί ακέραιο.
Digon

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 9:07:00 μ.μ. EET  

http://em-pollution-gr.blogspot.com/2010/03/u-214.html

enkripto 18 Μαρτίου 2010 στις 9:37:00 μ.μ. EET  

Τι να πρωτοπιάσεις...

θα κάνω copy-paste ποστ που έγινε αλλού

Επι τροχάδην :
Τα U-212 και U-214 είναι σχεδιάσεις οι οποίες απαντάνε σε διαφορετικές επιχειρησιακές απαιτήσεις. Τα υποβρύχια U-212 του Γερμανικού Ναυτικού κατασκευάστηκαν απο μη-μαγνητικό χάλυβα λόγω των επιχειρησιακών συνθηκών της Βαλτικής θαλασσας -μικρό βάθος- 56μ κατα μεσο όρο, σε αυτά τα βάθη ο εντοπισμός με συσκευές MAD είναι ευκολότερος.

Ο μη-μαγνητικός χάλυβας ο οποίος αποκαλείται και sweet steel είναι μικρότερης αντοχής απο αυτόν που χρησιμοποιείται στα U-214 και στα περισσότερα υ/β συμβατικής πρόωσης. Για τον απλούστατο λόγο ότι η διαφορά αυτή μεταφράζεται σε ικανότητα κατάδυσης σε πολύ μεγαλύτερα βάθη (~400m), κρίσιμο χαρακτηριστικό για επιχειρήσεις σε θάλασσες όπως οι δικές μας. Με δυό λόγια διαφορετικές σχεδιαστικές αντιλήψεις ικανοποιούν διαφορετικές επιχειρησιακές ανάγκες.

Επίσης :

“Μόνο οι χημικές κυψελλίδες που έχουν και που χρησιμοποιούν υγρό ήλιο για παραγωγή ενέργειας προσφέροντας μεγαλύτερο χρόνο υποβρύχιας πλεύσης και χαμηλότερη ηχητική επιβάρυνση είναι στα δυνατά ατού αυτού του υποβρυχίου. Και αυτές όμως είναι ήδη τεχνολογίας της προηγούμενης δεκαετίας.”

Xημικές κυψέλες που χρησιμοποιούν ήλιο, δεν υπάρχουν..μάλλον υδρογόνο εννοεί ο φίλος.

Ανώνυμος 18 Μαρτίου 2010 στις 11:31:00 μ.μ. EET  

Το κακό με αυτό το σκεπτικό της μεταπώλησης του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι ότι μπαίνουν ιδέες στους γενικά ανεγκέφαλους κρατούντες. Τι εννοώ; Θα πουλήσουμε τον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ που πληρώσαμε αδρά στο παρελθόν για να βγάλουμε φράγκα. Μωρέ γιατί να μην πουλήσουμε και μερικά Leopard 2HEL να κονομήσουμε περισσότερα; Βρε δεν πουλάμε και τα Pzh 2000. Εκείνες τις Super Vita της πυραυλακάτους σαν πολλές δεν παραγγείλαμε; Nα πουλήσουμε κανά-δυό. Έτσι θα γεμίσουν τα ταμεία του κράτους. Εκποίηση ακινήτων, επιχειρήσεων, νησιών, ακόμα και οπλικών συστημάτων από το Δημόσιο για να βγούμε από το αδιέξοδο.

enkripto 19 Μαρτίου 2010 στις 2:13:00 π.μ. EET  

Η συνέντευξη τύπου στο ΥΠΕΘΑ για το θέμα

http://www.mod.mil.gr/Pages/ViewPressObject.asp?HyperLinkID=4&MainLinkID=127&ObjectID=4155

Ανώνυμος 19 Μαρτίου 2010 στις 3:37:00 π.μ. EET  

δεν γνωρίζω πόσο σοβαρό ήταν το πρόβλημα του Παπανικολής δυστυχώς όμως η τραγικα μεγάλη καθυστέρηση για την παραλαβή ή τελως πάντων την διευθέτηση του θέματος στέρησε από την Ελλάδα ένα ακόμα στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι της τουρκίας που θα μπορούσε να έχει η Ελλάδα από το 2006 πλέον το 2009 τα 214TN που συμφώνησαν να αγοράσουν(και να συνκατασκευάσουν) οι τούρκοι είναι ενδεχομένως ισάξια ή και ανώτερα των U214 του ελληνικού ναυτικού και αυτό είναι ένα ακόμα αρνητικό στην "μάχη" του Αιγαίου.

Ανώνυμος 19 Μαρτίου 2010 στις 11:34:00 π.μ. EET  

Ο DIGON είπε...
Ο κ.Βενιζέλος δεν λέει την αλήθεια την οποία ενδεχομένως αγνοεί.ΌΛα άρχισαν όταν όταν ο κ. Σπηλιωτόπουλος ανέλαβε έναντι του ομολόγου του των οικονομικών την υποχρέωση να αναστείλλει της πληρωμές εξοπλιστικών προγραμμάτων προς βελτίωση του ισοζυγίου εξωτερικών πληρωμών (εις βάρος βεβαίως της εθνικής άμυνας και των εξωτερικών σχέσεων της Ελλάδος). Ο ανεκδιήγητος κ. Βασιλάκος και μια παρέα ενστόλων ελαφράς συνειδήσεως ή μειωμένης αντιλήψεως, ανεκάλυψαν αίφνης ότι τα Υ/Β γέρνουν και τα άρματα τρυπιούνται (το τελευταίο έχει ξεχαστεί). Και τα δύο συστήματα είναι τα καλύτερα που υπάρχουν. Σβστά είναι όσα λέει ο Σάββας. Το γιατί ο κ.ΥΕΘΑ λέει σήμερα μπούρδες μάλλον οφείλεται στην πληροφόρηση που παίρνει από τον αειθαλλή μηχανιμό που κληρονόμησε και υπαιτίως διατηρεί ακέραιο.



Φίλε δεν τα έβγαλε άχρηστα ο Βενιζέλος τα Υ/Β ούτε ο Βασιλάκος.
Ακόμα δεν θέλεις να καταλάβεις ότι όλες οι εφημερίδες ,όλα τα κανάλια έγραφαν ότι γέρνουν.Οι αξιωματικοί που πήγαν στο κίελο και το τέσταραν είπαν ότι εμείς δεν βάζουμε την υπογραφή μας να παραλάβουμε αυτό το σαπάκι.(θυμάσαι φακέλους ΠΑΠΑΧΕΛΑ?)
Αν θέλεις να κατηγορήσεις κάποιους να κατηγορήσεις τους Γερμανούς.
Τους χειρότερους προμηθευτές όπλων που είχαμε ποτέ.Ολα προβληματικά και σε τιμές ληστρικές για να πάνε φυλακή όσοι υπέγραψαν.
Πήραν σχεδόν όλα τα λεφτά μπροστά και παρέδωσαν ένα που γέρνει.Μας έκαναν πειραματόζωα στο 214 για να ναυπηγήσουν πλέον ορθά τα τουρκικά.
Τα πανάκριβα leo2 ήρθαν με ραισμένους θόλους και οι ερπύστριες βγήκαν off στα 100χλμ!!! και ενώ είχαν εγγύηση για μερικές χιλιάδες χλμ.
Για τα πυρομαχικά γαργάρα και εκεί.Ζητάνε τρελά λεφτά.Λογικό είναι.Τέτοια νούμερα που αλλού θα βρούνε.
Η σύμβαση για τα Υ/Β έπρεπε να ήταν ήδη στον εισαγγελέα του Αρείου πάγου και όσοι είχαν αναμειξη έπρεπε να είναι ήδη προφυλακισμένοι.
Για τις ρήτρες που έπρεπε να πληρώσουν οι "απατεώνες" του Δ ΡΑΙΧ κουβέντα.Λεφτά δεν έχουμε αλλά χαρίζουμε 400 μύρια.
Ποιά δουλεία έφεραν οι Γερμανοί στα ναυπηγεία εδώ και 6 χρόνια?
Για πείτε μου εσείς εγκάθετοι της Βέρμαχτ?
Γιατί λυσάτε να πάρουμε τα ερείπια τα Marder που τα έχουν οι Γερμανοί για παλιοσίδερα?
Τόσο πολύ σας έτσουξαν τα Ρώσικα?
Περαστικά σας.
ΔΝΤ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΚΑ ΚΑΙ ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ!!!

enkripto 19 Μαρτίου 2010 στις 4:55:00 μ.μ. EET  

Αγαπητέ φίλε, περαστικά σε εσένα

Το παραπάνω πόστ είναι εξαίρετο παράδειγμα του γιατί ή ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας.

Οι αξιωματικοί που αναφέρεις, είναι τα μέλη του ναυτκού κλιμακίου Κιέλου που διαπίστωσαν τα προβλήματα το 2005, ΠΡΙΝ επέλθουν οι επισκευές του 2008. Ψάξε βρές, ή μάλλον για να μην κουράζεσαι διάβασε τι ειπώθηκε χθές για το θέμα (για να μην πάμε πιο πίσω στο Καραμαλίκη)

“Δε δικαιούμαι εγώ ως Υπουργός ή ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός, να εκφράσουμε τεχνική γνώμη. Δεν ξέρουμε εμείς πρωτογενώς ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υποβρυχίου. Το 2008 μετά τις βελτιώσεις που έγιναν, η BWB, ή γερμανική αρχή πιστοποίησης το πιστοποιεί και θα μας πουν και δημόσια οι αξιωματικοί οι αρμόδιοι του Πολεμικού Ναυτικού αυτό που μας είπαν στις εσωτερικές συσκέψεις, εάν το κρίνουν και οι ίδιοι τεχνικώς αποδεκτό. Εμάς μας είπαν ότι το κρίνουν. Θα το πουν και ενώπιον της Βουλής."

Τα υπόλοιπα είναι ανάξια σχολιασμού, καλύτερα να συνεχίσεις να ενημερώνεσαι απο τους πλασιέ και τους δημοσιογράφους-Γκαναντέρ καθότι αυτή η ενημέρωση σου αξίζει, άσε μας εμάς τους εγκάθετους να την ψάχνουμε αλλιώς.

ΥΓ για ρήτρες εμείς μιλάγαμε πολύ πριν ξεκινήσει η κουβέντα για το θέμα
http://www.enkripto.com/2009/09/blog-post_379.html

Ανώνυμος 20 Μαρτίου 2010 στις 9:58:00 π.μ. EET  

Ωραίο το δίλημμα αν δεν τα παραλάβουμε, θα μείνουμε χωρίς υποβρύχια. Όμως για απαντήστε, γιατί οι Έλληνες πλήρωσαν για να αγοράσουν ένα σχέδιο στα χαρτιά;

Τέλος πάντων αυτά είναι παρελθόν. Αυτό που έχει σημασία είναι το μέλλον. Και αυτό είναι το παρακάτω: μειωμένων δυνατοτήτων πλοία, τα οποία θα παρουσιάζουν συνεχώς προβλήματα, με αποτέλεσμα την ουσιαστική υποβάθμιση των δυνατοτήτων του στόλου, και το ελληνικό δημόσιο, δεμένο ουσιαστικά στο να αγοράζει ότι του πετούν οι Γερμανοί. Με πασπάλισμα όμορφα δημοσιεύματα στον "τύπο" που θα εκθειάζουν τα προτερήματα των πλοίων.

Ανώνυμος 22 Μαρτίου 2010 στις 1:31:00 μ.μ. EET  

Αγαπητό enkripto

Ημιμάθεια δεν είναι η πραγματικότητα.

Θέλετε σώνει και καλά να μας πείσετε ότι το υποβρύχιο διορθώθηκε.

Αν δεν κάνω λάθος τα χρυσοπλη΄ρώσαμε γιατί υποτίθεται ήταν ένα πρωτοποριακό συμβατικό Υ/Β με πολύ χαμηλό ίχνος.
Μετά την επισκευή του 2008 που λέτε και για να έρθει στα ίσα του, θυσιάστηκε αυτό το πλεονέκτημα για το οποίο τα επιλέξαμε.Δηλ το χαμηλό ίχνος. Τώρα έχόυμε ένα u-214 τεχνολογίας u-209.

Για την ταμπακιέρα όμως κουβέντα δεν λέτε.
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΟΕΟ?
Ποιές δουλειές έφεραν οι Γερμανοί στα ναυπηγεία?
Με τι δαπάνες επιβάρυναν τα ναυπηγεία και τα έκαναν πολύ ζημιογώνα?
Γιατί ζητάνε και τα υπόλοιπα λεφτά της προμήθειας ενώ δεν έχουν παραδώσει τίποτα?
Τι ευθύνη υπάρχει για την εθνική μας κυριαρχία από την μη εκτέλεση της προμήθειας?
Τι δουλειά έχουν οι Γερμνανοί να μας υποδείξουν ποιός θα αγοράσει τα ναυπηγεία (ADM) από την στιγμή που θέλουν να φύγουν?
Την εκπο΄μπή του Παπαχελά την είχατε δει?Θύμαστε τι είχαν πει και τι είχαν γράψει στην έκθεσή τους οι αξ/κό του ΠΝ που το δοκίμασαν?

Τελικά σε αυτήν την χώρα όλοι είναι τρελοί, άσχετοι και εμπαθείς ενώ οι Γερμναοί οι φίλοι μας άψογοι.!!!

Ανώνυμος 22 Μαρτίου 2010 στις 2:15:00 μ.μ. EET  

«Καρφώνουν» οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» την κυβέρνηση Παπανδρέου στην πρώτη μάλιστα σελίδα τους το Σάββατο για την απόφασή της να παραλάβει το ελαττωματικό υποβρύχιο που γέρνει, το οποίο μας έχουν πωλήσει οι Γερμανοί και το οποίο αρνούνταν να παραλάβει ακόμη και η κυβέρνηση Καραμανλή, αφού άλλωστε το είχε παραγγείλει η κυβέρνηση Σημίτη. «Κίνηση που φαίνεται ότι αποσκοπεί να αποσπάσει με δελεασμό την εύνοια του Βερολίνου πριν από τη σύνοδο κορυφής της ΕΕ», χαρακτηρίζει απερίφραστα την κυβερνητική απόφαση η βρετανική εφημερίδα, κάνοντας λόγο για «φερόμενο ως αναξιόπλοο γερμανικής κατασκευής υποβρύχιο» και προσθέτοντας ότι ο Γ. Παπανδρέου παράγγειλε ακόμη δύο τέτοια υποβρύχια έναντι 1 δισ. ευρώ.

Γ.ΔΕΛΑΣΤΙΚ
22-03-10 ΕΘΝΟΣ

enkripto 22 Μαρτίου 2010 στις 4:32:00 μ.μ. EET  

"Μετά την επισκευή του 2008 που λέτε και για να έρθει στα ίσα του, θυσιάστηκε αυτό το πλεονέκτημα για το οποίο τα επιλέξαμε.Δηλ το χαμηλό ίχνος."

αυτό ποιός το λέει; θα είχε πολύ ενδιαφέρον μια εμπεριστατωμένη απάντηση

enkripto 22 Μαρτίου 2010 στις 4:43:00 μ.μ. EET  

Καταρχήν να διεκρινήσουμε κάτι που βολικά παραβλέπεις. Το ότι τα προβλήματα διορθώθηκαν δεν τον λεμε εμείς. ΤΟ ΛΕΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ , παλαιότερα μέσω του πρώην Α/ΓΕΝ και τώρα μέσω των αξιωματικών που ενημέρωσαν την αρμόδια επιτροπή. Οι αξιωματικοί του κλιμακίου Κιέλου ήταν αυτοί που είχαν πρωτοδιαγνώσει τα προβλήματα το 2005, ΠΡΙΝ γίνουν οι μετατροπές (οι οποίες έλυσαν και το πρόβληματα κατα τους ιδιους)

Κατα δεύτερον επείδη μας κατηγορείς ως "γερμανόφιλους" να σου θυμίσω μερικά πράγματα τα οποία θα ώφειλες να γνωρίζεις πριν διατυπώσεις τέτοιες βλακώδεις κατηγορίες που επιβεβαιώνουν αυτό που είπα παραπάνω περι ημιμάθειας.

1)Είμασταν απο τους πρώτους που καταδείξαμε τις απαράδεκτες γερμανικές πρακτικές στις διαπραγματεύσεις για τα υ/β

Παπανικολής : Ερωτήσεις αφελούς...
http://www.enkripto.com/2009/09/blog-post_379.html


2)Είμασταν οι πρώτοι που φέραμε στην επιφάνεια το θέμα των προβληματικών γερμανικών κορβετών που κάποιοι προσπάθησαν να μας φορέσουν καπέλο

Προβλήματα στις κορβέτες Κ130 του γερμανικού Ναυτικού.
http://www.enkripto.com/2009/05/130.html

Κορβέτες Κ-130 : Συνεχίζονται τα προβλήματα, πιθανή η ακύρωση του προγράμματος
http://www.enkripto.com/2010/03/130.html

Κορβέτες για το ΠΝ : Το βεβαρημένο ιστορικό των Κ-130
http://www.enkripto.com/2010/01/130.html


3) Είμαστε απο τους λίγους που αναδείξανε το θέμα του υψηλού κόστους και χαμηλών διαθεσιμοτήτων των Γερμανικών eurofighter

Τα Eurofighter της JG74 στο μικροσκόπιο
http://www.enkripto.com/2009/05/tranche-1.html


Και αυτά αναδεικνύοντας παράλληλα θέματα που δεν θα άγγιζαν "αμερικανόφιλοι" και ..."ρωσόφιλοι", όπως:

Τα αναπτυξιακά προβλήματα του F-35

Το μέλλον του F-35 και οι αλήθειες που δεν θα διαβάσετε στα περιοδικά..
http://www.enkripto.com/2009/11/f-35_03.html

Και την ακαταλληλότητα και το δυσθεόρατο κόστος του ΒΜΡ-3

BMP-3: Στρατηγικό λάθος Εξοπλιστικής Πολιτικής
http://www.enkripto.com/2009/12/bmp-3.html

ΒΜΡ-3 : Μας κοστίζει χρυσάφι η "γεναιοδωρία" της Μόσχας
http://www.enkripto.com/2010/03/blog-post_9098.html

Προσπάθησε να βρείς κάποιον που να λέει τέτοια πράγματα χωρίς εξαρτήσεις (και γραφικότητες που παραπέμπουν σε κοσμοσφήρ..) και το ξανασυζητάμε

Περαστικά σου

Ανώνυμος 24 Μαρτίου 2010 στις 5:10:00 μ.μ. EET  

Και εγώ έχω διαβάσει (στην Καθημερινή, αν δεν απατώμαι) ότι οι Γερμανοί έκαναν προσθήκες (πτερυγίων;) στην άτρακτο για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα με την κλίση των υποβρυχίων, με συνέπεια να απωλέσουν τα "stealth" χαρακτηριστικά τους (πολύ μικρό ίχνος στο ραντάρ).
Αν δεν το έγραφε ο προηγούμενος "ανώνυμος", ήμουν και εγώ έτοιμος να ρωτήσω το εν κρυπτώ τι γνωρίζει για το θέμα.

Ανώνυμος 24 Μαρτίου 2010 στις 6:17:00 μ.μ. EET  

To "stealth" σε ένα υποβρύχιο αναφέρεται στο ακουστικό ίχνος και όχι σε ίχνος ραντάρ, όπως στα αεροπλάνα.

Συνεπώς η "προσθήκη πτερυγίου στην άτρακτο" δεν επηρεάζει ιδιαίτερα το ακουστικό ίχνος του υποβρυχίου (εκτός και αν κάποιος ισχυριστεί ότι δεν το στήριξαν καλά και κοπανιέται στο υπόλοιπο υποβρύχιο κατά την πορεία).

Ανώνυμος 26 Μαρτίου 2010 στις 11:05:00 π.μ. EET  

Ναυπηγός δεν είμαι, γι' αυτό και έγραψα περί "πτερυγίων" σε παρένθεση.
Όπως και να έχει, πάντως, όταν ένα σχέδιο δέχεται προσθήκες εκ των υστέρων και για να εξυπηρετηθούν προτεραιότητες άσχετες (βλ. "ζύγιζμα") σε σχέση με την αρχική σχεδίαση (βλ. απόκρυψη - ηχητικού έστω - ίχνους), είναι πιθανή η μερική απώλεια των σχετικών ιδιοτήτων.
Άλλωστε, όταν λες ότι δεν επηρεάζει "ιδιαίτερα" το ίχνος, το θέμα είναι αν με το νέο ίχνος το συγκεκριμένο Υ/Β χάνει το συγκριτικό του πλεονέκτημα σε σχέση με τα ανταγωνιστικά του και κατ' επέκταση, τον (μη πολιτικό...)λόγο για να το προτιμήσει κανείς.
Από εκεί και πέρα, είναι προφανές ότι άλλη δυνατότητα νομικής αντίστασης στην εκπλήρωση της σύμβασης θα είχαμε με τα οικονομικά μας σε μια κάποια τάξη και άλλη έχουμε τώρα, που έχουμε το χέρι απλωμένο και η Αγκέλα μας σπρώχνει στο Δ.Ν.Τ.
Δύσκολο να φανταστώ κάποιον άλλο λόγο, για τον οποίο ο προηγούμενος υπουργός απέφευγε να αγοράσει τα Υ/Β μετά τη "διόρθωση" που υπέστησαν και ο καινούργιος αποφάσισε "ξαφνικά" να τα αγοράσει, αλλά σκοπεύει μόλις τα πάρει να τα πουλήσει "κοψοχρονιά"...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP